Paard valt uit trailer op Duitse A5

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26318
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Paard valt uit trailer op Duitse A5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 23:29

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Een paard in een trailer, dit is niet het paard uit dit artikel.
Foto: Marlies Trap Fotografie


Een van de grootste nachtmerries van een paardeneigenaar werd afgelopen donderdag werkelijkheid: op de Duitse snelweg A5 viel een paard uit de trailer waarin het stond.

De eigenaresse had haar paard Dexter in een trailer achter haar auto staan. Zij reed in de richting van Frankfurt am Main, toen het tussen Friedberg en knooppunt Bad Homburger mis ging. Dexter werd erg onrustig en ging over de voorstang heen. De eigenaresse wist haar combinatie stil te zetten op de vluchtstrook om het paard te controleren, maar daar ging het mis. De deuren van de trailer sprongen open en het paard viel eruit, op de vluchtstrook van de snelweg. Wat ze ook probeerde, het paard wilde niet meer terug de trailer in. Uiteindelijk wist de eigenaresse het dier achter de vangrail te kalmeren. Een dierenarts van de dierenreddingsdienst van Bad Homburg verzorgde het paard daar ter plekke. Er is een kleine vrachtwagen gekomen die Dexter heeft opgehaald en naar een dierenkliniek gebracht. Hij is niet ernstig gewond geraakt, zo bleek uit nader onderzoek.

Volgens de eigenaresse waren dit de meest angstige momenten uit haar leven. "We kunnen van geluk spreken dat het paard het overleefd heeft. Hij maakt het naar omstandigheden goed", vertelt ze aan de website FFH. Ze verklaarde volgens Tag24 ook dat ze weinig hulp kreeg van andere weggebruikers. Alleen een vrachtwagenchauffeur hielp haar, en ook de gealarmeerde brandweer schoot later te hulp. Ze is hen dan ook erg dankbaar.

Bij verschillende bronnen zijn video’s te zien van het voorval op de A5.

Gebruikte bronnen:

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Paard valt uit trailer op Duitse A5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 08:16

Ik kan me echt 0,0 voorstelling maken hoe een paard uit een trailerdeur moet vallen als hij over de voorstang hangt?

Gelukkig zonder al te veel schade afgelopen

Ibbel

Berichten: 49133
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Paard valt uit trailer op Duitse A5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:23

Nooit een paard door een voordeurtje uit een trailer zien komen? Ik wel.
En als dit een trailer met vooruitloop was, is het helemaal makkelijk.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Paard valt uit trailer op Duitse A5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 09:50

Ook ik heb een keer meegemaakt dat er op concours eentje over de stang ging en door het voordeurtje naar buiten kwam omdat zijn maatje de ring in moest.
Gebeurt vaker dan je denkt.

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 10:20

Ibbel schreef:
Nooit een paard door een voordeurtje uit een trailer zien komen? Ik wel.
En als dit een trailer met vooruitloop was, is het helemaal makkelijk.


Ook al eens gezien idd... zelfs eentje die uiteindelijk nog vast zat aan een halstertouw maar toch naar buiten was gevouwen... had het nooit voor mogelijk gehouden zo'n groot paard :=

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Paard valt uit trailer op Duitse A5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:30

Altijd he. Binnenkort moet mel voor mij lang op transport :+ waarom kom ik nu zoveel van dit soort verhalen tegen :+ 8)7

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:20

Ibbel schreef:
Nooit een paard door een voordeurtje uit een trailer zien komen? Ik wel.
En als dit een trailer met vooruitloop was, is het helemaal makkelijk.


nou idd, zelfs uit een vrachtwagentje, zat ook vast, trok zich los en sprong zo over de stang heen, bleef met de achterbenen hangen raakte in paniek en knalde zo door de achterdeur met een koprol naar buiten het asfalt op. ze kunnen hele rare dingen doen als ze in paniek zijn, eigenaar was met ander paard bij ons aan het oefenspringen, geluk bij een ongeluk alleen beschadigde voorbenen en oppervlakkig. schrok me dood

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Paard valt uit trailer op Duitse A5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:32

Ik heb ooit een paard gehad dat zich had losgemaakt, om had gedraait (2 paards trailer) en vervolgens met voorkant over de klep heen hing toen het inin de spiegel werd ontdekt, vlak bij aankomst op verigensZ auto stil gezet, tijdens naar achter lopen klapte hij op t asfalt. Paard heeft er niets aan over gehouden uiteindelijk maar wtf joh, nooit gedacht dat dat kon maar het gebeurde toch echt….

Monique1963

Berichten: 8643
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 14:28

Sintara schreef:
Altijd he. Binnenkort moet mel voor mij lang op transport :+ waarom kom ik nu zoveel van dit soort verhalen tegen :+ 8)7


Ow waar moet ze heen? Of in een pb.

En ja, paarden doen de meest rare dingen in trailers. Lief dier trouwens dat het van al het voorbijrazende verkeer en de stress ervoor zo rustig blijft. Dat pleit denk ik wel voor de eigenaresse dat ze hem lief heeft opgevoed.