Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 17:43

http://www.horses.nl/rs/appl_php/newssh ... =2&id=4761
horses.nl

Veilingmeester Hans Sinnige noemde Yorick Stardust het mooiste jaarling dat hij in veertien jaar mocht veilen. Dat waren de kopers met hem eens. Voor 30.000 euro schafte Cees Kamminga de voshengst aan op de vrijdagavond in Wolvega gehouden Unitrot-veiling. De hengst van Revenu uit Ivasty Stardust was de duurste op een veiling waar nauwelijks een touw aan vast te knopen was.

Lees hier meer.

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:29

en ik maar denken dat dravers goedkoop waren Nagelbijten / Gniffelen

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:39

Ja.. Clown

Ronald1982

Berichten: 621
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Tynaarlo & Amersfoort

Re: Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:39

Goed gefokte dravers met een carriere voor de boeg kunnen heel prijzig zijn. Helemaal als we ook even over de grens kijken; een voorbeeldje uit de VS.

Na 6 dagen veiling brachten de jaarlingen van de hengsten op de Lexington sale in de V.S. het volgende op:

1.Andover Hall gem. $ 91.900,=
2.Tagliabue $ 80.667,=
3.Credit Winner $ 66.889,=
4.Conway Hall $ 59.077,=
5.Striking Sahbra $ 53.700,=

Toch leuk geld en het is maar afwachten of het paard voor de nieuwe eigenaar ooit ook maar 1 cent zal verdienen.

_Jolien_

Berichten: 1199
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:55

Hey Ronald, nu noem je alleen de dure paarden. Er waren toch ook genoeg jaarlingen die onder de 1000 Euro verkocht werden?
Voor hoeveel waren jullie jaarlingen alweer weggegaan?

Ronald1982

Berichten: 621
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Tynaarlo & Amersfoort

Re: Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:09

Ik zeg ook niet dat er geen koopjes tusen zitten. Ik gaf mijn antwoord alleen als toelichting dat dravers inderdaad niet altijd goedkoop hoeven te zijn. Helaas liggen de prijzen in Nederland gemiddeld erg laag in vergelijking met echte drafsportlanden als Zweden. Voor prijzen zie www.unitrot.nl

Die van ons brachten helaas ook geen vermogens op. Onze gingen weg voor € 600 en € 1.700 Lachen

nemesiis
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-02-06

Re: Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 21:08

even off topic, ik horde dat vele dravers die van de baan komen later veel gevrichts of been blesures of langere tijd last houden van de benen, wat is het meest voorkomende klachten bij renbaan paarden ? kan iemand mij dit vertellen? mijn bijrijd paard heeft namelijk ook op de baan gelopen en is nu 6 1/2 en hoe groot is d ekans dat zei ok wat mankeert aan haar benen?

alvast bedankt

EeCee

Berichten: 1946
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:39

nemesiis schreef:
even off topic, ik horde dat vele dravers die van de baan komen later veel gevrichts of been blesures of langere tijd last houden van de benen, wat is het meest voorkomende klachten bij renbaan paarden ? kan iemand mij dit vertellen? mijn bijrijd paard heeft namelijk ook op de baan gelopen en is nu 6 1/2 en hoe groot is d ekans dat zei ok wat mankeert aan haar benen?

alvast bedankt


De meest voorkomende klacht is dat die paarden zo ontzettend werkwillend, vriendelijk en makkelijk zijn! Haha! Cool
Als je zekerheid wilt kun je een paard altijd laten keuren. Ik vind dat de kans even groot is als bij elk ander paard. En als je de mening en advies wilt hebben van 'vele' mensen die erg gelukkig zijn met hun dravers Knipoog, ga dan is naar www.draverspraat.nl .
*edit website*

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:37

ik snap echt niks van die veilingen. Een product uit Pam Wielinga (zuster van Kim?) gaat weg voor emer dan 10 terwijl die van Kim zelf maar 6250 opbrengt.... wat was er mis met dat paard? Soms snap je er echt niks van, maar zeker is wel dat je voor heel weinig een heel leuk paard kunt kopen... over een paar jaar, als ik centjes heb....

madam
Berichten: 869
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:05

Wij hebben voor 1100 eu 2 bloedmooie jaarlingen op stal staan waar we heel blij mee zijn

madam
Berichten: 869
Geregistreerd: 10-05-06

Re: Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:36

Mackie schreef:
ik snap echt niks van die veilingen. Een product uit Pam Wielinga (zuster van Kim?) gaat weg voor emer dan 10 terwijl die van Kim zelf maar 6250 opbrengt.... wat was er mis met dat paard? Soms snap je er echt niks van, maar zeker is wel dat je voor heel weinig een heel leuk paard kunt kopen... over een paar jaar, als ik centjes heb....



pam wielinga is de half zus van Kim.(zelfde vader: Yankee tornado)

maar dat viel mij ook op. Yvon wielinga( M. pam wielinga v. castelton bass) ging weg voor 13000 vaan frans van der blonk en die van Kim

en Yim wielinga (m Kim wielinga. v. power to charm) voor maar 6250 weg ging.

maar ja fokproduct van Rise en shine ging ook maar voor 1100 eu weg. koopje toch!

Tess_NL

Berichten: 2
Geregistreerd: 12-10-06

Re: Dravers voor ’n prikkie op tweede Unitrot-veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:20

ghegeh ik heb de mijne (wel kruising) voor €1500,-... onbeleerd en zeeeer slecht eraan toe!!