Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirK
Berichten: 222
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:14

Wat jammer dat Paulien al die derrie over zich heen krijgt terwijl ze dit hele gebeuren op poten heeft gezet, heel veel mensen gelukkig heeft gemaakt en zich voluit voor anderen heeft ingezet. Lekker makkelijk oordelen vanachter de computer.
En vergelijken met andere stichtingen is allemaal erg gezellig maar dit is geen locatie met veel paarden en vrijwilligers, misschien amateuristisch in sommige mensen hun ogen maar wel uit een goed hart. Als jij geld tekort hebt zul je ook proberen met publiciteit misschien wat voor elkaar te kunnen boksen.
Heel fijn dat sommige paarden super genezen van spierbevangenheid, ooit wel eens gehoord van blijvende spierschade door maandagziekte? Een paard kan er heus wel aan kapot gaan.
Ik ken Paulien niet, heb wel van de stichting gehoord maar ik vind dat mensen die zoveel goeds doen voor anderen en dan eens in de problemen komen, het niet verdienen om hier even "met woorden te worden afgeslacht", zonder in verweer te kunnen komen( en kom niet aan met "dan moet ze maar even inloggen op bokt"). Het dier is niet naar de slager, er is nog niemand overboord, misschien komt het wel goed, laat een ander een beetje in zijn waarde.

Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:15

MirK schreef:
Wat jammer dat Paulien al die derrie over zich heen krijgt terwijl ze dit hele gebeuren op poten heeft gezet, heel veel mensen gelukkig heeft gemaakt en zich voluit voor anderen heeft ingezet. Lekker makkelijk oordelen vanachter de computer.
En vergelijken met andere stichtingen is allemaal erg gezellig maar dit is geen locatie met veel paarden en vrijwilligers, misschien amateuristisch in sommige mensen hun ogen maar wel uit een goed hart. Als jij geld tekort hebt zul je ook proberen met publiciteit misschien wat voor elkaar te kunnen boksen.
Heel fijn dat sommige paarden super genezen van spierbevangenheid, ooit wel eens gehoord van blijvende spierschade door maandagziekte? Een paard kan er heus wel aan kapot gaan.
Ik ken Paulien niet, heb wel van de stichting gehoord maar ik vind dat mensen die zoveel goeds doen voor anderen en dan eens in de problemen komen, het niet verdienen om hier even "met woorden te worden afgeslacht", zonder in verweer te kunnen komen( en kom niet aan met "dan moet ze maar even inloggen op bokt"). Het dier is niet naar de slager, er is nog niemand overboord, misschien komt het wel goed, laat een ander een beetje in zijn waarde.


Helemaal mee eens!!

tikkie
Berichten: 543
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:29

het irriteerd mij dat de pony naar de slacht moet omdat er gewoon geen geld is..
ik bedoel dat die pony maandagziekte heeft dat is toeval..
het had net zo goed koliek, hoefbevangen, ontstoken vleeswond, schade door ontsnapping,
kreupelheid, rugklachten enzenz. kunnen wezen en deze dingen komen over het algemeen
vaak voor! dus je mag het risico gewoon niet lopen om geen geld op zak te hebben voor
eventuele DA kosten die bij elk dier gewoon kan voorkomen.. je kan niet denken dat het vast niet
gebeurt bij jou paarden! Ik vind dit echt grote nalatigheid van de eigenaar, geen geld? dan moet
je ook maar geen paarden houden.. je kan er gewoon niet op vertrouwen dat het jou paard niet
overkomt hoe goed je er ook voor zorgt! en indderdaad zown stichting levert vast geen miljoenen
op maar de gehandicapten betalen gewoon voor de lessen en dan had je de lesgeld maar wat moeten verhogen!

verder vind ik het werk wat ze doet geweldig! en ook vind ik het goed(vanzelfsprekend) dat de er nog alles aan doet om geld bij elkaar te krijgen.. maar in mijn ogen had ze dat al moeten hebben

MirK
Berichten: 222
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:09

Jij gaat er nog steeds van uit dat het te genezen is, terwijl je dat niet kunt weten (heb je contact met de DA gehad?).
Je weet niet WAAROM er op dit moment geen geld is. Wij NEMEN AAN dat er geen potje was, maar we weten de precieze omstandigheden niet. Wij weten ook de kosten niet. Blijft het bij DA kosten of komen er andere (bijv. stallings) kosten bij?
Ik snap jouw gedachtegang wel, dat je een reservepotje hoort te hebben als je een paard hebt (ik vraag me trouwens af of een boel eigenaars dat wel hebben hoor, als ik om me heen kijk), dat dat de ideale situatie is, maar aangezien er hier beoordeeld word op een kranteartikel, weten wij de omstandigheden nou eenmaal niet. Om dan mensen af te gaan kraken vind ik erg kort door de bocht, en vervelend voor de persoon in kwestie.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 20:51

Tiessie schreef:
@Beantsje, ik vind dat je vanuit Drenthe wel wat kort door de bocht gaat hoor. Wat wij hier allemaal te lezen krijgen is goedbedoelde info maar niemand heeft een direct gesprek met de eigenaresse gevoerd.
Ik vind jou mening erg straight en dat mag natuurlijk want dit is een vrij land maar ik zou wat meer daadwerkelijke inside informatie willen hebben alvorens wantoestanden en wanbeleid te constateren en iemand te beschuldigen van het veroorzaken van die spierbevangenheid!


Hoho, ik beschuldig niemand van het veroorzaken van spierbevangenheid.
Elke paardeneigenaar weet, dat paarden kosten met zich meebrengen.
Wat mij tegen de borst stuit, is dat er geen geld is (gereserveerd) voor een behandeling die helemaal niet extreem duur is.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:51

Je hebt gelijk, ik heb 2 berichten door elkaar gehaald, jij was niet degene die zei dat de eigenaresse de spierbevangenheid veroorzaakt heeft. Mijn excuus daarvoor.

blacklight

Berichten: 1010
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Wintelre

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 15:56

Sorry maar ik liet hem dan gewoon inslapen maar niet naar de slager
Het idee dat mijn paard in die vitrine zou liggen maakt me echt akelig. Ik snap dat je zon paard niet kunstmatig in leven kunt gaan houden, maar laat hem dan gewoon in rust inslapen

Caesar
Berichten: 9305
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 20:36

blacklight schreef:
Sorry maar ik liet hem dan gewoon inslapen maar niet naar de slager
Het idee dat mijn paard in die vitrine zou liggen maakt me echt akelig. Ik snap dat je zon paard niet kunstmatig in leven kunt gaan houden, maar laat hem dan gewoon in rust inslapen


Slapen Krijgen we die discussie weer...

margriet7678

Berichten: 163
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: valkenburg

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:06

Ik vraag met af of degene die zeggen dat het paard rustig moet inslapen i.p.v. naar de slager, al eens hebben meegemaakt hoe het paard inslaapt.

Ik heb jammergenoeg al diverse malen een paard zien afmaken bij het slachthuis. Ik heb al 30 jaar paarden en heb er altijd voor gekozen paarden van mij of familie zelf op het slachthuis te brengen.
(Heel moeilijk maar beter dan een paard aan iemand mee te geven om te laten slachten. Hoe lang staat hij te wachten en wordt hij niet op transport gezet naar het buitenland of doorverkocht?)

Afmaken gaat heel snel. Het apparaat wordt op het voorhoofd gezet en het paard is direct dood.

Als je een paard laat inslapen kan het rustig gaan maar soms vecht het paard tegen de verdoving. Heb ik ook al vaak gezien.
Het ziet er dan ook niet prettig uit.

Wat betreft het paard in de vitrine:

Ik eet liever paardenvlees van een paard dat een GOED leven heeft gehad en aan het eind van zijn GOEDE leven geslacht is, dan een mestkalf, varken of kip. Wel eens zo'n fokkerij gezien? Ik wel!


Die hebben een rotleven gehad en zijn alleen gefokt om op te eten.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 23:19

Vind ik nogal off-topic gaan. Ben het overigens wel met je eens.
(al eet ik liever geen paardenvlees want je hebt nog steeds geen idee wat voor medicijnen er allemaal in zijn gepompt, maar dat is weer een hele andere discussie)

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:44

@ maybritt, ja, dat heb ik helaas al meegemaakt dat een paard weer ingeslapen door de veearts. Er was niks aan de hand, het ging rustig zonder enig gevecht.
Slager heb ik ook gezien, 1x heel rustig met een vriendelijke slachter en een goed schoongemaakt slachthuis en 1x met een paard wat het dus echt rook en helemaal over de rooie ging. En da's dan natuurlijk helaas een gemiste kans.

En dit gaat idd gruwelijk off-topic. Weet er iemand nu al wat meer over wat er met dat paardje gaat gebeuren?

Magic_Ubaila
Berichten: 331
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Puttershoek

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:21

Hij is als het goed is naar de wei gebracht!Maandag heb ik meer informatie...

chimene

Berichten: 246
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Limburg

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 09:22

Ik heb eens gelezen wat deze mevrouw allemaal doet.

1)In haar thuisituatie een chronisch zieke man verzorgen?
2)Zorgen voor een uitbreiding van rij mogelijkheden voor de paarden zodat ze meer in beweging zijn

http://www.ad.nl/rotterdam/hoeksewaard/ ... 683085.ece

3)In het krantenartikel over Ilco geeft ze duidelijk aan een passende oplossing voor het paard te willen verwezenlijke.Ze is geen "paardenkiller" zoals ze zelf zegt.

4) Ze runt een stichting.

5) ze doet alles vrijwillig!!!!

Nou..........mijn petje af hoor.Sta maar eens in haar schoenen en oordeel dan pas.Ik vind dat deze mevrouw een hele taak op zich heeft genomen en dat ze hulp vraagt ivm Ilco doet ze niet omdat ze het paard wil laten inslapen/slachten.Ze is zich er dus van bewust wat het paard heeft en vraagt hulp.Dit is een teken van liefde voor het paard.En als de hulp bestaat uit donatie(geld) zodat zij Ilco kan helpen............waarom dan niet doneren.Ieder voor zich natuurlijk.Neem aan dat bij de Stichting die zij runt een mogelijkheid is tot doneren.
Mocht het zo zijn dat er geen levenswaardig bestaan meer is voor Ilco hoop ik dat ze de juiste beslissing neemt voor Ilco.

Afzeiken en oordelen is snel gedaan maar lees ook eens tussen de regels door aub.Deze mevrouw heeft het naar mijn mening niet verdient om negatief besproken te worden.Ik vind dat ze super werk verricht en dat geld een probleem is............. bij wie niet?Als iedereen een sok met geld onder zijn bed had liggen werd er ook niet gevraagd om hulp.

arizonagreen

Berichten: 1961
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:26

ik moet zeggen, het gaat nu enorm goed met Ilco! hij is naar stichting Aloha gegaan(http://www.stichtingaloha.nl). ik rij hem nu, en sinds hij daar staat, is hij nooit meer ziek geweest. hij springt nog, hij doet buitenritten, hij loopt voor de kar, hijs weer helemaal beter geworden! ik heb gisteren een buiterit met hem gemaakt, en hij is zo gezond, dat hij voor mij, in rengalop harder kan als ik het vraag, dan het paard van de ander! hij is helemaal goed weer. morge heb ik weer een buiterit op hem. ik kom bijna elke dag bij de stichting, en rij hem nu ook bijna elke dag. Haha! hij word nu western gereden, en ik ga oook een beetje met hem engels rijden op boomloos zadel, en een beetje springen.
Afbeelding
Afbeelding

kimenragna

Berichten: 1339
Geregistreerd: 22-07-06
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:29

hij ziet er goeduit zeg!
ik heb ook nog wel foto's toen hij net ziek was geweest moest ik hem gaan rijden om weer sterker te maken...alleen toen werd hij weer ziek!

arizonagreen

Berichten: 1961
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:31

kimenragna schreef:
hij ziet er goeduit zeg!
ik heb ook nog wel foto's toen hij net ziek was geweest moest ik hem gaan rijden om weer sterker te maken...alleen toen werd hij weer ziek!

wil je een paar foto's plaatsen?


btw, voor de mensen die denken da hij 14 was toen hij spierbevangenheid kreeg, dat is niet waar! hij was 14 toen de stichting hem kocht, en op zijn 18e kreeg hij spierbevangenheid. hij is nu 20.

kimenragna

Berichten: 1339
Geregistreerd: 22-07-06
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:33

ik ga ze even zoeken Knipoog

Anoniem

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:36

Wat een ontzettend leuke update Haha!

arizonagreen

Berichten: 1961
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:38

Miss_Montana schreef:
Wat een ontzettend leuke update Haha!

ja, het gaat egt zooo goed met Ilco, hij is egt mijn lieveling. in de stichting verzorg/rij ik ook een fries

kimenragna

Berichten: 1339
Geregistreerd: 22-07-06
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:39

dit is in 2005 geweest ,toen hij ook ziek was...en weer aan moest gaan sterken... Knipoog
Afbeelding
Afbeelding

arizonagreen

Berichten: 1961
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:06

leuke foto's, er is wel aan Ilco nu te zien dat het beter gaat.

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:19

O wat leuk om er nog eens wat van terug te lezen zeg! Super dat het allemaal is goed gekomen!

arizonagreen

Berichten: 1961
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:26

Beaux schreef:
O wat leuk om er nog eens wat van terug te lezen zeg! Super dat het allemaal is goed gekomen!

ja, hij loopt nu soms nog met gahandicapten, maar dan niet meer onder het huifbed. en mijn vriendin heeft les op hem. ik ga als ik eindelijk L1+1 wp heb, dan ga ik misschien mijn eerste spring wedstrijd rijden met HEM! hij kan nog 60 tot 1M springen

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:38

Wat een super update zeg! Fijn dat je dit hier neer hebt gezet!
Veel succes met hem verder!

Sunshine80

Berichten: 2298
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 13:51

Jeetje wat goed om te horen!!! Die lieve Ilco, mist ie zn vriendje Nordal een beetje?
Succes en veel plezier met hem!