Venice maakt hobbyhorses en ziet haar sport steeds populairder worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14060
Geregistreerd: 20-04-16

Venice maakt hobbyhorses en ziet haar sport steeds populairder worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 19:57

Omroep Zeeland
Algemeen

Afbeelding
Een stokpaard. Foto: V-wolf/Wikimedia Commons


In de wei bij haar ouders in Wolphaartsdijk staan zeven paarden. Toch is dat voor Venice Slobbe (17) niet genoeg: naast de echte paarden, houdt ze zich dagelijks bezig met hobbyhorses. "Dat is eigenlijk de professionele versie van een stokpaard. Ze zijn super realistisch en lijken op een echt paard."

Doel van het hobbyhorsen is om zo goed mogelijk een paard na te doen. "Het gaat vooral om het lopen zoals een paard. Dus denk aan dressuur, proefjes rijden, springen over hoge hindernissen en trainen om steeds hoger te springen", legt Venice uit. De sport is voor jong, maar zeker ook voor oud.

Black Pearl
Hobbyhorsers nemen de sport uiterst serieus. De dieren krijgen een naam, worden dagelijks geborsteld en hebben soms zelfs een eigen stal. De hobbyhorse in haar hand heeft Venice zelf gemaakt: "Dit is een mooie bruine hobbyhorse, hij heeft zwarte manen en een hoofdstel waarmee je hem door de sprongen kunt sturen." Het dier heeft nog geen naam, maar die komt er wel: "Ik wil hem denk ik Black Pearl noemen."

Ze begon acht jaar geleden met de sport. "Ik zag een filmpje op YouTube en dacht: dat ga ik ook eens proberen." Zo gezegd, zo gedaan. Inmiddels is het haar grote hobby geworden. Niet alleen het rijden op de hobbyhorse, maar ook het maken van hobbyhorses en het organiseren van wedstrijden.

"Soms doen er wel 150 mensen mee aan die wedstrijden", vertelt ze. Iedere week maakt en verkoopt ze twee tot vijf hobbyhorses. "Het is begonnen als hobby, maar steeds meer aan het uitgroeien tot een mooi bedrijf." Uiteindelijk hoopt ze na haar studie van haar hobbyhorse haar werk te maken.

Zo elegant mogelijk
Voor iedereen die ook wil hobbyhorsen heeft ze nog wel wat tips: "Je moet zorgen dat je een goede conditie hebt en je moet zo elegant mogelijk lopen bij de dressuur, en de juiste springtechniek beheersen om over de hoge hindernissen te gaan."

Klik op de link van de bron bovenaan de pagina voor een foto.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Venice maakt hobbyhorses en ziet haar sport steeds populairder worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:33

Hoe vaak ik het ook zie, hoe vaak ik fe filmpjes ook voorbij zie komen, ik kan het niet serieus nemen. Zeker als het om de 'oudere' kinderen gaat.

Begrijp me niet verkeerd, het absoluut de grond inboren van deze kinderen /jongvolwassenen en online uitspraken wat vaak onder deze filmpjes staan keur ik absoluut niet goed. Als die mensen het doen en gelukkig zijn en plezier hebben in wat ze doen, hartstikke goed.

De paarden die ze maakt zien er wel mooi uit!