'Paardenverzet' groeit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

'Paardenverzet' groeit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 20:06

http://www.ad.nl/rotterdam/zuidrand/article273803.ece
ad.nl

Het verzet tegen het beleid van het Natuur- en Recreatieschap IJsselmonde om geen paarden meer toe te laten in het Oosterpark in Ridderkerk, groeit.
Paardenliefhebbers uit de regio zijn woedend over de maatregel. ,,Als ons het Oosterpark ook nog wordt afgenomen, kunnen wij nergens meer terecht,’’ zegt paardenliefhebber Duncan Collins. Hij ’stalt’ in Oud-Beijerland, maar is geregeld te vinden in het Ridderkerkse Oosterpark. ,,Het is een absurde regel. Ik heb nog nooit gedoe meegemaakt, nooit problemen. Ik heb begrip voor de wet, begrijp me niet verkeerd, maar waar is het begrip voor paard en ruiter?’’ Collins erkent dat een paard als ’weggebruiker’ door het leven gaat. ,,Dus gelijkgesteld aan auto’s. Maar in de praktijk is daar niets van te zien. Dan is het heel gevaarlijk om op de openbare weg te rijden.’’

Myrtje_

Berichten: 4158
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:08

Waarom doen mensen toch altijd zo moeilijk...
Waar moeten ze dan rijden, in de wei ofzo..?!

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:26

Ik vind het een belachelijke regel, ze hebben toch geen last van de ruiters toch?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:29

de wet dat een paard gelijk staat aan een auto is ook al ontzettend oud............ en natuurlijk allang niet meer waar.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:00

Idd.
Wat een moeilijk gedoe weer.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:01

Ik denk dat wandelaars meer zooi maken en kapot maken als ruiters.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:37

ach ja, morgen horen we meer, van hoe of wat
kijk even bij boktmeetings, daar hebben we al hele verhalen hier over
Plus dat we morgen dan die rit hebben voor meedere en betere ruiterpaden

brynja
Berichten: 57
Geregistreerd: 16-12-05

Re: 'Paardenverzet' groeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:56

Misschien kan de gemeente overtuigd worden om er eens ruiterpaden aan te leggen? Dat moet makkelijk kunnen daar. Ben benieuwd welke reacti er uit de rit komt.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:46

Weer zoiets aan de orde, bij ons ook een paar jaar terug geweest. Nieuwbouw, bewoners klagen over klepperende hoeven en toegang tot bepaald gebied word voor ruiters te paard/paarden op zich geweigerd.

Paar jaar later weer stukje nieuwbouw, boer wordt uitgekocht. Anders is er teveel stank en geluidsoverlast .

Esmeralda, ik hoop dat het jullie gaat lukken!

_Fleur

Berichten: 2078
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: ridderkerk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 00:15

ja we hopen dat het gaat lukken morgen!
jullie horen het verslag vast wel!

Arjen2
Berichten: 178
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Wijdenes

Re: 'Paardenverzet' groeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 00:22

wat een belachelijke regel,

bijna net zoiets als het "paardenrijbewijs" vaak zijn het niet de ruiters die de problemen veroorzaken maar de andere omdat ze simpelweg zich of niet weten te gedragen of omdat ze niet weten hoe om te aan met de situatie

honden maken meer kapot als paarden...............

Tja mensen die in een nieuwbouw gaan wonen denken dat ze alle rechten hebben, het stomme is dat deze regel nog klopt ook !

volgend jaar zijn er weer verkiezingen mensen, stem wijs !

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: 'Paardenverzet' groeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:06

Arjen2 schreef:
wat een belachelijke regel,

bijna net zoiets als het "paardenrijbewijs" vaak zijn het niet de ruiters die de problemen veroorzaken maar de andere omdat ze simpelweg zich of niet weten te gedragen of omdat ze niet weten hoe om te aan met de situatie


Hier ben ik het helemaal mee eens, wij staan met onze paarden in de Alblasserwaard, maar je wordt vaker veel te dicht gepasseerd door een of andere hard scheurende idioot, dan door iemand die afremd, je stapvoets passeerd en ruim afstand houdt omdat ze doorhebben dat paarden ook maar dieren zijn, die bv ineens opzij en gewoon voor je auto kunnen springen. Bovendien krijg je hier over theorie als je je rijbewijs gaat halen, vaak worden er ook vragen over gesteld op het examen. Dus wie zijn hier nou degenen die een bewijs van vaardigheid nodig hebben?

Ik ga met mijn paarden echt niet op de weg rijden, ook al hoort dat zo. Toen ik dat met mijn shetje deed in de aanspanning zijn we van achteren aangereden door een of andere sukkel die niet goed op zat te letten. Een zware hersenschudding en geheugenverlies bij mij, en een verschoven halswervel van mijn pony zijn het gewoon niet waard, dus ik rijd lekker op de stoep of over het fietspad!
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 14-04-06 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:11

Het is jammer dat het er in Ridderkerk zo aan toe moet gaan.
Wij hebben hier ook een bos/park dat oorspronkelijk alleen voor wandelaars en fietsers is, maar met enkele gemaakte afspraken (anderen passeren in stap, niet over de velden rijden, poep aan de kant schuiven) mogen wij hier naar hartelust rijden.

Ik ben ontzettend blij dat het hier zo gemakkelijk geregeld is, zo kunnen wij gebruik maken van een bos op 5 minuutjes afstand en kunnen de wandelaars en fietsers ook ongestoord hun gang gaan.

Heel veel succes met de demonstratierit, ik hoop dat er een goede oplossing voor alle partijen uitkomt!!

Jorissie
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:35

ben benieuwd hoe het vanmiddag gegaan is.
ik kom er eigenlijk nooit met me paard want het is best een eindje rijden voor mij. maar ik kom wel geregeld in het reijerbos park(daar zijn wel ruiterpaden, de enige in de omgeving) en daar mag ook wel eens wat gedaan worden als ze willen dat we daar rijden.
de ruiterpaden daar zijn echt slecht, als die nou beter waren zou er ook meer gereden worden(lijkt mij dan).

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:23

nou het was echt helemaal super. We waren met 37 paarden. Die stuk voor allemaal erg braaf waren. We kregen politiebegeleiding over de weg en door het park EN we mogen er rijden. Ruiterpaden zullen er nog wel komen, maar we kunnen er in elk geval rijden. De mensen van het waterschap ect. wisten niet dan het zo hoog speelde, en dat er zoveel ruiters gebruik maakte van het park. Dus hoera hoera

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 16:25

Dat is mooi nieuws!
(zijn er misschien foto's gemaakt hiervan?)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:26

ja denk bij de boktmeeting denk ik, daar staan foto,s

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:11

Het was ook op TV rijnmond, (nu nog elk uur)

Vond het geslaagd Ben trots op ons bokkers!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:36

Aah gelukkig. Ben benieuwd naar de foto's.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:57

Goed nieuws, zo zie je maar, samen sterk he:-)

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:06

Cool man, goed gedaan jongens!

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: 'Paardenverzet' groeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:15

Hiep Hiep Hoera!!!!!!!!!!! Fantastisch nieuws

andiamo97

Berichten: 348
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:32

Ja het is echt belachelijk. In Rotterdam en omgeving wordt het zoiezo steeds moeilijker om normaal buiten te kunnen rijden. Zowel het park bij zestienhoven/overschie als het Hoge/Lage Bergsche bos worden op het moment helemaal verwoest. Overal willen ze bouwen, wegen aan leggen en ze staan overal met graaf/zaagmachines de boel te slopen en veel herrie te maken. Je kon bij ons nog een bezwaarschrift tekenen tegen het verlengde deel van de snelweg die ze dwars door ons bos wilde leggen. Veel mensen hebben getekend, maar ze doen het toch wel. In de Randstad is het al heel moeilijk om een lekker stukje natuur te vinden waar je ongestoord kan rijden, want overal zijn auto's/ motoren/ vrachtwagens e.d. Ik ben blij dat voor jullie de demonstratierit geholpen heeft. Bij ons is het al te laat, terwijl wij makkelijk met op zijn minst wel 100 paarden hadden kunnen demonstreren. Er zijn bij ons zoveel maneges en stallen in de omgeving, maar voor de gemeente boeit dat niet.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: 'Paardenverzet' groeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:18

Hai!

Dit stukje is voor iedereen nog terug te zien op www.rtvrijnmond.nl
(als deze link niet geheel juist is, ff google-en).

Zoek de video- opnames op en daar staat dit stukje tussen!

Goede actie, bokkers!

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:07

Ik ben heel blij dat het gelukt is!

Ik ben heel trots op iedereen die er was en zijn steun betuigde! Ik was eerder bang dat er veel niet zouden komen, dan dat er meer kwamen. Dat bleek voor niets te zijn, we waren met een overweldigend aantal!

Stiekem ben ik ook wel een beetje trots op mezelf, die man hakte af en toe flink in mijn argumenten, maar heb gelukkig terug weten te hakken!