Paarden niet langer gedoogd in Oosterpark

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Paarden niet langer gedoogd in Oosterpark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 09:21

http://www.ad.nl/rotterdam/zuidrand/article269577.ece
ad.nl

Afbeelding
FOTO VICTOR VAN BREUKELEN

Beheerder Natuur en Recreatieschap IJsselmonde (NRIJ) heeft de regels fors aangescherpt. ,,In het verleden werden paarden gedoogd, maar die tijd is voorbij. Op wandel- en fietspaden in het Oosterpark is het verboden. Vanaf nu gaan we daarvoor ook boetes uitdelen,’’ zegt C. Wierks van het NRIJ.

Dit stuk is geplaatst naar aanleiding van dit topic: viewtopic.php?f=16&t=540447&st=0&sk=t&sd=a
We gaan vrijdag 14 april door het Oosterpark rijden om aandacht te vragen voor ruiterpaden hier.
Marjolein Witvliet is trouwens Tulandro van Bokt.. te zien op de foto
!
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 12-04-06 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: aangepast

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:25

Go marr,,

Super gedaan van je,, We zullen echter hard moeten knokken eer dat we weer welkom zijn denk iK!

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 09:29

Kimmie_girl schreef:
Go marr,,

Super gedaan van je,, We zullen echter hard moeten knokken eer dat we weer welkom zijn denk iK!


Ja, we kunnen ook nog een handtekeningenactie houden

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:34

ja daar zat ik ook al aan te denken,

Ik heb de printversie uit geprint en hangt deze op stal op.
We kunnen ze op de manegeà ophangen en op een aantal stallen?

Misschien kunnen we handtekeningen blaadjes maken en deze op pension stallen uit delen!

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 09:39

Kimmie_girl schreef:
ja daar zat ik ook al aan te denken,

Ik heb de printversie uit geprint en hangt deze op stal op.
We kunnen ze op de manegeà ophangen en op een aantal stallen?

Misschien kunnen we handtekeningen blaadjes maken en deze op pension stallen uit delen!


Ik weet zeker dat ik dan een vrachtwagen met A4 nodig heb!

Maar ik hang het stukje ook op stal!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:42

Er komt trouwens ook binnenkort een stukje over de uitrijdmogelijkheden rondom manege Charlois. Dat is namelijk een zelfde soort verhaal.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 09:46

Tulandro schreef:
Er komt trouwens ook binnenkort een stukje over de uitrijdmogelijkheden rondom manege Charlois. Dat is namelijk een zelfde soort verhaal.


Ja daar zit je ook klem!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:49

Pff,, ze gunnen de ruiters ook weinig!

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 09:50

Ja, ik heb de KNHS ook op de hoogte gesteld van het artikel en de actie.

Ze vonden dat we ons voor een goed punt hard maakten!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:52

Ja, ik word er eigenlijk een beetje boos van alles. Als je er over nadenkt, er is gewoon niks voor ruiters hier in Ridderkerk. Natuurlijk hebben we de paden in het Reyerpark maar die zijn zo slecht onderhouden.. en het Oosterpark is véél dichterbij!

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 09:53

Tulandro schreef:
Ja, ik word er eigenlijk een beetje boos van alles. Als je er over nadenkt, er is gewoon niks voor ruiters hier in Ridderkerk. Natuurlijk hebben we de paden in het Reyerpark maar die zijn zo slecht onderhouden.. en het Oosterpark is véél dichterbij!


Voor mij niet

Maar in het Reyerpark breekt je paard zijn benen op die ruiterpaden.

Plus dat het zo klein is en geen natuur meer is.. 4 bomen en een voetbalvereniging.. meer niet!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 09:56

En wat denk je al we overstraat moeten,,
Getunde auto`s , auto`s met zwaare uitlaten en van die stoere jongetjes die met hun auto proberen je paard te laten schrikken,,
Pff no way dat ik elke keer alleen maar overstraat kan,
Tevens kan je paard niet eens even lekker uit rennen of wat dan ook!

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 10:00

Plus dat er dan gevaarlijke situaties kunnen ontstaan met spelende kinderen ed.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:01

jA, En als je langs winkels komt,, die boodschappen wagentjes zijn ook levende monsters!

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 11:03


Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:12

Ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan logisch, het is algemeen bekend dat een groot paard + ruiter niet thuishoort op een wandelpad, die zijn al zo smal, en mensen die willen wandelen zullen altijd opzij moeten, omdat je met je paard niet altijd opzij kan ivm bomen of laaghangende takken. Bovendien lopen er veel mensen met honden en kleine kinderen, ik kan me voorstellen dat het voor deze mensen echt vervelend kan zijn, denk vooral aan kinderen die vaak bang zijn voor paarden, omdat ze "groot" zijn. NIemand van de ruiters ruimt zijn mest op, en ik wil ook geen grote vieze mesthoop tegenkomen op een wandelpad als ik met mijn hond loop, dat is net zo ergelijk als een hondendrol. Als je lekker naar buiten wilt ga je toch naar het bos of naar het strand? Voor mij is het bos in 20 minuten met de auto aangereden, daar heb ik speciale ruiterpaden, en een veel mooiere omgeving.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 11:13

ShannaY schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan logisch, het is algemeen bekend dat een groot paard + ruiter niet thuishoort op een wandelpad, die zijn al zo smal, en mensen die willen wandelen zullen altijd opzij moeten, omdat je met je paard niet altijd opzij kan ivm bomen of laaghangende takken. Bovendien lopen er veel mensen met honden en kleine kinderen, ik kan me voorstellen dat het voor deze mensen echt vervelend kan zijn, denk vooral aan kinderen die vaak bang zijn voor paarden, omdat ze "groot" zijn. NIemand van de ruiters ruimt zijn mest op, en ik wil ook geen grote vieze mesthoop tegenkomen op een wandelpad als ik met mijn hond loop, dat is net zo ergelijk als een hondendrol. Als je lekker naar buiten wilt ga je toch naar het bos of naar het strand? Voor mij is het bos in 20 minuten met de auto aangereden, daar heb ik speciale ruiterpaden, en een veel mooiere omgeving.


ja en hoe zou ik mijn paar daar moeten krijgen?

Op mijn rug?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:18

Dat is hun zorg toch niet? Omdat er geen mensen zijn met vervoer, hoeft een gemeentelijk park toch geen rekening te houden met speciaal die mensen? Er zijn door heel nederland zat ruiterroutes, ik heb thuis een heel boek vol met ruiterroutes.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 11:20

ShannaY schreef:
Dat is hun zorg toch niet? Omdat er geen mensen zijn met vervoer, hoeft een gemeentelijk park toch geen rekening te houden met speciaal die mensen? Er zijn door heel nederland zat ruiterroutes, ik heb thuis een heel boek vol met ruiterroutes.


Ja, maar dan moeten ze die wel goed onderhouden.

Want bijv in het Reyerpark breekt mijn paard haar nek!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:28

ShannaY schreef:
Dat is hun zorg toch niet? Omdat er geen mensen zijn met vervoer, hoeft een gemeentelijk park toch geen rekening te houden met speciaal die mensen? Er zijn door heel nederland zat ruiterroutes, ik heb thuis een heel boek vol met ruiterroutes.


Had jij dit ook gezegt als je geen vervoer had,

En zowat moet je dan elke keer maar met je paard in de wagen springen om even naar buiten te kunnen? en zowat is het onze zorg wel dan als we voor een hond moeten uit kijken!?



een auto is slecht voor het mileu en dus om even in je gemeente met je paard te rijden is niet slecht voor het mileu


Te paard ben je toch altijd sneller dan een brommer of fietser in het park ..
Laatst bijgewerkt door _Kimmm op 12-04-06 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 11:28

Kimmie_girl schreef:
ShannaY schreef:
Dat is hun zorg toch niet? Omdat er geen mensen zijn met vervoer, hoeft een gemeentelijk park toch geen rekening te houden met speciaal die mensen? Er zijn door heel nederland zat ruiterroutes, ik heb thuis een heel boek vol met ruiterroutes.


Had jij dit ook gezegt als je geen vervoer had,
En zowat moet je dan elke keer maar met je paard in de wagen springen om even naar buiten te kunnen?


een auto is slecht voor het mileu en dus om even in je gemeente met je paard te rijden is niet slecht voor het mileu


amen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:35

Kimmie_girl schreef:

Had jij dit ook gezegt als je geen vervoer had,

En zowat moet je dan elke keer maar met je paard in de wagen springen om even naar buiten te kunnen? en zowat is het onze zorg wel dan als we voor een hond moeten uit kijken!?

een auto is slecht voor het mileu en dus om even in je gemeente met je paard te rijden is niet slecht voor het mileu
Te paard ben je toch altijd sneller dan een brommer of fietser in het park ..


Ja dan had ik dat ook gezegd, want ik kan nu ook al heel lang niet met mijn trailer weg. Bovendien heb ik nog helemaal niet lang een trailer. En er staan zat trailer op stal, als je goed met iemand omgaat mag je die echt wel lenen. Ik zeg toch nergens dat je voor een hond moet uitkijken? Ik heb het over mensen en families, die lopen op voor hun bestemde paden, en daar lopen grote paarden op, terwijl die paden niet voor hun bestemd zijn, ik kan me de ergenis volledig begrijpen. Net zoals scooters die op de weg rijden en die daar niet thuishoren.

Jullie mogen nog in de handjes wrijven dat je gewoon op de wandel en fietspaden in het Reyerpark mag rijden, als ik zie hoe de velden er daar aan toe zijn, kan ik niet begrijpen wie er zo aso is elke keer over het kletsnatte gras te rijden en grote gaten van hoeven achter te laten. De ruiterpaden zijn getrokken, de kwaliteit is niet verbeterd, maar ga daar dan achter aan, ga daarover klagen bij de gemeente, want hij ligt er niet voor niks! Maar daar wordt niks aan gedaan, omdat er niks gezegd wordt!

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:38

ShannaY schreef:
Kimmie_girl schreef:

Had jij dit ook gezegt als je geen vervoer had,

En zowat moet je dan elke keer maar met je paard in de wagen springen om even naar buiten te kunnen? en zowat is het onze zorg wel dan als we voor een hond moeten uit kijken!?

een auto is slecht voor het mileu en dus om even in je gemeente met je paard te rijden is niet slecht voor het mileu
Te paard ben je toch altijd sneller dan een brommer of fietser in het park ..


Ja dan had ik dat ook gezegd, want ik kan nu ook al heel lang niet met mijn trailer weg. Bovendien heb ik nog helemaal niet lang een trailer. En er staan zat trailer op stal, als je goed met iemand omgaat mag je die echt wel lenen. Ik zeg toch nergens dat je voor een hond moet uitkijken? Ik heb het over mensen en families, die lopen op voor hun bestemde paden, en daar lopen grote paarden op, terwijl die paden niet voor hun bestemd zijn, ik kan me de ergenis volledig begrijpen. Net zoals scooters die op de weg rijden en die daar niet thuishoren.

Jullie mogen nog in de handjes wrijven dat je gewoon op de wandel en fietspaden in het Reyerpark mag rijden, als ik zie hoe de velden er daar aan toe zijn, kan ik niet begrijpen wie er zo aso is elke keer over het kletsnatte gras te rijden en grote gaten van hoeven achter te laten. De ruiterpaden zijn getrokken, de kwaliteit is niet verbeterd, maar ga daar dan achter aan, ga daarover klagen bij de gemeente, want hij ligt er niet voor niks! Maar daar wordt niks aan gedaan, omdat er niks gezegd wordt!



als of je in he rrp park lekker kan rijden, na 5 minuten ben je het park uit ..
Nee dan heb ik liever het oosterpark veel grooter veel meer mogelijk heden en veel leuker!
misschien als je zelf geen trailer had en niet de bevoegheid om auto te rijden en geen park naast je stal dat je misschien ons begrepen had. helaas.
tevens kan je het geen park noemen maar een uhm boompjes veld..

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 11:42

Tsja, jullie hebben gewoon erg lang mazzel gehad dat het gedoogd werd. Kan me voorstellen dat ze de regels aanscherpen, zeker nu het zomer wordt en er meer mensen gebruik gaan maken van eht park. Die zitten echt niet te wachten op overal paardenpoep.
Als ik die lui was zou ik met een heel bataljon kerels staan om jullie allemaal te beboeten tijdens de "demonstratie"

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:06

Kimmie_girl schreef:
als of je in he rrp park lekker kan rijden, na 5 minuten ben je het park uit ..
Nee dan heb ik liever het oosterpark veel grooter veel meer mogelijk heden en veel leuker!
misschien als je zelf geen trailer had en niet de bevoegheid om auto te rijden en geen park naast je stal dat je misschien ons begrepen had. helaas.
tevens kan je het geen park noemen maar een uhm boompjes veld..


Begrijpen? Wat valt er nou aan te begrijpen? De ruiters gaan hier nu “het slachtoffer” spelen, maar het Oosterpark is helemaal nooit bestemd geweest voor ruiters, ik had in een ander topic gelezen dat er zelfs een (klein) bord staat dat er geen ruiters mogen komen. Ik heb hem zelf nog nooit gezien, maar ben in die 4 jaar dan ook maar 3 keer in het dat park geweest.

Tuurlijk ik vind het ook leuk om met mijn paard het water in te gaan, maar besef je eens hoe smerig dat is (vind ik net zo goed van honden die erin zwemmen) voor mensen die in de zomer even lekker willen afkoelen in het water, en er drijft paardenmest voorbij? Of je moet je kind aan de hand houden omdat er een paar kinderen met hun pony’s door het water aan het crossen zijn (en vertel me nu niet dat dat niet gebeurd, want heb vaak zat foto’s voorbij zien komen!) nee hoor, ook al ben ik paardeneigenaar, als ik met mijn broertje van 3 in een park loop vind ik het erg vervelend mijn broertje aan de hand te houden omdat er paarden in het park lopen.