Fry en Merrald nemen deel aan finale wereldbeker dressuur 2024

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26333
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Fry en Merrald nemen deel aan finale wereldbeker dressuur 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 20:37

Eurodressage
Sport

Afbeelding
Charlotte Fry en Everdale tijdens Indoor Brabant/The Dutch Masters 2024.
Foto: Marlies Trap Fotografie


Nadat Emmelie Scholtens zich heeft teruggetrokken van deelname aan de finale van de Wereldbeker Dressuur 2024 in Riyadh, hebben Charlotte Fry en Nanna Skodborg Merrald bevestigd dat zij wel afreizen naar Saudi-Arabië. Zij kwalificeerden zich in de Western European League.

Lottie Fry
Na het CDI-W in Den Bosch afgelopen maart, aarzelden Fry en Scholtens over deelname in Riyadh, gezien de Olympische Spelen dit seizoen topprioriteit hebben. Scholtens trok zich terug met Indian Rock, maar Fry heeft Glamourdale als haar nummer één-paard voor Parijs. Ze reed Everdale tijdens de kwalificatiewedstrijden voor de wereldbeker en won de wedstrijden in Mechelen en Amsterdam. Lottie heeft nu bevestigd dat zij de hengst van Lord Leatherdale x Negro naar Riyadh laat vliegen voor de finales.

“Heel blij dat Everdale en ik naar de finale van de Wereldbeker in Riyadh, Saudi-Arabië gaan, volgende maand”, schrijft Lottie op haar Instagram. “Hij voelt beter aan dan ooit tevoren en ik ben zo dankbaar dat ik samen met hem op deze reis ben. Heel veel dank aan het hele team en dan in het bijzonder aan Anne en GertJan, zij maken onze dromen waar!”

Nanna Skodborg Merrald
Nanna Skodborg Merrald nam met twee paarden deel aan de kwalificatiewedstrijden voor de Western European League: Blue Hors Zack en Blue Hors Don Olymbrio.

Zack ging met pensioen tijdens de openingswedstrijd van het wereldbekerseizoen in Herning. Don Olymbrio ging naar Stuttgard, waar hij tweede werd en Amsterdam, waar hij op de vierde plaats eindigde. Nanna had de intenties om een derde paard uit te brengen in het wereldbekercircuit, Blue Hors Zepter, maar een hoefzweer dwong hen om zich terug te trekken van het CDI-W in Gotenburg.

Nanna neemt de 16-jarige KWPN-er Don Olymbrio (Jazz x Ferro) mee naar Riyadh.


Afbeelding