Paard slaat met trouwkoets op hol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Paard slaat met trouwkoets op hol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 01:59

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/27285
Blik op het nieuws

Venndam - De politie heeft vrijdagmiddag assistentie verleend bij een op hol geslagen paard. Een 33-jarige koetsier (v) uit Kolham bestuurde een trouwkoets met een tweespan paarden. Eén van de paarden sloeg ineens op hol en schoot op de Kleine Vaartlaan tussen twee geparkeerde auto’s door. Het op hol geslagen paard belandde op de geparkeerde auto van een 71-jarige vrouw uit Veendam.
De auto liep enkele deuken op. Het paard raakte op meerdere plaatsen gewond. De koetsier liep lichte verwondingen op aan haar handen. Het bruidspaar dat nog opgehaald moest worden, heeft voor vervangend vervoer gekozen.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 06:45

Wat een geluk dat er nog geen bruidspaar inzat! Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd.

Emmaa

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:01

Gelukkig dat er idd nog geen bruidspaar inzat zeg!
en niemand is gelukkig zwaar gewond geraakt.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:44

Gelukkig dat er idd niks enrstigs is gebeurd, maar wel flink balen voro het bruidspaar. Verheug je je op paard en koets en dan gebeurt dit!

develwife

Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:48

Buitenzorg schreef:
Gelukkig dat er idd niks enrstigs is gebeurd, maar wel flink balen voro het bruidspaar. Verheug je je op paard en koets en dan gebeurt dit!



Hoi,

Hier hetzelfde.

Groetjes

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:48

Lekker begin voor dat bruidspaar..
Gelukkig maar dat er niks ernstigs is..!

caroltje16

Berichten: 670
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Etten-leur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 07:51

Zo dat is echt zeker geluk hebben gehad.Maar dat andere paard sloeg hij ook gelijk mee ophol of niet?dat lijkt me wel anders gaat het niet.Maar gelukkig zat er geen Bruidspaar in.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 08:51

Die mensen mogen nog van geluk spreken dat ze er nog niet in zaten. En uiteraard dat de schade beperkt is... Hopelijk vallen de verwondingen van dat paard mee.

Emorfan, het lijkt me niet dat het andere paard gewoon rustig blijft staan, als er 1 de kletter op gaat moet ie wel mee.

Binckydenice

Berichten: 5858
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 08:57

Wat zal dat een vreemd gezicht zijn geweest. Gelukkig is er niemand gewond geraakt.

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:20

He bah,, Gelukkig niks ernstigs gebeurt!

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:21

het blijven beesten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:36

Het zal je maar gebeuren.

gallupy

Berichten: 32
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Paard slaat met trouwkoets op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:40

Lekkere start van de trouwdag...zenuwen ten top en dat krijg je ook nog zulk nieuws pffff...

Hoop dat het paardje snel weer opgeknapt zal zijn!

Cheytjuh

Berichten: 4033
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:07

Ik hoop ook dat het paard nix ernstigs heeft. Wel idd geluk dat het allemaal nog verder wel mee valt... Wat je allemaal wel niet meemaakt

Marigold

Berichten: 12595
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:16

zo, dan baal je wel zeg!
ik zou persé wél alsnog met een koets willen worden opgehaald

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Paard slaat met trouwkoets op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:20

Heike schreef:
Het bruidspaar dat nog opgehaald moest worden, heeft voor vervangend vervoer gekozen.


Kan me er iets bij voorstellen.

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Re: Paard slaat met trouwkoets op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:52

jeee.....

*gaat toch nog een keer goed nadenken*

mandy101

Berichten: 1274
Geregistreerd: 26-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:52

hopelijk zijn de koetsier en het paardje snel weer opgeknapt.

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Re: Paard slaat met trouwkoets op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:03

ik woon ook in veendam, maar heb er nog niets van gehoord

tsja, het blijven iid beeste, wel een teleurstelling.

bjorna
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-12-03

Re: Paard slaat met trouwkoets op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:24

ik was er bij, de 33jarige koetsier en ik deden samen die bruiloft. ik zal het verhaal hier neerzeten..

we kwamen aan bij de plaats waar de mensen in zouden stappen. we waren meer dan een kwartier te vroeg, dus reden we de paarden het grasveld tegenover hun huis op. het was namelijk geen brede weg en zo zouden we het verkeer niet belemmeren. op het grasveld aangekomen houden we halt, E blijft op de bok zitten en ik stap af om er voor te gaan staan. op het moment dat ik afstap valt bij 1 van de paarden het hoofdstel af en die gaat er gelijk op volle vaart keihard vandoor. door hoge bossen heen over de weg, over de stoep, recht op een huis af. keert daarna weer, wil tussen 2 auto's door maar dat paste niet waardoor het paard die noodgedwongen mee kwam boven over de auto kwam, daarna maakte de kar een lelijke slinger waardoor E van de kar geslingerd werd. niet veel later kwam het paard dat noodgedwongen mee kwam ten val en kwam onder de kar terecht. de boom van de kar kwam tegen een boom aan waardoor het andere paard om de boom slingerde. en toen stond het stil. wij alles uit de knoop gehaald en alles gecontroleerd.

het paard wat er vandoor is gegaan had helemaal nix geen schrammetje of wat dan ook. het andere paard zit onder grote schaafwonden, maar gelukkig heeft het alleen maar oppervlakkige wonden en ze is natuurlijk behoorlijk stijf.

e heeft geluukkig ook nix ernstigs. plekken gekneust en vinger verwond.

dit is echt je grootste nachtmerrie, zo'n dag moet perfect verlopen en dat gebeurt dit je. het is een afschuwlijk gezicht, ik kan er snachts niet van slapen, en zal ook nooit weer op de bok stappen, terwijl het een deel van me werk is heb net me langspan bewijs gehaald en was net begonnne met ook 4 span bruiloften mennen. maar ik moet er nu niet meer aan denken. ik zie het de hele dag voor me, hoor nog steeds het gekletter van paarden die echt op de loop zijn. echt afschuwlijk. e die van de kar afslingerd. W die onder de kar ligt...

we hebben de mensen een vervangende kar en paarden aangeboden maar die waren te geschrokken... logisch...

dus dit is het verhaal..

simbake
Berichten: 104
Geregistreerd: 06-06-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:39

wist niet dat dat kon geburen een hoofdstel uit terwijl ze in een koets staan maar jakkie zeg kan me goed voorstellen dat je een behoorlijke schrik heb gepakt voor nog op een koets te stappen..

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Re: Paard slaat met trouwkoets op hol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:47

Wel gek inderdaad dat dat hoofdstel er zomaar af viel. Dat moet toch niet kunnen?
Maar goed ongelukken gebeuren nou eenmaal. Wel doodzonde dat jij nu ook zo bang geworden bent. Denk er nog eens rustig over na als je gekalmeerd bent. Tenslotte loop je bij alles risico's!
En het zou toch heel erg jammer zijn als je heel veel menplezier ging missen vanwege 1x dat het fout ging? Het zorgt er zeker voor dat je zelf altijd een stuk alerter zult zijn dan gemiddeld

Zelf heb ik ook al eens een ongeluk gehad met de wagen, gelukkig hadden we daarna weinig keus (in the middle of nowhere) en toen het ding weer overeind stond hebben we mijn paard maar weer ingespannen en ben verder gegaan, al zat de schrik me goed in de benen.
Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik er niet het mennen om opgegeven heb!
En achteraf ben ik daar toch heel blij om.

Dorus

Berichten: 13230
Geregistreerd: 06-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:11

Nog een geluk dat het bruidspaar er nog niet in zat.
Mijn vriend stond een aantal weken terug voor het stoplicht te wachten met naast hem een prachtig gerestaureerde Kever met bruidspaar. Even later liet de politie zien dat die Kevertjes ook een harmonica na kunnen doen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:19

Hoe kan een hoofdstel nu zomaar afvallen?

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:23

jeetje, dan schrik je toch ook wel!
gelukkig is er niemand echt zwaar gewond

@Bjorna: probeer toch weer in het mennen te komen, laat dit je niet afschrikken, ongelukken kunnen overal voorkomen. ik snap dat je heel erg geschrokken bent van wat er gebeurd is, en ik begrijp dat je er nu moeite mee hebt.. maar misschien kan je het ooit nog oppakken??