Nieuwe docureeks 'De Ruiters' vanaf morgen op TV

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 17:47

Kendra schreef:
Kun je het - behalve via Ziggo - terugkijken als je in Nederland woont?

Ik heb het niet gezien, maar heb wel respect voor een aantal topruiters.
Vaak ook met niks begonnen, risico's genomen en met een groot hart voor het paard én de paardensport. Luister daarvoor vooral naar 2 man & 1 paardenkop. Wel jammer als ze die kant niet belichten in Ruiters.

Ook ik hoef de amateur niet te zien die rent en vliegt en rekent. Waarom zou dat interessant zijn om te laten zien?

Omdat dat de realiteit is?

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Nieuwe docureeks 'De Ruiters' vanaf morgen op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 18:07

Ik denk dat een serie over de gemiddelde amateursporter een niet veel beter beeld zou laten zien van de paardensport. Of misschien ben ik te cynisch. :')

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 18:12

Journalistieke documentaires als deze lichten meestal de extremen uit een onderwerp, niet alleen bij paarden. Goed om te beseffen als je een andere documentaire bekijkt.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 18:20

Cemlys schreef:
Friezenkind schreef:
Kan je dit ook in NL kijken zonder vpn? Ben nu wel benieuwd.

Via ziggo kunnen we wel terugkijken

Ik vond het wel leuk om te kijken trouwens, ja het ging vooral over topsport, topfokkerij en handel, maar ik hoef geen programma te zien over doorsnee ruiters of manege, been there done that :z

Nou elke dag, die film zie ik elke dag al in de wereld om mij heen.

Naar mijn idee was het juist een mooie aflevering, maar het scheelt misschien als je de betrokkenen nog van vroeger tijden kent, van toen Darco de grote ster was. Het verhaal over Chilli Willie vond ik juist indrukwekkend en ook juist met emotie verteld.
Maandag is aflevering 2 te zien toch?

koend
Berichten: 1264
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Nieuwe docureeks 'De Ruiters' vanaf morgen op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 19:37

Ik zag de eerste aflevering en vond het goed.
Mijns inziens is het de bedoeling een breder publiek wat mee te trekken richting de olympische spelen. Daar ben ik alvast blij mee. Verschillende collega's, die niets met paarden hebben, spraken me erover aan. De rijkdom en glamour triggerde hen om te blijven kijken en het verhaal van Chilly Willy bood wat emotioneel tegengewicht.

Het werd tijd dat de paarden topsporters wat aandacht trekken naar hun (en onze) sport. Zonder publiek kan de topsport en zelfs de basissport niet blijven bestaan.

Dat het plaatje slechts een deel van de realiteit vertegenwoordigt, neem ik er graag bij.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 19:51

koend schreef:
Ik zag de eerste aflevering en vond het goed.
Mijns inziens is het de bedoeling een breder publiek wat mee te trekken richting de olympische spelen. Daar ben ik alvast blij mee. Verschillende collega's, die niets met paarden hebben, spraken me erover aan. De rijkdom en glamour triggerde hen om te blijven kijken en het verhaal van Chilly Willy bood wat emotioneel tegengewicht.

Het werd tijd dat de paarden topsporters wat aandacht trekken naar hun (en onze) sport. Zonder publiek kan de topsport en zelfs de basissport niet blijven bestaan.

Dat het plaatje slechts een deel van de realiteit vertegenwoordigt, neem ik er graag bij.


Ik sluit me hier wel bij aan. Ondanks dat het alweer Philippaerts was die het meest aan bod kwam (en de gemiddelde niet-paardenmens enkel hem kan opnoemen als het gaat over paardensport in België) en het voorlopig enkel over springsport en fokkerij lijkt te gaan, vond ik het gewoon basic amusement om naar te kijken. De paardensport wordt zo vaak vergeten en krijgt geen al te groot podium in de media, dan vind ik dit gewoon prima.

Furst
Berichten: 667
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Nieuwe docureeks 'De Ruiters' vanaf morgen op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 20:48

Ik heb het net gekeken en vond het walgelijk, haha. Maar misschien ben ik dan wel een extremist daarin. Dit is maar een klein stukje van de paardensport, maar 0,0 over paardenliefhebbers. De uitspraken als "Ik hoop dat hij uw pensioen zal betalen" (doelend op het sperma van Emerald) deed me nog net niet kokhalzen. Zo word onze wereld op de kaart gezet. Dat paarden een gebruiksobject zijn en niets meer en minder dan een verdienmodel waar zeer veel winst op te pakken is.. Dat doet erg pijn vind ik zelf. Ja, er was inderdaad een stukje emotie te zien bij het verhaal van Chilly Willy, dat klopt. Maar verder vond ik het echt verschrikkelijk om er naar te kijken. Laten we hopen dat er eens een normale documentaire komt over paarden ofzo.

En eerlijk? Van mij moet de paardensport geen podium krijgen om bovenstaande reden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:22

Furst schreef:
Ik heb het net gekeken en vond het walgelijk, haha. Maar misschien ben ik dan wel een extremist daarin. Dit is maar een klein stukje van de paardensport, maar 0,0 over paardenliefhebbers. De uitspraken als "Ik hoop dat hij uw pensioen zal betalen" (doelend op het sperma van Emerald) deed me nog net niet kokhalzen. Zo word onze wereld op de kaart gezet. Dat paarden een gebruiksobject zijn en niets meer en minder dan een verdienmodel waar zeer veel winst op te pakken is.. Dat doet erg pijn vind ik zelf. Ja, er was inderdaad een stukje emotie te zien bij het verhaal van Chilly Willy, dat klopt. Maar verder vond ik het echt verschrikkelijk om er naar te kijken. Laten we hopen dat er eens een normale documentaire komt over paarden ofzo.

En eerlijk? Van mij moet de paardensport geen podium krijgen om bovenstaande reden.

Eens. Als dat het beste is dat je van de paardensport kan maken besteed er dan maar geen aandacht aan.