Paardrijden onbetaalbare hobby

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
black_velvet

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: beerta pr.groningen

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 00:49

orsini schreef:
als je de paarden onderling verkoopt, dus particulier zit je toch nooit aan de btw vast? Ik denk dat dit dus alleen geld voor echte handelaren e.d. Als je dus van een andere particulier een paard koopt heb je met deze verhoging niets te maken toch? Of zeg ik nu iets stoms?



nee volgens mij niet want je krijgt geen bonnetje , volgens mij gaat het alleen om bedrijven die ermee in hun levensonderhoud mee voorzien

black_velvet

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: beerta pr.groningen

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 01:09

houdersschap belasting vind ik ook onzin net als hondenbelasting het paard valt onder de huisdieren tegenwoordig net als de geit straks gaan ze voor elk huisdier houderschapsbelasting vragen zelfs voor je kanariepietje

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:08

Maar ja, van mn kanariepietje heeft niemand last. De ruiterpaden en paardenpoep daarintegen..... Tong uitsteken

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:10

Cer schreef:
Maar ja, van mn kanariepietje heeft niemand last. De ruiterpaden en paardenpoep daarintegen..... Tong uitsteken


Daardoor meer afval in de groene container Pling
Ik ga daar echt niet extra voor betalen Clown

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 10:27

Citaat:
@annekeg

Die opmerking dat je vindt dat je geen belasting hoeft te betalen over de aankoop van een paard omdat je er al voor gewerkt hebt is een beetje krom.


Ja, dat vind ik ook een kromme opmerking, dat heb ik namelijk nooit gezegd. Ik heb gezegd dat je NIET MEER (maar ook niet minder) belasting moet gaan betalen daarover.

Citaat:
@foxy80
Wat ga jij trouwens doen na je studie? Zo snel mogelijk aan de slag of toch maar solliciteren naar je droombaan? Nee, toch maar dat eerste hé, want dat tweede is toch maar profiteren van de werklozensteun terwijl je een prima diploma hebt!


Wat denk jij dat ik ga doen naar mijn studie? Heb je al gezien hoe het er voor staat met de leraren? Als ik van school kom kan ik meteen aan de slag. Bij ons op school krijgen vaak derdejaars al een contract. Ik heb bewust gekozen voor een baan waar veel werkgelegenheid in is. En ja, al zou ik voor een opleiding gekozen hebben waarmee je amper aan de bak komt zou ik alsnog gaan werken in een andere sector, ik kan niet begrijpen dat mensen het enig vinden om dagen/weken/maanden achtereen nietsdoend thuis te zitten.

Citaat:
Persoonlijke gevallen in de buurt worden overdreven: natuurlijk, als iemand je wat persoonlijk vertelt dan liegt ‘ie zeker om aandacht te krijgen, zoals de vriend van mijn moeder die 4% gehandicapt is en niet normaal kan lopen, die vent verdient een oscar voor zijn acteerprestaties! Heel erg goed opgemerkt van je!


Sommige dingen worden inderdaad verkeerd geïnterpreteerd zoals je zelf al zei. Ik bedoelde namelijk niet dat de gehandicapten zelf de verhalen zieliger maken dan dat ze zijn maar mensen die, die gehandicapten als voorbeeld geven. Mensen die op basis van die ene gehandicapte in hun eigen kring een verhaal gaan houden wat zo zielig is dat ze proberen anderen te overtuigen van hun standpunt.

Citaat:
zij alleen maar meer schulden maken omdat ze zelfs met dat geld niet toekomen! Schandelijk dat ze in het zwart durven werken, want jij weigert natuurlijk alle zwart geld dat je voor babysitten of voor klusjes doen krijgt. En zakgeld moet natuurlijk helemaal niet, ben je gek, want dat is niet ‘verdiend’. Jouw paard wordt helemaal in het wit betaald met BTW!


Mensen maken echt geen gigantische schulden omdat ze niet in hun primaire levensbehoeften kunnen voorzien. Jij doelt hier alleen op mensen met overlevingsschulden, mensen die rond het sociaal minimum leven. Ik doel ook op de mensen met de andere schulden. Mensen die de hele dag naar Tell Sell kijken en vanalles bestellen. Mensen die gretig inhaken op het ‘nu kopen en over 2 jaar betalen’-idee, mensen die structureel meer uitgaven dan inkomsten hebben, mensen die wonen in te dure huizen en 2 auto’s rijden terwijl ze dat eigenlijk niet kunnen betalen, mensen die een verslaving hebben (koop-, drugs-, alcoholverslaving), mensen die telefoonrekeningen hebben die net zo duur zijn als een goedkoop huurhuisje per maand.

En zwart werken heb ik an sich geen probleem mee. Maar als jij thuis zit omdat jij niet kunt werken en een uitkering ontvangt en daarnaast zwart werkt vind ik dat inderdaad schandelijk. Blijkbaar kun je WEL werken. En ik krijg inderdaad geen zakgeld meer en voor mijn (toekomstige) paard betaal ik wat er betaald moet worden, of dat nou bij een particulier zonder BTW is of bij een handelaar met BTW (als het maar het lage tarief blijft, haha).


Citaat:
Ik trek niet de conclusie dat je racistisch of onmenselijk bent, zelfs al staat er in je profiel ‘dat negermuziek er bij jou niet in komt’


Het is mooi dat je de conclusie niet trekt dat ik racistisch of onmenselijk ben. Want dat ben ik inderdaad niet. Negermuziek kun je interpreteren als een idee dat ik tegen negers ben. Maar als je exact het zinnetje uit mijn profiel had gequote dan had de rest ook kunnen weten dat het hier niet om de ‘negers’ zelf gaan maar de muziek waar veel afro-amerikanen naar luisteren wat handig samengevat is in 1 woord ivp alle mogelijk, bedenkbare stromingen op te sommen.

Citaat:
er zijn er net zo goed die ‘profiteren’ op het werk

Deze snap ik niet helemaal. Iemand die werkt die is toch productief bezig voor zijn/haar geld? Al is het alleen maar uit zijn/haar neus eten achter een bureau. Blijkbaar vind de baas dat al productief genoeg om daar geld aan te geven.

Citaat:
als je arm bent, is dat 99% je eigen schuld: dus over die 1% hebben we het niet, want dat is een minderheid, en die 99% die hadden maar harder moeten studeren of hun partner niet zo moeten vertrouwen. Mensen die opgelicht zijn, zwaar geld verloren hebben op de beurs, door hun partner met goede advocaat zijn uitgemolken in een echtscheidingsprocedure, mensen die een huis kochten dat opeens geen bouwvergunning blijkt te hebben: het is jullie eigen schuld, jullie hadden je vooraf maar beter moeten informeren over de gevolgen!


Ik heb gezegd dat het van de meeste mensen hun eigen schuld is. En dat komt hier ook weer in terug. “Mensen die door hun partner met goede advocaat zijn uitgemolken” nooit gehoord van trouwen met huwelijkse voorwaarden? “mensen die een huis kochten die opeens geen bouwvergunning blijkt te hebben” Ooit gedacht aan uitzoeken wat voor huis je eigenlijk koop? Opeens geen bouwvergunning en het staat er al lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk. Harder studeren kan iedereen. Veel mensen hebben de mogelijkheid om een diploma te halen waarmee je een goede baan kunt krijgen (een mooi MBO diploma geeft toch al meer mogelijkheden dan alleen een VMBO diploma?). De een kost het iets meer moeite dan de ander (intelligentie) en de een heeft meer motivatie dan de ander. “Veel geld verloren op de beurs” Is het niet normaal om het geld dat je ‘over’ hebt op de beurs te zetten? Niet je complete hebben en houwen? Iedereen is zich toch bewust dat, dat een groot kansspel is? Van vrijwel elk voorbeeld kun je bedenken hoe iedereen zo had moeten handelen dat het niet zou gebeuren. Ik kan dat in 5 minuten bedenken. Voordat sommige van deze dingen in ‘real-life’ voorkomen gaan dagen/weken/maanden overeen. Jij wilt mij vertellen dat deze mensen als zij niet nadenken over de gevolgen van hun acties het daardoor niet hun eigen schuld is? In deze gevallen (behalve oplichting, daar kun je vaak heel weinig tegen doen), vind ik het wel hun eigen schuld. Als je een auto ongeluk krijgt en je raakt helemaal arbeidsongeschikt dan vind ik het niet je eigen schuld.

Mocht ik nog iets vergeten zijn of als jij iets nog onduidelijk vind kun je dat gerust vragen. Volgens mij ben ik wel duidelijk geweest.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:55

Arjen2 schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat de overheid de handel in paarden wil gaan belasten met 19%

Eigenlijk is het ook eerlijker want de handelaren mogen nu 19% ( bijv aanleg stal , bak etc etc ) btw aftrekken terwijl ze 6 % afdragen.

Dit BTW voordeel wordt nu door ons allemaal betaald !

Voor de particulieren zal er niet veel veranderen denk ik

Ja als je dan een paard bij een handelaar koopt zal het paard duurder zijn maar hoeveel paarden kopen wij en vooral hoeveel bij een handelaar ?


http://www.boerderij.nl/brd/brd.portal/ ... index.html

Knipoog Ach gut Haha!

C_hristel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 17:58

met die btw verhoging krijg ik natuurlijk nooit meer een eigen paard. *zucht*

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:00


C_hristel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 18:17

@ ceasario: jaja ik werk er al heel hard voor (A). Met geld is al goed op weg. Maar moet sowieso ook nog heel veel leren en het is ook makkelijk als ik wat reservere heb (natuurlijk!) die site is echt makkelijk..

Siria

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:35

heb net in paardenblaadje gelezen dat deze btw voor paarden niet doorgaat Vork , vvd en cda zijn tegen, omdat het moeilijk is om onderscheid tussen sportpaard en fokpaard bv te maken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:36

Cer schreef:
Maar ja, van mn kanariepietje heeft niemand last. De ruiterpaden en paardenpoep daarintegen..... Tong uitsteken

Hebben mensen daar last van ja? Wat zielig. Ik dacht wel dat er te veel mensen hier waren maar het is dus nog veel erger.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:07

xluvya schreef:
Ik zag gister voor het eerst dat er voor een wormenspuit 6% gerekend wordt, gaat dat dan ook omhoog? Dan zou het wel aantikken namelijk.. (Ik let nooit op btw dus correct me if I'm wrong)


Nee, dat niet, maar... (hier komt ie; let op)
Per 2007 kan je alleen nog wormespuiten OP RECEPT krijgen.
Het valt dan inderdaad onder 'geneesmiddelen'.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij mijn huisarts bijvoorbeeld betaal ik ook al 10 euro voor een recept en dat zonder consult dus!
Ik hoop dat mijn veearts dit niet overneemt, want dan worden de kuurtjes wel aardig prijzig.

Als reden wordt aangevoerd: resistentie tegen de actieve middelen...
Over de BTW op wormekuren weet ik niks, maar dat kan er ook nog wel bij.

Ik vind het zo raar dat de politiek de hele paardensector zo graag naar de knoppen wil helpen... Nog even zo door gaan en de plantsoenendiensten kunnen de weilanden ook maaien, want ze maken het de boeren ook al bijna onmogelijk om nog wat te verdienen.

Amon_

Berichten: 708
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Lochem

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:14

@Onyx88

Citaat:
Dees, ik moet je eerlijk zeggen dat die bijstandsmoeder of die zielige werkloze mij (bijna) niets kan schelen. Tegenwoordig zijn er geen echt arme mensen meer in Nederland. En als je echt arm bent doe je blijkbaar iets grandioos verkeerd en is het je eigen schuld (ik denk dat dit in 9 van de 10 gevallen zo is). Nederland bied iedereen zo ontzettend veel kansen! En kom nou niet met voorbeelden van persoonlijke gevallen in de buurt want dat is geen weerspiegeling van onze samenleving en meestal worden zulke verhalen toch verdraait en zielig gemaakt. Ik vind het wel erg als ik ineens 19% meer op de aankoopprijs van mijn paard moet betalen want ik heb daar dan voor gewerkt en (veel van) die arme sloebers doen geen !@#$ of werken zwart naast hun uitkering. (Ik heb het in dit geval niet over mensen die lichamelijk of geestelijk helemaal niet in staat zijn om te werken en dus helemaal arbeidsongeschikt.)


Ik zal me door deze uitspraken maar niet gekwetst voelen, want ik was 2 jaar geleden ook onwetend als braaf huismoedertje.
Maar kan je wel zeggen, je leven kan morgen totaal anders zijn in Nederland, en dan raak je verzeild in een wereld waar je niet wist dat hij bestond.
1 voorbeeld, heb jij op je spaarrekening een bedrag staan om daarmee drie maanden huur, levensonderhoud, vaste lasten enz te kunnen betalen? Nee? Dan zou je in principe al een probleem hebben als je morgen werkeloos raakt. De tijd tussen aanvraag en uitbetaling ligt nu tussen de 8 en 12 weken. In ons geval 13. Fijn is dat als je een koophuis, drie opgroeiende kinderen, dieren en een paard hebt, en geen vette spaarrekening. Voorschotten zijn afgeschaft, redenatie...leen maar bij familie en vrienden. Kun je je dan misschien voorstellen dat je met een noodgang afgleid naar het niveau dat jij arme sloebers noemt die zwart werken en niets doen?
Nou wij zijn 1 van die vele honderdenduizenden, mochten een bezoek brengen aan de pandjesbaas, o.a. onze telefoon, filmcamera verpanden om eten te kunnen kopen, omdat familie en vrienden ook maar een normaal inkomen hebben en niet een gezin daarnaast maanden kunnen onderhouden. (b.t.w. wij hebben het gered door vrienden en familie, die als we echt met de rug tegen de muur stonden bijsprongen, maar niet iedereen is zo gezegend!!)
Ga eens navragen hoe goed het UWV zijn werk doet, of ze wel elke maand netjes op tijd uitbetalen, of gaat dat wel eens mis, hebben de mensen net hun uitkering en dan maken ze fouten waardoor ze te weinig storten of niet storten.
De voedselbanken kunnen de toestroom niet aan, vraag de cijfers in groei van de afgelopen jaren maar eens na.
Gewoon iets meer de maatschappij in, je leefwereld verbreden en je zult dingen tegen komen waar je kotsmisselijk van wordt, en je afvraagt in wat voor leugen Nederland leeft. Mooi weer spelen tegen de buitenwereld, maar door hun eigen regeltjes en wetjes is het totaal afgegleden.

Dit is totaal offtopic, maar wilde dit soort uitspraken graag een beetje onderbouwen van de andere kant.
Heb nog steeds mijn paard, mijn man heeft per 1 januari weer een baan, en we zijn een enorme levensles wijzer, vooral die..."geloof niet alles wat je ziet en hoort".

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:03

Cer schreef:
Maar ja, van mn kanariepietje heeft niemand last. De ruiterpaden en paardenpoep daarintegen..... Tong uitsteken



ach man kom

wij betalen een ongelofelijk hoog bedrag voor 2 honden die het erf niet eens afkomen

als ze hier nu een openbare bak ed aanleggen en ruiterpaden , dus niet slechts bordje planten van he dit is een ruiterpad , nee daadwerkelijk misschien even met de vrees er door zodat je idd een pad hebt
(zodat je paard ook zijn nek niet breekt ivm konijnen holen ed)
kiek dan misschien

maar nu >? nee

okee ook maar even off topic dan
Onyx88 ..misschie heel misschien word je op een dag wakker in de realiteit


Morgannah schreef:
@Onyx88

Citaat:
Dees, ik moet je eerlijk zeggen dat die bijstandsmoeder of die zielige werkloze mij (bijna) niets kan schelen. Tegenwoordig zijn er geen echt arme mensen meer in Nederland. En als je echt arm bent doe je blijkbaar iets grandioos verkeerd en is het je eigen schuld (ik denk dat dit in 9 van de 10 gevallen zo is). Nederland bied iedereen zo ontzettend veel kansen! En kom nou niet met voorbeelden van persoonlijke gevallen in de buurt want dat is geen weerspiegeling van onze samenleving en meestal worden zulke verhalen toch verdraait en zielig gemaakt. Ik vind het wel erg als ik ineens 19% meer op de aankoopprijs van mijn paard moet betalen want ik heb daar dan voor gewerkt en (veel van) die arme sloebers doen geen !@#$ of werken zwart naast hun uitkering. (Ik heb het in dit geval niet over mensen die lichamelijk of geestelijk helemaal niet in staat zijn om te werken en dus helemaal arbeidsongeschikt.)


Ik zal me door deze uitspraken maar niet gekwetst voelen, want ik was 2 jaar geleden ook onwetend als braaf huismoedertje.
Maar kan je wel zeggen, je leven kan morgen totaal anders zijn in Nederland, en dan raak je verzeild in een wereld waar je niet wist dat hij bestond.
1 voorbeeld, heb jij op je spaarrekening een bedrag staan om daarmee drie maanden huur, levensonderhoud, vaste lasten enz te kunnen betalen? Nee? Dan zou je in principe al een probleem hebben als je morgen werkeloos raakt. De tijd tussen aanvraag en uitbetaling ligt nu tussen de 8 en 12 weken. In ons geval 13. Fijn is dat als je een koophuis, drie opgroeiende kinderen, dieren en een paard hebt, en geen vette spaarrekening. Voorschotten zijn afgeschaft, redenatie...leen maar bij familie en vrienden. Kun je je dan misschien voorstellen dat je met een noodgang afgleid naar het niveau dat jij arme sloebers noemt die zwart werken en niets doen?
Nou wij zijn 1 van die vele honderdenduizenden, mochten een bezoek brengen aan de pandjesbaas, o.a. onze telefoon, filmcamera verpanden om eten te kunnen kopen, omdat familie en vrienden ook maar een normaal inkomen hebben en niet een gezin daarnaast maanden kunnen onderhouden. (b.t.w. wij hebben het gered door vrienden en familie, die als we echt met de rug tegen de muur stonden bijsprongen, maar niet iedereen is zo gezegend!!)
Ga eens navragen hoe goed het UWV zijn werk doet, of ze wel elke maand netjes op tijd uitbetalen, of gaat dat wel eens mis, hebben de mensen net hun uitkering en dan maken ze fouten waardoor ze te weinig storten of niet storten.
De voedselbanken kunnen de toestroom niet aan, vraag de cijfers in groei van de afgelopen jaren maar eens na.
Gewoon iets meer de maatschappij in, je leefwereld verbreden en je zult dingen tegen komen waar je kotsmisselijk van wordt, en je afvraagt in wat voor leugen Nederland leeft. Mooi weer spelen tegen de buitenwereld, maar door hun eigen regeltjes en wetjes is het totaal afgegleden.

Dit is totaal offtopic, maar wilde dit soort uitspraken graag een beetje onderbouwen van de andere kant.
Heb nog steeds mijn paard, mijn man heeft per 1 januari weer een baan, en we zijn een enorme levensles wijzer, vooral die..."geloof niet alles wat je ziet en hoort".


hier nog zo'n gezin die op de een op andere dag een ton kwijt was ! en nee toch wel beeje buiten onze fout om
en dan heb je dus zo'n reserve ..die ineens weg is ..en dan stopt je auto der mee die je dus echt nodig hebt voor meerdere redenen en dan zit je man ineens zonder werk en krijgt NIET een ww (waar ze wel eerst 3 maanden over nagedacht hebben ..)

zelf heb ik altijd 60 tot 80 uur per week gewerkt in een bedrijfstak waar altijd mensen gezocht worden
daar heb ik i mijn avond uren een hbo voor gehaald
heb overigens NOOIT zonder werk gezeten , als er even geen werk was in de banen die ik wilde deed ik iets anders
echt alles van tuinbouw tot en met toilet juffrouw
je werkt 1 maandje minder cq 0 uren contract op een tijdelijke tussen door baan en je word ziek , levens lang ziek
de zw word uitgekeert over het laatst verdiende loon niet de jaren ervoor ! en nu de wao ..
nee je vraagt om dit soort dingen Gestoord

mijn paard is mijn fisio en mijn ontspanning , houd mij op de been letterlijk en figuurlijk
als ze belasting gaan heffen houd dat voor ons echt op

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 15:08

Zo, die quote van dat kanariepietje was wel al oud zeg..
Maarre... ja, hier wordt wel wat aan ruiterpaden gedaan, en paardenpoep op fietspaden kan ongelooflijk irritant zijn...
(buiten dat er een knipoog achter die quote stond, maar goed)

Dit paard hou ik totdat ze doodgaat (logisch, want daaran wordt t ranzig Tong uitsteken ) maar daarna koop ik geen nieuwe meer, omdat het te duur is....

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 19:39

Ik ben het helemaal met Morgannah eens. Je wilt niet weten hoeveel mensen van nog geen 75 euro een maand moeten eten, kleren kopen e.d. De quote in jouw post zegt meer over de beperkte leefwereld van de schrijver, dan van de maatschappij!!
Ongelooflijk, hoe sommige mensen de ogen gesloten kunnen houden voor dit soort dingen. Waarom denk je dan dat de voedselbanken als paddestoelen uit de grond komen?!
Kortzichtig hoor...

Amon_

Berichten: 708
Geregistreerd: 06-12-04
Woonplaats: Lochem

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:56

Fijn he Nickyu de nederlandse zorgmaatschappij, lijkt allemaal zo goed totdat je er zelf mee te maken hebt. Ook bij ons ging het mis buiten onze schuld om, bedrijf wat failiet ging, en geen salaris meer uitbetaalde, dus geen inkomen, wel een baan, dus krijg je geen uitkering. Na veel gesmeek en van kastje naar de muur een tijdelijke bijstand (in de tussentijd drie maanden geen geld gehad). Top, met een koophuis, en een normaal huishouden met kinderen. Huis kan je dus verkopen.
Afijn alles is een rechtzaak geworden die nu nog loopt, een hoop ellende, deurwaarders, dreigende huisuitzetting en een maatschappelijk werkster die roept "gaat u maar rustig slapen hoor, u kunt er toch niks aan veranderen" Boos!
Ook hier is mijn paard onze geestelijke redding geweest, door lieve vrienden heb ik hem bij ons kunnen houden, maar doordat de kloof tussen arm en rijk steeds groter wordt in Nederland, en ik zie het zoveel om me heen, ben echt niet de enigste, wordt de kans wel groot dat een paard inderdaad weer een elite hobby gaat worden. Heel triest want als mens zijn we allemaal gelijk, dus genieten we ook allemaal gelijk van ons paard.
Daarom stoort het me enorm dat er zulke gedachtengangen spelen wat Onyx88 uit, en ik hoop voor haar dat ze er never nooit mee te maken zal krijgen, en zeg niet dat gebeurd mij niet, het gebeurde ons ook, ons veilige wereldje was van de een op de andere dag een hel.

Siria

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:07

Siria schreef:
heb net in paardenblaadje gelezen dat deze btw voor paarden niet doorgaat Vork , vvd en cda zijn tegen, omdat het moeilijk is om onderscheid tussen sportpaard en fokpaard bv te maken.



Die btw gaat dus niet door, even voor de duidelijkheid, het schijnt hier niet zo door te dringen...

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 21:14

Dat is goed nieuws in ieder geval. Knipoog

Siria

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:47

hmm en toen kwamen er geen reacties meer...

storrum

Berichten: 2160
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:21

Ik las vandaag in de Bit dat de BTW verhoging zeer waarschijnlijk wel doorgaat omdat het een Europese regelgeving betreft. Niet dat de Bit toonaangevend is Knipoog maar ik kan me er wel wat bij voorstellen, in Belgie en waarschijnlijk meerdere landen hebben we ook een hoog BTW tarief, behalve voor slachtpaarden en voor Ardenners...

miss_welsh
Berichten: 144
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:17

Ja tis wel duur allemaal. Ik betaal 20,00 euro voor een uur les + alle spullen die erbij komen.

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:14

ja, ik ben ook van de manege af moeten gaan omdat het na 4 jaar gewoon écht niet meer lukte Verdrietig (niet door verhoging ofzo hoor)
Paardrijden ís duur, vooral voor de mensen die minder goed bij kas zitten. En als die BTW door zou gaan den kik dat de populariteit van de paardensport toch weer een flinke schop zal krijgen..

Anoniem

Re: Paardrijden onbetaalbare hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:21

De meeste paarden gaan toch via particulieren? Ook goed dressuurgefokte paarden gaan vaak via fok van particulieren, dit geldt dus voor de echte dressuurstallen. Daar worden toch al prijzen gevraagd die voor de gewone man niet op te brengen zijn, wat erop zal ze niet veel uitmaken.

Zie een particulier de BTW niet zomaar afdragen aan de overheid.

Komen wel weer constructies dat die paarden als reklamemateriaal een bedrijf promoten en kunnen ze de btw bedrijfsmatig terugvorderen.