Politie en brandweer in actie voor koppig paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:33

Ibbel schreef:
Lalidan schreef:
Als je 112 belt, is de eerste vraag die je krijgt 'wilt u politie, brandweer of ambulance?'. Dus dat kiest de telefoniste helemaal niet voor je. Pas als de meldkamer die je aan de lijn hebt bepaald dat je beter iemand anders kan hebben, sturen ze je door. Maar de in principe maak je de keuze zelf.


Als jij op die eerste vraag antwoordt met: geen ambulance, maar verder weet ik het eigenlijk niet, ik sta hier met een paard dat de trailer niet in wil, dan lijkt het me dat de telefonist een knoop doorhakt. En die knoop zou ook kunnen zijn bel 8844 maar, of bel 144 maar, hier is 112 niet voor.


Die optie is er niet. Je hebt dan nog niet daadwerkelijk iemand aan de telefoon namelijk.
Maar staat er ergens dat ze het spoednummet hebben gebeld dan of is dat een aanname?

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:34

Kimbers schreef:
Die optie is er niet. Je hebt dan nog niet daadwerkelijk iemand aan de telefoon namelijk.
Maar staat er ergens dat ze het spoednummet hebben gebeld dan of is dat een aanname?


Hoe bedoel je deze zin?

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:49

Kimbers schreef:
Ibbel schreef:
Als jij op die eerste vraag antwoordt met: geen ambulance, maar verder weet ik het eigenlijk niet, ik sta hier met een paard dat de trailer niet in wil, dan lijkt het me dat de telefonist een knoop doorhakt. En die knoop zou ook kunnen zijn bel 8844 maar, of bel 144 maar, hier is 112 niet voor.


Die optie is er niet. Je hebt dan nog niet daadwerkelijk iemand aan de telefoon namelijk.
Maar staat er ergens dat ze het spoednummet hebben gebeld dan of is dat een aanname?

Zeker wel. Een vriendin van mij werkt o.a. op 112 en is de eerste die je hoort zodra je 112 belt. Zij vragen idd wie je wilt hebben en waar je bent en zetten je daarna door naar de juiste meldkamer. Dat zijn dus wel degelijk gewoon mensen, en geen computers oid.
Daarnaast weet ik dat zij bijv. ook soms al meldingen wegvangen indien er heel veel meldingen binnen komen over hetzelfde (grote) ongeluk/incident zodat die niet allemaal doorgezet worden naar de meldkamer en de meldkamer ruimte blijft houden voor andere meldingen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:02

Blacky94 schreef:
Zeker wel. Een vriendin van mij werkt o.a. op 112 en is de eerste die je hoort zodra je 112 belt. Zij vragen idd wie je wilt hebben en waar je bent en zetten je daarna door naar de juiste meldkamer. Dat zijn dus wel degelijk gewoon mensen, en geen computers oid.
Daarnaast weet ik dat zij bijv. ook soms al meldingen wegvangen indien er heel veel meldingen binnen komen over hetzelfde (grote) ongeluk/incident zodat die niet allemaal doorgezet worden naar de meldkamer en de meldkamer ruimte blijft houden voor andere meldingen.


Dit klopt inderdaad dus vandaar dat ik ook wilde weten hoe dit bedoeld was. :')
Er zitten mensen aan de telefoon, geen geautomatiseerd systeem. De eerste zin waarin gevraagd wordt welke hulpdienst je wil spreken is wel vaak opgenomen anders moeten we dat honderden keren per dienst zeggen.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Politie en brandweer in actie voor koppig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:16

Ach ja, geloof dat het ons allemaal wel eens gebeurd is of dat we het gezien hebben op wedstrijden of waar dan ook...ben wel benieuwd of hij van huis af wel makkelijk te laden was, t daarna niet meer willen laden is wat mijn ervaring is, toch door niet rustig genoeg te rijden tijdens de trailer rit.

Maar ja, hopelijk zijn ze veilig thuis, denk niet dat ze dit snel nog een keer proberen zonder training...

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Politie en brandweer in actie voor koppig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 16:41

Bijzonder ik zou echt niet denken aan politie als m’n paard niet meer wil laden (en ja meermaals meegemaakt en toen helaas ook lijnen moeten gebruiken).

Ik zie op de foto’s ook nog een 2e paard en vraag me wel af of ze ook geprobeerd hebben eerst de andere te laden. Sommige paarden hebben moeite met het smalle stuk in een 2paards maar gaan wel met een schuin tussenschot erop. Wellicht was er dan niks aan de hand geweest.


En jammer van de woordkeuze koppig…

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 16:54

Hier liet iemand het hek open paard buiten de wei en die belde ook de brandweer. Afgezet met slangen en hij stond zo op de wei.

miereneter

Berichten: 2536
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 17:09

Tancreda4 schreef:
Melzazu schreef:
Hmmm dus alsnog met een lijn en een bezem de trailer in getrokken en geduwd. Beetje jammer.


Als ik 2 uur bezig ben geweest gaat m'n paard desnoods in stukjes de trailer op en maakt mij de manier niet meer zo uit denk ik.... daar zou ik dan later wel weer meer in investeren.

Gelukkig nooit mee gemaakt. Als je echt radeloos bent, wat moet je dan. Ik had een da voor verdoving gebeld denk ik.


De mijne gaat niet, als niet wil. Ook niet met een trainingshalster, zoals iemand opperde. De hoeveelheid pijn die hij nodig zou hebben, wil ik niet eens aan denken. Meer dan acceptabel, in ieder geval. Ik heb in een vergelijkbaar geval Paardentaxi Amsterdam gebeld, ander soort trailer met vooruitloop. En toen stond hij er met tien minuten in. Ik ben hen eeuwig dankbaar.

Zij komen in april twee keer met ons oefenen, want het is inderdaad echt wel heel kak om aan de hand te hebben.

Politie is toen niet eens in mijn hoofd opgekomen. Sedatie is wel een goede, houdt ik wel in mijn achterhoofd.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 17:51

Artikel 3 van de politiewet is er duidelijk over :D
De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.

En ze hadden daadwerkelijk hulp nodig...

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 14:37

Melzazu schreef:
callippo schreef:

Nou ja, het is vooral anders dan wat het artikel schetste. Een "paardenkenner" zou het paard in enkele minuten met rust en tact op de trailer hebben gekregen. En dan zien we op de foto's meerdere mensen, een lijn achterlangs en een bezem erbij.


Precies hierom reageerde ik inderdaad zo. Heel fijn die “rust en tact”

Dat kunnen natuurlijk ook foto’s zijn van voor de paardenkenner