Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 01:33

mijn pony is gechipt en heeft zo een papier dingest ja ben ff naam kwijt maar wat wil je als je aangeschote ben tjah nederland heeft gespeeld:p dan krijg je dat

Nimmy

Berichten: 3947
Geregistreerd: 01-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:15

ranna schreef:

[aan de ene kant is dit wel een goede zaak, diefstal word minder aantrekkelijk, want paaden zijn geregistreert.
[/quote]

Leuk promotiepraatje wat het KNHS toendertijd in de wereld heeft geholpen om de chip door onze strot te duwen.

Citaat:
chips kunnen overal afgelezen worden, heb bij verschillende da stage gelopen en dan kom je ook wel eens een beest tegen met een buitenlandse chip.

maar denk ook aan de medicijnen enz, er zijn gewoon dingen die niet in de humane consumptie terecht mogen komen, dus is het handig als dat geregistreerd staat en wel op z'n wijze dat het ook duidelijk is bij welk dier.


Er is een EU onderzoek geweest onder 370.000 dieren!!!
Daaruit bleek dat 20% van de chips aan de slachtlijn geen signaal meer gaf en dus niet te traceren was. Die kunnen alleen worden opgespoord door het dier te röntgenen. Dat gebeurt niet dus wat gebeurt er met de chip? Ja, die wordt in het vlees vermalen en eindigt op je bord. We praten hier over glas en zware metalen. Dat die in het voedsel komen is schijnbaar geen probleem maar reseduën van meds kunnen niet volgens Den Haag. Errug vreemd en bijzonder vaag.

Van de 80% van de chips die aan de slachtlijn wel te vinden waren was 40% onvoldoende afleesbaar!!!!!
Daar ga je dus met je I&R verhaal. Je hebt geen idee welk dier je hebt neergeknald want het chipnummer is niet goed af te lezen. Hoe wil je dan de medische historie van zo'n dier achterhalen om te voorkomen dat er meds in de voedselketen belanden???

90% van onze paarden belanden in Italiaanse slachthuizen. Aangezien in verschillende landen de chip niet af te lezen is zouden ze daar Italiaanse chipreaders moeten gebruiken.
Tijd is geld! Denk je écht dat ze de chips daar opsporen en verwijderen?

www.antichip.nl


wat ik me vaak wel afvraag bij anti sites worden sommige feiten niet overdreven? er zullen best goede dingen in staan, maar bijv. al buitenlandse apparaten herkennen nl chip niet is onzin! en er zal idd waarschijnlijk een deel van de chips niet te traceren zijn na de dood, maar 20 % lijkt me vrij veel, omdat een chip bij paarden zeer zeldzaam maar zweeft en meestal wel signaal blijft geven

daarbij is het ieders keus chippen of dna profiel en uiteindelijk zullen vrijwel alle paarden gewoon gechipt zijn..... en als ze belasting willen heffen.. ook zonder chip zou het ze lukken kijk maar naar de hondenbelasting

en een chip is nog altijd beter dan grote gele flappen in de oren
[/quote]
[/quote]
[/quote]

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:54

Nimmy schreef:

wat ik me vaak wel afvraag bij anti sites worden sommige feiten niet overdreven? er zullen best goede dingen in staan, maar bijv. al buitenlandse apparaten herkennen nl chip niet is onzin! en er zal idd waarschijnlijk een deel van de chips niet te traceren zijn na de dood, maar 20 % lijkt me vrij veel, omdat een chip bij paarden zeer zeldzaam maar zweeft en meestal wel signaal blijft geven

daarbij is het ieders keus chippen of dna profiel en uiteindelijk zullen vrijwel alle paarden gewoon gechipt zijn..... en als ze belasting willen heffen.. ook zonder chip zou het ze lukken kijk maar naar de hondenbelasting

en een chip is nog altijd beter dan grote gele flappen in de oren


Als nooit iemand ervoor in actie was gekomen hadden we nu niet de mogelijkheid om ook met DNA te laten registreren. Wees dus maar blij dat ze er zijn. Je kan het van elke kan bekijken. Positief of negatief. Voor of tegen.

Ik ben blijdat er mensen zijn die hier actie tegen voeren. Gelukkig zijn het nog eens goede vrienden van me.

Melia
Berichten: 9850
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:14

zullen de manege-eigenaren blij mee zijn

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:38

Nimmy schreef:
wat ik me vaak wel afvraag bij anti sites worden sommige feiten niet overdreven? er zullen best goede dingen in staan, maar bijv. al buitenlandse apparaten herkennen nl chip niet is onzin! en er zal idd waarschijnlijk een deel van de chips niet te traceren zijn na de dood, maar 20 % lijkt me vrij veel, omdat een chip bij paarden zeer zeldzaam maar zweeft en meestal wel signaal blijft geven


Het is niet mijn onderzoek geweest en niet het onderzoek van Groep Nijhof. Wil je het complete rapport zelf ontvangen en doorlezen? Kan hoor. Of denk je dat wij een compleet onderzoek en rapport verzinnen?

Nimmy schreef:
daarbij is het ieders keus chippen of dna profiel


Beweer ik wat anders dan?
Het enige dat Groep Nijhof wil is dat de mensen op de hoogte zijn van eventuele gevaren zodat ze een échte keuze kunnen maken.
Mensen die niet alle feiten kennen kunnen geen echt keuze maken.
Helaas wordt er met de chip zoveel geld verdient door overheid en instanties dat ze het alternatief voor het gemak keer op keer 'vergeten' te vermelden en doen alsof de chip het ei van columbus is.
Groep Nijhof heeft politiek en instanties verschillende keren van de gevaren van de chip op de hoogte gebracht en ze voorzien van het EU rapport. Ze kiezen er echter voor om hun kop in het zand te steken omdat ze anders met het schaamrood op de kaken zouden moeten toegeven dat het chipbeleid een ondoordachte actie is geweest met allerlei lelijke neveneffecten die niet voorzien zijn. En bij de politiek is er 1 ding wat absoluut vermeden moet worden en dat is gezichtsverlies. Dus doen ze fijn aan struisvogelpolitiek en drukken de kop in het zand. Alleen gaat het hier niet op dat wat je niet ziet er niet is. Het gevaar voor mens en dier blijft en het is de taak van de overheid en instanties om de consument/burger juist voor te lichten maar omdat zij dat niet doen doet Groep Nijhof het wel.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:02

gaaf weer een topic over chippen en paspoorten

@ Ranna ja ik wil dat rapport heel graag ontvangen en graag met naam, toenaam ed van de personen die het rapport hebben geschreven en de onderzoeken hebben gedaan...

-------------------
en dit stukje uit jouw citaat vind ik geweldig...
Citaat:
Dat gebeurt niet dus wat gebeurt er met de chip? Ja, die wordt in het vlees vermalen en eindigt op je bord.

en met alle respect.... als het vermalen is hoe weet je dan dat er uberhaupt een chip in dat paard heeft gezeten?
Of was dit een Salinero waarvan de chip 'verdwenen' is?
Want dit wordt nergens vermeld, het hele gemuts op de natichip site is puur voer voor malafide handelaren... verkoop een willekeurig paard met een toppapier, tja chipnummer klopt, paard is opnieuw gechipt want de ouwe is vermalen door het paard zelf maar je krijgt ter zijne tijd vanzelf bericht... en hups weer een strak verhaal op de wereld gezet....

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:24

Mij maakt het niet veel uit, mn paardje heeft al jaren een paspoort (ook v. stamboek, daarom )

Maar voor manege eigenaren.. ?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:26

hmmmm, deze regeling is al langer van kracht (lees: is al veel eerder begonnen, en dus hadden de manege houders/eigenaren al eerder hun zaakjes geregeld kunnen hebben )... en eerder kon je shoppen (weet niet of dat nu nog steeds zo is) en zo kijken waar je het goedkoopste uit bent voor je paspoorten/chippen.

stabik

Berichten: 75
Geregistreerd: 03-03-06
Woonplaats: Hoogvliet,Rotterdam

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:36

ik vind het wel onzin maar dan alleen maar omdat ze blijven beweren dat het paspoort en chip dus GEEN eigendomsbewijs is... ik bedoel, wat is er nou duidelijker als dit om te bewijzen dat de pony/paard wel degelijk van jou is?

verder zijn de prijzen idd behoorlijk duur qua aanschaf van het paspoort...

deze moet ik nog aanvragen, maar ga eerst kijken waar het 't goedkoopste is om te laten doen...

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 17:49

Er word altijd wel zo mooi geroepen van als je paard gechipt is kan het makkelijkere terug gevonden worden bij diefstal.. En laat nou het paspoort GEEN eigendoms bewijs zijn, wat heb je er dan in vredes naam aan, het is alleen maar voor registratie van medicijnen dan, zodat er geen gevaarlijke stoffen in vlees voor de mensen komt te zitten ( zoals ik het begrepen heb)
IK zie niet in waarom ik mijn pony dan zou chippen, rij geen wedstrijden doe niet mee aan keuringen, en ze zal al helemaal nooit voor de menselijke comsumptie gaan..

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:30

roxiie schreef:
Er word altijd wel zo mooi geroepen van als je paard gechipt is kan het makkelijkere terug gevonden worden bij diefstal.. En laat nou het paspoort GEEN eigendoms bewijs zijn, wat heb je er dan in vredes naam aan, het is alleen maar voor registratie van medicijnen dan, zodat er geen gevaarlijke stoffen in vlees voor de mensen komt te zitten ( zoals ik het begrepen heb)
IK zie niet in waarom ik mijn pony dan zou chippen, rij geen wedstrijden doe niet mee aan keuringen, en ze zal al helemaal nooit voor de menselijke comsumptie gaan..


Die rede is er ook niet. Het gaat om het innen van gelden die op den duur worden ingevoerd. Belastingen ed!!

De chip opzich zal toch zeker wel het eigendomsbewijs zijn!!!! Dat paspoort maakt me niet uit daar heeft het paard geen last van. Die chip heb ik er liever niet in. Maar als je DNA hebt staat het nummer iig wel in het paspoort dus dan kunnen ze wel opzoeken dat het jou paard is!!!

nikki19

Berichten: 143
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: uden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 23:03

hallo, k heb n vraagje na aanleiding van dit topic
mijn draver staat bij t shetstamboek ingeschreven(tegen mijn zin maja)
nu ben ik dr paspoort kwijtgeraakt na een niet al te leuk bezoek aan de kliniek in kesteren. kan ik bij n ander stamboek n paspoort aanvragen(chipnum heb ik) of moet k bij het shetstamboek doorgeven dat t vermist is en dat k n nieuwe wil aanvragen erges anders? aangezien k n paspoort nodig heb ivm vervoer

Charaz

Berichten: 24331
Geregistreerd: 12-04-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:13

Mijn paarden zijn allemaal gewoon gechipt al en ik snap de reden niet dat sommige mensen er zo fel tegen zijn. Vind het een goede zaak dat paarden geregistreerd worden.

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:31

nikki19 schreef:
hallo, k heb n vraagje na aanleiding van dit topic
mijn draver staat bij t shetstamboek ingeschreven(tegen mijn zin maja)
nu ben ik dr paspoort kwijtgeraakt na een niet al te leuk bezoek aan de kliniek in kesteren. kan ik bij n ander stamboek n paspoort aanvragen(chipnum heb ik) of moet k bij het shetstamboek doorgeven dat t vermist is en dat k n nieuwe wil aanvragen erges anders? aangezien k n paspoort nodig heb ivm vervoer


Volgens mij moet je die weer bij het shetstamboek aanvragen. Maar wat is het probleem om daar ingeschreven te staan?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:33

oosterhoff schreef:
Die rede is er ook niet. Het gaat om het innen van gelden die op den duur worden ingevoerd. Belastingen ed!!


Ach ja het gemuts over belastingen ed....

oosterhoff schreef:
De chip opzich zal toch zeker wel het eigendomsbewijs zijn!!!![/quyote]
Nope... enkel en alleen om paard en paspoort te koppelen. niets meer en niets minder

oosterhoff schreef:
Dat paspoort maakt me niet uit daar heeft het paard geen last van. Die chip heb ik er liever niet in. Maar als je DNA hebt staat het nummer iig wel in het paspoort dus dan kunnen ze wel opzoeken dat het jou paard is!!!


Stel jou paard is kwijtgeraakt... en ik koop (ter goede trouw) dat paard...
ongechipt, dan laat ik niet eerst voor een X-bedrag haren trekken ter controle of er heeeel mischien ergens een DNA profiel bekent is vsn dit paard, maar laat er gelijk een chip inzetten, paspoort erbij envoila...
En zie jij maar eens zo groot te worden om haren uit mijn paard te (laten) trekken...

Ieder nadeel heeft z'n voordeel, en vwb fraude en blabla... overal worden transponder voor gebruikt dus zo heel erg fraude gevoelig zullen ze wel niet zijn

dat iris gedoe is hartstikke mooi en aardig, maar ik hoef nog steeds niet mee te werken om mijn onschuld te bewijzen, dus ook niet mee te werken om mijn paard stil te laten staan om een iris controle door te voeren
en met de chip, reader er langs en voila

Wat betreft dat verloeren gegane paspoort... toch de kliniek bellen en anders middels juridische stappen proberen je paspoort boven water te krijgen en/of de kosten van het duplicaat op hun te verhalen.

Dat er op de voorkant van je paspoort het shetlander stamboek staat zegt enkel en alleen iets over de PUI (Paspoort Uitgevende Instantie) en verder helemaal niets, je draver is dus niet omgetoverd tot shetlander

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:20

Alane schreef:

Ach ja het gemuts over belastingen ed....

Stel jou paard is kwijtgeraakt... en ik koop (ter goede trouw) dat paard...
ongechipt, dan laat ik niet eerst voor een X-bedrag haren trekken ter controle of er heeeel mischien ergens een DNA profiel bekent is vsn dit paard, maar laat er gelijk een chip inzetten, paspoort erbij envoila...
En zie jij maar eens zo groot te worden om haren uit mijn paard te (laten) trekken...



Als je paard gestolen wordt dan doe je aangifte. Als dat mijn paard is dan laat ik door de politie wel wat haren trekken. het is immers toch een welles nietels kwestie. Als blijkt dat jij de chip er later in hebt gezet als mijn aangifte van verdwijning dan heb je wel degelijk een probleem!!!

Als ik een paard koop ga ik niet eerst kijken of ie van een ander is.

Als het om ons eigen belang zou gaan dan zou het ok vrijwillig zijn. Vrijwillig is het allerminst. Hoeveel paarden verdwijenen er nou op jaarbasis??

Je kan eht gemuts vinden van de belastingen maar denk dat je over een aantal jaar wel anders zal piepen. En wat denk je van de paardenhandel. Tot het invoeren van de chip kon je keurig zwarthandelen, geen enkel probleem. Als je nu een paard koopt en weer verkoopt staat er wel degelijk ergens geregistreerd dat je dat paard hebt verhandeld. Tenminste als de verkoper het paard op jou naam zet!!
Dus wel degelijk gaat het om de centjes en de BTW.
De paardenbranche groeid dusdanig explosief dat het lucratieve bussines is voor de overheid.
[/quote]

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:11

oosterhoff schreef:
Als je paard gestolen wordt dan doe je aangifte. Als dat mijn paard is dan laat ik door de politie wel wat haren trekken.

De politie mag niet zomaar haren trekken of aan andermans spullen zitten te plukken.
En ik hoef niet mee te werken om mijn onschuld te bewijzen, bewijs jij maar dat ik schuldig ben..

oosterhoff schreef:
het is immers toch een welles nietes kwestie. Als blijkt dat jij de chip er later in hebt gezet als mijn aangifte van verdwijning dan heb je wel degelijk een probleem!!!

Wel of geen probleem hebben was niet het uitgangs punt, en je snapt niet geheel wat ik bedoel.
Mischien wordt het duidelijker aan de hand van een voorbeeld.
Mijn paard is gechipt, als die zoek raakt (weggelopen/gestolen) dan kan ik via de PUI melding maken en komt er een melding bij het transponder nummer te staan.
Nu koop jij ter goede trouw mijn vermiste paard, jij wilt een paspoort aanvragen en DA/PPC (PaardenPaspoortConsulent) komt langs en houd de reader erover, aan de hand van dat transpondernummer komen ze achter de PUI, en zo ook de registratie van vermist.

Met een DNA gerigstreerd paard lukt dat niet, en ga weer uit van ter goede trouw gekocht op dit moment (er zijn immers nog steeds paarden die paspoortloos door het leven gaan) Geen chip, dan zal ik mijn nieuwe aanwinst laten chippen, paspoort erbij en inprincipe kom je er nooit achter .... tenzij het gaat om herkenning en dan lukt het nog niet zo 1, 2 3 om het dier terug te krijgen ook vanwege de bewijslast ed... Nog maar te zwijgen over de kostenvergoeding en de rest.

Citaat:
Als ik een paard koop ga ik niet eerst kijken of ie van een ander is.

Ik ook niet, maar als het dier gechipt is en geen paspoort heeft, je een paspoort aan moet vragen komt het gemakkelijker bovenwater dan met DNA controle.

Citaat:
Als het om ons eigen belang zou gaan dan zou het ok vrijwillig zijn. Vrijwillig is het allerminst. Hoeveel paarden verdwijenen er nou op jaarbasis??

Ik haalde het een en ander aan als voorbeeld, en als jij bij mij zou komen en vermoed dat mijn paard je gestolen paard zou kunnen zijn, dan ben ik de laatste die niet mee zou werken.

Citaat:
Je kan eht gemuts vinden van de belastingen maar denk dat je over een aantal jaar wel anders zal piepen. En wat denk je van de paardenhandel. Tot het invoeren van de chip kon je keurig zwarthandelen, geen enkel probleem.

Ik heb 3 paarden staan met papieren en paspoort maar geen van 3 staat op mijn naam....
ach en over een aantal jaar.... wie dan leeft die dan zorgt, mischien heb ik tegen die tijd wel helemaal geen paarden meer en fok ik cavia's of zo

Citaat:
Als je nu een paard koopt en weer verkoopt staat er wel degelijk ergens geregistreerd dat je dat paard hebt verhandeld. Tenminste als de verkoper het paard op jou naam zet!!

En waar zal die verkoper dat moeten doen dan? Ik heb het nog niet meegemaakt dat de verkoper die extra kosten maakt. Als je bijv. KWPN of Wlesh neemt, dan zul je wel eerst lid moeten worden van die vereniging eer je als eigenaar te boek komt te staan en dan nog is dat geen juridisch bewijs van eigendoms registratie.
Dan zal het al moeten gaan als met auto's, overschrijven op postkantoor, vrijwaringsbewijs ed.

Citaat:
Dus wel degelijk gaat het om de centjes en de BTW.
De paardenbranche groeid dusdanig explosief dat het lucratieve bussines is voor de overheid.

Wie bepaalt dan de waarde van het verhandelde paard?

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:29

Alane schreef:
oosterhoff schreef:
Als je paard gestolen wordt dan doe je aangifte. Als dat mijn paard is dan laat ik door de politie wel wat haren trekken.

De politie mag niet zomaar haren trekken of aan andermans spullen zitten te plukken.
En ik hoef niet mee te werken om mijn onschuld te bewijzen, bewijs jij maar dat ik schuldig ben..

oosterhoff schreef:
het is immers toch een welles nietes kwestie. Als blijkt dat jij de chip er later in hebt gezet als mijn aangifte van verdwijning dan heb je wel degelijk een probleem!!!

Wel of geen probleem hebben was niet het uitgangs punt, en je snapt niet geheel wat ik bedoel.
Mischien wordt het duidelijker aan de hand van een voorbeeld.
Mijn paard is gechipt, als die zoek raakt (weggelopen/gestolen) dan kan ik via de PUI melding maken en komt er een melding bij het transponder nummer te staan.
Nu koop jij ter goede trouw mijn vermiste paard, jij wilt een paspoort aanvragen en DA/PPC (PaardenPaspoortConsulent) komt langs en houd de reader erover, aan de hand van dat transpondernummer komen ze achter de PUI, en zo ook de registratie van vermist.

Met een DNA gerigstreerd paard lukt dat niet, en ga weer uit van ter goede trouw gekocht op dit moment (er zijn immers nog steeds paarden die paspoortloos door het leven gaan) Geen chip, dan zal ik mijn nieuwe aanwinst laten chippen, paspoort erbij en inprincipe kom je er nooit achter .... tenzij het gaat om herkenning en dan lukt het nog niet zo 1, 2 3 om het dier terug te krijgen ook vanwege de bewijslast ed... Nog maar te zwijgen over de kostenvergoeding en de rest.

Citaat:
Als ik een paard koop ga ik niet eerst kijken of ie van een ander is.

Ik ook niet, maar als het dier gechipt is en geen paspoort heeft, je een paspoort aan moet vragen komt het gemakkelijker bovenwater dan met DNA controle.

Citaat:
Als het om ons eigen belang zou gaan dan zou het ok vrijwillig zijn. Vrijwillig is het allerminst. Hoeveel paarden verdwijenen er nou op jaarbasis??

Ik haalde het een en ander aan als voorbeeld, en als jij bij mij zou komen en vermoed dat mijn paard je gestolen paard zou kunnen zijn, dan ben ik de laatste die niet mee zou werken.

Citaat:
Je kan eht gemuts vinden van de belastingen maar denk dat je over een aantal jaar wel anders zal piepen. En wat denk je van de paardenhandel. Tot het invoeren van de chip kon je keurig zwarthandelen, geen enkel probleem.

Ik heb 3 paarden staan met papieren en paspoort maar geen van 3 staat op mijn naam....
ach en over een aantal jaar.... wie dan leeft die dan zorgt, mischien heb ik tegen die tijd wel helemaal geen paarden meer en fok ik cavia's of zo

Citaat:
Als je nu een paard koopt en weer verkoopt staat er wel degelijk ergens geregistreerd dat je dat paard hebt verhandeld. Tenminste als de verkoper het paard op jou naam zet!!

En waar zal die verkoper dat moeten doen dan? Ik heb het nog niet meegemaakt dat de verkoper die extra kosten maakt. Als je bijv. KWPN of Wlesh neemt, dan zul je wel eerst lid moeten worden van die vereniging eer je als eigenaar te boek komt te staan en dan nog is dat geen juridisch bewijs van eigendoms registratie.
Dan zal het al moeten gaan als met auto's, overschrijven op postkantoor, vrijwaringsbewijs ed.

Citaat:
Dus wel degelijk gaat het om de centjes en de BTW.
De paardenbranche groeid dusdanig explosief dat het lucratieve bussines is voor de overheid.

Wie bepaalt dan de waarde van het verhandelde paard?


Laat ik er maar niet al te ver op in gaan. Je kan overal wel argumenten voor vinden.

Je blijft lang doorneuzelen over gestolen paarden en dat is in het onderwerp chippen echt niet de hoofdzaak.

Ben je bang dat ze bij de overheid geen mogelijkheid vinden om controles uit te voeren op grootschalige en kleinschalige handelsstallen. De waarde inschatten van een paard is echt niet zo moeilijk, dat doet de verzekering namelijk ook dus maak je daar maar geen zorgen om. Dat het nu allemaal nog niet zo loopt als het loopt is misschien een feit maar reken er maar op dat ze straks veel meer trucjes kunnen uithalen met die registratie dan dat ze er nu mee uitvoeren.

EDIT

Je kan niet van de ene op de andere dag iets invoeren. dat doen ze hier in nederland altijd heel keurig en gelijkmatig het liefst zonder dat we het door hebben. En pas als de meest grote kronkel boven water komt gaan we in de verdediging. Gelukkig zijn er mensen die wel realistisch zijn en gaat die lekker tegen de stroom in lopen zodat we uiteindelijk regels ontstaan die beter bij de gebruiker passen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:14

oosterhoff schreef:
Je kan niet van de ene op de andere dag iets invoeren. dat doen ze hier in nederland altijd heel keurig en gelijkmatig het liefst zonder dat we het door hebben. En pas als de meest grote kronkel boven water komt gaan we in de verdediging. Gelukkig zijn er mensen die wel realistisch zijn en gaat die lekker tegen de stroom in lopen zodat we uiteindelijk regels ontstaan die beter bij de gebruiker passen.


Er word al langer gechipt in heel de wereld, de transponder bestaat al veeeeel langer.

Oa het fjordenstamboek chipt al zo'n 10 jaar...
de amerikanen al meer dan 20 jaar.... en in die tijd niets wereldschokkend aan de hand, tot er een paar mensen die meer hebben tegen de KNHS dan de transponder begint te spugen en te sputteren...

Je kunt je afvragen waartegen ze eigen reclameren

vwb het anti-diefstal gebeuren, wilde ik alleen duidelijk proberen te maken dat DNA wat betreft identificatie bij verloren gegaan, juist tegen kan werken

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:47

Alane schreef:
oosterhoff schreef:
Je kan niet van de ene op de andere dag iets invoeren. dat doen ze hier in nederland altijd heel keurig en gelijkmatig het liefst zonder dat we het door hebben. En pas als de meest grote kronkel boven water komt gaan we in de verdediging. Gelukkig zijn er mensen die wel realistisch zijn en gaat die lekker tegen de stroom in lopen zodat we uiteindelijk regels ontstaan die beter bij de gebruiker passen.


Er word al langer gechipt in heel de wereld, de transponder bestaat al veeeeel langer.

Oa het fjordenstamboek chipt al zo'n 10 jaar...
de amerikanen al meer dan 20 jaar.... en in die tijd niets wereldschokkend aan de hand, tot er een paar mensen die meer hebben tegen de KNHS dan de transponder begint te spugen en te sputteren...

Je kunt je afvragen waartegen ze eigen reclameren





Heb je blijkbaar toch geen kaas gegeten van politiek en commercie!!!
Vanwaar de blije smily? Zie er de lol niet van in.
Wat heeft dit met de KNHS te maken??? Het gaat om het beleid van de regering. Dat er al jaren wordt gechipt wil niet zeggen dat het al jaren verplicht is!!! En daar gaat het nu om. Dus houd je bij de feiten.

Het gaat in dit topic helemaal niet om chippen of alternatief het gaat om registreren!!
Dus maak even wat voors en tegens over registreren dan kunnen we wellicht verder in discussie.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:55

oosterhoff schreef:
Heb je blijkbaar toch geen kaas gegeten van politiek en commercie!!!
Vanwaar de blije smily? Zie er de lol niet van in.
Wat heeft dit met de KNHS te maken??? Het gaat om het beleid van de regering. Dat er al jaren wordt gechipt wil niet zeggen dat het al jaren verplicht is!!! En daar gaat het nu om. Dus houd je bij de feiten.

Het gaat in dit topic helemaal niet om chippen of alternatief het gaat om registreren!!
Dus maak even wat voors en tegens over registreren dan kunnen we wellicht verder in discussie.


die blije smiley had een knipoog smiley moeten zijn, sorry.

Neu heb geen kaas gegeten van commercie en politiek, snap ook niet wat beide te maken hem het nieuws bericht (wat zeer achterhaalt is, omdat het al veeeeel langer bekent is wanneer de overgangsregelingen ten einde lopen) over de laatste fase van de invoering I&R-regeling paardachtigen, nl de stamboekloze niet eerder vervoerde paarden later geboren dan 1 jan 2006 te voorzien van paspoort en chip of middels ontheffing DNA laten bepalen.

Daarnaast is de de registratie zonder identificatie nog veel langer verplicht maar is nooit voldoende in het nieuws gekomen, wat betreft de relevantie van chip/dna dus de identificatie.. deze is gekoppeld aan het registratie gedeelte van de i&r regeling en dus mi zeer relevant.

De groep die zich verweert tegen het transponder gedeelte in deze regeling heeft meer tegen de KNHS dan tegen de transponder op zich, en uit ervaring puttende zul je al wel voldoende pb's hebben gehad (en die smilewy is bewust een blije)

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:10

Alane schreef:
oosterhoff schreef:
Heb je blijkbaar toch geen kaas gegeten van politiek en commercie!!!
Vanwaar de blije smily? Zie er de lol niet van in.
Wat heeft dit met de KNHS te maken??? Het gaat om het beleid van de regering. Dat er al jaren wordt gechipt wil niet zeggen dat het al jaren verplicht is!!! En daar gaat het nu om. Dus houd je bij de feiten.

Het gaat in dit topic helemaal niet om chippen of alternatief het gaat om registreren!!
Dus maak even wat voors en tegens over registreren dan kunnen we wellicht verder in discussie.


die blije smiley had een knipoog smiley moeten zijn, sorry.

Neu heb geen kaas gegeten van commercie en politiek, snap ook niet wat beide te maken hem het nieuws bericht (wat zeer achterhaalt is, omdat het al veeeeel langer bekent is wanneer de overgangsregelingen ten einde lopen) over de laatste fase van de invoering I&R-regeling paardachtigen, nl de stamboekloze niet eerder vervoerde paarden later geboren dan 1 jan 2006 te voorzien van paspoort en chip of middels ontheffing DNA laten bepalen.

Daarnaast is de de registratie zonder identificatie nog veel langer verplicht maar is nooit voldoende in het nieuws gekomen, wat betreft de relevantie van chip/dna dus de identificatie.. deze is gekoppeld aan het registratie gedeelte van de i&r regeling en dus mi zeer relevant.

De groep die zich verweert tegen het transponder gedeelte in deze regeling heeft meer tegen de KNHS dan tegen de transponder op zich, en uit ervaring puttende zul je al wel voldoende pb's hebben gehad (en die smilewy is bewust een blije)



Ik zit heeeel dicht op de groep Nijhof. Ik werk namelijk regelmatig op het bedrijf van de familie Nijhof. Dat de KNHS niet helemaal meewerkt is zeker niet hun hoofdzaak. Het gaat om het aanschaffen van registratie ed en paspoort en het inbrengen van chip. De KNHS loopt achter in de regels. wat mag van de PVE mag dan weer niet van de KNHS. Logiserwijs ontstaat dan vrijving. In eerste instantie is dat niet gericht op de KNHS als organisatie maar op het beleid dat scheef loopt met die van de overheid. Evenals bijvoorbeeld het feit dat je niet andere dan KNHS wedstrijden mag starten. Dat noemen ze een monopolie!

wat chippen betreft wordt er gesproken met de PVE. De regels bij de KNHS moeten derhalve ook worden bestrijd omdat die lekker het chippen in de hand werken en je geen keuze laten of je de keuze laten tegen hoge kosten of boetes bij verzuim.

Daarbij kan ik je vertellen dat ik zeker na het afronden van mijn studie contact op zal nemen met de KNHS om op professionele manier al dan niet in functie deze groep makkelijker toegankelijk en meer klantgericht te richten.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:30

oosterhoff schreef:
Ik zit heeeel dicht op de groep Nijhof. Ik werk namelijk regelmatig op het bedrijf van de familie Nijhof. Dat de KNHS niet helemaal meewerkt is zeker niet hun hoofdzaak.

Niet???? in iedere 10e zin en/of regel staat het woord KNHS en dan in negatieve zin....


oosterhoff schreef:
Het gaat om het aanschaffen van registratie ed en paspoort en het inbrengen van chip.

Afschaffen van de registratie???? met welk doel?

oosterhoff schreef:
De KNHS loopt achter in de regels. wat mag van de PVE mag dan weer niet van de KNHS.

De KNHS was niet de koploper van de invoering van de transponder/chip, dat was het fjordenstamboek en het friezenstamboek bij het afschaffen/verbieden van brandmerk en tatoo.
De KNHS is een overkopelnde sport organisatie, een vereniging, en zeker kan het gebeuren dat bij het veranderen van de wetten de statuten en reglementen achter lopen, de KNHS zal daarin niet de enige zijn.
De PVE strelt geen regels op zij is uitvoerend en toezicht houdend orgaan in deze I&R regeling, niets meer en niets minder.

oosterhoff schreef:
Logiserwijs ontstaat dan vrijving. In eerste instantie is dat niet gericht op de KNHS als organisatie maar op het beleid dat scheef loopt met die van de overheid. Evenals bijvoorbeeld het feit dat je niet andere dan KNHS wedstrijden mag starten. Dat noemen ze een monopolie!

Nee hoor, dat is bij iedere bond/overkopelende organisatie zo... Je wordt lid van die vereniging en dus moet je je aan hun regels houden, is niet mis mee.
De judo bond zal ook tegengas geven als je in een balletpakje wilt deelnemen aan een wedstrijd, of je examen aflegt met een zwarte band als je die nog niet 'verdient' hebt...
Ook maar gaan reclameren dat je geen Z mag starten omdat je onvoeldoende winstpunten hebt?

oosterhoff schreef:
wat chippen betreft wordt er gesproken met de PVE. De regels bij de KNHS moeten derhalve ook worden bestrijd omdat die lekker het chippen in de hand werken en je geen keuze laten of je de keuze laten tegen hoge kosten of boetes bij verzuim.

Waarom dan een keuze?
Omdat een select groepje mensen met anti-patie jengens de KNHS die mening zijn? Je hoeft geen lid te worden van de KNHS...
Ik zie ook nergens iets staan over het friezen stamboek of fjorden stamboek, die 'verplichten je ook om te chippen, geen chip geen keuring... en zo zullen er wel meer zijn die die regels hanteren, gekozen op een democratische manier middels een ALV (=Algemen Leden Vergadering) en een verniging dat is de KNHS ook, die op een bepaalde manier regels invoeren die eerst voor gesteld worden en middels een kies systeem verworpen of aangenmomen worden.

Citaat:
Daarbij kan ik je vertellen dat ik zeker na het afronden van mijn studie contact op zal nemen met de KNHS om op professionele manier al dan niet in functie deze groep makkelijker toegankelijk en meer klantgericht te richten.

en de leden van de KNHS zitten hierop te wachten?

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:08

Alane schreef:
oosterhoff schreef:
Ik zit heeeel dicht op de groep Nijhof. Ik werk namelijk regelmatig op het bedrijf van de familie Nijhof. Dat de KNHS niet helemaal meewerkt is zeker niet hun hoofdzaak.

Niet???? in iedere 10e zin en/of regel staat het woord KNHS en dan in negatieve zin....


oosterhoff schreef:
Het gaat om het aanschaffen van registratie ed en paspoort en het inbrengen van chip.

Afschaffen van de registratie???? met welk doel?

oosterhoff schreef:
De KNHS loopt achter in de regels. wat mag van de PVE mag dan weer niet van de KNHS.

De KNHS was niet de koploper van de invoering van de transponder/chip, dat was het fjordenstamboek en het friezenstamboek bij het afschaffen/verbieden van brandmerk en tatoo.
De KNHS is een overkopelnde sport organisatie, een vereniging, en zeker kan het gebeuren dat bij het veranderen van de wetten de statuten en reglementen achter lopen, de KNHS zal daarin niet de enige zijn.
De PVE strelt geen regels op zij is uitvoerend en toezicht houdend orgaan in deze I&R regeling, niets meer en niets minder.

oosterhoff schreef:
Logiserwijs ontstaat dan vrijving. In eerste instantie is dat niet gericht op de KNHS als organisatie maar op het beleid dat scheef loopt met die van de overheid. Evenals bijvoorbeeld het feit dat je niet andere dan KNHS wedstrijden mag starten. Dat noemen ze een monopolie!

Nee hoor, dat is bij iedere bond/overkopelende organisatie zo... Je wordt lid van die vereniging en dus moet je je aan hun regels houden, is niet mis mee.
De judo bond zal ook tegengas geven als je in een balletpakje wilt deelnemen aan een wedstrijd, of je examen aflegt met een zwarte band als je die nog niet 'verdient' hebt...
Ook maar gaan reclameren dat je geen Z mag starten omdat je onvoeldoende winstpunten hebt?

oosterhoff schreef:
wat chippen betreft wordt er gesproken met de PVE. De regels bij de KNHS moeten derhalve ook worden bestrijd omdat die lekker het chippen in de hand werken en je geen keuze laten of je de keuze laten tegen hoge kosten of boetes bij verzuim.

Waarom dan een keuze?
Omdat een select groepje mensen met anti-patie jengens de KNHS die mening zijn? Je hoeft geen lid te worden van de KNHS...
Ik zie ook nergens iets staan over het friezen stamboek of fjorden stamboek, die 'verplichten je ook om te chippen, geen chip geen keuring... en zo zullen er wel meer zijn die die regels hanteren, gekozen op een democratische manier middels een ALV (=Algemen Leden Vergadering) en een verniging dat is de KNHS ook, die op een bepaalde manier regels invoeren die eerst voor gesteld worden en middels een kies systeem verworpen of aangenmomen worden.

Citaat:
Daarbij kan ik je vertellen dat ik zeker na het afronden van mijn studie contact op zal nemen met de KNHS om op professionele manier al dan niet in functie deze groep makkelijker toegankelijk en meer klantgericht te richten.

en de leden van de KNHS zitten hierop te wachten?



Tjonge jonge jonge jonge wat kan jij je krom verweren zeg!!!

Echt kaas gegeten heb je blijkbaar niet. Hoeveel argumenten er ook worden aangedragen jij blijft je verweren!! Je weet precies wat ik bedoel en dan geef je er weer zo'n heerlijke draai aan!
reken er maar op dat de leden van de KNHS zitten te wachten op betere service. Niet voor niets hoor ik massa's mensen klagen over de KNHS.

Als het aan jou lag dan bestond er geen democratie! Als je zo goed bent in het opzoeken van feiten moet je maar eens de geschiedenis van de wereld bekijken. Protest leverd niet altijd op wat je graag als protesterende zou willen echter komen er uiteindelijk, als er voldoende mensen klagen, vaak regels, die anders zijn dan door de eisende partij worden opgesteld. Milder in die zin. Dat is de reden dat mensen protesteren. Vaak wordt er pas geprotesteerd als de regels al zijn ingevoerd zo werkt dat gewoon omdat niet iedereen kan inzien wat de gevolgen zijn van die regelingen.
Wij hoeven ons paard niet te chippen voor de knhs. Wij doen dat omdat het moet van de overheid.

Dan zou ik je alsnog willen vragen wat het nut is voor de overheid om die paarden te laten registreren!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Paardenpaspoort vanaf 1 januari 2007 voor alle paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:31

oosterhoff schreef:
Tjonge jonge jonge jonge wat kan jij je krom verweren zeg!!!

Prettige manier om van gedachten te wisselen... kom met feiten en ga niet met dit soort loze niets zeggende kreten lopen strooien.!!!!!!!!!

oosterhoff schreef:
Echt kaas gegeten heb je blijkbaar niet.

Of ik wel of geen kaas eet doet niet ter zake, ga er eens inhoudelijk op in ipv lopen schoppen.

oosterhoff schreef:
Hoeveel argumenten er ook worden aangedragen jij blijft je verweren!!

Is geen verweer, zijn feiten, feiten die als een paal boven water staan...

oosterhoff schreef:
Je weet precies wat ik bedoel en dan geef je er weer zo'n heerlijke draai aan!

Ach ja wie de schoen past trekke hem aan. Als je nu eens voor jezelf reageerd zonder vooroordelen, dus INHOUDELIJK dan blijft het leuk.

oosterhoff schreef:
reken er maar op dat de leden van de KNHS zitten te wachten op betere service. Niet voor niets hoor ik massa's mensen klagen over de KNHS.

Ja en die leden dat zijn allemaal hele domme mensen die niet voorzichzelf op kunnen en durven komen.
Je moet je eens afvragen wie de klagers zijn en waarom en dan vooral waarover ze klagen.

oosterhoff schreef:
Als het aan jou lag dan bestond er geen democratie!

Niet voor mij gaan proberen te denken, kan ikzelf heel goed. En nogmaals inhoudelijk over het onderwerp reageren en niet op de persoon. Ik zit jou ook niet te beledigen of in de zeik te kleppen..... en vooral geen conclussies trekken over mij.

oosterhoff schreef:
Als je zo goed bent in het opzoeken van feiten moet je maar eens de geschiedenis van de wereld bekijken. Protest leverd niet altijd op wat je graag als protesterende zou willen echter komen er uiteindelijk, als er voldoende mensen klagen, vaak regels, die anders zijn dan door de eisende partij worden opgesteld.

Moet je alleen als protesterende geen onzin gaan lopen verkondigen... En dan een gaan zitten schoppen tegen de KNHS (wat jezelf al toegaf hierboven) en de I&R-regeling als doel gaan heiligen... = not done.
kom met feiten en geen losse floders..
vraag je eens af waarom er zo weinig mensen zijn die zich aansluiten, en wie de mensen zijn die zich aansluiten bij de anti chip groep.

oosterhoff schreef:
Milder in die zin. Dat is de reden dat mensen protesteren. Vaak wordt er pas geprotesteerd als de regels al zijn ingevoerd zo werkt dat gewoon omdat niet iedereen kan inzien wat de gevolgen zijn van die regelingen.

Precies, en bij het fjordenstamboek zitten alleemaal maar domme mensen, friezenstamboek idem... het land van de rechtzaken (= Amerika) om niets.. ook alleen maar dom volk.
*zucht* en bij de KNHS ook alleen maar mensen van de onderste tree die lid zijn.

oosterhoff schreef:
Wij hoeven ons paard niet te chippen voor de knhs. Wij doen dat omdat het moet van de overheid.

En waarom dan schoppen tegen de KNHS?
Kan pagina's quoten die met zeer frequent de KNHS aanwijzen als 'boosdoener'van deze regeling.

oosterhoff schreef:
Dan zou ik je alsnog willen vragen wat het nut is voor de overheid om die paarden te laten registreren!

Heb je nog niet eerder aan mij gevraagd, en laat wel blijken in hoeverre jij op de hoogte bent van de regelingen en het hoe en waarom...
voedselveiligheid en uitbraak besmettelijke dierziektes (en tuurlijk komen er weer tig loze kreten over slachthuizen/controle/chipnummer navraag ed) binnen de EU valt het paard onder de voedselbron...
en IPV dat de anti chip groep zich druk maakt over de chip had ze zich beter kunnen verdiepen in de regels waarom en kunnen vinden dat er geen definitie is van hobbyboer/hobbydier/hobbydierhouder en ervoor kunnen gaan zorgen dat dit wel een definitie krijgt incl. reglementen want dit had voorkomen dat de gehele I&R regeling op de lange baan geschoven had kunnen worden... want allen die definities hebben ervoor gezorgd dat er geruimd werd bij 'particulieren ten tijde van MKZ/varkenspest.