Hummer en Isabelle Vroomans Nederlands Kampioen M2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14052
Geregistreerd: 20-04-16

Hummer en Isabelle Vroomans Nederlands Kampioen M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 20:15

Phryso
Sport

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Op vrijdag 1 maart zijn Isabelle Vroomans en Hummer (Elias 494 x Anders 451) Nederlands kampioen M2 dressuur geworden tijdens het KNHS NK Indoor in Ermelo. De combinatie uit het Brabantse Leende reed naar een score van maar liefst 73,44% en stond daarmee ruim 2% los van de nummer twee.

In vorm
‘Het is echt een droom om dit mee te maken’, vertelt Isabelle vlak na de prijsuitreiking van haar kampioenschap. ‘We zaten er vaak dichtbij, maar deze stond echt nog op mijn wishlist. Hummer voelde de hele week al enorm in vorm, maar dat heb ik tegen niemand gezegd. Ik was zo benieuwd wat de score zou zijn als hij zo zou lopen in Ermelo, maar zulke punten had ik nooit verwacht.’

Gewoon lekker rijden
Een paar weken geleden werden Isabelle en Hummer, stamboeknaam Hummer van Stal Pauwels Ster, nog vierde tijdens de Brabantse kampioenschappen. ‘Ik kreeg vorige week een telefoontje dat ik mee mocht als reservecombinatie naar het NK, dus ik had me voorgenomen gewoon lekker te gaan rijden; we hebben niks te verliezen.’ De afgelopen weken waren roerige tijden voor de Brabantse amazone die haar relatie zag eindigen en daarmee ook met haar dressuurstal moest stoppen. ‘Als je in een roerige tijd zit en je kan je niet altijd 100% focussen dan is het niet reëel om te verwachten dat je altijd kan winnen.’

Blije Hummer
Ook Hummer kreeg met verandering te maken, hij verhuisde pasgeleden nog van stal. ‘Hummer is eigenlijk best een tijdje deze winter niet helemaal zichzelf geweest. Twee weken geleden heb ik hem verhuisd naar goede kennissen van mij en ineens zie ik mijn oude paard weer terugkomen. Hij heeft weer een schittering in zijn ogen en een stuk minder spanning tijdens het rijden en dan zie je de punten ook weer omhoog schieten.’

Traantje wegpinken
Een heel team aan vrienden en familie, waaronder mede-eigenaar Karen van Kempen, waren aanwezig in Ermelo om de combinatie aan te moedigen. ‘Er was echt wel ontlading toen mijn punten bekend werden, we hebben een traantje weggepinkt met elkaar’, aldus Isabelle. En toen werd het heel lang spannend want er moesten nog 24 combinaties na hen. ‘En vooral die laatste combinaties waren echt heel goed. Maar het is gelukt, en deze prestatie is echt een kroon op ons werk. Als combinatie met een Fries paard kunnen we ons geen foutje permitteren tussen de KWPN’ers, en Hummer geeft altijd 200% dus dan win ik het allerliefste met hem!’

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar één van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.

pien_2010

Berichten: 43324
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Hummer en Isabelle Vroomans Nederlands Kampioen M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:18

Knap gedaan. Proficiat.

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 20:26

Super knap!
Ze rijdt altijd super strakke proeven!
Maar met een KWPNer kun je je op een kampioenschap ook geen foutje permitteren. ;)