Pumuckel is het kleinste paard ter wereld

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14058
Geregistreerd: 20-04-16

Pumuckel is het kleinste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 20:15

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Drie jaar oud, en nu al een record op zijn naam: Pumuckel is het kleinste paard ter wereld. De Shetlander is 51 centimeter groot, en weegt slechts 41 kilo. De kleine hengst was de hoofdattractie van het Holzrückemeisterschaft, een houthakkerskampioenschap. Hij moest hier een boomstam verslepen, die evenveel woog als hijzelf.

Guiness Book of Records
"Het kleinste paard ter wereld woont op het hoogste punt in het Ruhrgebied.", vertelt eigenaresse Carola Weidemann aan WA.de. Officieel is Pumuckel nog niet de kleinste van de wereld, maar daar komt verandering in. Hij meet 6 centimeter minder dan de Poolse Bombel, die nu officieel de kleinste is.
"Ik heb al een aanvraag ingediend bij het Guinness Book of Records", legt Weidemann uit. "Ze hebben bevestigd dat Pumuckel het kleinste paard ter wereld is." Hij is echter nog te jong om de titel officieel te dragen. Pumuckel is pas drie jaar oud, en om het Guinness Book of Records te komen, moet hij minimaal vier zijn. Het is niet waarschijnlijk dat Pumuckel nog zal groeien, dus het is slechts een kwestie van tijd voordat zijn naam in de boeken komt.

Kleine ster en therapiepony
De kleine hengst is al een kleine ster: hij verscheen onder andere in het programma Late Night Berlin. Als hij niet in de schijnwerpers staat, is hij aan het werk als therapiepony. Samen met zijn eigenaresse brengt hij vreugde bij bewoners van bejaardentehuizen, hospices en bij kinderdagverblijven. Dierenliefhebbers hoeven niet bang te zijn dat Pumuckel overbelast wordt tijdens zijn werk: tijdens de bezoeken neemt Carola Weidemann altijd meerdere dieren mee.

Op de websites van onze bronnen zijn foto's van Pumuckel te zien.



Gebruikte bronnen:
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 27-02-24 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto aangepast

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pumuckel is het kleinste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:17

Is dit geen dwergje? Zijn bouw is nogal apart.

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Pumuckel is het kleinste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:19

Dat idee heb ik ook ja.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:19

Hij heeft wel een geweldige naam <3
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 20:23

Cayenne schreef:
Is dit geen dwergje? Zijn bouw is nogal apart.

Ja, 100%.

Ik heb ook een Pumuckel gehad, ook een shetje <3.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:01

Op zich valt het dwergachtige nog wel mee. Ik kende er eentje die het veel erger had. Daar was het hoofd even lang als de beentjes.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:07

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd ivm copyright op de geplaatste foto's.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:10

Wat zijn mensen toch rare wezens, af en toe.
Dit is helemaal geen prestatie en nog minder iets om trots op te zijn. Een diertje met een groeiachterstand door een genetische afwijking en waarschijnlijk niet pijnvrij.

Zoolgangster

Berichten: 9600
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:17

Suzanne F. schreef:
Op zich valt het dwergachtige nog wel mee. Ik kende er eentje die het veel erger had. Daar was het hoofd even lang als de beentjes.


De foto naast dit artikel is niet van Pumuckel, maar een willekeurige (gezondere) shet. In de linkjes van de krant staan de echte foto's van Pumuckel, en dan is het echt wel een dwerg.

Floko

Berichten: 408
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:19

Zoolgangster schreef:
Suzanne F. schreef:
Op zich valt het dwergachtige nog wel mee. Ik kende er eentje die het veel erger had. Daar was het hoofd even lang als de beentjes.


De foto naast dit artikel is niet van Pumuckel, maar een willekeurige (gezondere) shet. In de linkjes van de krant staan de echte foto's van Pumuckel, en dan is het echt wel een dwerg.


Goed dat je het zegt. Lekker misleidend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41597
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:20

Floko schreef:
Zoolgangster schreef:

De foto naast dit artikel is niet van Pumuckel, maar een willekeurige (gezondere) shet. In de linkjes van de krant staan de echte foto's van Pumuckel, en dan is het echt wel een dwerg.


Goed dat je het zegt. Lekker misleidend.

Het staat eronder?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110695
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:22

Citaat:
De kleine hengst was de hoofdattractie van het Holzrückemeisterschaft, een houthakkerskampioenschap. Hij moest hier een boomstam verslepen, die evenveel woog als hijzelf.

Dit lijkt me niet fijn voor een dwergje om te doen. Ze hebben hun bouw al niet mee..

irmaz

Berichten: 4776
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:24

Wat een treurig kijkend beestje :\

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Pumuckel is het kleinste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:35

Ik vind dit ook niet uitzien als een gelukkig dier.
Dwerggroei is echt niet gezond. Snap niet dat dit nu eigenlijk "gepromoot" wordt door een titel te krijgen.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:06

Zoolgangster schreef:
Suzanne F. schreef:
Op zich valt het dwergachtige nog wel mee. Ik kende er eentje die het veel erger had. Daar was het hoofd even lang als de beentjes.


De foto naast dit artikel is niet van Pumuckel, maar een willekeurige (gezondere) shet. In de linkjes van de krant staan de echte foto's van Pumuckel, en dan is het echt wel een dwerg.


Ah oké dan snap ik het.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:07

Vind het zo zielig voor die dieren, zo klein mogelijk want; schattig, met alle pijnlijke gevolgen van dien voor het dier..

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 00:06

Duidelijk een dwerg, lijkt aan skeletal avatism te lijden en misschien nog een ander dwerggen, ze moeten twee dwerggenen erven, van zowel moeder als vader om een dwerg eruit te krijgen. Altijd erg dat ze het dan ook nog eens gaan promoten als lief en schattig en het diertje extra dingen gaan laten doen terwijl hij zeker pijn heeft die met ouder worden steeds erger wordt.

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: Pumuckel is het kleinste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 00:08

Dit is niet iets om trots op te zijn. Het arme beest :-(

Zoolgangster

Berichten: 9600
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 00:19

Laureas schreef:
Duidelijk een dwerg, lijkt aan skeletal avatism te lijden en misschien nog een ander dwerggen, ze moeten twee dwerggenen erven, van zowel moeder als vader om een dwerg eruit te krijgen. Altijd erg dat ze het dan ook nog eens gaan promoten als lief en schattig en het diertje extra dingen gaan laten doen terwijl hij zeker pijn heeft die met ouder worden steeds erger wordt.


Ik vind het ook nogal dubieus om juist met zo'n dwerg te gaan rondzeulen "voor het goede doel".

Verder lijkt me het onbedoeld ook sommige lieden aanmoedigen om zulke kleintjes door te gaan fokken, want schattige diertjes brengen geld op...

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Pumuckel is het kleinste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 00:27

Ja en dan is dit nog in Duitsland, maar in Amerika is het inmiddels een sport om ze zo klein mogelijk te fokken, met of zonder afwijkingen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Pumuckel is het kleinste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 02:06

En dan laten ze zo’n misvormd beestje ook nog eens 41 kilo slepen…

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 03:37

senna21 schreef:
Wat zijn mensen toch rare wezens, af en toe.
Dit is helemaal geen prestatie en nog minder iets om trots op te zijn. Een diertje met een groeiachterstand door een genetische afwijking en waarschijnlijk niet pijnvrij.


Inderdaad, precies dit.
Waarom promoten van, plat gezegd, gehandicapte, misvormde pony's.... En dan nog vrij zwaar laten trekken.... :(

En 'm dan ook nog eens zo lang op de hoeven laten staan.... Zie onderstaande foto;
https://wl-brightside.cf.tsp.li/resize/ ... 0.jpg.webp

Ooit was Thumbelina de kleinste, eveneens een (extreme) dwerg.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Pumuckel is het kleinste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 07:20

Heel sneu.. Die middelste ziet er ook al niet heel gezond uit met dat dikke voorhoofd, en kijkt net zo zielig.
Ik begrijp ook niet wat mensen er schattig aan vinden eigenlijk. Beetje de Multipla onder de paarden toch? :=

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 09:29

8nnemiek schreef:
Heel sneu.. Die middelste ziet er ook al niet heel gezond uit met dat dikke voorhoofd, en kijkt net zo zielig.
Ik begrijp ook niet wat mensen er schattig aan vinden eigenlijk. Beetje de Multipla onder de paarden toch? :=


Ik denk omdat de gemiddelde persoon die dat leuk vindt, waarschijnlijk niets van paarden weet.

Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Pumuckel is het kleinste paard ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 09:38

Snap ook niet dat Bokt dit soort praktijken op de voorpagina zet trouwens.