Onze vereniging is afgebrand

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 10:01

Ik kwam net op mijn werk en hoorde dat er brand was in een manege in Barsingerhorn. Het zal toch niet.... ze waren net druk bezig met nieuwbouw voor de Stichting Dupla waar gehandicapten via het hoefbed van paarden konden genieten. Over 3 weken zou de oplevering zijn en nu is er dus helemaal niets meer. Ook onze eigen oude bak schijnt weg te zijn.
Erg sneu vooral voor stichting Dupla, die mensen zagen na jaren eindelijk hun droom uitkomen.
Gelukkig staan er geen paarden gestald en liepen die dus geen gevaar. Maar het is wel erg k****

Ik zie net het bericht op RTVNH

Manege uitgebrand in Barsingerhorn
BASINGERHORN In Barsingerhorn is woensdagochtend een manege bij een brand in vlammen opgegaan. De brand brak rond 05.15 uur uit en was een uur later onder controle. De manege was toen al niet meer te redden.
Verschillende korpsen uit de regio moesten uitrukken om het vuur te blussen. Omdat het dak van de magege werd vervangen, waren er tijdelijk geen dieren in de manege aanwezig.
Bij de brand is niemand gewond geraakt. Ook is er geen asbest vrijgekomen.
6 september 2006

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:06

Jemig, dat is echt erg! Gelukkig waren er geen paarden aanwezig, maar toch, die mensen zullen zich er wel erg op verheugd hebben...

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:08

Ach wat sneu!!..Hopelijk hadden ze een goede verzekering tegen brand en dergelijke.
Weten ze al of het aangestoken was?

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:12

jee wat erg, gelukkig dat er geen paarden waren!!! maar toch laat zo'n brand wel ff wat sporen na, emotioneel gezien. onze stal brande 4,5 jaar geleden af, het laatste paard stond toen net een half uurtje buiten (was in de zomer) echt haast niemand had meer spullen, zelfs geen halster!!!

ook erg jammer voor de gehandicapten, kan je eindeijk bijna iets met paarden gaan doen, gebeurt er zoiets!!

juval

Berichten: 13292
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:17

wat erg zeg! heel triest voor alle betrokkenen!!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:07


Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:36

Of het waar is weet ik niet...maar ik hoorde ook vandaag dat er nóg een manege in Barsingerhorn is afgebrand???? Dus...aangestoken lijkt mij dan geen verkeerde conclusie...

Ik ga nu even googlen om te kijken of er méér nieuws over is...

EDIT: BLIJKT NIET WAAR TE ZIJN...waarschijnlijk zijn de manege en 'Dupla' door elkaar gehaald...

Maar wat vréselijk zeg...was daar altijd hartstikke fijn wedstrijden rijden!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:42

Ik hoorde net op hvNL dat het om een manege gaat voor gehandicapten.

greens

Berichten: 704
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:47

ik zag het ook net op Hart van Nederland.. wat verschrikkelijk zeg!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 01:20

Sammie schreef:
Ik hoorde net op hvNL dat het om een manege gaat voor gehandicapten.


Ja, zij reden nu op woensdagochtend in onze bal met hun huifbed en hadden het voor elkaar gekregen om middels sponsors een nieuwe bak te kunnen bouwen die meer geschikt is voor het huifbed en de gehandicapten. Deze bak is tegen onze oude bak aan gebouwd met een gezamelijke kantine. Maar nu is er dus alleen nog maar puin over.

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 02:12

Ja ze zeiden dat het ging om een bedrag van 600.000 euro. Heel erg triest. Is het aangestoken?

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 06:59

Nee, waarschijnlijk kortsluiting. En dat bedrag is alleen de nieuwe bak van Stichting Dupla maar daar komt onze bak ook nog eens bij. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is en er weer begonnen kan worden want we gaan wel door!!

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:07

Het is echt vreselijk wat er is gebeurt Scheve mond Hopelijk zat het goed met de verzekering. Ik vind het echt super sneu voor die mensen van Dupla, ze zouden nou eindelijk hun eigen bak krijgen en dan brand die af, dat is echt te erg voor woorden Scheve mond
Ik had trouwens in de nieuwsbrief van faunaland gelezen dat 10%van je aankoopbedrag naar bucephalus en dupla gaat, dat vind ik wel erg goed

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:13

Ach, wat erg, ik las het vanmorgen in de krant. Heel erg sneu voor Dupla, zo 3 weken voor de opening en het zag er al zo mooi uit. Hoe is het met de bak van de vereniging? Is die ook helemaal verwoest of is die nog te herstellen.

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:23

Ik zag het op TV, echt heel sneu. Paar maanden geleden is het paard wat ik 2 jaar heb gereden naar die mensen van stichting Dupla gegaan. Toen ze haar ophaalden hebben ze het hele verhaal van de stichting en de nieuwbouw verteld. Ze waren zo enthousiast, heel sneu dat het zo moet lopen. Als je bedenkt hoeveel vrijwilligers daar tijd in hebben gestoken!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 12:48

mbkaatje schreef:
Ach, wat erg, ik las het vanmorgen in de krant. Heel erg sneu voor Dupla, zo 3 weken voor de opening en het zag er al zo mooi uit. Hoe is het met de bak van de vereniging? Is die ook helemaal verwoest of is die nog te herstellen.


Ook de oude rijhal is compleet ingestort. We zullen het nu weer ouderwets met alleen een buitenbak moeten doen. Gelukkig is die wel erg goed maar met slecht weer is het toch niet lekker rijden. En ik hoop dat er een soort kantine bij kan komen zodat we met elkaar wat kunnen drinken. Je moet toch het clubgevoel vast houden.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 12:51

Egni schreef:
Ik zag het op TV, echt heel sneu. Paar maanden geleden is het paard wat ik 2 jaar heb gereden naar die mensen van stichting Dupla gegaan. Toen ze haar ophaalden hebben ze het hele verhaal van de stichting en de nieuwbouw verteld. Ze waren zo enthousiast, heel sneu dat het zo moet lopen. Als je bedenkt hoeveel vrijwilligers daar tijd in hebben gestoken!


Is dit het grote bruine paard van Piet en Carolien zelf? Daar rijdt Carolien mee in mijn les. We hebben wel een keer gehad dat mevrouw erg dwars lag maar volgens mij gaat het nu weer goed. En ik denk dat Piet afgelopen zondag de onderlinge in de nieuwe bak Huilen ermee heeft gereden.

goldflower

Berichten: 2288
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:53

Zo dat is sneu zeg,,gelukkig stonden er nog geen paardjes ,daar had je toch niet aan moeten denken

Egni

Berichten: 539
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Terschuur

Re: Onze vereniging is afgebrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 15:10

@dendrofleur: Het is Lightning, een bruine merrie met bels en 4 witte beentjes. Ze kan soms heel lastig zijn ja, maar het ergste is er wel van af. Ik heb er een half jaar over gedaan om gehoorzaam haar een half uurtje te kunnen rijden.
Maar met veel geduld ging het steeds beter. Maar ze zal altijd een trucendoos blijven houden denk ik..... Paardje heeft al veel meegemaakt.