Leopold van Asten gediskwalificeerd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fysiomeid

Berichten: 433
Geregistreerd: 23-10-05

Leopold van Asten gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:33

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=24779&PCatID=1000
knhs.nl

KUALA LUMPUR (KNHS) - De in de openingswedstrijd van de FEI wereldbeker finale als vijfde startende Leopold van Asten (Duizel) met VDL Groep Think Twice II werd wegens 2 weigeringen gediskwalificeerd.

Van Asten noteerde de eerste weigering op een steilsprong met daarachter een sloot (hindernis 6), en liep daarna tegen een weigering aan op hindernis 7B, de middelste van de driesprong. Hij mag nog wel starten in de tweede kwalificatie, maar heeft nu helaas wel al een flinke achterstand opgelopen ten opzichte van de rest van het 35 starters tellende deelnemersveld. Gerco Schröder (Tubbergen) gaat in de openingswedstrijd als 29e van start met Eurocommerce Milano.

Klik hier voor meer.
Gerco Schröder nog in de strijd

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:38

-> VN

GSchroder
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:55

Jammer, maar als Leopold Fleche Rouge niet rijdt maakt hij ook geen serieuze kans. Gerco had helaas twee balken, maar wel de snelste tijd van het hele deelnemersveld. Hij werd veertiende. Ik weet niet hoe zijn kansen nu zijn, maar normaal gesproken zu Gerco bij de beste vijf moeten kunnen komen

jessje

Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: belgië

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:34

De tussenstand:
Citaat:
1st Marcus Ehning GER Sandro Boy, 60.06 secs
2nd Beat Mandli SUI Ideo du Thot, 60.28
3rd Meredith Michaels-Beerbaum GER Checkmate 4, 60.62
4th Jessica Kuerten IRL Castle Forbes Libertina, 61.25
5th Alois Pollmann-Schweckhorst GER Candy 195, 61.68
6th Margie Engle USA Quervo Gold, 61.86
7th Michael Whitaker GBR Insul Tech Portofino 63.14
8th Juan Carlos Garcia ITA Loro Piana Albin III, 63.46
9th Robert Smith GBR Kalusha, 63.75
10th Gunnar Klettenberg EST Novesta, 64.59

Sandro Boy aan de leiding

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:46

jessje schreef:
De tussenstand:
Citaat:
1st Marcus Ehning GER Sandro Boy, 60.06 secs
2nd Beat Mandli SUI Ideo du Thot, 60.28
3rd Meredith Michaels-Beerbaum GER Checkmate 4, 60.62
4th Jessica Kuerten IRL Castle Forbes Libertina, 61.25
5th Alois Pollmann-Schweckhorst GER Candy 195, 61.68
6th Margie Engle USA Quervo Gold, 61.86
7th Michael Whitaker GBR Insul Tech Portofino 63.14
8th Juan Carlos Garcia ITA Loro Piana Albin III, 63.46
9th Robert Smith GBR Kalusha, 63.75
10th Gunnar Klettenberg EST Novesta, 64.59

Sandro Boy aan de leiding

En ik vind dat Meredith en Checkmate die gaan overnemen

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:32

ben ik het mee eens

GSchroder
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:40

Wie is er voor Gerco?

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Re: Leopold van Asten gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:42

Ik ben voor Meredith, maar ik denk dat heel veel bokkers voor Gerco zullen zijn, omdat hij natuurlijk een NL ruiter is. Zelf weet ik dat Rl_PrincEsS op Bokt voor Gerco is .

GSchroder
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:45

Gerco is nog niet op zijn top, hij gaat het nog wel maken, hij heeft in het buitenseizoen Berlin, Milano, Monaco en Montreal. Ik hoop dat hij in de Sansung Super League weer voor nulrondjes gaat zorgen

nini_2008

Berichten: 25
Geregistreerd: 20-04-06

Re: Leopold van Asten gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:01

Citaat:
Wie is er voor Gerco?


Jaaa!! Een Gerco fan hier!!

Ik hoop dat het morgen beter gaat, maar hij had wel mooi de snelste ronde vandaag, jammer van de twee balkjes...

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:13

Citaat:
KUALA LUMPUR (KNHS) - In de eerste wedstrijd van de wereldbeker finale, die in de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur wordt verreden, viel het doek voor Leopold van Asten met VDL Groep Think Twice II op hindernis 6B. Daar maakte de schimmel een tweede weigering en werd gediskwalificeerd. "Ik start mijn paard niet meer in de tweede wedstrijd. Ik hoop het vertrouwen op een iets lager niveau te herstellen, waardoor we op zaterdag nog wel in de Grote Prijs (geen WB wedstrijd) van start kunnen gaan", aldus Van Asten.

Het was een mooie wedstrijd, waarin in van het 35 deelnemers tellende veld acht combinaties foutloos beleven en elf combinaties met één balkje aan de benen over de eindstreep kwamen. Valpartijen deden zich in het geheel niet voor en naast Van Asten werd na twee weigeringen ook Markus Beerbaum met Constantin gediskwalificeerd. De overwinning ging naar de Duitser Marcus Ehning, die de donkerbruine 13-jarige hengst Sandro Boy als snelste en foutloos over het parcours stuurde in dit jachtspringconcours, waarbij springfouten worden omgezet in strafseconden. De snelste tijd werd weliswaar gerealiseerd door Gerco Schröder met Eurocommerce Milano in 58.10 sec., maar hij kreeg er wegens twee springfouten acht seconden bij opgeteld.
Het was een schitterende rit van Ehning, die de hengst onnavolgbaar liet springen. Voor deze Duitse ruiter een optimale uitgangspositie om zich, net als drie jaar geleden maar toen met Anka in Las Vegas, op zondag te kunnen laten huldigen als winnaar van deze wedstrijd. De mooiste rit van de avond kwam op naam van de Zwitser Beat Mändli, die zijn tienjarige ruin Ideo du Thot heel snel rondstuurde, zonder dat het er naar uitzag dat het zo razendsnel ging, maar wat hem wel de tweede plaats opleverde. Op de derde plaats eindigde titelverdedigster de Duitse Meredith Michaels-Beerbaum met Checkmate, die iets meer dan een halve seconde langer werk had dan haar landsman. Jessica Kürten tenslotte eindigde met de van Libero H afstammende merrie Castle Forbes Libertina als vierde.

Voor de als vijfde startende Leopold van Asten begonnen de problemen al op de derde hindernis. Het was geen fijne sprong die de schimmel daar kreeg. De hindernis overigens waarop Markus Beerbaum werd gediskwalificeerd. Daarna pakte VDL Groep Think Twice II de draad goed weer op en kwam schitterend over de van scheve balken voorziene zware oxer. Daar wachtte een korte afstand, die in vier galopsprongen moest worden overwonnen, en het had er even schijn van dat in de ophouding die de ruiter maakte het paard kort blokkeerde, en daar stond hij dan ook stil. Na het opnieuw aanrijden van deze sprong leek er geen vuiltje aan de lucht te zijn, maar op de tweede hindernis van de driesprong, die direct daarop volgde, was de puf er uit en stopte Think Twice II opnieuw. Leopold van Asten: "Think Twice gaf me op de eerste hindernissen best een goed gevoel. In Gothenburg sprong hij ook heel goed en ik heb geen seconde het idee gehad dat hij er hier niet over heen zou kunnen of willen. Ik wil eerlijk zijn. Ik had er vast opgerekend hier na twee wedstrijden mee te kunnen doen in de finale. Dat dit gebeurde dat had ik zeker niet verwacht!", aldus Van Asten.
Bondscoach Rob Ehrens over de rit van Leopold: "Vanaf de plek waar ik stond zag het er naar uit dat in het terugrijden naar de vijfde hindernis er even een fractie te sterk werd terug gereden, om zo die hele korte afstand van vier galopsprongen goed te kunnen maken. Als dat dan net niet goed gebeurt, dan is die vijfde hindernis er ineens wel heel snel".
Als er één ruiter in Kuala Lumpur liep te balen dan was dat Gerco Schröder. De Twent reed met afstand de snelste tijd van het gehele veld, maar vond zich terug op de veertiende plek in het klassement. "Ik wilde er echt voor gaan en niet meer zoals vroeger tevreden zijn met een hoge plaats in de middenmoot. Die eerste fout op hindernis drie, daarvan weet ik niet hoe die ontstond, maar omdat we die maakten moest het tempo nog verder omhoog dan ik van plan was. Ik zag mogelijkheden om dat foutje die we gemaakt hadden te compenseren. Dan moet je wel extra risico nemen, en dat deed ik! Soms gaat dat dan goed, en soms, zoals nu, gaat het fout. Heel jammer, maar ik heb er voor gestreden, en Eurocommerce Milano gaf een heel goed gevoel, dus houd ik vertrouwen voor de komende twee wedstrijden, die vrijdag en zondag op het programma staan", aldus Schröder.
Rob Ehrens durfde nog iets verder te gaan. "Op dat oxertje van de uitgang af viel Milano net even over het voorbeen weg, waardoor daar een foutje werd gemaakt. Als dat foutje op de derde sprong was uitgebleven hadden we het voor hetzelfde geld vanavond kunnen beleven dat Gerco deze openingswedstrijd had gewonnen. Gerco moest nu extra risico nemen om de vier seconden extra die de fout opleverde te compenseren, en dan gaat het heel gemakkelijk nog eens mis", aldus Ehrens.
Gerco over het parcours: "Het was een mooi parcours, met de problemen verspreid over alle hindernissen. Ik ben er van overtuigd dat bijna iedereen het parcours anders heeft gereden dan dat door hen gedacht werd bij het verkennen. Zo moesten de paarden na de driesprong groot vooruit, om in vier galopsprongen bij een zware oxer te komen. Dan moest je toch even terug om je paard de gelegenheid te geven om de krachten te hervinden", aldus Schröder.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:18

Citaat:
KUALA LUMPUR (KNHS) - Voor Leopold van Asten (Duizel) met VDL Groep Think Twice II was de wereldbeker finale 2006 over op hindernis 6 B, het tweede onderdeel van de driesprong in de eerste wedstrijd het jacht. Van Asten was al tegen een weigering aangelopen op hindernis vijf, waardoor er diskwalificatie volgde.

Gerco Schröder (Tubbergen) ging met Eurocommerce Milano hard van start en gooide na een foutje op de derde sprong er nog een schepje bovenop. Dat leverde Schröder helaas nog een fout op. "Ik was misschien vorig jaar nog voor een plaats in de middenmoot gegaan, als ik maar foutloos bleef. Nu wilde ik mij in de kop van het klassement nestelen en dan moet je risico's nemen", aldus Schröder, die nu op de veertiende plaats staat in het klassement. De snelste ronde van de gehele wedstrijd, 58.10 sec, werd wel gerealiseerd, door Schröder, maar daar kwamen acht strafseconden bij.
Winnaar werd Marcus Ehning (Duitsland) met Sandro Boy. Ehning won de wereldbeker finale al in 2003. Beat Mändli (Zwitserland) staat tweede met Ideo du Thot, terwijl wereldbeker winnaar 2005 Meredith Michaels-Beerbaum (Duitsland) met Checkmate de derde plek inneemt.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:59

GSchroder schreef:
Jammer, maar als Leopold Fleche Rouge niet rijdt maakt hij ook geen serieuze kans. Gerco had helaas twee balken, maar wel de snelste tijd van het hele deelnemersveld. Hij werd veertiende. Ik weet niet hoe zijn kansen nu zijn, maar normaal gesproken zu Gerco bij de beste vijf moeten kunnen komen


Fleche was echt nog niet klaar voor zo'n wedstrijd..
't Diertje heeft enorm veel problemen met haar rug gehad, en nu is ze nog steeds niet op 100%

Beat Mändli had trouwens een superronde neer gezet! Was echt helemaal geweldig!

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:23

Hier nog een Meredith-fan

Balen dat Leopold van Asten en Markus Beerbaum gediskwalificeerd zijn

Maar ik blijf maar flink duimen dat Meredith de wereldbekerfinale dit keer ook weer wint!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 20:53

jammer dat Leopold van Asten eruit ligt nu.
Ik wist trouwens helemaal niet dat die ook naar Kuala Lumpur mocht?
Ik dacht dat Gerco onze enige starter was.
Ik hoop dat Gerco en Milano zich nog kunnen revangeren, ik gun het ze echt!
En als hij niet kan winnen, dan Meredith graag.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 21:27

MissJ schreef:
jammer dat Leopold van Asten eruit ligt nu.
Ik wist trouwens helemaal niet dat die ook naar Kuala Lumpur mocht?

Uitvallers

Ik ben benieuwd hoe het in de tweede ronde wil lukken met Leopold en Gerco.

reeskees

Berichten: 1392
Geregistreerd: 28-07-05

Re: Leopold van Asten gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 00:10

foei KNHS verslaggever!!!!

Diskwalificatie gebeurd alleen op grond van onsportiviteit of wreedheid.

Na 2 weigeringen volgt uitsluiting en (normaal gesproken) geen diskwalificatie. Diskwalificatie en uitsluiting worden hier door elkaar gehaald.
Na diskwalificatie mag je ook niet meer aan de rest van de rubrieken op een wedstrijd deelnemen. Na een uitsluiting mag je nog wel aan andere rubrieken van de wedstrijd deelnemen.

Kijk ook maar in het wedstrijdreglement. Helaas wordt deze fout nog maar al te vaak gemaakt.

Unfaithful

Berichten: 6027
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Delft

Re: Leopold van Asten gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:22

reeskees schreef:
foei KNHS verslaggever!!!!

Diskwalificatie gebeurd alleen op grond van onsportiviteit of wreedheid.

Na 2 weigeringen volgt uitsluiting en (normaal gesproken) geen diskwalificatie. Diskwalificatie en uitsluiting worden hier door elkaar gehaald.
Na diskwalificatie mag je ook niet meer aan de rest van de rubrieken op een wedstrijd deelnemen. Na een uitsluiting mag je nog wel aan andere rubrieken van de wedstrijd deelnemen.

Kijk ook maar in het wedstrijdreglement. Helaas wordt deze fout nog maar al te vaak gemaakt.

Precies

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:56

*edit* mijn computer doet raar
maar je hebt idd gelijk reeskees, ik zie dat ik het zelf ook automatisch verkeerd heb gezet in mijn bericht

Nonce

Berichten: 158
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Betuwe, Gelderland

Re: Leopold van Asten gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:06

Ik hoop heel erg dat Gerco gaat winnen! Zou het echt super tof vinden!!

Ik ga heel erg hard duimen de komende dagen, ik gun het hem echt!!

Go Gerco!!

NONCE

Libbertylove

Berichten: 45
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:26

WEET IEMAND WANNEER T OP TV KOMT? WELKE DAGEN ENZO?? heb alles afgezocht ma vind niks.

nini_2008

Berichten: 25
Geregistreerd: 20-04-06

Re: Leopold van Asten gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:43

Citaat:
WEET IEMAND WANNEER T OP TV KOMT? WELKE DAGEN ENZO?? heb alles afgezocht ma vind niks


Zondag is op duitse ARD om 10 uur live paardensport, ik denk/hoop dat dat de finale is
Op nederlandse tv is volgensmij niets...
Laatst bijgewerkt door nini_2008 op 28-04-06 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

nini_2008

Berichten: 25
Geregistreerd: 20-04-06

Re: Leopold van Asten gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:45

Oh en als je eurosport 2 kan ontvangen, daar komt het elke dag live

helaas krijg ik eurosport twee over twee weekjes pas

nini_2008

Berichten: 25
Geregistreerd: 20-04-06

Re: Leopold van Asten gediskwalificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:17

derde post op rij

zie net in de hoefslag dat zondag ook op de nos de finale is

jessje

Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: belgië

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:59

Ik ben aan het kijken nu
Schroder 1 balkje helaas!