Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:35

Billy schreef:
Laten ze dat dier dan voor de slachtprijs verkopen aan iemand die zich ervoor wil inzetten.....


Ja idd helemaal mee eens!! Het is geen makkelijke opgave om hem gezond te houden maar ook niet onmogelijk. Mijn arabier (zoals Tallie_ho al zei) is heel gevoelig voor maandagziekte en hij staat nu op speciaal voer en droog hooi. Hij kan dus niet met de rest van stal mee eten wat voor een manege natuurlijk erg lastig is omdat hij speciale verzorging nodig heeft.

Ik vind het eigenlijk een schande als ze dat beestje zomaar zouden laten inslapen alleen maar omdat hij spierbevangen is. Laten ze hem dan aan iemand verkopen die er goed voor is en hem de verzorging geeft die hij nodig heeft.

dry

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Betuwe

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:37

Ik wil ook doneren!
Maarre, geen geintjes uithalen met dat geld he Haha!

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:46

Mijn vorige pony heeft ook de maandagziekte gehad. Maar die is er helemaal bovenop gekomen. En heeft niet superveel geld gekost. Misschien had de mijne het dan niet zo erg.

kinsealy

Berichten: 606
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Het hoge noorden

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:51

Het is toch wel een beetje te gek voor woorden dat een paard wat op zo'n manier is ingezet voor gehandicapten afgevoerd wordt zodra het zelf ziek wordt en als de reden dan ook nog is dat behandeling te duur zou zijn vind ik dat echt onbegrijpelijk

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:00

Tjee.... dat is hier vlakbij. Nooit geweten dat er een dergelijke manege bestond in de HOeksche Waard?

Ik ga eens informeren wat er nu precies aan de hand is!

kjoetie

Berichten: 7110
Geregistreerd: 12-12-04

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:10

als er nou iemand de boel wilt coordineren, dan denk ik dat we best een inzameling kunnen doen hiero.. Een euro voor llco Ja

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:14

Tyrza schreef:
Tjee.... dat is hier vlakbij. Nooit geweten dat er een dergelijke manege bestond in de HOeksche Waard?

Ik ga eens informeren wat er nu precies aan de hand is!


Dat huifbedrijden gebeurt op manege Flemming.

Ik ken Ilco nog van voor hij op de manege kwam.
Was van een penvriendin van vroeger.
Later bleek hij op de manege te staan waar ik toen ben gaan rijden.
Heb regelmatig op hem gereden.
En flink van zijn fjordenmaatje Nordal afgekukeld Haha!

Sterkte met je beslissing Paulien!

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:16

Hier word ik dus helemaal niet goed van. Eerst mag de fjord jarenlang zijn geld verdienen voor de stichting, en als hij dan ziek wordt (en laten we wel wezen, maandagziekte is gewoon te voorkomen) dan wordt hij afgeschreven?

Doet me erg denken aan Sven, het paardje met een pollenallergie in Thesinge. De landelijke pers werd gehaald met een actie van een van de manegeruiters om Sven te redden. Toen aan zijn emfyseem niks te doen bleek, mocht Sven 'van zijn oude dag genieten' van het geld. Nou, hij werd gewoon in de lessen gebruikt tot zijn dood...

Moraal van het verhaal: als je paarden geld in het laatje brengen , probeer dan niet de kosten op anderen te verhalen als ze ziek worden.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:29

Ik las het in de krant, erg sneu, hopelijk vinden ze snel een goede oplossing!!!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:33

kinsealy schreef:
Het is toch wel een beetje te gek voor woorden dat een paard wat op zo'n manier is ingezet voor gehandicapten afgevoerd wordt zodra het zelf ziek wordt en als de reden dan ook nog is dat behandeling te duur zou zijn vind ik dat echt onbegrijpelijk


Ik ben het wel met jou eens.
Het is natuurlijk hartstikke mooi dat zo'n dier vreugde kan geven aan gehandicapte mensen, maar hoe kan het nou dat zo'n bedrijf geen behandeling voor hem kan betalen?
Ik begrijp wel dat zulke bedrijven niet winstgevend zijn, maar het gaat hier nou ook weer niet om een operatie ofzo.
En het paardje is nog maar 14 jaar oud, hij kan nog jaren mee.
Er wordt altijd tegen particulieren geroepen "weet waar je aan begint en wat het kost", maar dat geldt toch juist ook voor een bedrijf...

Anoniem

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 12:53

a gos.. best sneu... is er niet iemand die ze kunnen regelen dat ze het paard in bruikleen geven ofzo of tijdelijk ruilen met een ander geschikt paard zodat deze kan opknappen?

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:42

@ Beantsje, paardrijden voor gehandicapten- stichtingen draaien vaak op vrijwilligers, en zijn echt niet winstgevend!

ik hoop dat er iets opgezet wordt via bokt!

xxxcatjuxxx

Berichten: 746
Geregistreerd: 30-12-05
Woonplaats: Duiven (gelderland)

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:46

ik vind het niet terecht dat ze hem nu in eens naar de slacht doen naar al diejaren zwaar werk en braaf rondjes lopen voor de stichting.
maandagziekte is goed te genezen en ja dat kost geld maar een nieuw paard ook! niet waar.
vind maar eens het goede paard emt het goede karakter en de juiste maat.

ik hoop echt dat er iets word opgezet door bokt.

Foefer

Berichten: 3814
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:50

Ik doe ook een donatie! Clown

Hoop dat het schatje weer snel beter word!!!

Enneh, als ze een "gek" zoeken, heb je er hier mischien wel 1 gevonden Knipoog
Ik zou dat diertje wel een goed leventje willen geven.
Lekker in de wei bij m'n friesje...
Maarja, wat is de slachtprijs tegenwoordig?¿ Verward

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 13:58

zo'n ernstige vorm van maandagsziekte ken ik helemaal niet.
Die wat ik heb meegemaakt, was met een paar dagen / week weer helemaal voorbij (ze hebben wel direct de DA laten spuiten)

geld: dat is de reden waarom wij nooit van onze hobby ons bedrijf hebben gemaakt, dan draait alles om winst te maken en dit moet dan vaak ten kosten van de dieren! Bij hobby kost het je allemaal veel geld....., dus denk maar goed na hoe je moet handelen om er winst uit te halen!

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:02

integra123 schreef:
Arme Eelco (zo heet ie), ik ken het paardje hij staat bij ons op de manege. Hij verzet altijd een hoop werk voor de stichting Huifbedrijden en het zou zeker heel jammer zijn voor de gehandicapten als hij er niet meer bovenop zou komen. Ik ga zometeen naar de manege en zal gelijk informeren hoe erg het is en hoe Paulien nu verder wil gaan. Ze zal denk ik wel blij zijn de inzamelingsactie die de bokkers willen houden.
Ik hou jullie op de hoogte!

Wow, dit is heel erg. een dier is toch geen verbruiksartikel,je weet dat een dier ziek kan worden en dan hoor je er ook voor te zorgen!!! Het is alleen anders, vind ik, als de dierenarts zegt dat hij niks kan doen voor dit paardje en het dier alleen maar lijdt.
Mensen kom op, in wat voor wereld leven wij? Dieren die mishandeld worden, dieren waar wij niks meer mee kunnen worden maar naar de slacht gebracht, walgelijk gewoon!!!

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:20

Vindt het geen reden voor de slacht geef hem dan aan iemand die hem wil opknappen.Tenzij het dier erg veel pijn heeft en geen vooruitzicht heeft op herstel dan vindt ik het een ander verhaal !

tikkie
Berichten: 543
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:22

WAT ERG! EIGENLIJK OOK NIET NORMAAL! PAARDJES GENEZEN (VAAK) HIERVAN!

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:31

nou mensen kom op, wat krijgt dit topic ineens een negatieve wending zeg!
je denkt toch niet echt dat zo'n stichting 'zomaar even' afstand doet van zo'n paard??

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 14:36

Maandag ziekte bestaat in een zeer ernstige vorm en kan tot de dood lijden, ik ken een paard dat door een gewone dierenarts was opgegeven.Er kwam een homeophaat bij en die heeft geprobeerd hem te redden,het beest was broodmager en zag er niet uit.Na een jaar kon er voorzichtig pas weer op gereden worden.

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:07

Ik hoop ook dat er een oplossing, gezocht kan worden voor het paardje. Hij verdient het. Knipoog

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:11

Nou ik weet wel wat dan ik heb nog een rekening staan die ik eigenlijk niet gebruik Lachen dus ik kan het wel doen geen probleem heb wel vaker zulke dingen gedaan Lachen wil evt ook wel me adres enzo neer kwakken Lachen ben wel te vertrouwen met dat soort dingen en zeker voor het beest Lachen
Laatst bijgewerkt door Smurfie op 30-09-06 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:15

Start ff een nieuw topic daarvoor dan..

Kimbers

Berichten: 5107
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:15

Als er ook maar één negatief begint gaat de rest weer mee. Maandagziekte kan écht wel tot de dood leiden, het kan ernstiger zijn dan de meesten van jullie denken en het kost ook behoorlijk wat! Niet elk bedrijf heeft genoeg geld om zo'n beestje weer gezond te krijgen en wat moeten ze dan? Het beestje maar laten lijden? Dat kan toch ook niet?! Als het beestje uiteindelijk toch naar de slacht blijkt te gaan omdat ze verder geen andere oplossing hebben kunnen vinden dan is dat denk ik het beste.

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Slager dreigt voor fjordenpaard Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 15:16

tikkie schreef:
WAT ERG! EIGENLIJK OOK NIET NORMAAL! PAARDJES GENEZEN (VAAK) HIERVAN!


Misschien moet jij het krantenbericht eens lezen.
Schijnt voor meerdere mensen moeilijk te zijn.
Hier een quote:
Sjoert schreef:
,,Ik ben graag goed voor mijn dieren,’’ zegt vrijwillig koetsier Pauline van Roon. ,,Maar als ik Ilco niets kan bieden, kan hij beter naar de slager.’’ Andere vrijwilligers houden een actie om Ilco’s leven te sparen.


Er wordt dus niet zo maar gedacht om hem naar de slager te brengen.
Alleen als het niet anders kan.
Het zou fijn zijn als mensen eens eerst lezen voor ze gelijk dingen gaan roepen.
Zou een hoop irritaties op bokt schelen Knipoog

Ik ken Pauline en ze zal er een hoop aan doen om Ilco te redden.
En met haar een heleboel andere mensen Ja
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 30-09-06 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt