G4S Lingh geblesseerd/ Verschijnt wel aan de start morgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

G4S Lingh geblesseerd/ Verschijnt wel aan de start morgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 20:38

http://www.eqi.nl:591/jumpingnieuws/FMP ... 272&-find=
eqi.nl

De oorzaak van de teleurstellende prestatie van Edward Gal met G4S Lingh tijdens de Grand Prix, de eerste wedstrijd van de FEI wereldbeker finale voor dressuurruiters, is gelegen in een lichte blessure van het paard. Edward Gal daarover: "Er is direct na mijn rit bij het paard een bloeduitstorting geconstateerd op de plaats waar de singel (de riem waarmee het zadel onder de buik langs op zijn plaats wordt gehouden) het zadel onder het zweetblad verlaat. Voor het ingaan van de ring was er niets aan de hand en de dienstdoende ringsteward, die het paard pal voor we de ring ingingen nog controleerde, heeft ook niets waargenomen", aldus Gal.

Update: pagina 5

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:42

Noh! Hij heeft ook altijd pech, OS Athene 2004, nu! Wat erg!
Vind het écht erg! Hij heeft ook altijd wat

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:46

Hè wat een pech inderdaad!!

Lilliputter

Berichten: 8758
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Heesch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:51

wat balen zeg en zo vervelend,idd eerst athene en nu dit en het zit lingh ook niet mee

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:52

Nee dat is natuurlijk zo, ik denk dat hoef ik niet eens op te schrijven, dat is zo logisch haha

Wens ze vlotte beterschap (misschien morgen beter (Gaat niet lukken))

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: G4S Lingh geblesseerd (Jumping Amsterdam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:53

In het eerste appuyement naar links ging het fout omdat Edward met zijn rechterbeen druk moest zetten en die druk exact op de pijnlijke plek legde. Toen even later Edward van zijn paard de overgang van stap naar passage vroeg en weer druk legde reageerde het paard heftig door in galop aan te springen. "Ik denk dat alle fouten die we hebben gemaakt eigenlijk te wijten zijn aan het feit dat ik, door voor mij toen nog onbekende redenen, op dat moment eigenlijk niets meer van Lingh durfde te vragen", aldus Gal.
In de stallen wordt de gevoelige plek met water en ijs gekoeld en hopelijk is de bloeduitstorting op vrijdag zover afgenomen dat Gal zijn paard gewoon kan trainen en op zaterdag in de Kür kan voorstellen. Maar ook is het mogelijk dat Gal de wedstrijd zal moeten beëindigen.

ER IS HOOP!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 20:58

Gelukkig maar! Ook sneu voor Edward, dan heb je zo hard getraind en dan reageert je paard tijdens de proef opeens heel heftig op de kleinste hulpen.. Ik hoop echt voor ze dat het gauw over gaat en dat ze zaterdag de kür gewoon kunnen rijden!

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:04

Ik heb hem zien rijden en vond het goed gaan!
Niks aan het paardje te merken...
Hoop dat het snel beter wordt!

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:04

was het rechts op de plek waar je aan moet sporen? daar zag ik namelijk al een verdikking tijdens de proef!! apart zeg. vroeg me al af wat het was, verder was het wel een super gave proef!

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:04

Ik hoop het ook. Maar ja, dan zijn ze nog niet optimaal, denk ik..
Dat is wel zonde, ze kunnen winnen. Ondanks ze dit jaar erg lage punten (in vergelijking met de rest) kregen..

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:29

NonnyNancy schreef:
Noh! Hij heeft ook altijd pech, OS Athene 2004, nu! Wat erg!
Vind het écht erg! Hij heeft ook altijd wat

Dat wilde ik ook zeggen... Zielige Lingh en Eddy

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:33

Bonny4life schreef:
was het rechts op de plek waar je aan moet sporen? daar zag ik namelijk al een verdikking tijdens de proef!! apart zeg. vroeg me al af wat het was, verder was het wel een super gave proef!

Dan is het waarschijnlijk gewoon een spoorplek en geen singeldrukking.Alleen dit klinkt natuurlijk niet zo schokkend.

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Re: G4S Lingh geblesseerd (Jumping Amsterdam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:36

Hè wat jammer! Ik vind Edward en Lingh altijd zo 'n mooie combinatie.

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:39

Toedeledoki schreef:
Bonny4life schreef:
was het rechts op de plek waar je aan moet sporen? daar zag ik namelijk al een verdikking tijdens de proef!! apart zeg. vroeg me al af wat het was, verder was het wel een super gave proef!

Dan is het waarschijnlijk gewoon een spoorplek en geen singeldrukking.Alleen dit klinkt natuurlijk niet zo schokkend.


een singeldrukking lijkt mij heel sterk! Ik weet bijna 100% zeker dat het van die prikbeentjes van Eddy komt

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:40

ohh wat jammer.. hopen dat het goed komt en hij zaterdag zijn geweldige kür kan rijden!! ik duim voor hem

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:42

Citaat:
was het rechts op de plek waar je aan moet sporen? daar zag ik namelijk al een verdikking tijdens de proef!! apart zeg. vroeg me al af wat het was, verder was het wel een super gave proef!

Dan is het waarschijnlijk gewoon een spoorplek en geen singeldrukking.Alleen dit klinkt natuurlijk niet zo schokkend.


een singeldrukking lijkt mij heel sterk! Ik weet bijna 100% zeker dat het van die prikbeentjes van Eddy komt

het kan toch best een singeldrukking zijn. Misschien is het niet maar je kunt nooit 100% zeker weten dat het van de sporen komt want je was er zelf niet bij neem ik aan! Sorry vind dit weer echt een reactie van sommige mensen van bokt
[/quote]

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:43

jammer idd, ik hoop voor ze dat ze zaterdag ook de kur kunnen doen

Zeebries

Berichten: 2394
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:44

Jeetje, wat een pech!

Mr_PLH
Berichten: 1651
Geregistreerd: 13-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:44

conny14 schreef:
Citaat:
was het rechts op de plek waar je aan moet sporen? daar zag ik namelijk al een verdikking tijdens de proef!! apart zeg. vroeg me al af wat het was, verder was het wel een super gave proef!

Dan is het waarschijnlijk gewoon een spoorplek en geen singeldrukking.Alleen dit klinkt natuurlijk niet zo schokkend.


een singeldrukking lijkt mij heel sterk! Ik weet bijna 100% zeker dat het van die prikbeentjes van Eddy komt

het kan toch best een singeldrukking zijn. Misschien is het niet maar je kunt nooit 100% zeker weten dat het van de sporen komt want je was er zelf niet bij neem ik aan! Sorry vind dit weer echt een reactie van sommige mensen van bokt

[/quote]

achja we komen toch nooit achter de waarheid dus discusseren heeft eigenlijk ook niet zo veel zin.
Het blijft wel jammer voor Eddy

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:46

Citaat:
was het rechts op de plek waar je aan moet sporen? daar zag ik namelijk al een verdikking tijdens de proef!! apart zeg. vroeg me al af wat het was, verder was het wel een super gave proef!

Dan is het waarschijnlijk gewoon een spoorplek en geen singeldrukking.Alleen dit klinkt natuurlijk niet zo schokkend.


een singeldrukking lijkt mij heel sterk! Ik weet bijna 100% zeker dat het van die prikbeentjes van Eddy komt

het kan toch best een singeldrukking zijn. Misschien is het niet maar je kunt nooit 100% zeker weten dat het van de sporen komt want je was er zelf niet bij neem ik aan! Sorry vind dit weer echt een reactie van sommige mensen van bokt


achja we komen toch nooit achter de waarheid dus discusseren heeft eigenlijk ook niet zo veel zin.
Het blijft wel jammer voor Eddy


idd zo vind ik het ook

Wens edward succes ermee en we blijven hopen
[/quote]

Toedeledoki
Berichten: 435
Geregistreerd: 24-09-03
Woonplaats: spierdijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:49

Na, dat weet je niet.Een spoorplek poets je niet zomaar weg en hij zal gerust wel rijden zaterdag.
Eerst maar eens zelf zien hoe het zit voor ik er verder nog wat over zeg.Misschien laten ze vanavond wat op tv zien met close ups.

magic_lover

Berichten: 15572
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:52

Toedeledoki schreef:
Na, dat weet je niet.Een spoorplek poets je niet zomaar weg en hij zal gerust wel rijden zaterdag.
Eerst maar eens zelf zien hoe het zit voor ik er verder nog wat over zeg.Misschien laten ze vanavond wat op tv zien met close ups.

idd, wou ik ook net zegge

ik ga dicht bij de tv zitten kijken of ik wat zie

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:54

Offtopic nieuws:: Er was 1 ruiter, buitenlandse, dat paard had spoorplekken! Echt om van te schrikken. Maar dat was natuurlijk (zwart paard) zwartgepoetst met vet of iets, maar het was wel nog helemaal kaal als je goed keek. Dat vind ik dan dus niet goed. Daar zouden ze ook op moeten controleren, want dat vind ik zielig..

bij een bruine is een spoorplek moeilijker weg te poetsen dan bij een zwarte. Maar het kan echt makkelijk! Zeker als een paard zweet valt het niet op.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: G4S Lingh geblesseerd (Jumping Amsterdam)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:08

Ik ben vandaag geweest jammer dat hij zo laag scoorde maar zag niks opvallends.. Deed we beetje raar voordat de kür begon verder niet...

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:11

Zie dat het op tv komt.. wanneer, hoelaat en waar??!!