Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Heftig ongeval Leunus van Lieren

Profiel   

Facebook Stal Hexagon
Algemeen
Ingezonden door een Bokker

[ img ]
Leunus van Lieren met Thamar Zweistra - Jumping Amsterdam 2023. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Leunus van Lieren is afgelopen donderdag vervelend ten val gekomen met een paard. De eigenaar van Stal Hexagon zat in het zadel toen het paard uitgleed, waardoor hij samen met het paard ten val kwam. Daarbij kwam Leunus onder het paard terecht, en toen het paard probeerde op te staan heeft het meerdere keren met de benen zijn ruiter geraakt. Daardoor zijn er meerdere ernstige verwondingen ontstaan, waaronder gebroken ribben, een klaplong, en een open beenbreuk met daarbij een slagaderlijke bloeding. Na een langdurige operatie in het ziekenhuis in Goes was hij laat in de avond wel weer bij kennis, en een dag later mocht hij de intensive care inruilen voor een bed op de gewone verpleegafdeling. Zijn situatie lijkt voorlopig stabiel, mits er geen complicaties optreden, maar het herstel zal nog de nodige tijd in beslag nemen.

Deze heftige gebeurtenis was ook de reden dat de KWPN-gekeurde hengst Hexagon’s Power Dutch afwezig bleef tijdens de halve finale van de Pavo Cup. Overigens tot teleurstelling van Leunus zelf, die meteen na het bijkomen van de narcose vroeg hoe Power Dutch het had gedaan in de halve finale…

"Dankbaar zijn we voor het adequate optreden van ons team bij Stal Hexagon. Snel en goed handelen heeft mogelijk levensreddend gewerkt, en ook na alle consternatie is alles weer in goede banen geleid door het hele team."
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-24 19:53 

Profiel   

Jeetje wat heftig zeg
Sterkte voor de betrokkenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-24 19:57 

Profiel   

Oef wat een naar ongeluk! Duimen voor een goed herstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-24 20:26 

Profiel   

Pfff, ongeluk zit toch echt in een klein hoekje. Hopelijk een voorspoedig herstel voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-24 20:50 

Profiel   

Dat is echt een naar ongeluk. Alleen bij het lezen krijg ik al een knoop in mijn maag.
Hopelijk gaat het herstel voorspoedig zonder complicaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-24 07:20 

Profiel   

Jeetje dat klinkt superheftig…ook voor de omstanders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-24 07:27 

Profiel   

Ja, klinkt inderdaad erg zwaar. Die zit voorlopig niet in het zadel terug denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-24 11:55 

Profiel   

petraaken schreef
Ja, klinkt inderdaad erg zwaar. Die zit voorlopig niet in het zadel terug denk ik.

Herstel op zijn leeftijd zal ook een stuk lastiger zijn, ben ik bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-24 22:03 

Profiel   

Electra63 schreef
petraaken schreef

Herstel op zijn leeftijd zal ook een stuk lastiger zijn, ben ik bang.

Volgens mij is hij ook ernstig ziek.
Dat maakt het ook niet beter voor hem.
Hopelijk overwint hij alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-24 18:03 

Profiel   

Jeetje, wat een heftig ongeluk.

Heel veel beterschap toegewenst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-24 08:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar