Toekomst ZZGP onzeker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:03

Mireille1970 schreef:

Maar kijk naar het NK. De NL dressuursport verdient een geheel eigen locatie. Waar er veel meer mogen starten dan nu het geval is. Met 17 starts in de eerste ZZ-L proef en 8 in de finale proef doe je gewoon heel veel mensen tekort. Daarbij vind ik nog steeds dat je de NL Top moet verplichten een NK te rijden. Selectie of niet, en vlak voor een kampioenschap of niet. Een NK is bedoeld om de allerbesten te meten en dat gaat nu niet gebeuren.


Nou, inderdaad! Een vaste locatie is inderdaad een goed plan en koppel daar gelijk een vaste datum aanvast zodat iedere dressuurruiter al een jaar vantevoren kan bedenken wanneer het NK is... In het jaar van een WEG zou je af kunnen wijken, als dat echt te dicht op elkaar zit.
De locatie zou wat mij betreft ook centraal in het land moeten liggen zodat het voor iedereen goed bereikbaar is, geldt ook voor Indoor trouwens. Nijmegen was vanaf hier nog 'redelijk' te doen, maar Eindhoven is gewoon debiel ver weg. Alle evenementen zijn al in het zuiden van het land dus een NK kunnen ze best centraler organiseren. Outdoor in Kootwijk en Indoor in Ermelo ofzo, moet te doen zijn.

Een NK verplichten gaat wat ver denk ik, je krijgt het toch niet voor elkaar. Wel zou het kampioenschap breder moeten zijn, meer starts lijkt me handig. Als je de lijsten bekijkt van de tussenstand gaat het in totaal misschien een keer om 30 combinaties die nu niet starten en dat eventueel best zouden willen... Of ze dat dan daadwerkelijk doen of niet zoeken ze dan zelf maar uit, maar het probleem wat CGJ nu zegt over overnachten is ook een beetje opgelost als het centraler geregeld wordt...

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:09

CGJ12 schreef:
Ik vind die 17 en 8 voldoende..............

Ik kan mij hooguit niet in vinden dat de kampioenschappen in het verleden helemaal in Roosendaal werden verreden. Op die manier maak je het een aantal mensen bijna onmogelijk om überhaupt mee te doen.
Dat geldt nu ook voor Nijmegen. De ZZ-L (inloop-klasse) is gespreid over TWEE dagen. niet nodig dacht ik. Voor de mensen uit Brabant geen probleem, maar de rest moet verplicht overnachten.


Tja ik ben nog steeds van mening dat het een statusconcours moet zijn. Overnachten is niet erg als je elke dag een proef kan rijden. Als iedereen na de proef naar huis zou gaan is het helemaal een triest concours. Een NK moet iets speciaals hebben. Bij het NK springen MAG je niet eens naar huis met je paard al woon je ernaast.

In Roosendaal verrijden ze het winterkampioenschap, dat was eerst in Weert (kerstconcours) en is al een trieste bedoening zonder enige potentie. Immers als je daar wint is er niemand die je naam nog weet... bij wijze van spreken.

Maar het NK zoals eerst in Haaksbergen en daarna in Nijmegen, nou dat had toch wel allure...

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:10

Gitta1977 schreef:
Mireille1970 schreef:

Maar kijk naar het NK. De NL dressuursport verdient een geheel eigen locatie. Waar er veel meer mogen starten dan nu het geval is. Met 17 starts in de eerste ZZ-L proef en 8 in de finale proef doe je gewoon heel veel mensen tekort. Daarbij vind ik nog steeds dat je de NL Top moet verplichten een NK te rijden. Selectie of niet, en vlak voor een kampioenschap of niet. Een NK is bedoeld om de allerbesten te meten en dat gaat nu niet gebeuren.


Nou, inderdaad! Een vaste locatie is inderdaad een goed plan en koppel daar gelijk een vaste datum aanvast zodat iedere dressuurruiter al een jaar vantevoren kan bedenken wanneer het NK is... In het jaar van een WEG zou je af kunnen wijken, als dat echt te dicht op elkaar zit.
De locatie zou wat mij betreft ook centraal in het land moeten liggen zodat het voor iedereen goed bereikbaar is, geldt ook voor Indoor trouwens. Nijmegen was vanaf hier nog 'redelijk' te doen, maar Eindhoven is gewoon debiel ver weg. Alle evenementen zijn al in het zuiden van het land dus een NK kunnen ze best centraler organiseren. Outdoor in Kootwijk en Indoor in Ermelo ofzo, moet te doen zijn.

Een NK verplichten gaat wat ver denk ik, je krijgt het toch niet voor elkaar. Wel zou het kampioenschap breder moeten zijn, meer starts lijkt me handig. Als je de lijsten bekijkt van de tussenstand gaat het in totaal misschien een keer om 30 combinaties die nu niet starten en dat eventueel best zouden willen... Of ze dat dan daadwerkelijk doen of niet zoeken ze dan zelf maar uit, maar het probleem wat CGJ nu zegt over overnachten is ook een beetje opgelost als het centraler geregeld wordt...


Als de organisatie en bondscoachen zeggen dat je moet rijden om voor het komende jaar voor Internationale wedstrijden in aanmerking te komen lijkt me dat een snel haalbare kaart.

Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:11

Als je het zo gaat spelen wel ja...

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:18

Gitta1977 schreef:
Als je het zo gaat spelen wel ja...


Zo wordt het gespeeld. (Of in ieder geval in de tijd dat ik nog bondscoaches van junioren YR en Profs van dichtbij meemaakte en assisteerde)

De bondscoach bepaald welke wedstrijden je rijdt... nou NK niet overslaan dan... is toch van de zotte... DE dressuurwedstrijd van je land, zou HET kampioenschap moeten zijn...

Gitta1977

Berichten: 2479
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: In my Place

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:24

Het is inderdaad wel wonderlijk dat de toppaarden thuis blijven dit weekend. Dan presteer je toch een keer niet optimaal als deze wedstrijd niet als het hoogtepunt van het jaar wordt gezien? Je houdt in ieder geval de schijn op dat je een NK serieus neemt.
Maar goed, ik weet niet hoe dat allemaal in z'n werk gaat, maak dat niet van dichtbij mee en ik neem aan dat dat ook per bondscoach wel verschilt...

Mireille1970

Berichten: 5544
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Landsmeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:25

Precies... Een NK is niet "nog een concours waar je eventueel naartoe kunt als je niets anders te doen hebt" maar een heus KAMPIOENSCHAP.... iets om serieus mee om te gaan dus.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:35

Is er al iets bekend?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 22:03

MissJ schreef:
Is er al iets bekend?

Tijdens deze "feestdagen" (op vrijdag na hemelvaart is elke kantoorkluns vrij) zal de zaak wel stilliggen. Wellicht dat er in Eindhoven achter de schermen nog even flink gefoeterd wordt..............