Grensoverschrijdend gedrag bij dierenklinieken is groot probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 01:54

future_vet schreef:
MyWishMax schreef:
Ja, helaas zijn ze er en dke maken juist heel vaak absoluut geen slimme keuzes qua ras idd. Soms ook juist rassen die zeker weten hoge da kosten krijgen en broodfok. Maar niet iedereen. Ik ben aan honden begonnen toen het vele malen ruimer was en zou nu absoluut geen nieuw dier meer aanschaffen. Maar jij gaat als dierenarts toch geen compleet gezonde dieren in laten slapen omdat er mogelijk in de toekomst kosten komen?



Nee dat doe ik niet. Ik slaap ze alleen op moment van ziek zijn in als er geen geld is voor de operatie (denk bijvoorbeeld aan baarmoederontsteking).
Zonde ook hoor want had gewoon voorkomen kunnen worden als men wel advies van sterilisatie had opgevolgd. Maar ik ben als dierenarts uiteraard dan de boeman dat ik die hond niet gratis opereer.



Ik denk dat als de verzekeringsgraad naar 80% gaat dat verzekeringen veel minder hard zijn in het uitsluiten van vanalles omdat de verzekering pot dat veel gevulder is dankzij alle gezonde dieren.
Ik adviseer ook direct bij aandschaf pup of kitten te verzekeren als je niet €5.000 zo klaar hebt liggen.
En te kiezen voor gezonde rassen is natuurlijk stap 1.


Ik denk juist dat alles dan nog duurder wordt. Verzekeringen zijn er namelijk om de kas van de verzekeraar te spekken. En ach, die is toch verzekerd dus dan er dan ook duurdere zorg geleverd worden. Eigenaren betalen maar een klein deel zelf dus mensen kunnen langer/meer behandelen….Gevolg, premiestijging want anders te weinig winst voor de aandeelhouders. En dan onder het mom van er kan steeds meer en de klant wil dat.

future_vet
Berichten: 2617
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 07:45

Lughnassadh schreef:
Ik denk juist dat alles dan nog duurder wordt. Verzekeringen zijn er namelijk om de kas van de verzekeraar te spekken. En ach, die is toch verzekerd dus dan er dan ook duurdere zorg geleverd worden. Eigenaren betalen maar een klein deel zelf dus mensen kunnen langer/meer behandelen….Gevolg, premiestijging want anders te weinig winst voor de aandeelhouders. En dan onder het mom van er kan steeds meer en de klant wil dat.



Jammer van deze aanname. Bij mij staat kwaliteit van leven altijd op 1. (En ja ik heb ook een managementfunctie dus heb ook de omzet in het vizier. Maar ik behandel niet als daar geen kwaliteit van leven voor terug komt).

Ik geef mensen wel altijd de opties, maar ik vertel mensen ook gerust dat ik het niet meer zou laten doen als het mijn dier was. En ja er zijn altijd mensen die toch willen proberen met verdere behandeling. Dat is hun goedrecht en mooi dat die zorg dan ook beschikbaar is. Zoveel mensen zoveel smaken.

En als je veel meer verzekerden hebt dan heb je ook een grote groep gezonde dieren. Die betalen wel premie maar maken geen kosten. En zo is er een grotere premiepot.

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Grensoverschrijdend gedrag bij dierenklinieken is groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 11:06

Hohoho, ik doelde niet op dierenartsen die meer behandelen omdat. Niet duidelijk genoeg verwoord dus. Excuus. Nee, eigenaren. Die juist meer doen of verder gaan als die opties er zijn juist omdat er vergoed wordt. Terwijl als men niet verzekerd is en alles zelf op moet hoesten de grens eerder getrokken wordt. Want dan speelt geld, ook al heb je zelf een flinke spaarpot, wel een rol of kan gaan spelen.

En een grotere premiepot komt echt niet ten goede aan de verzekerde. Verzekeraars hebben een winstoogmerk. Dus die zullen alles doen om juist een gezonde populatie aan zich te binden, premies toch omhoog gooien met een excuus, etc. Dat zie je bij elke verzekering. Deze gaat echt geen uitzondering zijn.

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 11:22

Er zijn wel degelijk dierenartsen die verder gaan omdat een huisdier verzekerd is.
Ze zullen vast zeldzaam zijn maar we hebben het thuis zelf meegemaakt met een hond met Addison en daaruit voortvloeiende aggressieproblemen.
Werd voor euthanasie aangeboden ivm zijn agressie maar de dierenarts wilde nog van alles proberen om hem op te lappen met de mededeling 'hij is verzekerd, we gaan nog dit en dat doen.'
Waarop mijn ouders gezegd hebben dat we helemaal niets meer gingen doen en ze niet eerder zouden vertrekken dan wanneer de hond dood was.