Dierenbeulen harder straffen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaike93

Berichten: 1784
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: The place to be.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:02

het gaat al weer een klein beetje de goede kant op!

Ik vind echt dat veel te veel mensen het allemaal wel goed vind..

fUrytjj_04

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-12-05

Re: Dierenbeulen harder straffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:02

Ik vind ook dat er veel strenger opgelet mee moet worden!!!!!!!!!!!

hel1

Berichten: 855
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groningen, Leek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:05

Dit gaat een beetje de goede kant op, al mogen ze nog wel heel wat strenger worden, en sneller handelen.

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 22:43

Eindelijk!!!! Vindt dat ze geen levenslang moeten krijgen maar dat ze bv als ze een hond aan de ketting hebben gelegd zonder eten en drinken dat de eigenaren ook hetzelfde krijgen. Zo voelen ze tenminste wat ze hun beestje hebben aangedaan! Als ze levenslang krijgen dan mogen ze evengoed nog veel in de gevangenis. Als ze dat ook strenger maken.

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 08:58

Als ze nou idd de gevangenis strenger maken,..geen tv enz..
Of hun zelf laten leiden,..idd wat hier boven staat

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:02

eindelijk!

Damber

Berichten: 2318
Geregistreerd: 07-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:42

Heb het gelezen in de telegraaf... vind het eigenlijk nog te 'soepel'. Moet veel harder worden afgestraft...

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Re: Dierenbeulen harder straffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 10:47

Misz_J schreef:
Amen..

Ze moesten eens een voorbeeld nemen aan Amerika! Wie kijkt er wel eens Animal Cops, want die mensen, de straffen die ze ervoor krijgen.. DIE zijn pas goed.. Tenminste, als er bewijs gevonden word

Wat nog beter zou zijn, ze eens laten voelen wat ze die arme dieren aangedaan hebben!!


Ja ik kijk daar ook altijd naar! Vind dat ze het echt goed doen daar.. Ben blij dat het eindelijk eens wat harder word hier in NL

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Dierenbeulen harder straffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:25

Ik hoop ook zeker dat het er doorkomt, want de straffen die we in Nederland hebben voor dierenmishandeling zijn echt veel te laag.

greens

Berichten: 704
Geregistreerd: 21-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 13:44

Er moet zeker harden worden gestraft! Het slaat toch nergens op dat ze er soms met een kleine boete vanaf komen, en vervolgens weer van voren af aan beginnen..

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 14:00

Damber schreef:
Heb het gelezen in de telegraaf... vind het eigenlijk nog te 'soepel'. Moet veel harder worden afgestraft...

kan voor mijn idee niet hard genoeg zijn!
Maar het is een begin

Antheya
Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 17:38

Goh, dringt het eindelijk ook eens tot de politiek door ?! Wel goed ja, ik hoop dat het ook werkelijk ingevoerd wordt.

Verder vind ik dat het best zwaarder mag zijn, als het echt om ernstige mishandeling/verwaarlozing gaat , dat ze dan levenslang geen dieren meer mogen houden.

Die gevangenisstraf is zo wel hoog genoeg, ben zelf niet echt een voorstander van straffen. Ik hoop niet dat er levenslange gevangenisstraf komt. Bij geen enkele zaak eigenlijk.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:25

Zolang het nog maar om een wetsvoorstel gaat ben ik nog pessimistisch hoor. Maargoed, het begin is er, er wordt iig over nagedacht en dat is al heel wat.
Gevangenisstraf verhogen van 2 naar maximaal 3 jaar is imo nog steeds te laag, maximaal wil zeggen dat ze toch weer vroegtijdig vrijgelaten worden en slaat die hele wet ook nergens meer op.
Pak het dan gelijk goed aan. Dieren hun eigen rechten. Kijk naar die Beul van Twente, die is nog niet een sberecht om al zijn slachtingen aangericht op paarden, maar wegens zijn moord op een zwerver. Gelukkig is hij daar goed voor gestraft, maar vind het belachelijk dat de paarden niet mee werden genomen in de rechtzaak. Ipv dat ze daar nou ook eens wat aan gaan doen.

Misz_Do, kun je je laatste zin nog eens uitleggen? Begrijp ik goed dat jij géén voorstander bent van levenslange gevangenisstraf, welke zaak dan ook?

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Re: Dierenbeulen harder straffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 16:55

Misz_J schreef:
Amen..

Ze moesten eens een voorbeeld nemen aan Amerika! Wie kijkt er wel eens Animal Cops, want die mensen, de straffen die ze ervoor krijgen.. DIE zijn pas goed.. Tenminste, als er bewijs gevonden word

Wat nog beter zou zijn, ze eens laten voelen wat ze die arme dieren aangedaan hebben!!

Ja, Dat zou in Nederland ook moeten gebeuren. mishandelde dieren in beslag nemen.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:56

In ons eigen wetboek wordt op dit moment het vermoorden van een hond gelijk gesteld als het bekrassen van een auto! Is toch niet normaal?!
Daar kom nog eens bij ( en dat is mijn mening athans) dat iemand die zo ziek is een puppie te vermoorden zo ziek in zijn hoofd is, dit ook een mens aan zou kunnen doen.
Maar ik denk dat 9 van 10 die dit doen buiten een hoge straf ook hulp nodig hebben. Dus ik zou zeggen plaats ze in een inrichting.. Zodat als ze op vrije voeten komen( wat in Nederland sowieso het geval is ) dat ze wel weer een beetje helder kunnen nadenken.
Gr Agnes

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:59

Hehe. Eindelijk gebeurt er iets zinnigs daar in Den Haag.

Het werd tijd.

retseH

Berichten: 1558
Geregistreerd: 07-08-04
Woonplaats: Vorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:14

Tellie schreef:
Hehe. Eindelijk gebeurt er iets zinnigs daar in Den Haag.

Het werd tijd.


Inderdaad!!!

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Dierenbeulen harder straffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:19

helemaal mee eens!!
alleen jammer dat er zoveel moet gebeuren tot dat ze dieren hier in nederland in beslag worden genomen.