Paarden niet langer gedoogd in Oosterpark

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:04

ShannaY schreef:
Hoezo, er zijn toch wandelpaden, ruiterpaden en fiets paden?

En in het Oosterpark zijn er wandelpaden en fietspaden.

Ik ben het geheel met je eens, wandel en fietspaden zijn voor de wandelaars en de fietsers. Maar als ik nu al zo lang in het park kom, en vele met mij, en dan nu opeens wordt dat afgesneden?

Ik vind je argument trouwens erg waardeloos over dat mensen maar naar het bos of strand moeten. Jij kan zelf uit ervaring spreken dat er genoeg mensen zijn die geen trailer hebben én die geen dressuur rijden. Wat moet je dan als recreatieruiter?

En ondanks dat jij het geen goed plan vind, krijg ik op dit moment verschrikkelijk veel positieve reacties via het Algemeen Dagblad, en ze zijn er nog steeds mee bezig.

En tegen die gene die het had over een aantal pubers, de meeste er van zijn misschien pubers, maar zeker niet allemaal. En zolang ik gesteund word vanuit de media, krijgen we het misschien voor elkaar om de aandacht te vestigen op het eigenlijke probleem, namelijk dat er erg weinig aandacht gegeven wordt vanuit de overheid aan ruiters.

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:05

Ja misschien zetten we ze ooit nog eens aan het denken!

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:07

Tulandro schreef:
ShannaY schreef:
Hoezo, er zijn toch wandelpaden, ruiterpaden en fiets paden?

En in het Oosterpark zijn er wandelpaden en fietspaden.

Ik ben het geheel met je eens, wandel en fietspaden zijn voor de wandelaars en de fietsers. Maar als ik nu al zo lang in het park kom, en vele met mij, en dan nu opeens wordt dat afgesneden?

Ik vind je argument trouwens erg waardeloos over dat mensen maar naar het bos of strand moeten. Jij kan zelf uit ervaring spreken dat er genoeg mensen zijn die geen trailer hebben én die geen dressuur rijden. Wat moet je dan als recreatieruiter?

En ondanks dat jij het geen goed plan vind, krijg ik op dit moment verschrikkelijk veel positieve reacties via het Algemeen Dagblad, en ze zijn er nog steeds mee bezig.

En tegen die gene die het had over een aantal pubers, de meeste er van zijn misschien pubers, maar zeker niet allemaal. En zolang ik gesteund word vanuit de media, krijgen we het misschien voor elkaar om de aandacht te vestigen op het eigenlijke probleem, namelijk dat er erg weinig aandacht gegeven wordt vanuit de overheid aan ruiters.


Amen

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:09

Tulandro schreef:
ShannaY schreef:
Hoezo, er zijn toch wandelpaden, ruiterpaden en fiets paden?

En in het Oosterpark zijn er wandelpaden en fietspaden.

Ik ben het geheel met je eens, wandel en fietspaden zijn voor de wandelaars en de fietsers. Maar als ik nu al zo lang in het park kom, en vele met mij, en dan nu opeens wordt dat afgesneden?

Ik vind je argument trouwens erg waardeloos over dat mensen maar naar het bos of strand moeten. Jij kan zelf uit ervaring spreken dat er genoeg mensen zijn die geen trailer hebben én die geen dressuur rijden. Wat moet je dan als recreatieruiter?

En ondanks dat jij het geen goed plan vind, krijg ik op dit moment verschrikkelijk veel positieve reacties via het Algemeen Dagblad, en ze zijn er nog steeds mee bezig.

En tegen die gene die het had over een aantal pubers, de meeste er van zijn misschien pubers, maar zeker niet allemaal. En zolang ik gesteund word vanuit de media, krijgen we het misschien voor elkaar om de aandacht te vestigen op het eigenlijke probleem, namelijk dat er erg weinig aandacht gegeven wordt vanuit de overheid aan ruiters.



goed gezecht marr..

Toppie

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:12

tobilover schreef:
Boktmama, ik ben het helemaal met je eens


na ja zeg, boktmama

Palma_Dees

Berichten: 657
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Alblasserdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:15

Pubersssssssss ( wel over de datum PUBERS dan)

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:17

ShannaY schreef:
Dat is hun zorg toch niet? Omdat er geen mensen zijn met vervoer, hoeft een gemeentelijk park toch geen rekening te houden met speciaal die mensen? Er zijn door heel nederland zat ruiterroutes, ik heb thuis een heel boek vol met ruiterroutes.

ja, maar toch heeft de gemeente de plicht om voor al zijn inwoners te zorgen En jammer genoeg horen recreatieruiters daar ook bij. Dat is hun zorg dus wel.

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:18

Tuurlijk begrijpen wij ook wel dat we voor sommige mensen eng zijn en ongemakkelijk. Maar ik ga toch altijd aan de kant omdat ik weet dat hun "voorrang" hebben! Dat zou iedereen moeten doen!
Ik ben tegen de boetes uitdelen!
Maar ik ben voor ruiterpaden! Waarom zouden ze die niet aan kunnen leggen in het oosterpark? En waarom ook niet in de gorze? Waarom worden de paden in het reijerpark niet verbeterrd? De houtsnippers zijn toch niet op ofzo?

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:21

MaestroE schreef:
Tuurlijk begrijpen wij ook wel dat we voor sommige mensen eng zijn en ongemakkelijk. Maar ik ga toch altijd aan de kant omdat ik weet dat hun "voorrang" hebben! Dat zou iedereen moeten doen!
Ik ben tegen de boetes uitdelen!
Maar ik ben voor ruiterpaden! Waarom zouden ze die niet aan kunnen leggen in het oosterpark? En waarom ook niet in de gorze? Waarom worden de paden in het reijerpark niet verbeterrd? De houtsnippers zijn toch niet op ofzo?


Ambtenaren hebben ook een open haard

UniFlap

Berichten: 2749
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Alblasserdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:25

Elaine schreef:

Ambtenaren hebben ook een open haard


hmmzz.. dan kappen ze hun eigen bomen maar omver! Dat geleen van het werk een pen ok

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:34

van mij hoeven er geen ruiterpaden in Gorze!! Als het flink geregent heeft komt het grondwater naar boven, plus het gif wat in de grond zit. Die berg is niet voor jan doedel opgehoogt. De Gorze was vroeger DE vuilnisbelt van Ridderkerk

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:39

Esmeralda schreef:
van mij hoeven er geen ruiterpaden in Gorze!! Als het flink geregent heeft komt het grondwater naar boven, plus het gif wat in de grond zit. Die berg is niet voor jan doedel opgehoogt. De Gorze was vroeger DE vuilnisbelt van Ridderkerk

ja, te erg voor woorden eigenlijk maar bijna alle paarden in de gorzen, zijn zandpaden geworden in de afgelopen weken. Maar toch is het verboden voor paarden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:41

Tulandro schreef:
Ik ben het geheel met je eens, wandel en fietspaden zijn voor de wandelaars en de fietsers. Maar als ik nu al zo lang in het park kom, en vele met mij, en dan nu opeens wordt dat afgesneden?


Ik had uit een ander topic begrepen dat er altijd al een (klein) bord gestaan heeft. Dus eigenlijk was het dan al bekend dat het eigenlijk niet mocht. Misschien is er de laatste jaren of maanden wel meer overlast en klachten binnen gekomen, en wordt daardoor actie ondernomen. Ik kan me niet voorstellen dat ze bij gemeente uit hun neus zitten te peuteren en een ruiter voorbij zien komen en dan denken, laten we dat nou eens verbieden, hebben we weer wat te doen. Er zal best aanleiding voor geweest zijn.

Tulandro schreef:
Ik vind je argument trouwens erg waardeloos over dat mensen maar naar het bos of strand moeten. Jij kan zelf uit ervaring spreken dat er genoeg mensen zijn die geen trailer hebben én die geen dressuur rijden. Wat moet je dan als recreatieruiter?


Gewoon lekker over straat rijden, dit mag namelijk wél. Je kan het probleem toch beter aanpakken bij een bestaand probleem (denk aan de ruiterpaden die ál in het Reyerpark liggen) pakt dat niet goed uit, kun je dit als een veel beter argument gebruiken, dan de argumenten die ik nu hoor. Want als de gemeente al niks doet (na klachten) aan de paden in het Reyerpark is er wel serieus een probleem vind ik. Maar het Oosterpark heeft "officieel" geen ruiterpad of route, dus ik denk dat ze dit sneller zullen afwijzen.


Tulandro schreef:
En ondanks dat jij het geen goed plan vind, krijg ik op dit moment verschrikkelijk veel positieve reacties via het Algemeen Dagblad, en ze zijn er nog steeds mee bezig.


Dat is toch mooi? Ik zeg ook nergens dat ik het geen goed plan vind, ik rij zelf immers ook paard, ik kom zelf ook vaak buiten. Maar ik geef aan dat ik de ergenis van de andere bezoekers van het park helemaal kan begrijpen. Ik had eigenlijk nergens terug gelezen (maar ik heb dan ook maar selectief gelezen) dat het jullie plan was om ruiterpaden aan te laten leggen aan te kaarten, ik dacht alleen protest dat je er niet meer mocht komen. Aanvraag voor ruiterpaden vind ik wel een goed idee, maar eisen dat je gewoon over de wandelpaden mag blijft draven, galloperen, stappen, vind ik niet echt realistisch, ook al mocht het voorheen wel, het is nu eenmaal aangekaart, en dat is het probleem. Wat niet weet wat niet eert immers.

Tulandro schreef:
En tegen die gene die het had over een aantal pubers, de meeste er van zijn misschien pubers, maar zeker niet allemaal. En zolang ik gesteund word vanuit de media, krijgen we het misschien voor elkaar om de aandacht te vestigen op het eigenlijke probleem, namelijk dat er erg weinig aandacht gegeven wordt vanuit de overheid aan ruiters.


Dat is zo, maar wij wonen dan ook niet echt in een landelijke omgeving. In brabant bijvoorbeeld struikel je over de ruiterpaden, omdat daar het paardenwereldje veel groter is.

Nogmaals, vind het een mooi idee van jullie, maar er wordt hier antwoorden gegeven, dat ik zoiets heb, hoe willen jullie iets bereiken met zo'n houding? Aan jou twijfel ik niet wat betreft de aanpak, maar probeer de pubers ook een beetje in de hand te houden voordat ze dingen roepen die nadelig kunnen uitpakken voor jullie plan.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:41

Tulandro schreef:
Esmeralda schreef:
van mij hoeven er geen ruiterpaden in Gorze!! Als het flink geregent heeft komt het grondwater naar boven, plus het gif wat in de grond zit. Die berg is niet voor jan doedel opgehoogt. De Gorze was vroeger DE vuilnisbelt van Ridderkerk

ja, te erg voor woorden eigenlijk maar bijna alle paarden in de gorzen, zijn zandpaden geworden in de afgelopen weken. Maar toch is het verboden voor paarden


Goh is jouw paard van zad geworden?

Hihi maar het rijdt wel lekker in de gorzen, ondanks de vuilnisbelt

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:43

Tulandro schreef:
Esmeralda schreef:
van mij hoeven er geen ruiterpaden in Gorze!! Als het flink geregent heeft komt het grondwater naar boven, plus het gif wat in de grond zit. Die berg is niet voor jan doedel opgehoogt. De Gorze was vroeger DE vuilnisbelt van Ridderkerk

ja, te erg voor woorden eigenlijk maar bijna alle paarden in de gorzen, zijn zandpaden geworden in de afgelopen weken. Maar toch is het verboden voor paarden


Goh is jouw paard van zad geworden?

Hihi maar het rijdt wel lekker in de gorzen, ondanks de vuilnisbelt

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:45

hahaha super kick spelfout!

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:47

@ Shanna, ik was ook al bezig geweest over de slechte toestand van de ruiterpaden in het Reyerpark, dus misschien horen we er nog iets over. Het zou voor iedereen in de omgeving fijn zijn als we er iets bij zouden krijgen, al heb ik weinig hoop dat het daadwerkelijk gaat gebeuren

Overigens komen er in het nieuwe park in Ambacht ook geen ruiterpaden. Er komt te weinig geld vrij van de gemeente hiervoor. Wel wordt er ruimte vrij gehouden voor in de toekomst ruiterpaden aan te leggen.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:48

We willen gewoon ruiterpaden. Niemand heeft het gehad over draven/galopperen op de wandelpaden.

We willen gewoon plek voor ruiters, is dat teveel gevraagd?

Palma_Dees

Berichten: 657
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Alblasserdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:56

Citaat:
We willen gewoon plek voor ruiters



Precies "pubers"of niet dat willen we allemaal

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:58

Palma1994 schreef:
Citaat:
We willen gewoon plek voor ruiters



Precies "pubers"of niet dat willen we allemaal


De boktmamas en de pubers en de peuters en de kleuters en de babys en de weet ik veel wei.

We willen een plekje voor onze hobby in de natuur!

Palma_Dees

Berichten: 657
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Paarden niet langer gedoogd in Oosterpark

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:00


Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:00

Elaine schreef:
We willen gewoon ruiterpaden. Niemand heeft het gehad over draven/galopperen op de wandelpaden.


Dit baseer ik op de vele foto's die ik bij de mensen tegen kom in het profiel die al crossend door het water en over het gras in het Oosterpark gemaakt zijn.

Palma_Dees

Berichten: 657
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Alblasserdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:08

Hier wel een cros foto maar gemaakt in Dordrecht, ik rij altijd in stap door het park

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:11

Elaine schreef:
Elaine schreef:

We willen gewoon plek voor ruiters



Precies "pubers"of niet dat willen we allemaal


De boktmamas en de pubers en de peuters en de kleuters en de babys en de weet ik veel wei.

We willen een plekje voor onze hobby in de natuur!
[/quote]

WIE?
[/quote]

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:18

ShannaY schreef:
Elaine schreef:
We willen gewoon ruiterpaden. Niemand heeft het gehad over draven/galopperen op de wandelpaden.


Dit baseer ik op de vele foto's die ik bij de mensen tegen kom in het profiel die al crossend door het water en over het gras in het Oosterpark gemaakt zijn.


en zie jij daarbij onder de voet gelopen kinderen of andere mensen??
vaak zie je alleen de ruiter en het paard, bijna nergens andere mensen.
Sinds wanneer ben jij zo,n heilige boon geworden. Ik kan me nog wel goed herinderen en vele met mij, dat jij ook graag buiten aan het rijde was. En nu je ineens gebruik mag/kan maken van trailer zit je gewoon jezelf een beetje heilig te verklaren. Ik rij hier heen en daar heen. Prima meid, maar probeer dan wel een beetje rekening te houden met de mensen die WEL graag in het park wilen rijden. En niemand en dan ook niemand rijdt met de bedoeling andere tot last te zijn.