Grensoverschrijdend gedrag bij dierenklinieken is groot probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:57

Ik vind het een grof schandaal...die mensen zijn er om jou en je dieren te helpen en dan is enige vriendelijkheid en dankbaarheid eerder op zijn plaats dan onbeschoft gedrag -O-

En tja...dat er een rekening volgt is een onontkoombaar gevolg en natuurlijk komt dat ook weleens niet uit.
Maar over het algemeen is je dier er wel mee gered.
In een ander geval is het zuur geld, dat weet ik ook wel ;(

Gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt en gaan wij van beide kanten altijd respectvol met elkaar om, ook in emotionele situaties.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:27

petraaken schreef:
Stoppen ga je deze generaties niet meer doen vrees ik. De volgende generaties kan je weer opvoeden zoals wij zijn opgevoed. Een pak strenger dan dat ze nu doen. Tegenwoordig staat de advocaat aan de schoolpoort in veel gevallen omdat een leerling straf heeft gekregen van de leerkracht.

Ik moest opletten dat ik er thuis nog geen straf bovenop kreeg.


Geweld heeft niet perse met generaties te maken.
Alle ernstige grensoverschrijdende gevallen die ik live meegemaakt heb zijn veroorzaakt door generatie x en boomers. Bejaarden zijn soms ook echt klootzakken.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:29

Shirley schreef:
Ik vind het een grof schandaal...die mensen zijn er om jou en je dieren te helpen en dan is enige vriendelijkheid en dankbaarheid eerder op zijn plaats dan onbeschoft gedrag -O-


True. En inmiddels kunnen veel dierenartsen er dus ook helemaal niet meer 'iets vanaf halen' omdat alles dus via buitenlandse investeerders loopt. Wij hadden op de dierenambu altijd 1 dierenarts die een eigen praktijk had en waar we alle mensen mee naar toe namen die al begonnen met 'ik kan het niet betalen, ik heb een betalingsregeling nodig' want die man stond erom bekend om a) wel een betalingsregeling aan te willen gaan, b) de kosten dan zoveel mogelijk drukte, alleen zorgde dat niet altijd voor een beter welzijn voor het dier maar ja... keuzes (bijv. ingrepen onder sedatie ipv narcose waarbij het dier toch een flinke hoeveelheid pijn ervaarde maar wel 'geholpen was' aan de betreffende kwaal)

Ik moest vorige week met met rat naar het Dierenziekenhuis. Dit omdat zij de enige spoedarts waren. Grapje kostte 500 euro (opname met 1 overnachting en zuurstof). Rat is btw er weer helemaal bovenop. Kreeg een blaadje mee met het verzoek iedere dag te bellen met de vraag naar de kosten. (niet gedaan). In een van de andere behandelkamers was een man aan het schreeuwen en brullen en janken dat ie zijn hond in moest laten slapen omdat hij de kosten niet meer kon betalen. Dat ging door merg en been.

Ik ben blij dat ik niet meer in de dierenambu wereld zit en geen bijbaantje bij de dierenarts meer heb. Want ik ben echt een enorm weekdier geworden na de geboorte van mn zoon. Ik zou het er allemaal niet meer bij kunnen hebben al die ellende door de gestegen kosten.

Rivendell

Berichten: 6822
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:31

Één van mijn beste vriendinnen is (klein)dierenarts met eigen praktijk.
Als ik de verhalen hoor over hoe klanten tekeer gaan, is dat echt schrijnend. Schelden, dreigen, schade aanrichten, valse berichten op sociale media plaatsen.
Ik snap best dat er een hoop emotie kan komen kijken bij zieke huisdieren, maar klanten realiseren zich niet wat de impact van hun gedrag is. Zij zijn hun gedrag na een uur vergeten. De arts blijft er mee zitten.
En als deze dingen meerdere keren per week gebeuren, gaat dat je echt niet in je koude kleren zitten.
Het wordt ook echt steeds erger.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:35

Sizzle schreef:
petraaken schreef:
Stoppen ga je deze generaties niet meer doen vrees ik. De volgende generaties kan je weer opvoeden zoals wij zijn opgevoed. Een pak strenger dan dat ze nu doen. Tegenwoordig staat de advocaat aan de schoolpoort in veel gevallen omdat een leerling straf heeft gekregen van de leerkracht.

Ik moest opletten dat ik er thuis nog geen straf bovenop kreeg.


Geweld heeft niet perse met generaties te maken.
Alle ernstige grensoverschrijdende gevallen die ik live meegemaakt heb zijn veroorzaakt door generatie x en boomers. Bejaarden zijn soms ook echt klootzakken.


Ja precies dit. In mijn beleving is het ook niet iets van 'de huidige generatie'. Ik ben 37 en de enkele keren in mijn leven dat ik iemand buitenproportioneel uit zijn of haar stekker heb zien gaan betrof het meestal iemand die mijn (groot)ouder had kunnen zijn.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 01:39

Sizzle schreef:
petraaken schreef:
Stoppen ga je deze generaties niet meer doen vrees ik. De volgende generaties kan je weer opvoeden zoals wij zijn opgevoed. Een pak strenger dan dat ze nu doen. Tegenwoordig staat de advocaat aan de schoolpoort in veel gevallen omdat een leerling straf heeft gekregen van de leerkracht.

Ik moest opletten dat ik er thuis nog geen straf bovenop kreeg.


Geweld heeft niet perse met generaties te maken.
Alle ernstige grensoverschrijdende gevallen die ik live meegemaakt heb zijn veroorzaakt door generatie x en boomers. Bejaarden zijn soms ook echt klootzakken.



Dit dus.

Ik heb bijna 10 jaar in de praktijk gestaan en ben sinds kort geswitcht naar ander werk. Ik was het echt kots en kots moe om als een stuk stront behandeld te worden.

Daarbij wil ik niet bepaalde groepen over een kam scheren maar in de meeste gevallen is het 35+ en hier en daar soms een brutale puber.

Meermaals bedreig met steekwapens, politie erbij, winkel (praktijk) verbod, stalken etc etc. En dat is de dank nadat je bijv. uren bij hun bloed kotsende hond heb gezeten, je je al sh*t voelt omdat het beestje toch ertussen piept. Alles nog opruimen én het beestje toonbaar maken zodat die mensen toch nog een beetje normaal afscheid kunnen nemen.

Als ik er op terug kijk wat mijn collega’s en ik allemaal mee hebben gemaakt en wat we toch nog altijd hebben gedaan voor deze mensen. Ongelofelijk.

En ze zijn echt niet allemaal zo, we hadden ook ontzettend fijne en lieve klanten, maar hoe zorg personeel soms behandeld wordt..

Trauma’s heb ik ervan, ik deed altijd zo graag mijn werk met hart en ziel. Ondanks ik nog alles over het voor alle diertjes die ik kan helpen (en hun baasjes) ga ik NOOIT meer terug de praktijk in.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Grensoverschrijdend gedrag bij dierenklinieken is groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 08:55

Heftig DiscoDip.

Je kiest een beroep met je hart en mensen steken daar een mes in :(:)

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:38

Pittige cijfers.
Afbeelding

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:45

Toevallig pas nog met de assistente van de praktijk over gehad. Veel klanten denken dat ze de enigste zijn en dat er hoog en laag voor ze moet worden gesprongen. Dat ze in alles gelijk hebben en meer kennis dan de dierenarts of de assistente. Ken ook mensen die steeds maar van praktijk hoppen als iets ze niet aanstaat. Met de drukte bij de praktijken kan je daardoor ook een keer de deur dicht krijgen voor je neus dat je niet meer welkom bent. Dat snappen ze dan niet. Bij de praktijk waar wij komen voor de paarden hoorde ik van de assistente een deel van een telefoongesprek. Dat was een klant welke al 3 jaar geen rekeningen had betaald, had een schrijven gekregen om de achterstallige facturen te betalen en het vriendelijke maar dringende verzoek op zoek te gaan naar een andere praktijk. Je schaamt je toch je ogen uit je kop als je zolang de rekeningen open laat staan maar wel elke keer belt. Als de dierenarts hier is geweest sta ik 2 dagen later op de stoep om de rekening te betalen, ben ook de enigste klant die dat doet zei ze, kom er al 22 jaar en wil ten alle tijde met een gerust kunnen bellen. Betalen moet je toch...

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Grensoverschrijdend gedrag bij dierenklinieken is groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:56

Over de eerste deel (boze klanten) ben ik totaal niet verbaasd en de teksten ernaast vind ik van die klanten ook niet over de schreef gaan.

Ik ging een paar jaar geleden al rustig meerdere klinieken bellen om te vragen wat een bepaalde operatie zou kosten. Grootste verschil was toen een verdubbeling van de prijs.
Dus dat mensen in deze tijd waar inflatie hard is gegaan zich druk maken over kosten vind ik niet raar.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:08

Uiteraard is het nooit oké om mensen agressief te benaderen. Maar aan de houding van veel dierenartsen is absoluut echt wel iets te verbeteren. Heel vaak is die echt niet oké. Ik heb zelden de dierenarts bij de paarden maar de keren dat die er wel was was die deren arts niet echt tof. En dan heb ik het over verschillende dierenartsen. Binnenrennen en zonder het paard even te laten wennen even snel een spuit in die hals jassen. En dan gepikeerd zijn dat het paard het niet tof vindt.

Vervolgens roepen dat het paard onbehandelbaar is, dit ook in het dossier te zetten en nog een sneer na geven. Paard keek heel boos en stampte met dr achterbeen op de grond. Geen enkel moment is hij daadwerkelijk in gevaar geweest.

Nou sorry meneer, dit enten kost mij 94,- dan mag het wel even langer dan 3 minuten duren en kan er ook wel een minuutje aclimatiseren met het paard.

Een maand geleden nog een dierenarts erbij gehad voor een koliek geval. Ik heb 2 open stallen en de dierenarts heeft meerdere malen mijn paard (met angst voor vreemden, die dus ook dierenartsen niet meer zo tof vindt) aan dr hoofd geslagen omdat ze niet met haar hoofd over het schot mocht komen. Ze stond in het hoekje en probeerde haar maatje die onder het schot lag aan te raken met haar neus om hem in de benen te krijgen (koliek). Ze kon er niet bij overigens. Mijn stallen zijn 3 bij 9 meter dus het is niet zo dat er geen plek was op zich…
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 19-03-24 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:09

als je 3 jaar gaat wachten op een betaling dan heb je je administratie niet op orde. Daar had al lang een invorderingstraject op gestart moeten worden (en niet betalen is gewoon aso en belachelijk uiteraard)

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Grensoverschrijdend gedrag bij dierenklinieken is groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 18:12

Je zal het ook per situatie moeten bekijken. Er staat nergens dat de botte dierenarts ook de dierenarts is die zegt veel te maken te hebben met agressief gedrag van eigenaren. Misschien heeft de 'lieve' dierenarts die minder sterk in haar schoenen lijkt te staan en zo veel mogelijk haar best doet er meer last van.

Alsook zijn het niet vaak de dierenartsen in loondienst die de prijzen bepalen, dit komt vaak van hogerop en dan is de dierenarts of paraveterinair vaak de persoon die het makkelijkste doelwit is.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:34

Ik kende een persoon die te horen kreeg dat diegene geen behandelingen meer op rekening mocht laten doen.
Ter plekke afrekenen, geen betalingsregeling oid meer.
Helemaal boos natuurlijk en 'wat een k*tpraktijk want ik betaal altijd netjes en blablabla'.
Bleek dat diegene gewoon niet betaalde, meerdere herinneringen had ontvangen, betalingsregelingen trof, deze ook niet betaalde en vervolgens wanneer er een incassobureau op gezet werd hetzelfde geintje herhaalde.
Vervolgens werd er overgestapt naar een andere praktijk en daar werd dat hele riedeltje herhaald.
Ik geloof dat diegene inmiddels minimaal 15km moet uitwijken voor de zorg van de dieren terwijl we in een straal van ±5km zo'n 10 dierenartspraktijken hebben.
Nergens meer welkom in deze straal van ±5km, zit je dan met je 20+ huisdieren. :+
Maar het ligt allemaal aan de dierenartsen, dat zijn allemaal inhalige hufters zonder hart voor dieren. :Y)



Zelf krijg ik altijd een factuur gemaild, ik heb budgetbeheer en kan daardoor niet gelijk betalen maar geef bij mijn budgetbeheerder aan dat ik bedrag x nodig heb voor de dierenartsfactuur en dan krijg ik dat binnen 3 werkdagen (vaak de volgende dag al) gestort en kan ik de factuur betalen.
Je hebt iets meer dan 2 weken de tijd voor ze een herinnering sturen dat er een factuur open staat (betaaltermijn is 14 dagen), de herinnering daarna komen er administratiekosten bovenop geloof ik.
Tenminste die ene keer dat ik de factuur even opzij gelegd had en hem vervolgens terugvond toen de betaaltermijn nét verstreken was heb ik het direct overgemaakt en toen ik de volgende dag de betalingsherinnering binnen kreeg gelijk opgebeld dat ik het inmiddels had overgemaakt en of er extra betaald moest worden.
Omdat het de eerste keer was niet, maar dat was 2016 geloof ik dus het beleid kan veranderd zijn. :)

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:56

Online hoor je ook echt een kant van het verhaal.
Zoals het voorbeeld hierboven. Wat staat er online? "Kut praktijk!! Mag niet meer op rekening! Ben al jaren vaste klant en nu ineens?!! Met die prijzen zelf een bmw rijden zekurrr! Ik kan het niet in een keer betalen!!" Nja je snapt me.

Ik lees zó vaak online vanalles wat gewoon niet kan kloppen.
"Dierenarts wilde geen bloed prikken" = ik wil geen kosten maken en het eerst zo aankijken.
"Dierenarts heeft geen plek voor mijn doodzieke kat. Harteloos!!" = Je wilt geen spoed consult betalen.

Tuurlijk zitten er vage en slechte dierenartsen tussen maar het gros is echt wel zo.

Je mag een dier geen zorg weigeren trouwens. Zo hebben wij ook meerdere situaties gehad waarbij de rekeningen niet betaald werden en wij ze al vriendelijk verzocht hadden naar een andere praktijk te gaan. Maar dan bellen ze in de spoed, moet je wel.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:05

Diezelfde persoon heeft door dat wanbetaalgedrag dus ook een dier gehad wat gegijzeld werd door een dierenartspraktijk.
Dier was netjes geholpen, waardoor er aan de zorgplicht voldaan was maar werd pas weer vrijgegeven wanneer de rekening betaald was.
Uiteraard was dat ook een k*tdierenarts die geen hart voor dieren had. :+

Overigens is euthanasie ook voldoen aan de zorgplicht, maar dat willen veel mensen niet terwijl de rekening niet betaald wordt of de financiën er niet zijn om behandeling x of y te laten uitvoeren.
De behandeling dan toch laten doen en de dierenarts zijn inkomen laten mislopen is imo behoorlijk onbeschoft.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 20:24

pluisje88 schreef:
Uiteraard is het nooit oké om mensen agressief te benaderen. Maar aan de houding van veel dierenartsen is absoluut echt wel iets te verbeteren. Heel vaak is die echt niet oké. Ik heb zelden de dierenarts bij de paarden maar de keren dat die er wel was was die deren arts niet echt tof. En dan heb ik het over verschillende dierenartsen. Binnenrennen en zonder het paard even te laten wennen even snel een spuit in die hals jassen. En dan gepikeerd zijn dat het paard het niet tof vindt.

Vervolgens roepen dat het paard onbehandelbaar is, dit ook in het dossier te zetten en nog een sneer na geven. Paard keek heel boos en stampte met dr achterbeen op de grond. Geen enkel moment is hij daadwerkelijk in gevaar geweest.

Nou sorry meneer, dit enten kost mij 94,- dan mag het wel even langer dan 3 minuten duren en kan er ook wel een minuutje aclimatiseren met het paard.

Een maand geleden nog een dierenarts erbij gehad voor een koliek geval. Ik heb 2 open stallen en de dierenarts heeft meerdere malen mijn paard (met angst voor vreemden, die dus ook dierenartsen niet meer zo tof vindt) aan dr hoofd geslagen omdat ze niet met haar hoofd over het schot mocht komen. Ze stond in het hoekje en probeerde haar maatje die onder het schot lag aan te raken met haar neus om hem in de benen te krijgen (koliek). Ze kon er niet bij overigens. Mijn stallen zijn 3 bij 9 meter dus het is niet zo dat er geen plek was op zich…


Dit herken ik totaal niet, heb ervaring met verschillende dierenartsen maar allemaal gewoon netjes met zowel ons als paard. Moet wel zeggen dat ik er zelf wel voor zorg dat de DA niet in gevaar komt en goed kan werken.

Maar goed, wellicht heb ik gewoon geluk met de DA,s in deze regio.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Grensoverschrijdend gedrag bij dierenklinieken is groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:15

Nah ken wel wat landbouw dierenartsen die in het weekend ook paard erbij doen. Door de weeks alleen koeien tenzij een boer een ponytje heeft staan.
Die mochten ook niet aan mijn paarden komen hoor :=
Dat zegt niks over het kunnen van de dierenarts zelf maar paard (en de eigenaren) kwa omgang neigt meer naar gezelschapsdieren dan naar vee.
Daar past niet elke dierenarts bij.

Snap wat je wilt zeggen Pluisje maar vind het een beetje een dood doener. In elk vak zijn er rotte appels.
Dat maakt zulke hoge cijfers uit mijn vorige post nog niet oké.

Kendra

Berichten: 8731
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:51

In elk vak zijn rotte appels.
Maar bij elk vak zijn er ook lastige klanten.

Ik zie wel dat het vaak dezelfde mensen zijn die 'gedoe' hebben met de dierenarts, de huisarts, de timmerman, ...
En als er heel veel verhalen zijn over die ene dierenarts die er een potje van maakt, klopt dat vast ook.

Wij zijn ons hele leven bij dezelfde praktijk. Natuurlijk zijn er dierenartsen gegaan en gekomen.
En ik ben ook wel eens uitgeweken naar een andere dierenarts - maar ik zeg dat keurig, met reden.
Ik vraag meestal geen tarief op, maar heb best wel eens een vraag gesteld over een rekening. En daar gaat men dan serieus mee om.
Ik heb ook wel eens getwijfeld aan een behandeling, maar vragen stellen kan altijd. Wij gaan (in vergelijking met anderen) denk ik vrij snel naar de kliniek Wolvega, maar melden dat altijd bij onze eigen dierenarts.
Ik denk dat je de minste problemen krijgt als je gewoon open en eerlijk bent.

Ook onze praktijk is nu van Evidensia. Dat was even wennen, maar ondertussen kan ik het ook waarderen dat er nu altijd een dierenarts is. Dat was een paar jaar geleden best kritiek, hier in het noorden was echt een tekort aan paardendierenartsen. Nu weer op sterkte gelukkig!

Verder staat de koffie altijd klaar voor de dierenarts, eten ze soms mee en breng ik de assistentes oliebollen op Oudejaarsdag.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:24

Nyaleti schreef:
Nah ken wel wat landbouw dierenartsen die in het weekend ook paard erbij doen. Door de weeks alleen koeien tenzij een boer een ponytje heeft staan.
Die mochten ook niet aan mijn paarden komen hoor :=
Dat zegt niks over het kunnen van de dierenarts zelf maar paard (en de eigenaren) kwa omgang neigt meer naar gezelschapsdieren dan naar vee.
Daar past niet elke dierenarts bij.

Snap wat je wilt zeggen Pluisje maar vind het een beetje een dood doener. In elk vak zijn er rotte appels.
Dat maakt zulke hoge cijfers uit mijn vorige post nog niet oké.


Erg veel vee dierenartsen hier in de achterhoek :') als ik voor m’n eigen paard een Da laat komen en het is niet acuut, dan vraag ik om specifieke dierenartsen. Ik wil niet dat ze van die horken mijn kant op sturen. Die andere dierenarts was niet voor mijn paard en heb ik niet gebeld. Ik heb een best moeilijk paard van nature dus als er iemand waarde hecht aan het bieden van een veilige werkplek dan ben ik het wel. De mensen waar ik tevreden over ben daar ben ik hondstrouw aan en zorg ik heel goed voor. (De rest zorg ik ook goed voor maar die wil ik gewoon niet meer aan m’n paard hebben). Betaling gaat al jaren via rekening. Nooit geen gedoe mee.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Grensoverschrijdend gedrag bij dierenklinieken is groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:30

ik herken het 'horken van landbouw dierenartsen' helemaal niet. Geen verschil met de huisdieren dierenartsen van onze DAP. Maak ze toch al heel wat jaren mee bij onze koeien, zelfs de oude veearts die al lang met pensioen is was geen hork

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 08:52

Kinke schreef:
als je 3 jaar gaat wachten op een betaling dan heb je je administratie niet op orde. Daar had al lang een invorderingstraject op gestart moeten worden (en niet betalen is gewoon aso en belachelijk uiteraard)

Er zijn genoeg herinneringen de deur uit gegaan, maar als je dan je gevoel te veel laat spreken naar de dieren toe dan loopt het snel op ipv op dat moment de harde zakelijke kant te laten zien. Ik herken het maar al te goed uit de tijd dat ik nog bij de dierenarts werkte. De dierenarts was ook altijd te goed van vertrouwen en het dier heeft toch zorg nodig ga zo maar door. Dan loopt het vanzelf wel op en de tijd tikt door. Dan krijg je wat lor1_1984 aangeeft, mensen gaan gewoon naar een ander en het herhaalt zich daar ook weer.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Grensoverschrijdend gedrag bij dierenklinieken is groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 11:44

Ik ken ook een geval waar de dierenarts een paard van een stalklant niet meer wou behandelen tenzij de staleigenaar garant ging staan voor de kosten.

Rivendell

Berichten: 6822
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Grensoverschrijdend gedrag bij dierenklinieken is groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 19:30

@meggiemeg, precies dat dus. Mijn dierenarts krijgt ook nog bergen geld van klanten. En toch behandeld ze elk dier. Zij zegt dat het niet de schuld van de dieren is en ze toch zorg nodig hebben.
In onze regio komen steeds meer mensen onder bewind te staan. Schijnt echt heel erg te zijn hier. Betalingsregelingen via bewind zijn tussen de 10 en 15 euro per maand. En na 3 jaar wordt het restant kwijt gescholden en kan de dierenarts dus fluiten naar de rest

juval

Berichten: 13211
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Grensoverschrijdend gedrag bij dierenklinieken is groot probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 19:58

Jeetje, wat een cijfers. Heel naar. Hier doe je die loodzware opleiding niet voor lijkt me. Veel sterkte voor de dierenartsen en assistenten die ermee te maken hebben gehad.

Zelf hebben wij goede ervaringen met onze DAP, voor zowel de koeien als paarden. Ik heb zo wel mijn voorkeuren voor wie ik er het liefst bij wil hebben, maar soms is er geen keus, en dat is dan niet anders.

Wellicht is het een oplossing als ook voor huisdieren een verplichte ziektekostenverzekering zou gelden.