Er staat een paard in gang

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:50

Ik mag lijden dat hij heel de tuin omspit en onderscheit. DAt zal die stommerikken leren.

Anoniem

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 11:56

Ik snap de vorige eigenaar ook niet. Die heeft dat beestje zo meegegeven schijnbaar zonder dat het uitmaakt waar het dier terechtkomt.

En wat een opvoeding, kind besteld pony, papa zet het braaf in de achtertuin. Ik had het vroeger niet durven flikken, en we hadden toch een grote achtertuin.

DubbelFun

Berichten: 88832
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:06

In de goede oude tijd was het in de goede oude Schilderswijk heel normaal dat mensen paarden in hun achtertuin hadden staan. Daar stond de Schilderswijk bekend om. Soms konden de paarden achterom bij hun stal komen, maar vaak moesten ze idd door de gang Lachen
Zolang een paard/pony voldoende te eten krijgt, genoeg beweging en een schone stal zal het het beest worst zijn waar hij staat.
Ik zie ze dan nog liever in een achtertuin als op een balkon of plat dak, iets wat ook nog eens voorgekomen schijnt te zijn.

Chiwawa
Berichten: 334
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: België

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:21

Ik vind het ook heel erg sneu voor dat kind...
Stel nu dat dat kind nog te jong is om te begrijpen wat het allemaal inhoudt om een pony te houden... hoe zal het zich dan gevoeld hebben als zijn pas gekregen pony meteen wordt afgenomen!

Je moet echt ******** van ouders hebben om zoiets mee te maken.

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:21

DubbelDun: hoe komt dat beest dan in godsnaam de trap op en af als je geen lift hebt (nou ken ik maar weinig liften waar een paard in past) Haha!

Maar wat een raar verhaal zo zie je maar weer wat voor rare mensen er toch rondlopen op de wereld, ga dan naar intertoys en koop een hobbelpaard! Kan misschien niet zo goed in de tuin maar hoef je ook niet te voeren

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:34

*gniffel* ik vind het wel een strakke actie van dat jongetje Haha! die komt er wel Ja

jomaro
Berichten: 1028
Geregistreerd: 27-08-05

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:49

Erg als je zulke buren heb die gelijk de dieren bescherming bellen.
Misschien hebben die mensen wel een grote tuin.

DubbelFun

Berichten: 88832
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 12:50

BrittKitt schreef:
DubbelDun: hoe komt dat beest dan in godsnaam de trap op en af als je geen lift hebt (nou ken ik maar weinig liften waar een paard in past) Haha!
Geen idee, maar het zijn Hagenezen , zegt genoeg toch Clown

Anoniem

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:04

Nu op 3FM een interview met de vader!

Anoniem

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:06

Oh, al afgelopen. Ze gaan hem dus wel houden, of nou ja, dat zijn ze van plan. De tuin achter de flat is 12x12 meter en zolang de dierenbescherming niet vindt dat het dier slecht verzorgd wordt, mag ie blijven. Er waren geruchten dat meneer de pony wilde slachten, maar daar hoefde men niet bang voor te zijn, want hij mag van de islam helemaal geen paard eten.

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:06

haha..ik vind hem wel goed eigenlijk Tong uitsteken volges mij wil dat jongetje een pony Knipoog hihi

Anoniem

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:10

Hmm apart..
Je zou toch denken dat die vader die pony meteen weer mee terugstuurt. Als je minderjarig bent mág je helemaal geen pony kopen zonder toestemming, als die vader geen toestemming had gegeven moest die oude eigenaar hem gewoon weer meenemen..

toverpaardje

Berichten: 1480
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:24

Dat zal toch echt weleens vaker gebeuren, bij ons achter heeft ook nog best een poosje een shetlander in een tuin gestaan, gewoon bij een rijtjeshuis hoor.
Dat daar nu helemaal landelijk bekendheid aan word gegeven... normaal gesproken stap je even op je buren af om te vragen of ze er paard op na gaan houden in huis.
Maar zoals je leest in het topic, was men bang dat het diertje geslacht ging worden, daar is het natuurlijk mee begonnen. De buren waren bang dat hun buurman er een rituele slachterij op na ging houden en het bloed langs de muren zou druipen.
Reken maar dat er heel wat impuls aankopen gebeuren in de dierenwereld. Van pups tot mini veulentjes.

Anoniem

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:27

Anoniem schreef:
Hmm apart..
Je zou toch denken dat die vader die pony meteen weer mee terugstuurt. Als je minderjarig bent mág je helemaal geen pony kopen zonder toestemming, als die vader geen toestemming had gegeven moest die oude eigenaar hem gewoon weer meenemen..



Zoals je al had kunnen lezen was het dus ook geen aankoop van het jochie, maar een impulsiefaankoop van de vader (want zijn zoontje vond de pony zo schattig).

Anoniem

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:28

Nouks schreef:
[naam] schreef:
Hmm apart..
Je zou toch denken dat die vader die pony meteen weer mee terugstuurt. Als je minderjarig bent mág je helemaal geen pony kopen zonder toestemming, als die vader geen toestemming had gegeven moest die oude eigenaar hem gewoon weer meenemen..



Zoals je al had kunnen lezen was het dus ook geen aankoop van het jochie, maar een impulsiefaankoop van de vader (want zijn zoontje vond de pony zo schattig).


Aah okee, sorry Knipoog

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:33

lekker bizar verhaal zeg Tong uitsteken
Wil nog wel even reageren op het feit dat die pony met de auto vervoerd zou zijn. Toen kenissen van de eigenaar van mijn verzorgpaard (jaja Tong uitsteken) hun shetlandveulen kregen, hadden zij daar geen ruimte voor, maar deze zou naar de eigenaar van mijn verzorgpaard gaan om daar gestald te worden (toen ze het veulen kregen voor hun bruiloft was al afgesproken dat ze een veulen wilde kopen en bij die eigenaar stallen, dus daar niets over Knipoog)
Dit veulen is inderdaad gewoon in het busje geladen van die mensen, iemand achterin erbij, en zo hebben ze het veulen naar zijn nieuwe plekje gebracht. Daar is geen trailer voor nodig geweest.... Vind ik nu niet echt zielig. Een volgroeide shetlander of nog groter is wat anders natuurlijk.

Daiwa

Berichten: 623
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: den haag

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:37

ik weet in den haag hebben ze in heel veel wijken een paard achter in hun tuin staan of in hofjes
ze staan er best goed bij
al zou ik het zelf niet doen mijn paarden staan lekker bij een boer waar ze ook het weiland op kunnen

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:40

Hahahaha dit doet mij denken aan vroeger!! Toen ik nog in de maak was Haha! werkte mijn vader op de veemarkt in zwolle en heeft ook hij wel eens een paard in huis gehad! Hij zette hem dan achter het huis en dit paardje stal altijd het brood van het aanrecht en liep zo door de woonkamer de gang in! Clown hij had overigens wel gewoon een stlletje en weiland waar hij smiddags weer heen ging! mijn vader haalde hem op zodat dit paardje gezelscahp had!
Je hoort mij nu niet zeggen dat ik het eens ben met deze actie maar moest wel even grinniken!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 13:49

het is een inpuls aankoop en wat gebeurt er met dit soort dingen ................................. precies.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37349
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:55

Ik sluit me bij Dubbeldun aan. Zo erg is het op zich niet. Als zo'n beestje een goede verzorging en aandacht krijgt kun je zeker een shetlander overal houden. Hij staat in ieder geval in de frisse lucht. Een aantal jaren geleden was het heel normaal om een paard/pony bij huis te houden met minder grond maar genoeg te eten.

Beter een shetlander in de achtertuin dan een groot paard 23 uur per dag in een box in een manege.

Anoniem

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:09

Hmm... Mijn moeder had vroeger ook regelmatig paarden op de stoep en in huis staan. Maar mijn opa was smid enze hadden de smederij in de werkplaats beneden het woonhuis.

Cortes_

Berichten: 840
Geregistreerd: 07-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:33

kijk mama, gevonden op de manege Clown

Anoniem

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 17:35

Haha, ik dacht ook al: "kijk eens paardje, wil jij nog wat fijn halal vlees?" Haha!

Mellow

Berichten: 6515
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:56

mijn paard heeft ook in de gang gestaan Bloos
maar dit kwam omdat ik even gauw naar binnen was gelopen en hij dacht dat hij me wel even achterna kon gaan.
ook heeft hij in de achtertuin gestaan maar dat was maar even Knipoog(uurtje)

maar wat ik niet snap, hoe heeft het kind die pony daar gekregen? en hoe kan zo'n kind dat in godesnaam betalen....

Anoniem

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:01

_MelloW_ schreef:
mijn paard heeft ook in de gang gestaan Bloos
maar dit kwam omdat ik even gauw naar binnen was gelopen en hij dacht dat hij me wel even achterna kon gaan.
ook heeft hij in de achtertuin gestaan maar dat was maar even Knipoog(uurtje)

maar wat ik niet snap, hoe heeft het kind die pony daar gekregen? en hoe kan zo'n kind dat in godesnaam betalen....



Papa heeft pony dus voor zoontje gekocht..