Vrouw zwaargewond na ongeval met paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26333
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Vrouw zwaargewond na ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 20:03

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie


Afgelopen vrijdagmiddag werden de hulpdiensten in het Duitse Grabenstätt opgeroepen voor een loslopend paard. Ter plaatse bleek dat er meer aan de hand was, toen er ook een zwaargewonde vrouw op de grond werd aangetroffen.

De 36-jarige vrouw leidde het paard naast zich aan de teugels, toen het dier ineens schrok, wegsprong en met zijn achterbenen uitsloeg. De vrouw kon het paard niet ontwijken en werd geraakt, waarna ze roerloos bleef liggen. Het paard ging er vandoor, maar kon door passanten gevangen worden, nog voordat de politie ter plekke was. Daarna vonden de hulpdiensten ook de ernstig gewonde vrouw. Zij is ter plekke behandeld en daarna per ambulance naar een ziekenhuis gebracht.


Gebruikte bronnen:

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Vrouw zwaargewond na ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:02

Met alle respect voor de nieuwsredactie, maar waarom moet dit op de voorpagina? Grabenstätt Is een dorp met nog geen 5000 inwoners in Duitsland. Ik zie oprecht niet hoe dit relevant is voor het publiek op Bokt.

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:13

Vanillia schreef:
Met alle respect voor de nieuwsredactie, maar waarom moet dit op de voorpagina? Grabenstätt Is een dorp met nog geen 5000 inwoners in Duitsland. Ik zie oprecht niet hoe dit relevant is voor het publiek op Bokt.


Er komt een paard in voor. Dus is het Voorpaginanieuws :+ :))

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26333
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 14:12

Vanillia schreef:
Met alle respect voor de nieuwsredactie, maar waarom moet dit op de voorpagina? Grabenstätt Is een dorp met nog geen 5000 inwoners in Duitsland. Ik zie oprecht niet hoe dit relevant is voor het publiek op Bokt.


Dankjewel voor je feedback Vanillia. De reden dat wij van de Nieuwsredactie hebben ervoor gekozen om dit nieuws op VN te plaatsen, is vanwege een stukje bewustwording. Als ruiter, menner of geleider van een paard moet je er altijd van bewust zijn dat het een levend dier betreft en dat er ook iets fout kan gaan. Wij willen niet alleen maar nieuws plaatsen om het plaatsen, wij willen mensen ook aanzetten tot nadenken over nieuwsberichten, laten beseffen: 'dat had mij ook kunnen overkomen'. Vandaar dat we de keuze hebben gemaakt om dit bericht wel te plaatsen.

kinel
Berichten: 2187
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Vrouw zwaargewond na ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:08

Vanillia dat is een groot dorp hoor.
Ik woon in Duitsland in een dorp met 500 inwoners. Dus ja jij mag het zeggen.
En ja je moet altijd oppassen.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:18

Haar punt is denk ik meer "hoe relevant is het voor een Nederlands forum?".

https://www.maastrichtuniversity.nl/nl/ ... wat-nieuws

Het sluit wellicht aan bij de interesse van de doelgroep, maar ik zou zelf inderdaad ook een andere keuze hebben gemaakt vanuit journalistiek oogpunt. Omdat het in een ander land gebeurt verliest her de nieuwswaarde van de doelgroep hier.

Desalniettemin een sneu verhaal inderdaad. Hopelijk valt het allemaal wat mee.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:52

cp112 schreef:
Vanillia schreef:
Met alle respect voor de nieuwsredactie, maar waarom moet dit op de voorpagina? Grabenstätt Is een dorp met nog geen 5000 inwoners in Duitsland. Ik zie oprecht niet hoe dit relevant is voor het publiek op Bokt.


Er komt een paard in voor. Dus is het Voorpaginanieuws :+ :))


Ja. Dat is grappig en triest tegelijk.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vrouw zwaargewond na ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 12:41

Ik vroeg het me ook af…en stukje bewustwording kan maar jee het zijn levende dieren…de voorpagina is wel een erg prominente plek.
Misschien een idee om een rubriek; buitenlands nieuws in het leven te roepen?
Heb ook eens een uithaal gekregen van een paard wat ontsnapte van m’n touwtje. Kon me nog net omdraaien en kneusde m’n ribben van de klap. Hoop dat deze dame het overleeft.
We zullen er, vermoed ik, geen update krijgen van dit ‘ver van ons bed’ gebeuren.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:19

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd i.v.m. offtopic

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Re: Vrouw zwaargewond na ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:29

Wat heftig! Is al bekend hoe het met de vrouw gaat?