[VIDEO]Caroline Aalbers: “Een druk paard past het beste bij mij”

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]Caroline Aalbers: “Een druk paard past het beste bij mij”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-24 19:11

Noordkop Centraal
Sport

Afbeelding
Caroline Aalbers tijdens de kortebaandraverij in Schagen.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie


Paardentrainster en pikeur Caroline Aalbers uit Callantsoog vindt dat een druk paard het beste bij haar past, omdat ze zelf een rustig persoon is. Dat vertelt ze in de podcast NKC Sport.

De 47-jarige Aalbers heeft al meer dan 500 overwinningen op haar naam staan als rijder en trainer. De paarden van haar stal zijn een bekend gezicht bij de harddraverijen van ‘t Zand en Schagen. Aalbers rijdt draverijen op zowel de lange als de korte baan. “Ik heb geen voorkeur en geniet van beide vormen. Ik kijk per wedstrijd met welk paard ik ga rijden. Drukke paarden passen het beste bij mij, omdat ik zelf rustig en standvastig ben. Ze moeten natuurlijk wel luisteren”, zegt Aalbers.

Als alles normaal verloopt is Aalbers er dit jaar bij de draverijen in Schagen en ‘t Zand gewoon weer bij.

In NKC Sport gaat Kees Bakker in gesprek met sporters, trainers en andere mensen uit de Noordkop die zich met sport bezighouden.

NKC Sport is elke woensdag te beluisteren om 17.30, 18.30 en 22.30 uur op Noordkop Centraal Radio. Elke woensdag om 17.00 uur staat een nieuwe aflevering van de podcast op de website van Noordkop Centraal, op de streamingdienst Spotify en op Youtube.