KNHS Ind. kamp.: Michel van der Knaap wint 'de mooiste wedst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

KNHS Ind. kamp.: Michel van der Knaap wint 'de mooiste wedst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 23:00

KNHS Ind. kamp.: Michel van der Knaap wint 'de mooiste wedstrijd' 2/4/2006


http://www.knhs.nl/News.asp?ID=24555&Pc ... omStyle=11

ERMELO - (KNHS) - Zaterdag 1 april werd in het KNHS-centrum te Ermelo de reeks KNHS Indoorkampioenschappen afgesloten door de springruiters en -amazones in de klassen Z en ZZ. Na een dag vol spanning, sportieve strijd en emoties kreeg Stand By, het paard van Michel van der Knaap (Putten), het allerlaatste kampioenslint omgehangen. De combinatie won in de hoogste basisklasse (ZZ), tot grote blijdschap van de 41-jarige ruiter. Al kon hij het zelfs na de huldiging nog niet helemaal bevatten. 'Het voelt als een 1-april-grap', zei Van der Knaap. In de hoogste ponyklasse, de ZZ voor DE-pony's, ging de overwinning naar Wouter Vos (Apeldoorn) en zijn Hertogin.

De deelnemers aan de KNHS Indoorkampioenschappen waren in de regio's (provincies) geselecteerd. Dat leverde een sterk deelnemersveld op. De combinaties waren aan elkaar gewaagd en boden mooie sport. In de klasse ZZ, met hindernissen tot 1,40 m, bereikten slechts vier combinaties de barrage. Geraldine Holtslag (Driel) opende heel snel, maar haar paard Oranda maakte een springfout. Michel van der Knaap kon Stand By snel draaien en hield daarbij voldoende tempo. Hij was foutloos, echter langzamer dan Holtslag. 'Ik wist dus dat het sneller kon. Ik dacht: ik zal er toch niet weer naast grijpen', aldus Van der Knaap, die met Stand By eerder derde en tweede werd op de Indoorkampioenschappen. Hij zag Veronique Schmitz (Swalmen) de fout ingaan, terwijl Rianty Zwart (Oostwold gem. Leek) niet aan de tijd kwam. 'Dit is fantastisch. Internationaal goed rijden in b.v. Meppel of Goes is ook mooi, maar dit is iets speciaals. Het is niet zomaar een wedstrijd, het gaat om een kampioenschap. Dit is dé mooiste wedstrijd op dit niveau.'


Zie link bovenin voor meer.

Zazou_Murier

Berichten: 203
Geregistreerd: 29-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:07

Was mooie finale!!!!!!!!!!!! en verdiende winnaars in alle klassen!!!!!!!!!!!!!

sax89

Berichten: 4237
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bunschoten Spakenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:00

ik ben er zelf niet bij geweest. was wel mooi als ik het zo hoor.
wel jammer van me stagebegeleider... die viel van zijn indoctro (naam: patrick) doordat de fotograaf het paard verblinde.....