Fransen gooien bom onder fokkerij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Fransen gooien bom onder fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 14:42


Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Re: Fransen gooien bom onder fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 19:51

En waarom deze stap nou weer? Ben zeer benieuwd of dat iemand dat weet...

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Fransen gooien bom onder fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:51

volgens een europese wetgeving moeten alle hengsten de mogelijkheid krijgen om te dekken. zelfs de niet erkende.

het is niet daarvoor dat de paarden stammboekpapieren gaan krojgen, gewoon geregistreerd.

in frankrijk mogen de paarden zonder papieren niet deelnemen aan wedstrijden. met die nieuwe reglement zullen die paarden dus wel mogen deelnemen.

devroeger origine constatée was bevoorbeeld voor een vollebloed merrie gedekt door een erkende pony hengst. haar veulen was "origine constatée".

nu, die kruising zal nog altijd oc zijn, maar een veulen die van 2 ouders zonder papieren komt zal dit ook krijgen. de "fokker" zal alleen maar DNA testing van beide ouders en veulen moeten doen.

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Fransen gooien bom onder fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 09:21

Ik denk niet dat dit een heel groot probleem gaat worden, zolang ze het kaf maar van het koren blijven scheiden. Een hengst met papieren maar die nog nooit naar een keuring is geweest en een merrie zonder papieren. Daar krijg je dus een veulen zonder papieren van terwijl de ene helft van de afstamming wel bekend is.

Ik vind dit eigelijk wel een goede stap, mits ze ggk apart houden van bijv. geregistreerd.

Ik leg het volgens mij een beetje warrig uit, maar hoop toch dat jullie zullen begrijpen wat ik bedoel.

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Fransen gooien bom onder fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 10:17

het groot probleem zal zijn voor fokkers die een echte geregistreerde hengst betalen op een merrie zonder papier. het veulen zal ook oc zijn en dus hetzelfde "waarde" hebben als twee weides produkten!

en dit is niet juist volgens veel mensen! want veel mensen zullen het verschil niet doen, tussen het ene en het ander.

de prijzen van de paarden in frankrijk zijn al heel laag! een paard zonder papier koop je zonder probleem voo 1500€. dus, die prijzen zullen het paard met een "echte" half papier zijn waarde naar beneden trekken!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:32

Ik moet zeggen dat ik hier heel blij mee ben..... Maar dat komt omdat ik 2 paarden heb (Moeder en zoon) waar geen papier bij zit.... Deze staan te koop, maar zijn best lastig te verkopen... Ik denk ook dat het niet mogen starten zonder papier juist vervalsing aantrekt.... Mensen gaan dus eerder vervalsen, om het paard toch te kunnen verkopen cq. Starten.... Het wordt voor mij waarschijnlijk makkelijker om ze te verkopen, omdat een nieuwe eigenaar er ook mee kan starten.....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:35

Wat een rare regel is dat dan. paarden zonder papieren mogen niet starten

Essyd
Berichten: 15
Geregistreerd: 01-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 14:36

Hey ,,
Ik had al laats van iemand gehoord ,, dat het niet kon :S
Ik vind het maar erg raar :S

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Fransen gooien bom onder fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:19

Citaat:
Ik moet zeggen dat ik hier heel blij mee ben..... Maar dat komt omdat ik 2 paarden heb (Moeder en zoon) waar geen papier bij zit.... Deze staan te koop, maar zijn best lastig te verkopen... Ik denk ook dat het niet mogen starten zonder papier juist vervalsing aantrekt.... Mensen gaan dus eerder vervalsen, om het paard toch te kunnen verkopen cq. Starten.... Het wordt voor mij waarschijnlijk makkelijker om ze te verkopen, omdat een nieuwe eigenaar er ook mee kan starten.....


sorry van dit te zeggen saffier, maar voor u zal het niet helpen! want de regel is niet retroactief, dus het gaat alleen maar voor de veulens geboren in 2007!

CherrenJessy

Berichten: 544
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Twente!

Re: Fransen gooien bom onder fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:52

Het geld ook alleen voor veulens van een hengst uit Frankrijk

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:25

Ik las het net idd. op die site.....

Nou denk ik toch dat de fransen niet snel zullen toegeven, dus dat ze ook niet sneller zo'n paard kopen / fokken.

Die regel van de wedstrijden, ze zeggen dat dat is om fraude met papier te voorkomen maar imo versterk je dat alleen maar...........

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Fransen gooien bom onder fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:31

neen, die regel voor de wedstrijden dat is alleen voor de fokkers te beschermen!

_JenJen_
Berichten: 31
Geregistreerd: 08-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:50

ja, maar voor de ruiters, die een pony|paard hebben, die mischien uit een ander land komt, of gewoon niet geregistreert is, is die niewe regel dan wel leuk, dan kunnen ze ook gewoon op wedstrijden starten..


ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Fransen gooien bom onder fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:30

paarden met papieren uit een andere studbook mogen zowieso meedoen, zelfs als ze uit het buitenland komen.

paarden vanuit het buitenland zonder papieren zullen nooit papieren krijgen daarmee, en zullen dus niet mogen deelnemen.

het is voor de veulens geboen in frankrijk in 2007! niet vroeger!

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Fransen gooien bom onder fokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:18

De hele papierwinkel is doorgaans toch een rare zaak, of dat nu om franse paarden gaat, raspaarden, prestatiepaarden of paarden uit een verzamelstamboek.

Er worden een aantal feitelijk fundamenteel verschillende zake door elkaar gehaald.
- een afstammingsbewijs is een verklaring van wie de ouders, voorouders van een paard zijn
- die verklaring kan eventueel meerwaarde krijgen door het gewicht van de rechtspersoon die het verklaart
- het bewijs zelf kan meerwaarde hebben door de kwaliteit van de voorouders op dat bewijs
- dat kunnen voorouders zijn met goede prestaties, raszuiverheid, conformatie, gezondheid en bewezen goed vererving van wat ook

Een afstammingsbewijs uitgegeven door een eerzaam burger is feitelijk niet anders dan dat van om het even welk stamboek en waarom zou van welk veulen dan ook de afstamming niet verklaard mogen worden??


HC