Blikseminslag zaait dood en verderf in paardenweide

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Blikseminslag zaait dood en verderf in paardenweide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:50

Mijn paarden staan 24/7 buiten dus ook met onweer,
dit is echt mijn allergrootste nachtmerrie..

wat erg zeg... heel veel sterkte voor de eigenaren

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Blikseminslag zaait dood en verderf in paardenweide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:54

Jeetje, dat is echt een nachtmerrie. Hopelijk komt het met die ene pony weer goed. Mijn pony's staan trouwens 24/7 buiten
Ik wens de eigenaren veel sterkte

netam12

Berichten: 2941
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Apeldoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:00

Jeetje zeg dit is echt een nachtmerrie voor iedereen die het paard buiten heeft staan.
Hopelijk komt het andere paard er boven op.
Heel veel stertke ermee

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Blikseminslag zaait dood en verderf in paardenweide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:06

wat verschrikkelijk
die van mij gaan ook altijd naar binnen met onweer! behalve de 3 jarige die nu 24/7 buitenstaat in de opfok

ik weet alleen niet goed wat ik van het half verlamde paard moet denken...wat kan een half verlamd paard nou nog?
hoop dat de andere 2 op slag dood waren en niet hebben geleden!

heel veel sterkte voor de eigenaren!!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:09

Een half verlamd paard kan later nog herstellen
Ze gaat emigreren en ze wou juist die 2 paarden mee die zijn overleden.. erg sneu... ik ken haar van tv noord

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:11

ah oke vandaar, heb gezocht of ik daar iets van kon vinden in de berichten maar had dat niet zien staan
hopen dan maar dat het paard ook echt nog hersteld!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:12

Jakkes wat eng zeg. Ik vond het vorig jaar al doodeng toen Cheyenne met onweer op het land stond.....nu besef ik weer waarom. Brrr.

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:14

Pff verschrikkelijk zeg, het zal je maar gebeuren! Mijn paarden staan ook altijd buiten, maar de bak zit tegen een grote schuur aan, volgens mijn vader worden ze dan minder snel geraakt dan dat ze op de ruimte staan. Of hij zegt het om mij gerust te stellen Ook ik wens de eigenaren veel sterkte!

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:15

ach wat erg.. hopen dat je paardje beter word.. de natuur kan soms zo hard zijn

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:24

Aahh echt super zielig! wat is dit erg zeg! Ik wens de eigenaresse veel sterkte! Het verliezen van je paard kan echt het ergste in je leven zijn

0laura0
Berichten: 268
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Gouda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:30

ohh wat erg
n dan dat een paard dat overleefd !
wens ze allemaal veel sterkte!

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:35

Mijn hemel, wat een nachtmerrie! Hopelijk hebben die twee paardjes niet hoeven lijden.

En hopelijk knapt het halfverlamde paardje ook op. Ben er even stil van.

Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:39

waw, (is stil)
Dat gebeurt bij mij juist in m'n nachtmerrie's...

Oliviaatje

Berichten: 1175
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Bij ôôs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:41

het zal je maar overkomen..! sterkte voor de mensen daar

lodo
Berichten: 686
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Veluwe

Re: Blikseminslag zaait dood en verderf in paardenweide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:43

4 jaar geleden lagen er ook 2 dode paarden in een wei. Ik naar de eigenaar en inderdaad: getroffen tijdens onweer. Ik haal altijd mijn dieren binnen zodra ik hoor dat het gaat onweren. Dan maar wat langer op stal....
Het kan je dan alsnog gebeuren natuurlijk. Heel naar voor de eigenaar

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:45

Jeetje, dat is echt erg! Het inderdaad een nachtmerrie.

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:47

Sander_ schreef:
Mijn hemel, wat een nachtmerrie! Hopelijk hebben die twee paardjes niet hoeven lijden.

En hopelijk knapt het halfverlamde paardje ook op. Ben er even stil van.


Hier in de buurt is het ook eens gebeurt, en de DA zijn toen dat de paarden echt op slag dood zijn. Het gaat zo snel dat ze het (waarschijnlijk) niet eens beseffen. Dat vind ik opzich wel een geruststelling.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:52

Afschuwelijk!
Het zal je gebeuren, ik moet er niet aan denken. Sterkte voor de eigenaren.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:00

Wat verschrikkelijk voor jullie en de paarden. Waarschijnlijk waren die twee opslag dood, gelukkig maar voor hun......
Ik hoop dat die ene zich wat beter voelt en snel herstelt. Moet/kan je wat met hem oefenen? Net als met mensen die halfzijdig verlamt zijn geraakt?
sterkte hoor!

Ik heb vorig jaar ook meegemaakt dat in het weiland naast die van mijn paardje een veulen doodsloeg. ....
Ik dacht dat ik mijn paard nog net voor de bui naar stal kon halen. Het voelde al niet goed toen ik op mijn fiets bij de wei aankwam maar ik dacht, ik kan terug fietsen met of zonder paard, kan dus net zo goed met gaan. De paarden waren allemaal onrustig. Toen ik mijn paard gepakt had kwam de flits en de klap, alle paarden gingen aan de kletter. Ik heb mijn paard weer losgelaten en ben het weiland uitgerend en als een gek naar stal gefietst... Later bleek het "buur"veulen te dicht bij het schrikdraad te hebben gestaan.
Dit is dus een tip: zet wanneer het gaat onweren de stroom eraf. Het slaat nl vaak in schrikdraad en als je paard daar dichtbij staat zoekt de electriciteit de kortse weg om te ontladen, dit kan dus via je paard zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:05

Bah wat een verhaal..
Veel sterkte voor de eigenaren!

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:09

Getsie
Het zal je maar gebeuren zeg, bahbah!
Moet je dus écht niet aan denken.

Half verlamp paard? Weet even niet wat ik me daarbij moet voorstellen en wat ie nog allemaal kan.

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:13

IMJ schreef:
Dit is dus een tip: zet wanneer het gaat onweren de stroom eraf. Het slaat nl vaak in schrikdraad en als je paard daar dichtbij staat zoekt de electriciteit de kortse weg om te ontladen, dit kan dus via je paard zijn.

Hoe vervelend ook: het uitzetten van stroom maakt niks uit. het gaat erom dat stroom de minste weerstand opzoekt. Ook als je de stroom eraf haalt heeft bliksem nog steeds een perfecte geleider gevonden in die draad en als het erin slaat, kan het ook overslaan...het kan ook in de grond vier meter bij je paard inslaan en dan kan de stroom die door de grond gaat net zo goed je paard verwonden/doden.

Grietzz

Berichten: 1838
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Ede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:23

Damn, wat verschrikkelijk dit! Het zullen je paarden maar wezen!
Hopen dat die ene in ieder geval weer opknapt dan!!

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:26

ik las het al op bokt, en had het aan mijn moeder verteld. zij las net in de krant en las toen dat het om "onze" janneke vos gaat. arm mens. ze gaat binnenkort verhuizen naar roemenie en zou al die paardjes meenemen. echt sneu. het ene paard dat het heeft overleeft kan nog wel staan (daar staat ze mee op de foto). echt sneu. als de electrische apparatuur in huis is ook kapot, maar goed dat koop je zo nieuw. heb vaak dode koeien gezien na een inslag en dat is al niet fijn, maar nog nooit een dood paard en dat hoop ik ook niet mee te maken. gelukkig staat mijn paard niet in een open wei(veel bomen).

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Re: Blikseminslag zaait dood en verderf in paardenweide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:31

Lisjuh87 schreef:
Verschrikkelijk. Bij ons op stal is het ook gebeurt vorig jaar. Knal, rook, 2 van de 100 paarden plat in de wei. Gelukkig niet dood! Ze stonden na 5 minuten (die uren duurde) op. Gelijk gepakt en onder de tuinslang met zn 2en, ze hebben er gelukkig niks aan over gehouden, schrik van dit verhaal!


Hierbij wou ik nog even toevoegen dat het in was ingeslagen op een paaltje van de omheining (schrikdraad) en dat is overgeslagen naar de 2 paarden die daar dicht bij stonden.

Ik kreeg mijn paard nooit uit de wei bij de kudde vandaan maar die dag heb ik het toch geprobeerd omdat er zulk slecht weer aankwam en hij kwam zo mee, alsof hij het wist! Wat was ik blij dat ik mijn paard net op tijd op stal had gezet! Toen ik die 2 paarden daar zo zag liggen moest ik huilen omdat ik zo blij was dat mijn paard binnen stond. Zoiets is echt verschrikkelijk want je hebt er helemaal geen invloed op.

Deze 2 paarden waren helemaal nat geregend van de buien ervoor daardoor hebben ze het waarschijnlijk overleefd. Het water op het lichaam heeft de electriciteit over het lichaam geleid...