Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EP4D

Berichten: 208
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Epe

Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 09:48

http://www.destentor.nl/veluwenoord/article732051.ece
destensor.nl

12 OKTOBER 2006 - HEERDE/VELUWE - ‘Onzorgvuldig, onvolledig en zonder kennis van zaken opgesteld’. Volgens de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportbond (KNHS) rammelt het voorgenomen paardenbakkenbeleid van de gemeente Heerde aan alle kanten.
De gemeente Heerde heeft tot en met donderdag een ontwerp-beleidsnotitie ter visie liggen waarop kan worden ingesproken. Met de notitie wil Heerde over een handvat beschikken om de (aanleg van) paardenbakken te reguleren en te kunnen optreden als dat nodig blijkt.
‘Er zijn steeds meer gemeenten in Nederland die zich bezighouden met regelgeving voor buitenrijbanen. De meeste vragen bij ons de handreiking paardenhouderij en ruimtelijke ordening op, die wij samen met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten hebben opgesteld, en nemen de beleidsregels daaruit over’, aldus Lonneke Braun van de afdeling recreatie van de KNHS. Goed voor een uniforme regelgeving in Nederland, vindt de KNHS.

Lees hier meer.

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:14

-> VN

Myfairytale
Berichten: 5399
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:09

Oeps! Laten wij nou net bezig zijn met de koop van een vrijstaand huis in Heerde... Bloos!

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:38

Toch altijd een beetje apart, als ik een weide mag omheinen, waarom dan een zandbak niet? Wat mij betreft hoeft een gemeente zich daar niet mee bezig te houden, vind het erg ver gaan.

else80

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:08

Gemeenten proberen te voorkomen dat alle buitengebied volgebouwd wordt met rijbakken. Op zich wel begrijpelijk want soms kom je inderdaad gebieden tegen met bakken die er nou niet bepaald charmant uitzien (qua hekwerk bijv). Maar het is natuurlijk wel weer van belang dat ze met hun regelgeving rekening houden met de sporters en het afstemmen op omliggende gemeenten! Goede zaak dus die handreiking.

Leonora
Berichten: 617
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:11

Wie bepaalt er nu wat mooi is? vind zelf heel veel tuinen, vijvers en zwembaden ook niet mooi, maar vindt ook dat je op je eigen erf de baas bent!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:00

hahahah wat grappig...mijn vriend woont in Heerde....enorme tuin en dan mag je geen bak Verward

nico1982
Berichten: 532
Geregistreerd: 05-11-05

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:22

hahaha!!!!!!!!!!!!!!!!! de gemeente heerde doet wel vaker dingen op eigen initiatief, en het paardenbakken beleid slaat echt alles, ik woon zelf in de gemeente heerde en het valt reuze mee, de hoeveelheid paardenbakken, de gemeente kan zich beter met andere belangrijkere zaken bezig houden!!!
dus GO sportbond!!! ga vooral zo door Haha! Haha! Haha! Haha!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:32

precies...zoveel bakken zijn er nou ook weer niet in Heerde... Knipoog

Whisperke

Berichten: 3362
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Thorn

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:29

Ik woon er niet maar vind dit ook wel ver gezocht. Net dat alle weiden mooi zijn afgerasterd of dat alle tuintjes er mooi bij liggen... En als je in een wei rijdt wat zand en modder wordt dat je op vult of meteen er zand in gooit... Dat ze zich maar ergens anders mee bezig houden toch??

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:56

En wat maakt een bak een bak? Wijzelf hebben een zandpaddock ... die evt. wel groot genoeg is om in te rijden Bloos . We hebben de paddock in overleg met de buren aangelegd; die vonden het geen probleem. Zou een beetje raar zijn als de gemeente er dan wél een probleem van zou maken.

nathalie1987Jarig

Berichten: 155
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: wapenveld

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:34

wat een gezeur toch weer

FleurHunter
Berichten: 930
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Heerde/Wageningen

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 19:31

hoi,

ik woon er! echt ik zou het heel stom en erg vinden als alle bakken wegmoeten!!!!! waar moet ik dan rijden Gaaaap Gaaaap Gaaaap dan zou ik alleen maar bij de club kunnen rijden en bij stal marskamp Dat zou toch BELANGELIJK ZIJN!!!!!!!!!!

EP4D

Berichten: 208
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Epe

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 23:18

Men heeft dit beleid in Heerde juist bedacht naar aanleiding van een paar klagende buren. Voordien was er niets aan de hand.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 23:24

ach ja...aan de Beeklandseweg, waar mijn vriend woont, staan villa's, grote landhuizen. Die mensen hebben veel tuin. Heb gehoord dat er een paar buren het erg vonden dat een gezin een bak had met paarden omdat ze dat vonden stinken etc...best sneu eigenlijk!!!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 13:55

Het argument 'het is mijn erf dus doe en laat ik wat ik wil' gaat gelukkig niet altijd op. Je moet er toch niet aan denken dat jouw buren ineens een transportbedrijf oprichten, een wasstraat openen, een hondenkennel inrichten?

Dat wij onze peerden niet vinden stinken, hoeft niet voor iedereen te gelden. Ik zou dat zeker niet sneu noemen, Siebjelover.

Paardenbakken beleid is meer en meer een must, omdat ze meer en meer worden gemaakt. Dit vaak op plekken dat het voor overlast kán zorgen (woonwijk, rand van dorp, lintbebouwing). Om dit te voorkomen heb je als gemeente beleid nodig. Want: doe je er niets aan, ben je als overheid óók de gebeten hond.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Re: Sportbond corrigeert gemeente Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 13:56

De manier waarop het beleid wordt ingevoerd, maakt wel een wereld van verschil. Een overgangsregeling hoort imo daar absoluut deel van uit te maken.