Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sterregoud
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:42

Kendra schreef:
josien_m_ schreef:
Ja en dat lijkt me juist helemaal prima! Natuurlijk is er veel te veel vee in Nederland. Dus er mag zeker anders geboerd worden. Niet minder boeren, wel minder vee, dus duurder voedsel.


Maar is dit dan de manier waarop het gaat gebeuren?
We laten dus de miljoenen mestkuikens, legkippen, biggen en kalveren in hun benauwde stallen staan en roeien tegelijkertijd de dieren die in vrijheid rondlopen uit?


Juist de boeren die hun dieren een goed leven geven, met veel uren in de buitenlucht, vers gras, vrije beweging, juist zij ondervinden problemen door de wolven. Zij gaan noodgedwongen alles binnenhouden, of stoppen zelfs al met hun dieren. Dat is toch geen verbetering?

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:44

Daarom is het ook zo tegenstrijdig.
De mensen tegen de bio industrie zijn ook voor de wolf.
Echt hoe dan?

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:56

DuoPenotti schreef:
Daarom is het ook zo tegenstrijdig.
De mensen tegen de bio industrie zijn ook voor de wolf.
Echt hoe dan?


Ik ga een poging doen.

Deze mensen willen graag dat dieren zo natuurlijk mogelijk leven, dus zijn tegen de bio industrie.
De wolf daarvan vinden zij dat deze hoort bij de natuur en daar geldt de wet:" eten of gegeten worden".
Dus zij zien dit dus als horende bij de natuur dat dieren gegeten worden.

Daarbij DP kun je nooit generaliseren. Niet iedereen tegen de bio industrie is positief over de wolf. :o

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:56

Hoe dan? vraag je. Simpel; kortzichtigheid. Onwetendheid. Onkunde. Geitenwollensokken-randstedelijk-grachtengordel gedoe. Ben ik te kort door de bocht? Vast wel, maar ik denk niet dat ik er heel veel naast zit.

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 19:58

rien10 schreef:
Hoe dan? vraag je. Simpel; kortzichtigheid. Onwetendheid. Onkunde. Geitenwollensokken-randstedelijk-grachtengordel gedoe. Ben ik te kort door de bocht? Vast wel, maar ik denk niet dat ik er heel veel naast zit.

Rien normaal vind ik je post erg genuanceerd :=

Rule_Breaker

Berichten: 43
Geregistreerd: 30-01-22
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:00

pien_2010 schreef:
DuoPenotti schreef:
Daarom is het ook zo tegenstrijdig.
De mensen tegen de bio industrie zijn ook voor de wolf.
Echt hoe dan?


Ik ga een poging doen.

Deze mensen willen graag dat dieren zo natuurlijk mogelijk leven, dus zijn tegen de bio industrie.
De wolf daarvan vinden zij dat deze hoort bij de natuur en daar geldt de wet:" eten of gegeten worden".
Dus zij zien dit dus als horende bij de natuur dat dieren gegeten worden.

Daarbij DP kun je nooit generaliseren. Niet iedereen tegen de bio industrie is positief over de wolf. :o


Dat klopt, maar de wolf hier in Nederland doodt dieren voor de lol niet om op te eten.
Dat is in principe geen natuurlijk gedrag.

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:01

Nee, niet "voor de lol" zo werkt een dierenbrein niet. Maar inderdaad, niet altijd om op te eten.

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:02

pien_2010 schreef:
rien10 schreef:
Hoe dan? vraag je. Simpel; kortzichtigheid. Onwetendheid. Onkunde. Geitenwollensokken-randstedelijk-grachtengordel gedoe. Ben ik te kort door de bocht? Vast wel, maar ik denk niet dat ik er heel veel naast zit.

Rien normaal vind ik je post erg genuanceerd :=

Ja, Pien, maar kom-op. Je zou toch een sik krijgen van mensen die echt met hun geitenwollensokken aan wolven willen knuffelen. Ook aan mijn nuance komt een eind.

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:04

En als je dan ziet dat die zogenaamde natuur najagen zoveel leed levert, aan de weide dieren, maar ook het andere wild.
Dan kunnen zij ook niet eens wakker worden en een spandoek aan het balkon hangen, geen wolf?

Of zijn ze daar te Simpel; kortzichtigheid. Onwetendheid. Onkunde. Geitenwollensokken-randstedelijk-grachtengordel gedoe, voor?

Geen bloed en ingewanden dan mag hij zo toch?
Afbeelding

Raineri
Berichten: 6239
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:06

rien10 schreef:
Hoe dan? vraag je. Simpel; kortzichtigheid. Onwetendheid. Onkunde. Geitenwollensokken-randstedelijk-grachtengordel gedoe. Ben ik te kort door de bocht? Vast wel, maar ik denk niet dat ik er heel veel naast zit.



Niet om het een of ander. Maar je denkt teveel door. Veel mensen boeit het simpelweg niet. Het is geen landelijk probleem. Het raakt maar een klein deel van de samenleving.
Wat je daar van moet vinden, geen idee. Of dat is aan jou. Maar gros interesseert het gewoon niet. Is simpelweg heel menselijk. Alsof het mensen in het platteland wel boeit wat in de steden gebeurd.

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:09

Ik denk dat je gelijk hebt Raineri.

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:09

Raineri schreef:
rien10 schreef:
Hoe dan? vraag je. Simpel; kortzichtigheid. Onwetendheid. Onkunde. Geitenwollensokken-randstedelijk-grachtengordel gedoe. Ben ik te kort door de bocht? Vast wel, maar ik denk niet dat ik er heel veel naast zit.



Niet om het een of ander. Maar je denkt teveel door. Veel mensen boeit het simpelweg niet. Het is geen landelijk probleem. Het raakt maar een klein deel van de samenleving.
Wat je daar van moet vinden, geen idee. Of dat is aan jou. Maar gros interesseert het gewoon niet. Is simpelweg heel menselijk. Alsof het mensen in het platteland wel boeit wat in de steden gebeurd.


Scherp Raineri, zie vetgedrukte en ervoor. Ik heb er zo nog nooit naar gekeken maar dat ik denk dat het klopt!

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:15

Het verschil alleen is als er een item staat over de metro oid ik daar niet onder ga reageren. Laat staan mensen uitmaken voor weet ik wat. Of bedreigen...
Wat met de wolf wel gebeurt.

Dus het lijkt ze wel te interesseren.
Zonder de waarheid te weten. Of die interesseert ze niet..

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:33

Annefrance schreef:
De meeste paarden raken ook niet in paniek als ze een flinke herdershond dus een wolf die gewoon langsloopt is niet iets waar een paard hysterisch van wordt.


Een flinke herdershond is echt een heel stuk kleiner nog als een wolf he? Naast dat er juist ook al gewoon grote volwassen paarden zijn aangevallen en ook paarden in paniek uitgebroken of gewoon op eigen terrein zijn gaan rennen. Op jacht is iets heel anders als langslopen.

josien_m_
Berichten: 2419
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:40

Omdat het ene fout is, zeg ik niet dat het andere te tolereren is! Natuurlijk moet er juist vermindering komen bij het opgehokte (pluim)vee
Dus nee, natuurlijk is dat op die manier geen verbetering! Ik schreef alleen dat er te veel vee is in Nederland, dat kan de grond, het klimaat niet aan.

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:53

Maar Josien, wat is de relevantie met het onderwerp Wolf dan?

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:56

Wat ik niet snap: die mensen die het leuk of goed vinden dat er wolven in nl leven, hebben die nou helemaal niet door hoe moeilijk het leven hier voor ze is? Overal wegen, overal bebouwing en de schaarse stukjes natuur zijn vergeven van de recreanten.
Ik vind het allemaal maar sneu.

Raineri
Berichten: 6239
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:11

mysa schreef:
Wat ik niet snap: die mensen die het leuk of goed vinden dat er wolven in nl leven, hebben die nou helemaal niet door hoe moeilijk het leven hier voor ze is? Overal wegen, overal bebouwing en de schaarse stukjes natuur zijn vergeven van de recreanten.
Ik vind het allemaal maar sneu.



Volgens mij doen ze het uitstekend als je kijkt naar hoe snel ze zich voortplanten. Deze beperkingen gelden tevens voor al het andere wild. Ook maar over de grens knikkeren? :P

pien_2010

Berichten: 43425
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:14

mysa schreef:
Wat ik niet snap: die mensen die het leuk of goed vinden dat er wolven in nl leven, hebben die nou helemaal niet door hoe moeilijk het leven hier voor ze is? Overal wegen, overal bebouwing en de schaarse stukjes natuur zijn vergeven van de recreanten.
Ik vind het allemaal maar sneu.



Het maakt niet uit Mysa of we het wel of niet leuk en of goed vinden dat wolven in Nederland leven. Ze zijn er, dat is een feit en er zullen er alleen maar meer komen. Ze doen het goed in Nederland.

rien10
Berichten: 14725
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:15

Ze zijn er, totdat het gruwelijk fout gaat. En dan komt er een parlementaire enquĂȘte.
En dan.....
De Heren van Alblas. Zij dronken een glas en deden een plas. En alles bleef zoals het was.
Ik voor zie een "Groningen 2.0" een "Toeslagen affaire 2.0" En dat stemt me droevig.

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:45

Raineri schreef:
Ook maar over de grens knikkeren? :P


Ik heb toch niets in die richting gezegd?

Ik zeg alleen dat ik het jammer en zielig vind.

Annefrance
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:56

Raineri schreef:
mysa schreef:
Wat ik niet snap: die mensen die het leuk of goed vinden dat er wolven in nl leven, hebben die nou helemaal niet door hoe moeilijk het leven hier voor ze is? Overal wegen, overal bebouwing en de schaarse stukjes natuur zijn vergeven van de recreanten.
Ik vind het allemaal maar sneu.



Volgens mij doen ze het uitstekend als je kijkt naar hoe snel ze zich voortplanten. Deze beperkingen gelden tevens voor al het andere wild. Ook maar over de grens knikkeren? :P


Het wordt de wolven ook supermakkelijk gemaakt in Nederland. Schapen blijven snachts gewoon buiten zonder waakhond erbij. Er zijn geen jagers die constant door de bossen sjouwen. Ik bedoel Nederland is gewoon een wolvensupermarkt. Iedereen is zijn zo gewend aan de extreme veiligheid in Nederland dat niemand nog weet dat je je dieren gewoon dient te beschermen. Het is een beetje het verhaal van de 3 biggetjes en in Nederland bouwen ze huisjes van stro en verwachten dat de wereld zo veilig is dat er niets zal gebeuren. Anyway boeren hier schieten gewoon op een wolf als die hun dieren lastig valt he. Er wordt niet systematisch op wolven gejaagd maar het wordt ze wel duidelijk gemaakt dat ze niet aan de koeien moeten komen en dat lijkt me ook heel terecht en verstandig.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Leven met de dreiging van de wolf: Bokker Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:59

In Nederland zijn zo gek om er meerdere aandacht aan te besteden in Opsporing Verzocht als er dode wolf is aangetroffen. En dan ook nog een beloning uitloven voor de gouden tip.

DuoPenotti

Berichten: 29676
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:59

Gelukkig zonder waakhond erbij.

Ik ben tegen honden gevechten. Jij niet?

Spoiler:
Afbeelding

Onali

Berichten: 18466
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:04

Jij hebt geen idee wat voor zeikerds hier wonen in Nederland.

Zodra er ook maar ergens een KBH gaat aanslaan mag je die hond wegbrengen wegens geluidsoverlast.

Dat dat dier dan een functie heeft maakt niks uit.

Laat staan als het wielertoerisme, mensen met kinderen en honden weer op gang komen.
Mijn shets staan in wolvengebied, maar ook een massatoerisme gebied, denk je nou echt dat die honden niks gaan doen met alles wat er langs komt.
Plus alle 30+ pensionklanten, boerenbedrijfbezigheden (postbode om maar iets te noemend, melkwagen, loonbedrijf voor voer of mest enz enz enz enz), familiebezigheden van de boer zelf.

We hebben wel eens loslopende honden gehad, nou zeg maar dag tegen fikkie.

Een KBH is gewoonweg geen optie.
En voor je over een hek begint, daar hebben we te veel land voor.