Er staat een paard in gang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:23

Vanessa24 schreef:

Sorry hoor, maar hier is natuurlijk ook geen klap van waar! Hoeveel ouders lopen wel niet rond op manege's waarvan ze vinden dat hun kind te goed is voor een manegepony en maar op een eigen paard moeten rijden, terwijl ze het verschil niet kunnen zien tussen een paard en een olifant!!


Veeeeeeeel minder dan andersom Knipoog

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:26

ik heb het gister ook op tv gezien en was in staat om die vent ...nou ja,laat maar!!!
zeg dat jochie ook nog |:volgend jaar is hij 2 dus dan gaan we op hem rijden...grrrrr!!!!
staat hij aan een (nog niet eens fatsoenlijk)touwtje aan een boom gebonden!
hoefsmid,ontwormen,enten hebben ze waarschijnlijk nog nooit van gehoord!
ik hoop maar 1 ding...dat die meneer zijn verstand terug vind en de pony snel een normale verstandige baas krijgt!!
deze mensen hebben zich nog geen minuut in een pony verdiept en zien het het gewoon als een pleziertje wat weer op kan rotten als ze er geen zin meer in hebben

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 12:30

laten we hopen, dat de ogen van de familie gauw geopent worden. Zodra het "nieuwe" eraf zal deze ( INPULS AANKOOP) aan zijn lot worden overgelaten. Ze zullen gauw genoeg er achter komen, dat het kind beter een konijn via internet had kunnen komen. En wie weet zijn er wel mensen die deze familie graag weg wijs willen maken in het houden van een pony

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:09

hij krijgt eten en aandacht in overvloed, ik denk dat er een heleboel shetjes jaloers op deze zijn !

niet dat ik het er mee eens ben hoor dat je zo'n jochie een pony geeft omdat ie er om zeurt en als je dan toch een pony wil geven zorg dan voor een fatsoenlijke plek (gras en stalletje met soortgenootjes! )

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:49

Ik erger me behoorlijk dood aan sommige reactie's van jullie...
Ok, ideaal is het écht niet. Een pony in de tuin.
Maar wat ik van de uitzending van gisteren gezien heb, staat de pony niet in een kleine tuin. Ik vond het zelf redelijk ruim zelfs. Ik denk dat menig paard die 24/7 in een stal van 3X3 staat het slechter heeft.
Deze pony krijgt alle liefde van de wereld. En misschien trekt een échte paarden kenner zich het lot van deze pony wel aan en probeert de nieuwe eigenaren van Pablo wel het één en ander aan kennis bij te brengen.
Maar ik denk dat níemand in de toekomst kan kijken.
En uitspraken als; wanneer de lol er af is hij aan zijn lot over gelaten wordt, of, wanneer de Da of Hoefsmid moet komen dat niet gebeurd en dat soort dingen helemaal niet gezegt kunnen worden...

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:05

Ylana schreef:
Ik erger me behoorlijk dood aan sommige reactie's van jullie...
Ok, ideaal is het écht niet. Een pony in de tuin.
Maar wat ik van de uitzending van gisteren gezien heb, staat de pony niet in een kleine tuin. Ik vond het zelf redelijk ruim zelfs. Ik denk dat menig paard die 24/7 in een stal van 3X3 staat het slechter heeft.
Deze pony krijgt alle liefde van de wereld. En misschien trekt een échte paarden kenner zich het lot van deze pony wel aan en probeert de nieuwe eigenaren van Pablo wel het één en ander aan kennis bij te brengen.
Maar ik denk dat níemand in de toekomst kan kijken.
En uitspraken als; wanneer de lol er af is hij aan zijn lot over gelaten wordt, of, wanneer de Da of Hoefsmid moet komen dat niet gebeurd en dat soort dingen helemaal niet gezegt kunnen worden...


Ik ben het helemaal met je eens hoor, de reacties zijn van sommige erg overdreven.
Misschien zijn er wel dingen waar ze niet helemaal goed over na hebben gedacht, maar goed, ik durf te wedden dat hier ook mensen zijn die vroeger zoiets hadden: 'oja, dat komt er ook nog bij'.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:06

Ylana schreef:
En uitspraken als; wanneer de lol er af is hij aan zijn lot over gelaten wordt, of, wanneer de Da of Hoefsmid moet komen dat niet gebeurd en dat soort dingen helemaal niet gezegt kunnen worden...


Want? Lachen

Zo gaat het meestal met impulsieve aankopen. Zo is menig konijntje al op de kinderboerderij beland. Waarom zou dit met Pablo (die nog meer zorg vraagt dan Nijntje) anders gaan?

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:08

Dat jochie schijnt al heel lang te zeuren om een pony, ik mag dan aannemen dat de ouders daar dan echt wel goed over na gedacht hebben.
Is de ophef over dit alles misschien wel omdat het buitenlanders zijn?

sjorsie

Berichten: 6486
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: naast de buren

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:10

Vanessa24 schreef:
Is de ophef over dit alles misschien wel omdat het buitenlanders zijn?


daar heb ik nog niets in dit topic over gelezen, jij bent dus de eerste die hier aan denkt

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:14

Vanessa24 schreef:
Dat jochie schijnt al heel lang te zeuren om een pony, ik mag dan aannemen dat de ouders daar dan echt wel goed over na gedacht hebben.
Is de ophef over dit alles misschien wel omdat het buitenlanders zijn?


Nu breekt mijn klomp Scheve mond

Nee, dat laatste zeker niet. Als het autochtone NL'ders betrof had je van mij precies dezelfde reactie. Ik kan je commentaar niet anders dan 'suggestief' noemen ..... Relschopper Tong uitsteken

Ikzelf heb ook gezeurd om een pony, jaaaaaaaren en welk 'kind' nu niet, hihi.
Mijn ouders waren zo verstandig om dit 'uit te stellen' tot mijn 15e, toen ik enigzins wat meer verantwoordelijkheidsgevoel had. Misschien was dat in dit specifieke geval ook wel verstandig geweest? Knipoog

Een pony'tje hoort met soortgenootjes op de wei, niet in zijn up.

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:19

En een paard hoort ook veel buiten te komen.
En hoeveel paarden staan er op dit moment 24/7 binnen omdat het niet goed is voor de weide...?
En verder, niet alle inpuls aankopen lopen verkeerd af hoor! Knipoog

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:22

Nouks schreef:
Oh, al afgelopen. Ze gaan hem dus wel houden, of nou ja, dat zijn ze van plan. De tuin achter de flat is 12x12 meter en zolang de dierenbescherming niet vindt dat het dier slecht verzorgd wordt, mag ie blijven. Er waren geruchten dat meneer de pony wilde slachten, maar daar hoefde men niet bang voor te zijn, want hij mag van de islam helemaal geen paard eten.


Om dit kleine stukje had ik dus het idee dat daarom iedereen zo moeilijk deed, en ik heb het niet alleen over hier, maar ook over daar.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 14:44

In eerste instantie een geweldige actie van het jochie Haha!
Maargoed, pony kunnen ze natuurlijk moeilijk houden, hoop dat de dierenbescherming een goede oplossing kan vinden.
Wel vreemd ook dat de oude eigenaar de pony daar zo achterlaat, kan me namelijk niet voorstellen dat het kind hem zelf heeft opgehaald..

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:32

Ylana schreef:
En een paard hoort ook veel buiten te komen.
En hoeveel paarden staan er op dit moment 24/7 binnen omdat het niet goed is voor de weide...?
En verder, niet alle inpuls aankopen lopen verkeerd af hoor! Knipoog


Dat zullen er vast wel veel zijn hoor. Denk aan redelijk wat manegepaardjes uit de randstad...
Dat zul je altijd houden helaas.

Alleen gaat het hier niet om! Deze pony staat zonder 'paardenvriendjes' in een Haagse achtertuin.
Buren klagen, de woningbouw heeft ook al laten weten het 'niet fijn' te vinden.
Als ik in mijn Dordtse tuin (wel wat groter dan 12x12) een shet zet heb ik alle poppen aan het dansen. Idem voor een Amsterdamse tuin. Zo'n pony moet constant door het huis geleurd worden... Gestoord
Was er geen ander alternatief geweest om aan de 'behoefte' van dit jochie te voldoen.
Pa had hem gewoon op de ponyclub moeten zetten (my opinion) Ja

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:38

Maar weet je wat het is Schimmelig? Een paard is officieel een huisdier en mag dus in de achtertuin gehouden worden. Zolang het beestje goed verzorgd wordt (en de dierenbescherming zorgt daar wel voor) is er niets aan de hand, en is er ook niets om je zorgen over te maken.

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:43

Ik denk dat ik mijn paarden dan ook maar in de tuin zet Tong uitsteken
Lekker makkelijk, hoef ik ook niet meer zo ver te fietsen Haha!

Ik vind het 'raar' dat dit in NL mogelijk is. Je hebt rekening te houden met je medemens (en dier!).
Je buren maak je er niet blij mee en de pony in kwestie vast ook niet.

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 15:47

Zolang er geen stank- en geluidsoverlast is, is het dus wettelijk toegestaan. Als je daar mee rekening houdt kun je je medemens niet in de weg staan.

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:23

ik vind dat het e.e.a. niet helemaal juist is geinterpreteerd. Ik heb het op tv gezien, ook de vader met de zoon en de pony. de zoon wilde graag een pony en na even zeuren mocht het.
de pony stond op het gras achter de flat in de tuin. Helemaal niet te klein ofzo. Ik ken vanuit de buurt hier meer paarden die in een tuin stonden. Helemaal niet sneu als er maar genoeg mee wordt gedaan. Wel zielig dat ie alleen staat, zou ik mijn paardje niet aandoen.

Volgens mij is het niet zo dat de pony in een auto is vervoerd. Dat is laatst in zuidlaren gebeurt en toen haalde het alle kranten. Als dat hier ook zo was, hadden ze het er wel bij vermeld.

Waar ik me zorgen om maak is: weten deze mensen genoeg van paarden om er een te verzorgen en hebben ze mensen om hun heen die ze daar mee kunnen helpen? een paard verzorgen is nogal wat.

Ik verwacht dat de dierenbescherming gaat beslissen dat de pony niet mag blijven. ik kan niet zeggen dat ik het daarmee roerend eens ben. Ik weet namelijk niet wat ze van paarden weten. op zich klinkt het niet zo enorm dramatisch. De pony zag er best happy uit! Ik schrik vaak meer van de perikelen die ik op wedstrijden zie!

groeten en ik ben benieuwd naar het verloop van dit verhaal. Koe

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:33

rakni schreef:
ik vind dat het e.e.a. niet helemaal juist is geinterpreteerd. Ik heb het op tv gezien, ook de vader met de zoon en de pony. de zoon wilde graag een pony en na even zeuren mocht het.
de pony stond op het gras achter de flat in de tuin. Helemaal niet te klein ofzo. Ik ken vanuit de buurt hier meer paarden die in een tuin stonden. Helemaal niet sneu als er maar genoeg mee wordt gedaan. Wel zielig dat ie alleen staat, zou ik mijn paardje niet aandoen.

Volgens mij is het niet zo dat de pony in een auto is vervoerd. Dat is laatst in zuidlaren gebeurt en toen haalde het alle kranten. Als dat hier ook zo was, hadden ze het er wel bij vermeld.

Waar ik me zorgen om maak is: weten deze mensen genoeg van paarden om er een te verzorgen en hebben ze mensen om hun heen die ze daar mee kunnen helpen? een paard verzorgen is nogal wat.

Ik verwacht dat de dierenbescherming gaat beslissen dat de pony niet mag blijven. ik kan niet zeggen dat ik het daarmee roerend eens ben. Ik weet namelijk niet wat ze van paarden weten. op zich klinkt het niet zo enorm dramatisch. De pony zag er best happy uit! Ik schrik vaak meer van de perikelen die ik op wedstrijden zie!

groeten en ik ben benieuwd naar het verloop van dit verhaal. Koe


De dierenbescherming heeft besloten dat het paardje mag blijven.
En waarom wordt er wel altijd zorgen gemaakt over de kennis die mensen wel of niet beschikken als het om paarden gaat, maar als het om een cavia of een hond gaat, hoor je hier weinig over.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:36

Dan neem ik aan dat de dierenbescherming die mensen ook goed heeft voorgelicht m.b.t voeren, hoefverzorging/bekappen, ontwormen en heel de verzorging.

Vanessa24
Berichten: 2202
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:38

Dat weten we niet, en ik denk dat je dat ook niet meer krijgt te horen.

Riemke
Berichten: 475
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:45

wacht maar tot de staart van het beestje omhoog gaat, en er wat groenige vijgjes uitgeperst worden... Dan moet je dat opruimen (tenminste dat lijkt mij wel in zo'n achtertuintje en in huis) en dat is vies.. Ik denk dat de lol er snel vanaf zal gaan voor dat jongetje want daar had tie niet op gerekent!
Dan is konijnenpoep opruimen wat makkelijker want uit een konijn komt niet zoveel dat je het iedere dag moet opruimen Lachen Als je op de tv de opmerking maakt: het is toch een betere hobby dan een buks dan heb je ze niet helemaal op een rijtje hoor.. (en dit zei die vader dus echt letterlijk!!)
De DB kan nu nog niet zoveel doen, het beestje ziet er nog gezond uit (op de hoeven na dan, maar die zullen vast gedaan zijn in de tussentijd (ik hoop niet met een nagelknipper haha) )

Marigold

Berichten: 12589
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 16:56

ach voor veel kinderen in die buurt is het denk ik wel een leuke afleiding, en ik denk zelf dat er meisjes genoeg zijn die zich over de pony willen ontfermen, door ermee te wandelen en hem (haar?) te verzorgen.
ik vind het geen aanrader om op deze manier een pony te houden, maar ja, ik denk dat de meesten hier wel weten hoe er soms pony's worden aangeboden op internet, leuk voor uw kind ect.
ik hoop gewoon dat er een paardenkenner opduikt die de familie wat richtlijnen geeft, dat er niet eerder op gezeten gaat worden dan dat hij drie is (en daar maak ik me wel zorgen om, dat zal wel veel eerder gebeuren, de meeste mensen denken een pony, daar kan je op zitten, las dat ze wouden wachten tot hij 2 is zucht..)
maar lets fase it, hoeveel shetjes ttreffen het slechter, en worden veel en veel slechter behandeld, op markten, op transport, bij het slachthuis??

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 17:02

Riemke schreef:
wacht maar tot de staart van het beestje omhoog gaat, en er wat groenige vijgjes uitgeperst worden... Dan moet je dat opruimen (tenminste dat lijkt mij wel in zo'n achtertuintje en in huis) en dat is vies.. Ik denk dat de lol er snel vanaf zal gaan voor dat jongetje want daar had tie niet op gerekent!


En dit soort uitspraken bedoel ik dus!
Jij denk dat dat beestje, in die twee dagen dat hij nu daar staat, nog niet gescheten heeft Verward

Daiwa

Berichten: 623
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: den haag

Re: Er staat een paard in gang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 23:34

er word veel ophef over gemaakt....
dit paardje zal het echt niet slecht hebben hoor!!!!
ik ken veel mensen in den haag die hun paardje in de tuin hebben en hun schuur omgebouwd tot stalling....
echter ben ik wel met veel bokkers eens dat het jongetje in kwestie ook de familie weinig weet hebben van verzorging van een pony.
maar de tijd zal het leren en ik denk echt wel dat de DB hun in de gaten houd en echt wel controles uitoefend

ik ga als ik van de week tijd heb een keer langs die straat fietsen en zal ik eens kijken van hoe of wat