Darco gestorven !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58012
Geregistreerd: 24-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 00:00

Ik las het vandaag. God wat jammer!
Ik denk dat Darco's bloed door praktisch elk belgisch gefokt springpaard stroomt (al is het maar als groot vader of overgrootvader) Hij had volgens de vlp 3000 nakomelingen!
Iedereen in de paardensport (en vaak ook de mensen daarbuiten) Kende de naam...Dát dier zal nog niet zo snel écht sterven. Veel mensen zullen hem nog herinneren. Vond het zo'n prachtige hengst! En zijn nakomelingen hebben (voor zover ik er ontmoet heb) zon fijne karakters.

Hij werd met recht King Darco genoemt

edit: hier staat dat van die 3000 nakomelingen

Citaat:
Darco, de beroemdste hengst van België, is gisteren overleden. Darco (Lugano x Codex), bij leven al een legende in de sport en fokkerij, nam in 1993 afscheid van de sport en werd nadien nog beroemder als dekhengst, met meer dan drieduizend nakomelingen. Op de wereldranglijst van dekhengsten staat hij op de tweede plaats. Darco wordt in één adem genoemd met Ludo Philippaerts, ze hebben elkaar grootgemaakt en danken hun carrière aan elkaar. Het was een zware dag voor mij, de tijd stond even stil, aldus Philippaerts. Darco werd ingeslapen nadat men een gebroken dijbeen vaststelde in zijn stal in Peer, zijn thuis in stoeterij Lindenhof. Hij bereikte de leeftijd van 26 jaar.

Bron equibel.be

suzieva
Berichten: 250
Geregistreerd: 11-04-06
Woonplaats: duitsland

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 08:34

jammer, jammer... wat een geweldig paard was hij... enkele jaaren geleden heb ik hem in zijn stal gezien and was heel weg...
de moeder van mijn merrie is eene Darco: zie is het beste springpaard dat ik gereden heb! zie was ongeveer 1,60m, maar vermogen voor het groete werk, een enorme fighter en superlief...


the_nollie
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: Nuenen, paard in Son

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:25

Wat een domper voor het BWP, een paard met een onuitwisbare uitstraling. Onzettend jammer voor de sport. Ze vallen de laatste tijd wel met bosjes zeg........... de ware helden van de springsport.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:37

Goh wat jammer. Ik ben helemaal geen springfanaat ofzo. Maar als wij Belgen ergens met recht trots op konden zijn was het Darco wel.
Ik zal de jaarlijkste kalendertjes die wij hier verstuurd kregen met Darco's foto missen.
Jonge je was geweldig veel plezier op de eeuwige groene weides...

beccieloeken
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:26

jezes...je kan je niet voorstellen hoe treurig ik me nu voel...Darco wa voor mij DE hengst ...1 van de weinige ambasadeurhengsten...

Prachtig paard met prachtige nakomelingen....een legende....

en dat die op deze manier hoefde te sterven is zo onrechtvaardig....

Ik wordt er helemaal triest van...

LindaLinda

Berichten: 2600
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Oosterhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:39

Echt zonde!! ik ken een dochter van hem die dit weekend nog een veulen heeft gekregen!

Had hem ook liever aan ouderdom zien sterven als zo...

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:17

ocharm, toeties opa is overleden.
zonde zeg, helaas op die manier....

Elsjeuh

Berichten: 70
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Hasselt=> Belgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:48

pharagirlke schreef:
Ik las het vandaag. God wat jammer!
Ik denk dat Darco's bloed door praktisch elk belgisch gefokt springpaard stroomt (al is het maar als groot vader of overgrootvader) Hij had volgens de vlp 3000 nakomelingen!
Iedereen in de paardensport (en vaak ook de mensen daarbuiten) Kende de naam...Dát dier zal nog niet zo snel écht sterven. Veel mensen zullen hem nog herinneren. Vond het zo'n prachtige hengst! En zijn nakomelingen hebben (voor zover ik er ontmoet heb) zon fijne karakters.

Hij werd met recht
King Darco
genoemt

edit: hier staat dat van die 3000 nakomelingen

Citaat:
Darco, de beroemdste hengst van België, is gisteren overleden. Darco (Lugano x Codex), bij leven al een legende in de sport en fokkerij, nam in 1993 afscheid van de sport en werd nadien nog beroemder als dekhengst,
met meer dan drieduizend nakomelingen.

Op de wereldranglijst van dekhengsten staat hij op de tweede plaats. Darco wordt in één adem genoemd met Ludo Philippaerts, ze hebben elkaar grootgemaakt en danken hun carrière aan elkaar. Het was een zware dag voor mij, de tijd stond even stil, aldus Philippaerts. Darco werd ingeslapen nadat men een gebroken dijbeen vaststelde in zijn stal in Peer, zijn thuis in stoeterij Lindenhof. Hij bereikte de leeftijd van 26 jaar.

Bron equibel.be


King Darco is nog een zoon van Darco

Ik vind het echt erg dat zo een machtig paard zo tot zijn einde is gekomen, ik heb hem altijd al bewonderd en ik zal em ook niet vlug vergeten. Hij was echt de trots van Belgie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58012
Geregistreerd: 24-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:59

Elsjeuh schreef:
King Darco is nog een zoon van Darco

Ik vind het echt erg dat zo een machtig paard zo tot zijn einde is gekomen, ik heb hem altijd al bewonderd en ik zal em ook niet vlug vergeten. Hij was echt de trots van Belgie.



weet ik dat was even mis haha! Maar toen ik er achter kwam dat ik King darco had geschreven was het al te laat om te wijzigen

Lidewijke

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:11

26 is een mooie leeftijd, maar voor mijn part had hij nog veel langer mogen blijven.. Had hem ook liever van ouderdom zien sterven.
Prachtige hengst met ook geweldige nakomelingen.

rodalover
Berichten: 301
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:52

hij heeft een mooie leeftijd bereikt jammer dat hij zo aan zijn einde heeft moeten komen!! het lijkt net als of veel bekende ons ontvallen de laatste tijd maja

Axelle

Berichten: 19
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Achel, België

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 20:41

Het is echt een enorm verlies voor de eigenaar, als voor Ludo Phillipaerts en als voor de fokkerij.
Ik heb er gewoon geen woorden voor

Heeft iemand misschien een ideetje wanneer de crematie plaatsvindt? Ik heb horen zeggen dat men er namelijk heen mag gaan. Het is wel de laatste eer die hij kan krijgen en ik zou er ook graag bij willen zijn.

SofieBeau

Berichten: 3484
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Gent

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:37

Wat erg dat het zo moest eindigen voor het beste paard aller tijden ( in mijn ogen dan) zat echt met tranen in de ogen toen ik het in de krant las.

Hij heeft echt als geen ander paard een stempel gedrukt op ons BWPstamboek en heeft zo veel goede nakomelingen gegeven dat we hem nooit gaan vergeten.

Wel mooi dat Parco net dit weekende de GP van monaco won, een ode aan zijn vader Ja

vaarwel Darco Vriendjes zijn? Doei, doei

Esther

Berichten: 4147
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:33

Wat jammer dat hij is overleden.
Mijn paard is een zoon van Darco, ik vind het echt een superpaard qua karakter.
Ik herken alleen jammergenoeg het onhandige zo stom doen dat je gewond raakt....

zoetekoek

Berichten: 17
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 15:58

Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe het precies gebeurd is...?

Het is idd echt zonde. -_-

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:21

Zonde. Wat sterven er de laatste tijd trouwens veel stempelhengsten zeg!

darcothebest
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:25

Bwa door ouderdom sterven is ook niet alles he. Zeker nie voor tinus en ivo. Als je hem dan ziet aftakelen daar ouderdom en bijvoorbeel moeilijk kan gaan lopen niet meer dekken kan wat op de duur zou gebeuren miss na paar jaar. Dan was dit misschien nog erger en pijnlijker geweest voor hun. Nu is hij gezond en wel gebleven tot zijn eind en zo heeft men nu het beeld van hem. Super paard en altijd in super gezondheid geweest. Het is natuurlijk een spijtige zaak maar zo kan je het ook bekijken he. Ik heb ook tientallen darco's gereden allemaal super fijne paarden.......... dank u wel darco

darcothebest
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-01-06

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:29

kijk maar naar mn naam darcothebest altijd gevonden

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:44

Ik heb nog stage gelopen/vakantie werk gedaan bij een stal die hoorde bij Lindehof (het thuisstation van Darco) Zond man, hij gaf zoveel toppaarden, en ook nog een naar ongeluk....

Theake

Berichten: 1032
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Belgie

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:36

Echt erg ...

Ik hoorde dat hij verast is, en dat de urne met zijn as op de schouw van zijn persoonlijke verzorger staat.

L_ola

Berichten: 3399
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: noord-brabant

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:31

echt jammer Boos!

Zeebries

Berichten: 2394
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: België

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:36

Beetje oud hoor ..

Anoniem

Re: Darco gestorven !

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:37

En alweer een winaar die de rode letters mist Tong uitsteken