'De drafbaan in Alkmaar moet weg'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

'De drafbaan in Alkmaar moet weg'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 11:49


lampjerulez

Berichten: 3497
Geregistreerd: 28-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:04

En waarom zou de paardensport moeten wijken voor het voetbal. Ik vind het onzin we hebben genoeg grote voetbal verenigingen en best weinig drafbanen en dan willen ze die ook nog verwijderen.

Destiny22
Berichten: 1002
Geregistreerd: 13-11-04

Re: 'De drafbaan in Alkmaar moet weg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:15

Belachelijk!! Ze kunnen toch iets doen in het AZ stadion! En verder is er ruimte genoeg in Alkmaar en opstreken om iets te bouwen. De drafbaan wordt juist veel gebruikt en dan zou het weg moeten!! Slaat nergens op!

xAstrid

Berichten: 2992
Geregistreerd: 12-06-05

Re: 'De drafbaan in Alkmaar moet weg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:28

Wat stom! met ponykamp gingen wij daar altijd heen..... tsss...

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:30

ga lekker naar de hout met je voetbal, ik ben VOOR de DRAFBAAN!!

Oekie

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-12-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:37

als of er nog niet genoeg voetbalvelden zijn
er zijn veeeel minder drafbanen dan voetbalvelden.
en nou moet die drafbaan weg voor een voetbalveld?
kom op zeg

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:37

ik vind voetbal een klote sport en ik vind dat de drafbaan moet blijven gaan die gozertjes toch lekker in het a z stadion ballen .....sorry maar daar is dat stomme ding voor gebouwd...

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:37

Wat een arrogantie weer van die voetballers die vinden dat alles maar moet wijken voor voetbal. Laat ze inderdaad maar naar dat AZ stadion gaan. Denk trouwens dat het makkelijker is om ergens een nieuw voetbalveld aan te leggen dan een hele drafbaan te verplaatsen.

Ben geen voetballiefhebber dat is wel duidelijk maar voetbal lijkt tegenwoordig wel heilig te zijn. Alles moet wijken voor voetbal.

Tv programma's die moeten wijken voor voetbal.
Sylvie Meis die serieus heeft overwogen haar kind eerder geboren te laten worden omdat Rafael het voetbalkamp niet uit zou mogen om de geboorte mee te maken. Terwijl hij nu niet in de basis staat.
Wordt een ander evenement nog wel eens afgelast om een belangrijke reden voetbal gaat altijd door wat er ook gebeurd.
Al zou er een terroristische aanslag in nederland plaats vinden waarbij alles wordt afgelast reken maar dat het voetbal wel doorgaat.

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:51

ik heb gehoord, dat ze de drafbaan ergens bij het geesmerambacht overnieuw willen openen, maar weet niet zeker of het waar is..

prompter

Berichten: 11207
Geregistreerd: 28-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:03

dewipony schreef:
ik heb gehoord, dat ze de drafbaan ergens bij het geesmerambacht overnieuw willen openen, maar weet niet zeker of het waar is..


De drafbanen die tot nu toe verdwenen zijn (o.a. Drachten, Nootdorp en Hilversum) zouden ook ergens anders een nieuwe locatie krijgen, maar dat is ook nooit gebeurd. Als Alkmaar weg moet (voor voetbalvelden, die overal al liggen ) dan komt er echt geen nieuwe baan hoor!

Petitie voor behoud van de drafbaan starten ?

lettir
Berichten: 82
Geregistreerd: 02-05-06

Re: 'De drafbaan in Alkmaar moet weg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:05

zijn ze nou helemaal van de zotten alles is maar voetbal in
dit land op tv alles voetbal en nu willen ze ook nog paardensport centrums uit steden weg gaan hale voor dat voetbal ze gaan maar lekker ergens anders balletje trappen of ze zeggen maar wat leden af dan zoeke ze maar een andere club als wij willen uitbreiden met iets kan dat ook niet zomaar we moeten voor de gein is zeggen dat die voetbal velden moeten wijken voor de paardensport noh dan heb je poppetjes aan het dansen hoor laat ze lekker wiebere met dat voetbal paarden sport gaat voor zo dat moest er ff uit

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:05

Er is allang een nieuwe lokatie voor de drafbaan. Richting Heerhugowaard als ik het goed heb...

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: 'De drafbaan in Alkmaar moet weg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:28

23 juli vindt daar nog een regionale keuring van het AVS plaats Ben benieuwd of dat nog doorgaat...

prompter

Berichten: 11207
Geregistreerd: 28-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:28

Ja Frank, net zo als Hilversum in Almere verder kon en Nootdorp in Vlaardingen.... die zijn er ook nooit gekomen!
Laatst bijgewerkt door prompter op 15-06-06 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Berichten: 11207
Geregistreerd: 28-09-02

Re: 'De drafbaan in Alkmaar moet weg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:29

ArabianRanch schreef:
23 juli vindt daar nog een regionale keuring van het AVS plaats Ben benieuwd of dat nog doorgaat...


Aangezien er het hele jaar nog drafkoersen gepland zijn, zal een keuring in juli ook nog wel kunnen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Re: 'De drafbaan in Alkmaar moet weg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:44

Ik ben dus AZ supporter en kom ook op de drafbaan. Dat de drafbaan zou moeten verdwijnen is al langer bekend.
Deze zou verplaatst gaan worden naar het geestmerambacht. Alleen de gemeente langedijk vind dat weer niks bla bla hoop gezeur.

Wat betreft voetballen in het AZ stadion zal moeilijk gaan, omdat de AZ jeugd zelf ook al regelmatig speelt. Club word steeds groter en er worden meer wedstrijden gespeelt.

Jong Holland moet gewoon wachten op de gemeente tot die een geschikte lokatie voor de drafbaan hebben gevonden. Ze zullen denk ik op deze manier alleen de druk op de gemeente willen verhogen.

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: 'De drafbaan in Alkmaar moet weg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:06

Nou, alleen als een hele mooie nieuwe toplocatie als alternatief wordt geboden, valt er over te denken

lettir
Berichten: 82
Geregistreerd: 02-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:40

weer wijken voor iets wat met voetbal te maken heb zeker haha echt niet laat jong oranje maar lekker ergens anders heen gaan de drafbaan hoort bij alkmaar ook gezien het aantal bezoekers per jaar en als je dit gaat verhuizen kunne er ook vele mense weer moeilijker komen ofzow nee de drafbaan moet gewoon blijve voetbal moet wijken

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:45

Dat de drafbaan daar wegmoet, is allang bekend. Ik hoop echt dat het ergens op een mooie plek weer terugkomt. Er blijven tenminste nauwelijks drafbanen in Nederland meer over.
Dat de voetbalclub nu begint te zeuren over de ruimte, is natuurlijk niet zo vreemd als je bedenkt dat ze weten dat de ruimte van de drafbaan toch vrijkomt. Het is niet zo dat Jong Holland die ruimte opeist en dat de drafbaan daarom weggaat.

xZolox

Berichten: 2789
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:09

Ik ben ook vóór de drafbaan en het zou erg stom zijn als de drafbaan weg zou gaan, ze kunnen deze netzogoed 'renoveren' aangezien het er toch niet héél erg mooi is of idd het op een andere plaats terug brengen.
Ze kunnen idd ook het AZ-stadion gebruiken en verder zijn er zát plaatsen waar er veel gebouwd kan worden (woon vlaakbij).

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:10

Bwah.
Allemaal weide weg en nou ook al een stuk van de paardensport zelf.

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: 'De drafbaan in Alkmaar moet weg'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:10

Ik weet niet wat ik hier van moet denken

Bedoel waarom moet de drafbaan weg? en als ze echt weg moeten komt er dan echt een nieuwe drafbaan of is dat gewoon een fabeltje? net als de andere keren wat ik hier lees.. dan ben ik dus hartstikke tegen als er niets nieuws komt.. er zijn al weinig drafbanen en ik vind het echt super leuk om te zien er heen te gaan..
ik vind dat ze de drafsport juist meer moeten promoten..

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:44

Nou, ik zit er niet zo in hoor, ik het ook maar uit de krant, maar het schijnt toch echt de bedoeling te zijn om de drafbaan te verplaatsen en niet te laten verdwijnen. Laten we hopen dat het ook zo gaat gebeuren.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:12

En dan maar weer afwachten wat voor baan je er voor terug krijgt.
De dravers bij mijn pony op stal lopen allemaal super op de baan van Alkmaar.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:21

eerst nieuwe drafbaan , dan verhuizen , daarna mogen de voetballertjes baantje afbreken en voetbal veldje leggen