Legendary Lane: Heartbreaker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14068
Geregistreerd: 20-04-16

Legendary Lane: Heartbreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-24 21:21

KWPN
Fokkerij

Afbeelding
Heartbreaker. Foto: Sjoert.com


Leer de legendarische hengst Heartbreaker beter kennen in de nieuwe aflevering van de serie 'Legendary Lane', die te zien is op KWPN.tv. Op het erf van Piet Koopmans wordt op 16 april 1989 Heartbreaker geboren in Boazum, Friesland. Heartbreaker is een zoon van de tot paard van de eeuw gebombardeerde hengst Nimmerdor. De moeder van de hengst is de merrie Bacarole.

In de video vertelt senior inspecteur Henk Dirksen: “Ik kan me Heartbreaker nog als veulen herinneren, in de Friese weide, waar zijn uitstraling al opviel. Hij sprong toen al over een greppeltje heen, wat had die toen al reflexen en vlugheid in zich. Heartbreaker groeide voorspoedig op. De hengst Heartbreaker was een geweldig paard. In de training was hij aangenaam en gehoorzaam, maar in de ring veranderde hij in een leeuw die overal overheen wilde."

De KWPN-fokkers behoren al jarenlang tot de beste fokkers van de wereld. Dat doen zij door hun eigen filosofie te volgen en hun zorgvuldig opgebouwde stammen steeds weer aan te paren met de beste hengsten. In de serie ‘Legendary Lane’ worden verschillende KWPN-stempelhengsten nog eens voor het voetlicht gehaald. Want wie zijn nou deze grootheden die de basis legden voor de Nederlandse fokkerij? Je bekijkt de serie op KWPN.tv.

Zinzi_jewel

Berichten: 8810
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Legendary Lane: Heartbreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 03:34

In mijn werk als Groom ben ik altijd weggeweest van Heartbreaker nakomelingen... ontzettend fijne paarden

MarjanB

Berichten: 16456
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 09:51

Zinzi_jewel schreef:
In mijn werk als Groom ben ik altijd weggeweest van Heartbreaker nakomelingen... ontzettend fijne paarden


Ik ook maar soms waren het ohz wel verschrikkelijk hete donders :')

Zinzi_jewel

Berichten: 8810
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 10:38

MarjanB schreef:
Zinzi_jewel schreef:
In mijn werk als Groom ben ik altijd weggeweest van Heartbreaker nakomelingen... ontzettend fijne paarden


Ik ook maar soms waren het ohz wel verschrikkelijk hete donders :')


Haha beetje karakter , tikkie apart . Maar dat maakte ze juist leuk