[FOTO] Top dressuur op Indoor Brabant, de highlights bekijk je hier

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

[FOTO] Top dressuur op Indoor Brabant, de highlights bekijk je hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-24 19:25

* Bokt Nieuwsredactie
Sport
Tekst en foto's door Marlies Trap Fotografie.

Van 7 tot en met 10 maart vindt in de Brabanthallen in Den Bosch de Dutch Masters weer plaats. Vier dagen gevuld met top paardensport en ruim 8000 bezoekers per dag. Het is één van de grootste paardenevenementen van het jaar.

Hoogtepunten zijn de Rolex Grand Prix op zondagmiddag en de FEI World Cup Dressage Kür op Muziek op zaterdagmiddag. Ik was de zaterdag aanwezig om alle nationale én internationale dressuurruiters op beeld vast te leggen.

We begonnen de zaterdag met de Hengstenstation Van Uytert Prijs. Deze rubriek had tien deelnemers. Zes ruiters en vier amazones. De nummer één en twee scheelden heel weinig!

De top 3:
1. Marten Luiten met Johnny. Hij reed zijn ruin naar 76.360%.
2. Dinja van Liere met Vaderland Old. Zij behaalden samen 76.280%.
3. Diederik van Silfhout met Las Vegas. Hun score was 74.135%.

Afbeelding
Diederik van Silfhout met Las Vegas

Afbeelding
Dinja van Liere met Vaderland Old

Afbeelding
Marten Luiten met Johnny. En hij was volgens mij de enige die op een trensje reed!


Afbeelding
Marten Luiten met Johnny.

Daarna volgde de Equilibrium Prijs. Hier ook tien deelnemers. In deze rubriek was Jacco Doornwaard de enige ruiter. Hij werd achtste met zijn ruin It's Easy. Het was een compleet Nederlandse top 3!

Top 3:
1. Dinja van Liere met Vita Di Lusso. Samen scoorden zij 79.155%.
2. Emmelie Scholtens met Desperado. Zij reden 77.525%.
3. Marlies van Baalen met Go Legend. 77.315% was hun score.

Afbeelding
Marlies van Baalen met Go Legend

Afbeelding
Emmelie Scholtens met Desperado

Afbeelding
Dinja van Liere met Vita Di Lusso

Afbeelding
Dinja van Liere met Vita Di Lusso

De middag werd afgesloten met de FEI dressuur wereldbeker. Vijftien personen namen deel aan deze rubriek waarvan 2 ruiters en 13 amazones. De twee ruiters eindigden respectievelijk op de dertiende en veertiende plaats.

Ik vond de proeven die langskwamen normaal, maar toen Bianca Nowag-Aulenbrock de ring in kwam ging ik toch wat rechterop zitten. Ze reed een prachtige kür. Weinig getrek en gepluk aan de voorkant en ik vond ze harmonieus samen. Na haar proef stond ze eerste met 80.140% maar helaas eindigde ze als vijfde. Na haar kwam Emmelie Scholtens de bak in en reed haar voorbij met 82.095%. Eerlijk gezegd vond ik Bianca net wat vriendelijker rijden maar Emmelie scoorde toch hoger. Charlotte kwam na Emmelie en scoorden weer hoger dan Emmelie. Als een na laatste reed Isabel Werth de ring in. Ik vond haar proef matjes dus de shock op mijn gezicht was groot toen ze de ring verliet met 85.250%. :oo Ik vond de kür van Charlotte beter. Jurysport is het woord dat ik zoek denk ik...

Top 5:
1. Isabel Werth met DSP Quantaz. 85.250% was hun monsterscore.
2. Charlotte Fry met Everdale. Samen behaalden zij 82.250%
3. Emmelie Scholtens met Indian Rock. Zij wisten naar 82.095% te rijden.
4. Pauline Basquin met Sertorius de Rima Z Ifce reden een kür goed genoeg voor 80.550%.
5. Bianca Nowag-Aulenbrock met Florine Old vielen helaas buiten het podium met 80.140%.

Afbeelding
Bianca Nowag-Aulenbrock met Florine Old

Afbeelding
Pauline Basquin met Sertorius de Rima Z Ifce

Afbeelding
Emmelie Scholtens met Indian Rock

Afbeelding
Charlotte Fry met Everdale

Afbeelding
Isabel Werth met DSP Quantaz

Afbeelding
Isabel Werth met DSP Quantaz

Het was een lange maar mooie dag. Gefeliciteerd aan alle ruiters en amazones!

Queen123
Berichten: 300
Geregistreerd: 31-03-16

Re: [FOTO] Top dressuur op Indoor Brabant, de highlights bekijk je hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:11

Erg mooie sport weer! Hier ook groot fan van Bianca Nowag en Florine. Het oogt zo gemakkelijk en de muziek van de kür past imo super bij deze merrie. Had wat mij betreft meer punten mogen opleveren!

se7entje

Berichten: 841
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Brabant

Re: [FOTO] Top dressuur op Indoor Brabant, de highlights bekijk je hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:10

Florine waren wij inderdaad ook helemaal weg van, wat een kanon van een paard !
En super gereden, had voor ons ook hoger mogen eindigen.
Vond het voor de Belgische heel jammer dat haar paard bang was richting de hoek, vond dat ook zulke goede muziek bij dat paard.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:32

Ik vond de proeven die langskwamen normaal, maar toen Bianca Nowag-Aulenbrock de ring in kwam ging ik toch wat rechterop zitten. Ze reed een prachtige kür. Weinig getrek en gepluk aan de voorkant en ik vond ze harmonieus samen. Na haar proef stond ze eerste met 80.140% maar helaas eindigde ze als vijfde. Na haar kwam Emmelie Scholtens de bak in en reed haar voorbij met 82.095%. Eerlijk gezegd vond ik Bianca net wat vriendelijker rijden maar Emmelie scoorde toch hoger. Charlotte kwam na Emmelie en scoorden weer hoger dan Emmelie. Als een na laatste reed Isabel Werth de ring in. Ik vond haar proef matjes dus de shock op mijn gezicht was groot toen ze de ring verliet met 85.250%. :oo Ik vond de kür van Charlotte beter. Jurysport is het woord dat ik zoek denk ik...


Ik ben het met je eens, alleen voor Bianca en Florine moeten de overgangen passage/ piaffe beter voor een hogere score.

Ik snapte ook niets van die hoge score voor Isabel, vond de hele kur erg slordig.

Overigens, mooie foto's!

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [FOTO] Top dressuur op Indoor Brabant, de highlights bekijk je hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 11:07

Mooie rapportage!
Hier ook heel erg fan van florine. Wat een gigantisch paard ook, prachtig om te zien dat ze toch in die verzameling meekan.
Isabel werth vond ik zelf verdiend eerste, was imo een heel mooie kur en die piaffe/pirouette overgangen kan toch alleen zij.

Pauline basquin kan ik dan weer niet zien rijden, al was ze nu wel minder aan het stuiteren dan vorige wedstrijd.

Blijft idd een jurysport al vind ik het deze editie nog best correct gequoteerd.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [FOTO] Top dressuur op Indoor Brabant, de highlights bekijk je hier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:38

Hier ook helemaal fan van die Duitse vos. Wat een prachtig beest en wat wordt ze fijn gereden.

Pauline Basquin vond ik ook fijn om te kijken met haar kleine paardjes.

Die twee zag ik dus veel liever dan de top drie. Maar ja, jurysport. Mijn zus zei vantevoren, benieuwd wie er gaat winnen. Ik zie, oh dat weet ik al. Isabel Werth nautuurlijk, die wint altijd op Indoor Brabant.

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:44

Moderatoropmerking:
Speculatie, daardoor verwijderd
Laatst bijgewerkt door Muiz op 11-03-24 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht verwijderd