Brandweer redt opnieuw paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:14

LindaLinda schreef:
het is niet echt fijn voro de brandweer dat ze 4x op de zelfde plaats paarden uit het water moetne halne, maar het is hun werk! handen ze maar geen brandweerman moeten worden denk ik dan!!


Wel erg kort door de bocht, de meeste branweerlieden zijn vrijwillgers en moeten dus van hun werk komen voor dit soort klusjes.
Kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment gezeur over gaat krijgen op je betaalde werk........
Lindalinda, wat doe jij eigenlijk aan vrijwilligerswerk voor de maatschapij?

LindaLinda

Berichten: 2600
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Oosterhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:19

Ik persoonlijk niks, op collecteren na, omdat ik nog op school zit en dus niet bij de vrijwilligebrandweer kan, maar me oom zit toevallig wel bij de vrijwillige brandweer, dit is allemaal geregeld op het werk, dus kunnen ze hier geen gezeur over krijgen, voor hetzelfde geld moeten ze 4x uitrukken naar een brand ipv 4x na een paard! dus zijn ze dezelfde tijd kwijt...

Maar naar verder bericht is de eigenaar dus wel laks en onvoorzichtig!! en vind ik dit ook behoorlijk dom vna hem!!

bakstertje

Berichten: 1998
Geregistreerd: 29-11-04
Woonplaats: winterswijk

Re: Brandweer redt opnieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:46

Ilindra schreef:
Nope, brandweer, ambulance en politie mogen geen rekeningen sturen voor ongevallen, maakt niet uit of het nu wel of niet "eigen schuld"is.



nou dat klopt niet mijn broer had auto ongeluk gehad.. en bij de ambulance reken ze 6 euro per kilometer.. En als je van het ene ziekenhuis naar het andere wordt gebracht moet je dat ook betalen.. Wordt wel vergoed door de verzekering

Harm01
Berichten: 49
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Brandweer redt opnieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:21

Mijn pony`s lopen ook in een groot natuurgebied en die lopen ook achter schrikdraad.
Het is maar een kleine moeite om eventjes een schrikdraadje te plaatsen toch!!!
Maar waarschijnlijk mag het allemaal ook niets kosten van die boer.

annetjuh1988
Berichten: 340
Geregistreerd: 21-01-05
Woonplaats: Roden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:00

Ilindra schreef:
LindaLinda schreef:
het is niet echt fijn voro de brandweer dat ze 4x op de zelfde plaats paarden uit het water moetne halne, maar het is hun werk! handen ze maar geen brandweerman moeten worden denk ik dan!!


Wel erg kort door de bocht, de meeste branweerlieden zijn vrijwillgers en moeten dus van hun werk komen voor dit soort klusjes.
Kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment gezeur over gaat krijgen op je betaalde werk........
Lindalinda, wat doe jij eigenlijk aan vrijwilligerswerk voor de maatschapij?


Ilindra, je hebt gelijk. Hier in Noordenveld hebben we een vrijwillige brandweer, als er dus weer een paard in de sloot ligt, moeten alle brandweermannen uit hun werk komen, dat is voor de werkgever ook niet echt leuk als dat steeds weer gebeurt.

Hier in Noordenveld stond in de krant dat de eigenaar geen omheining wil plaatsen, de brandweer en anderen hebben al met hem gepraat maar daar is niks uit gekomen.

Ik vind ook dat hier sancties op zouden moeten komen te staan.

(er zijn nog geen paarden verdronken daar trouwens voor de mensen die dat vroegen)

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 12:37

LindaLinda schreef:
voor hetzelfde geld moeten ze 4x uitrukken naar een brand ipv 4x na een paard! dus zijn ze dezelfde tijd kwijt...


Of ze moeten naar een brand, maar kunnen niet omdat ze moeten helpen met het redden van een paard die in de sloot ligt omdat de eigenaar zo dom is om niet voor een goede afrastering te zorgen...