Hippisch Centrum Exloo wil veiling voorkomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Hippisch Centrum Exloo wil veiling voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 22:02

http://www.stegen.net/website/main.php?pagina=nieuws
stegen.net

Het bestuur van het Hippisch Centrum Exloo wil voorkomen dat het tot een gedwongen veiling van het complex komt. Huisbankier ABN Amro heeft daarvoor al een datum geprikt (24 mei), want de bank vindt dat de schuld te hoog is opgelopen.
De stichting HCE probeert de veiling via de rechter te voorkomen. Donderdagmiddag diende een kort geding voor de rechtbank in Assen. Volgens de bank heeft het HCE een schuld van € 685.000 en heeft de stichting meerdere keren niet aan de verplichtingen voldaan. Ook zou er volgens goed ingelichte bronnen door het vorige bestuur van HCE nooit aflossing zijn betaald.

Met dank aan mrijee voor de melding!

REGINA76
Berichten: 2888
Geregistreerd: 02-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 01:19

dat is zonde mooi complex is het daar.hopelijk blijft het bestaan.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 07:26

Ik weet dat het een paar jaar geleden ook al prut was in het bestuur.
De laatste competitie wedstrijd werd toen ook gewoon afgelast, waarna de vereniging het weer overnam.

Zonde, maar kijk naar het FPC, dat is bijna net zo groot en kan de boel ook niet draaiende houden.

klunsmuts

Berichten: 772
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:06

Oow, wat vervelend! Maar als het 'verveild' wordt, blijft het dan bestaan en wordt het van een andere eigenaar ofzo? Ik hoop ook dat het blijft bestaan! IJsland Rijders Noord(IJRN) houdt daar altijd wedstrijden en soms lessen enzo...

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:50

Jammer van zo'n mooi pand.

Ik snap niet waarom ze zoveel schuld hebben. Eens per jaar verhuren ze de manege ook als motorsportterrein met indoorspeedway. Misschien kunnen ze zoiets vaker doen om de boel draaiende te houden..

campari
Berichten: 18
Geregistreerd: 05-04-06

Re: Hippisch Centrum Exloo wil veiling voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:48

Waar is dan de knhs in dit, bieden die dan geen oplossing aan,ik vraag me trouwens ook af waar die schuld dan vandaan komt..............

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:23

Ken het complex al vanaf de start. Een heel pretentieus gebeuren met gewoon teveel verenigingen die allemaal wat in de melk te brokkelen willen hebben. Het is er jammergenoeg in al die jaren niet mooier op geworden... zo hangen er nog steeds ondergestofte en verschoten doeken aan het plafond van de allereerste hippische week, zijn de wandelgangen met hardboard dichtgetimmerd, is meer dan de helft van de buitenterreinen in gebruik genomen door een golfclub, is de aanblik van de stallen triest en troosteloos te nomen. Jammer!

andafries

Berichten: 700
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Engwierum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:35

Ik heb er nog stage gelopen toen Loes Corsel er nog zat . Ik heb het eigenlijk altijd koud en triest gebouw gevonden . Maar er werden in die tijd veel activiteiten gehouden en daarom is het best wel jammer dat het zo moet gaan .

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:49

Ik vind het wel logisch dat het er niet goed mee gaat. Er staan weinig paarden, misschien 1/3 staat vol en af en toe wat wedstrijden enzo. Pas waren er Hippische Dagen en er was zéér weinig publiek. Laurens van Lieren en Angelique Hoorn kwamen en daardoor wa het entreegeld hoog en waren er weinig mensen, dus maak je geen winst.. ik hoop ook dat het blijft bestaan..

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:43

Ik vind het echt super jammer. Ben ook wel heel erg benieuwd wat er verder mee gebeurt.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Hippisch Centrum Exloo wil veiling voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:58

Jammer zeg... Heb er morgen nog een wedstrijd. Mischien wel de laatste? Als het geveild word hoop ik dat het gewoon in de zelfde status blijft bestaan.

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:04

Dat zou erg jammer zijn.
Ik heb er volgende week ook wedstrijd
Vind het altijd mooie accomodatie, en goed georganiseerd

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Re: Hippisch Centrum Exloo wil veiling voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:08

Zou erg jammer zijn als zo'n paardensportcomplex gaat verdwijnen. Ik ken het verder niet zo goed, heb er een paar wedstrijden gereden. Maar het verdwijnen van samengestelde wedstrijd vond ik al erg jammer. Vooral met zulke faciliteiten, moet je nou eens kijken hoe de hindernissen die er nog zijn erbij liggen...

marijkuh
Berichten: 467
Geregistreerd: 04-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:10

het is een mooie grote accomodatie en ik rij er altijd wel graag sprinwedstrijden, mede doordat de binnenbak lekker groot is maar zoals hier boven al werd vermeld is het aanblik echt triest, niet goed onderhouden, en veel rommel... wel jammer maar hopelijk komt er een nieuwe eigenaar op net zoals in sleen!

Wollie

Berichten: 235
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Exloo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 02:21

NonnyNancy schreef:
Ik vind het wel logisch dat het er niet goed mee gaat. Er staan weinig paarden, misschien 1/3 staat vol en af en toe wat wedstrijden enzo. Pas waren er Hippische Dagen en er was zéér weinig publiek. Laurens van Lieren en Angelique Hoorn kwamen en daardoor wa het entreegeld hoog en waren er weinig mensen, dus maak je geen winst.. ik hoop ook dat het blijft bestaan..


Volgens mij had jij anders vrijkaarten genoeg Nancy en dat voor beide dagen

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Re: Hippisch Centrum Exloo wil veiling voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:31

Ik heb zelf jaar of 5 terug nog lessen gehad van Loes Corsel toen stonden de stallen nog vol!
Net in de tijd dat het bestuur helemaal uit elkaar viel was ik net gestopt.
Maar ik ben er voor anderhalf maand er geweest en ik schrok me rot, zo vies en achterstalige onderhoud.
Jammer van zo,n complex, want er zag er eerder goed uit!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:42

Laten we het aanbieden aan coby van Baalen, of HP, of iemand anders die er een trainingscentrum van kan maken. Dan gaat het wel lopen als het bij zo'n cracknaam is....

_Marissa

Berichten: 593
Geregistreerd: 13-03-06
Woonplaats: ..

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:22

blijft de vereneging wel bestaan dan???

herrscher
Berichten: 55
Geregistreerd: 29-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:27

erg jammer!! ik heb er ook wel is wedstrijd gehad..en idd het ziet daar een beetje koud en vies uit!,, volgens mij worden daar de merrie testen ok altijd gehouden.

bruin
Berichten: 32
Geregistreerd: 03-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:28

Volgens mij had......................

Daar gaat het toch niet om ???

bruin
Berichten: 32
Geregistreerd: 03-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:33

Het geheel is inderdaad wat somber. Ik keek mijn ogen uit wat betreft rommel en onderhoud.
Mensen in Exloo, doe hier iets aan. Van dit complex is echt wel weer wat moois en goed lopends te maken. Misschien nu een investering maar met een goeie aanpak is het een gouden tent. Het zou echt zonde zijn als dit verloren gaat.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 07:08

Nu opknappen? Nou de bank het heeft gevorderd? Wat doe je als een schip zinkt? trek je je handen ervan af of sla je er een gat bij?

M.i. zal het wel naar een rijke particulier gaan, wie weet een depandance van dressuurschool van Baalen o.i.d.
Het FPC is gekocht door een baptist die er eigenlijk een kerkelijk centrum van wil maken( en dat lukt hem aardig, ook al heeft hij geen toestemming, de grote bak is al van beton voorzien.... Mocht niet, maar hij deed het toch.)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:56

Dat dit schip zou gaan zinken was vanaf het begin al redelijk te voorzien volgens mij. Zwaar gefinancierd met Europese subsidies, zonder een flinke financiële buffer achter de hand (één à twee miljoen extra in kas bedoel ik).

Het complex blijft wel staan.
Maar de nieuwe koper is mooi spekkoper met het verwerven van een complex voor een fractie van de originele stichtingskosten.

Zoals ik al zei, het is gewoon een kwestie van tijd. Als de stekker er op 24 mei niet uitgaat, dan wel een tijdje later.
Dergelijke complexen zijn nooit levensvatbaar. Die kunnen alleen onderhouden worden door mensen die iets dergelijks uit "privé-middelen" kunnen en willen betalen. Als hobby dus.....
(vergelijk Roosendaal / Schaijk-Swanenberg / Utrecht-Scharroo en talloze meer)

Als een nieuwe koper er een eventuele een "woonbestemming" aan weet te geven tbv een privé-accomodatie, verdubbelt de waarde in één klap............. (lief zijn tegen B&W dus )

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 08:59

je zal toch zo een complex kunnen kopen zeg!.......... pfoe, de mogelijkheden zijn eindeloos.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:20

Nou wat let je.
24 mei a.s. heb je een redelijk kans.
De koper van 5,5 ton lijkt me niet echt zeker (dan had de bank rechtstreeks verkocht voor 5,5 ton en was niet tot executie overgegaan .... ), maar voor dat bedrag koop je nergens een huisje met schamel binnenbakje.
Hier krijg je gelijk 3 binnenbakken, een mooi beperkt buitenterrein (en als je man toevallig arts is, kan ie gelijk golfen in zijn tuin... ).

Alleen die woonbestemming mist nog in het plaatje........
(maar als die caravan er nog staat is dat ook geen groot probleem. Overdag leef je gewoon keurig in die grote kantine)

Oh ja......... er loopt gewoon een goede weg naar toe. Niet gelijk denken dat Exloo alleen bereikbaar is per 4WD en reserve-benzine in je jerrycan.........