Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Napoline
Berichten: 366
Geregistreerd: 13-06-05

Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 11:29

Pol en Bren, de welsh-cobs, gestolen op 21/22.7.2006 en teruggevonden bij een handelaar in Nederland, staan nog steeds in beslag in Nederland.
Zij zijn weggehaald bij de handelaar die ze gekocht had, ze zijn in beslag gesteld door de politie/Nederland eind juli 2006.
Tot op heden weet de eigenaar niet waar zijn paarden zijn, hij mag ze niet bezoeken, hij weet niet hoe het met hen gaat.
Op zijn vragen wanneer ze vrij komen, krijgt hij steeds antwoord, wij zijn nog volop met het onderzoek bezig, maar ondertussen zijn de 3 andere paarden wel terug bij hun eigenaar, 2 paardjes staan wel in beslag bij hun eigenaar, maar zij kunnen wel elke dag hun paarden verzorgen en van hun plezier hebben.
Een paard heeft een hart, het is geen auto, geen juweel, geen geld, maar een dier met een hart, een dier dat je nooit identiek kan terugkopen, zelfs niet met miljarden euro's, alleen hun vriendschap, hun liefde, daarvan is elke eigenaar de rijkste mens op aarde.
Wanneer gaan mensen dat beseffen ????????
De friezen die gestolen zijn op 28/29.8.2006, teruggevonden in Nederland, zijn ook terug thuis.
AUB Laat Pol en Bren terugkeren naar hun eigenaars, de politie moet toch al lang de daders kennen. De daders zijn voor de politie, maar wij zoeken de paarden en hebben alleen het beste voor met de paarden.
Dank voor het lezen, maar denk even dat jij die eigenaar bent.
Dit bericht is geplaatst met toestemming van de eigenaar van Pol en Bren.

janouk
Blogger

Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:42

Helemaal eens, ik vind ook dat de paardjes onmiddellijk terug moeten naar huis!!!

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:49

Kunnen we ze niet helpen met iets ofzo? Lijkt me vreselijk als je weet dat je paardje gevonden is, maar nog altijd niet mag zien..

lohengrin39
Berichten: 124
Geregistreerd: 12-07-06

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:38

Deze paarden moeten idd meteen terug naar huis! en dan kan de politie alsnog naar de daders opzoek gaan!!!!deze paarden moeten door de eigenaren verzorgd kunnen worden!!
is er idd nix dat we kunnen doen???

mikey36
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:21

ik dacht toch dat het team gestolen paarden nl zich over deze paarden had ontfermd? of vergis ik mij?
is toch wat ik opmaak van de mededelingen op hun website.
http://www.gestolenpaarden.nl/openbaarf ... .php?t=154

gelukkig zijn de andere 5 paarden waar napoline zich mee bezighield wel terug bij hun eigenaars.

mike

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:00

Mikey, ons team is heeft de gouden tip binnen gekregen, over Pol en Bren en hebben we gelijk geadviseerd tevens te kijken voor Pi en Fanny, welke door deze tip ook konden worden gevonden. Een teamlid is op pad geweest om te bekijken of het hier idd om Pol en Bren ging. Pi en Fanny stonden niet OFFICEEL bij ons gemeld door de eigenaresse zelf, dus daar konden wij niets voor betekenen (we kijken uiteraard wel mee, maar zonder eigenaar toestemmig kunnen wij niets officieel doen) Adri heeft toegezegd met toestemming van de eigenaar dat deze geplaatst mochten worden op het forum, Pol en Bren heeft het Belgische team 'overgenomen' zij deelde mee dat zij Pol en Bren spoedig thuis zouden krijgen, Adri zou hiervoor haar best gaan doen. Ongetwijfeld door een hoop omstandigheden is dit niet gelukt, maar daar zullen zij hun reden voor hebben en zij doen hun best, een paard kun je nou eenmaal niet 123 thuis krijgen als er nog onderzoeken lopen, hier zal de politie ook zijn redenen voor hebben, waarbij wij niet in details kunnen treden.
Het is idd noodzaak dat deze paarden spoedig thuis komen, want dit is afschuwelijk. De eigenaar heeft ons nummer en weet ons te vinden, maar ik vrees dat wij niet meer kunnen doen als dan het Belgische team voor de eigenaar kan doen.
Laatst bijgewerkt door Amy77 op 01-09-06 18:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Napoline
Berichten: 366
Geregistreerd: 13-06-05

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 18:04

Gestolenpaarden.nl doet ook hun best voor de paarden.
Ik ben blij dat er nog mensen zijn buiten Belgie die zich inzetten voor het lot van gestolen paarden.

Even ter verduidelijking: Ik verstuur enkel opsporingsberichten en geef eventuele tips door. Ik heb deze paarden niet zelf gevonden. Maar het team die achter mijn website zit heeft deze gevonden.


Het enige wat we hopen voor de eigenaar is dat hij eindelijk zijn paarden kan terugkrijgen.

groeten

poppetje
Berichten: 156
Geregistreerd: 29-10-02

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:05

Zover ik heb kunnen volgen zijn marcus, pol, bren, Ti en dat andere paardje uit zottegem gevonden door gestolenpaarden.
Maar u zegt dat dat niet klopt napoline?
Ook ik kijk regelmatig op beide sites omdat ik het interesant vind hier over te lezen, maar kunt u dan eens uitleggen hoe het wel zit, wie deze paarden nu wel heeft gevonden dan?

Napoline
Berichten: 366
Geregistreerd: 13-06-05

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 13:43

Beste,

Het gaat er hier niet over wie de gestolen paarden terugvindt. Zolang ze terug thuis komen en de eigenaars gelukkig zijn.

groeten

Napoline
Berichten: 366
Geregistreerd: 13-06-05

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 12:09

Geplaatst met toestemming van de eigenaar!

Deze morgen is mij door de eigenaar van Pol en Bren bevestigd dat de twee paarden na 2 maanden vrij gegeven zijn door de Rechtbank van Nederland. Hij wacht nu op een tel. van de Politie waar ze staan en zodra hij officieel alles weet, gaat hij er heel vlug achter.
Welkom thuis Pol en Bren

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:53

Napoline schreef:
Geplaatst met toestemming van de eigenaar!

Deze morgen is mij door de eigenaar van Pol en Bren bevestigd dat de twee paarden na 2 maanden vrij gegeven zijn door de Rechtbank van Nederland. Hij wacht nu op een tel. van de Politie waar ze staan en zodra hij officieel alles weet, gaat hij er heel vlug achter.
Welkom thuis Pol en Bren


Na alle moeite die er gedaan is door het belgische team om de paarden thuis te krijgen en geen medewerking hebben gekregen van de autoriteiten heeft de rechtmatige eigenaar contact opgenomen met stichting gestolenpaarden.nl om ook onze hulp in te roepen.
We hebben ons uiterste best gedaan wat geresulteerd heeft (gelukkig) dat de paarden worden vrijgegeven.
Het klopt idd dat de eigenaar wacht op een telefoontje van de politie.Het is nu alleen nog een kwestie van de officiele documenten faxen en dan zal er een afspraak gemaakt worden met de eigenaar.Wij zijn blij, en ik denk dat ik dan ook spreek namens het belgische team die zich hard hebben ingezet, dat de paarden worden vrijgegeven.
Ondanks dat alles een veel te lange tijd heeft geduurd is er uiteindelijk toch een mooi resultaat geboekt door iedereen die zich om deze paardjes en eigenaar heeft ontfermd
Laat het voor iedereen een feit zijn dat niet altijd alles verloopt zoals we hopen.We hebben toch te maken met wetgevingen uit verschillende landen.Dit kan een zaak bemoeilijken.We zijn en blijven afhankelijk van autoriteiten en dit maakt het niet altijd even makkelijk.Het liefst zouden we willen zien dat elk paard wat gevonden word direkt terug kan naar de eigenaar.Helaas is dit niet altijd het geval
Gelukkig zijn er ook gevallen waar dit wel zo is.
We doen allemaal ons uiterste best hiervoor zowel belgie als nederland!!!!

Stichting gestolenpaarden.nl wenst de eigenaar veel geluk en plezier met de terugkomst van zijn paardjes.
Verder willen we iedereen bedanken die meegeleeft hebben en gezocht hebben naar de welsh cobs
Ik schrijf dit met toestemming van de eigenaar omdat hij dit graag onder de aandacht wil brengen voor andere gedupeerde eigenaren.

Stichting Gestolenpaarden.nl

wildeman
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 17:15

Zijn de paarden nu nog niet ontvangen of opgevraagd oor jullie, of zijn de paarden al terug thuis ???

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 07:55

wildeman schreef:
Zijn de paarden nu nog niet ontvangen of opgevraagd oor jullie, of zijn de paarden al terug thuis ???


Hoezo nog niet?
Laat de mensen lekker rustig hun werk doen. Knipoog

Als er nieuws is, wordt dat wel gemeld.

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 08:55

wildeman schreef:
Zijn de paarden nu nog niet ontvangen of opgevraagd oor jullie, of zijn de paarden al terug thuis ???


Als je goed leest weet je wat er aan de hand is.De beslissing dat de paarden worden vrijgegeven is officieel rond.
Het is nu eenmaal een feit dat je afhankelijk bent van autoriteiten en die zijn niet altijd even snel als we zouden willen met de documenten naar de juiste persoon door te sturen.Er word door iedereen zijn best voor gedaan.Verder zal iedereen moeten afwachten tot er een bericht geplaatst gaat worden dat ze weer bij de eigenaar staan.Dit zal ook alleen gebeuren als de eigenaar hier mee instemt.Ik hoop dat je begrijpt dat de eigenaar ook recht heeft op privacy.

miekemuys

Berichten: 252
Geregistreerd: 13-04-05

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:11

chimene schreef:



Ik schrijf dit met toestemming van de eigenaar omdat hij dit graag onder de aandacht wil brengen voor andere gedupeerde eigenaren.


Verder zal iedereen moeten afwachten tot er een bericht geplaatst gaat worden dat ze weer bij de eigenaar staan.Dit zal ook alleen gebeuren als de eigenaar hier mee instemt.Ik hoop dat je begrijpt dat de eigenaar ook recht heeft op privacy.


Stichting Gestolenpaarden.nl
[/quote]

noem me blond, maar wat klopt hier niet?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:19

Noem me blond ..........wat klopt er hier niet ????
Misschien superblond?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:33

Eindelijk is het dan zover. De autoriteiten hebben contact opgenomen met de eigenaar van de welhscobs, er zijn afspraken gemaakt dat de eigenaar zijn paarden eindelijk kan ophalen en weer vertrouwd in eigen stal kan plaatsen.

Napoline
Berichten: 366
Geregistreerd: 13-06-05

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 20:26

twerd tijd.

Goede thuiskomst Pol en Bren!

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:53

Eindelijk is het dan zover.Pol en Bren zijn op weg naar huis!!!!!!!!!!De eigenaar heeft gebeld dat ze onderweg zijn.
Goede thuiskomst toegewenst namens Stichting Gestolenpaarden.nl

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:15

Misschien dat het verkeerd op mij overkomt hoor.. maar wat kunnen sommige opdringen.. als mijn paard gestolen zou zijn en ik heb gehoord dat hij gevonden is heb ik wel eventjes geduld voor ik hem terug krijg.. Het liefts zou ik hem natuurlijk ook meteen terug krijgen maar... het is beter dan dat je paard helemaal niet meer gevonden word.. En ik neem aan dat ze daar evengoed goed voor je paard zorgen..
En natuurlijk is het thuis altijd beter..
Vind het wel onwijs super dat de paarden gevonden zijnh samen met de andere paardjes.. super goed gewerkt..

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:12

Nee hoor Lindy, het kwam niet verkeerd op je over.
Natuurlijk hadden wij van Stichting Gestolenpaarden.nl ook graag gezien dat op de dag van traceren, de paarden meteen mee naar huis mochten met de eigenaar...Helaas is dat in 99% van de diefstallen onmogelijk wegens een startend onderzoek. Dan heeft de eigenaar en ook wij te maken met autoriteiten en zijn totaal afhankelijk van wat die beslissen en hun wetten en regels. Natuurlijk proberen wij als team dat proces te versnellen, omdat wij uit ervaring weten dat het anders nog langer kan gaan duren, dus onze stem geregeld laten horen bij de autoriteiten is dan noodzaak.
Gezien er altijd een onderzoek wordt ingesteld is inbeslagname noodzakelijk en dat kost tijd. De eigenaar wist gelukkig al datz ijn paarden terecht waren en op de inbeslagnameadressen ben je verzekerd van een goede verzorging, waardoor het al een stuk makkelijker wordt.
Helaas denken sommige mensen dat het team kan toveren, maar dat is helaas niet zo, we zijn allang blij dat er iemand zo vriendelijk is geweest onze tiplijn te bellen over deze en andere paarden..Knipoog

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:15

oke hahah vond sommige hier een beetje onbegripvol reageren.. Ik heb altijd dan zoiets van man wees blij dat ze terug zijn.. en neem die maandjes of weekjes voor lief.. beter dan dat je ze nooit meer ziet..
Ik vind het heel goed werk wat jullie doen.. ga zo door.. Hoop er zelf nooit mee te maken te krijgen..

miekemuys

Berichten: 252
Geregistreerd: 13-04-05

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:24

het is volstrekt normaal lindy dat je sommige reacties niet begrijpt.
dit komt omdat stichting gestolen paarden ook niet alles juist formuleerd op dit forum.
de blunders die ze zelf maken en gemaakt hebben zullen ze allicht niet gaan toelichten.
verder pennen ze enkel zeer foutieve info neer, en zijn zelfs niet verlegen om dingen volkomen te verdraaien, zelfs te liegen.

mensen die dus wel weten hoe de vork in de steel zit, reageren hierop. deze reacties komen dan, voor wie de waarheid niet kent, verkeerd over.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 00:52

Ardennen, vertel mij toch eens wat jouw frustraties nou eigenlijk zijn? Bijna elk topic wat ik voorbij zie komen reageer jij als een volkomen zwaar gefrustreerd persoon en waarom nou eigenlijk, want de door jouw bovenstaande suggesties zijn wederom niet op waarheid gebaseerd.
De informatie die wij vrijgeven zijn in goed overleg met justitie en eigenaren en als wij dus foutive uitspraken zouden doen, kwam dat ons niet ten goede. Wij zijn er ook niet bij gebaat om feiten te verdraaien of leugens te verspreiden, want dat is geen juiste basis om een team als de onze te laten bestaan en de eigenaren tot steun te zijn waar nodig en onze hulp te bieden. Wij redden het als team prima zonder als jouw beweerde suggesties perfect zoals je ziet..
Ik ben van menig dat je zeer onprofessioneel te werk gaat e je dus duidelijk aangesproken voelt, door voor de buitenwereld jouw frustraties op tafel te gooien, ipv die als een volwassen dame, die hetzelfde doel als ons team heeft (paarden terugvinden) via PB bespreekbaar te maken, jezelf te uiten, want daar heb je blijkbaar veel behoefte aan. Nee, Ardennen red dat niet zonder bokt mee te laten genieten. Wat dat betreft zijn uw collega's veel sportiever en veel meer waardering voor te krijgen.
Zoals ik je al vaker heb gezegd, doe het aub niet voor de eer, maar voor de paarden en hun eigenaren. Het gaat er niet om wie ze terugvind, maar dat ze teruggevonden worden..

Het is in en in triest dat je een topic als deze gebruikt om gal te spugen. Het gaat hier verdomme niet over jou, maar over de paarden uit Zottegem, dus trek niet wéér de aandacht naar jezelf.
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 25-10-06 09:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd.

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Gestolen Welsh Cobs te Zottegem nog steeds niet thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:09

Kimberley77 schreef:
Ardennen, vertel mij toch eens wat jouw frustraties nou eigenlijk zijn? Bijna elk topic wat ik voorbij zie komen reageer jij als een volkomen zwaar gefrustreerd persoon en waarom nou eigenlijk, want de door jouw bovenstaande suggesties zijn wederom niet op waarheid gebaseerd.
De informatie die wij vrijgeven zijn in goed overleg met justitie en eigenaren en als wij dus foutive uitspraken zouden doen, kwam dat ons niet ten goede. Wij zijn er ook niet bij gebaat om feiten te verdraaien of leugens te verspreiden, want dat is geen juiste basis om een team als de onze te laten bestaan en de eigenaren tot steun te zijn waar nodig en onze hulp te bieden. Wij redden het als team prima zonder als jouw beweerde suggesties perfect zoals je ziet..
Ik ben van menig dat je zeer onprofessioneel te werk gaat e je dus duidelijk aangesproken voelt, door voor de buitenwereld jouw frustraties op tafel te gooien, ipv die als een volwassen dame, die hetzelfde doel als ons team heeft (paarden terugvinden) via PB bespreekbaar te maken, jezelf te uiten, want daar heb je blijkbaar veel behoefte aan. Nee, Ardennen red dat niet zonder bokt mee te laten genieten. Wat dat betreft zijn uw collega's veel sportiever en veel meer waardering voor te krijgen.
Zoals ik je al vaker heb gezegd, doe het aub niet voor de eer, maar voor de paarden en hun eigenaren. Het gaat er niet om wie ze terugvind, maar dat ze teruggevonden worden..

Het is in en in triest dat je een topic als deze gebruikt om gal te spugen. Het gaat hier verdomme niet over jou, maar over de paarden uit Zottegem, dus trek niet wéér de aandacht naar jezelf.

Wij hebben ons helemaal niet meer bezig gehouden met de paarden Pol en Bren, ik wil U zeggen, ik weet waar de tip vandaag kwam, voor de rest zwijg en doe iets met tips die U krijgt van mensen en laat aub en forum een forum blijven. Waarom noem je Ardennen met de naam, dat doe je niet.
Laatst bijgewerkt door Sjoert op 25-10-06 09:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: naam verwijderd