Paarden Marrum niet naar de slacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
er1k
Berichten: 791
Geregistreerd: 11-07-06

Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:00

http://www.nu.nl/news/877987/10/%27Paar ... niet_naar_

MARRUM - De paarden die vorige week in het hoge water strandden in de Friese gemeente Ferwerderadiel zijn niet bestemd voor de slacht. De geruchten die hierover de ronde deden berusten op een misverstand. Dat zei Ultsje Hosper, directeur van vereniging voor natuurbescherming It Fryske Gea, dinsdag in het Radio 1 Journaal.

De gemeente Ferwerderadiel werd de afgelopen dagen overstelpt met telefoontjes van mensen die het zielig vinden dat veel paarden alsnog naar het slachthuis zouden moeten, terwijl ze juist van de verdrinkingsdood waren gered.


Drachtig

Volgens Hosper is de helft van de dieren drachtig en is geen enkel dier bestemd voor de slacht. De dieren zijn dinsdag overgebracht naar de diverse stallen van de eigenaar.

Schuld

Hosper stelt ook dat de eigenaar geen schuld heeft aan de benarde situatie waarin de paarden terechtkwamen. Hij zou al sinds 15 oktober bezig zijn dieren van de kwelder te halen. Zij werden vorige week dinsdag naar een afgebakende heuvel gebracht, maar hebben volgens Hosper om onbegrijpelijke reden geprobeerd naar de kant te zwemmen.

Daarbij raakten de ongeveer 190 paarden in de problemen en wisten zich in veiligheid te brengen door op een ander verhoogd stukje land te gaan staan. Twintig viervoeters overleefden het niet, vijf bereikten de kust.

Anoniem

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:02

gelukkig , ook al worden zo veel paarden geslacht ze hebben er zo veel moeite voor gedaan om zich in veiligheid te brengen dus ik vind dat ze het egt niet verdienen

Zandoo
Berichten: 168
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: leeerdam

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:03

Nee Nagelbijten / Gniffelen

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:14

oke dan een nieuw topic, hartstikke mooi, en ook natuurlijk hartstikke mooi dat deze paarden niet voor de slacht zijn!!
ik hoop dat het nu ook duidelijk zal zijn, er zijn veel mensen die nog steeds denken dat ze wel voor de slacht gaan, die maken zich voor niets zorgen dus, gelukkig!!

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:24

Yeaaahh wat ben ik blij met dit topic Haha! whaha
Houden ze tenminste op met zeggen
Arme paardjes die naar de slacht gaan:D

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:24

hahaha ja echtwel!!

Firegurl

Berichten: 272
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: wormer

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:31

Hoe duur zou zo,n paard nou kosten bij hem,weet je dat ?

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:35

Firegurl schreef:
Hoe duur zou zo,n paard nou kosten bij hem,weet je dat ?


Niet veel geloof ik!
Ik heb zelfs een verhaal gehoord( het is een verhaal dus weet niet 100% zeker dat het waar is)
Maar een meisje heeft daar een paar weken in de zomervakantie gewerkt en mocht 1 mee nemen.
En ze mocht ook nog zelf uitzoeken
Het is een verhaal nogmaals dus weet niet of het waar is Lachen
Denk het haast wel want zo is hij wel:)
Ze moest wel erg hard werken denk ik dan haha Haha!

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:37

Firegurl schreef:
Hoe duur zou zo,n paard nou kosten bij hem,weet je dat ?


Dat is eigenlijk dom om te vragen, die boer is allang blij dat hij meer dan de kiloprijs voor zn paarden gaat krijgen. Ik weet dat ik nu heel bokt over me heen ga krijgen maar goed.
Die man zit nu waarschijnlijk schaterlachend in zn luie stoel aangezien hij door het "marum'verhaal veel meer aan zijn paarden gaat verdienen dan dat hij anders had gedaan! oftwel hij wordt er beter van, kan nog meer fokmateriaal aanschaffen zodat hij volgend jaar nog meer paarden heeft en nog meer problemen kan opleveren. Denk hier maar eens over na

Yrrah
Berichten: 484
Geregistreerd: 24-08-05

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:42

inkepink schreef:
Firegurl schreef:
Hoe duur zou zo,n paard nou kosten bij hem,weet je dat ?


Dat is eigenlijk dom om te vragen, die boer is allang blij dat hij meer dan de kiloprijs voor zn paarden gaat krijgen. Ik weet dat ik nu heel bokt over me heen ga krijgen maar goed.
Die man zit nu waarschijnlijk schaterlachend in zn luie stoel aangezien hij door het "marum'verhaal veel meer aan zijn paarden gaat verdienen dan dat hij anders had gedaan! oftwel hij wordt er beter van, kan nog meer fokmateriaal aanschaffen zodat hij volgend jaar nog meer paarden heeft en nog meer problemen kan opleveren. Denk hier maar eens over na

Idd, ik denk dat L. nog wel eens de lachende derde kan worden in het verhaal.
En wat de prijs betreft? Ik zou zeggen bel hem en bied geld (of laat hem geld vragen). Dan weet je het.

Efes
Berichten: 111
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:42

inkepink schreef:
Firegurl schreef:
Hoe duur zou zo,n paard nou kosten bij hem,weet je dat ?


Dat is eigenlijk dom om te vragen, die boer is allang blij dat hij meer dan de kiloprijs voor zn paarden gaat krijgen. Ik weet dat ik nu heel bokt over me heen ga krijgen maar goed.
Die man zit nu waarschijnlijk schaterlachend in zn luie stoel aangezien hij door het "marum'verhaal veel meer aan zijn paarden gaat verdienen dan dat hij anders had gedaan! oftwel hij wordt er beter van, kan nog meer fokmateriaal aanschaffen zodat hij volgend jaar nog meer paarden heeft en nog meer problemen kan opleveren. Denk hier maar eens over na




idd je heb helemaal gelijkt!

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:44

inkepink schreef:

Dat is eigenlijk dom om te vragen, die boer is allang blij dat hij meer dan de kiloprijs voor zn paarden gaat krijgen. Ik weet dat ik nu heel bokt over me heen ga krijgen maar goed.
Die man zit nu waarschijnlijk schaterlachend in zn luie stoel aangezien hij door het "marum'verhaal veel meer aan zijn paarden gaat verdienen dan dat hij anders had gedaan! oftwel hij wordt er beter van, kan nog meer fokmateriaal aanschaffen zodat hij volgend jaar nog meer paarden heeft en nog meer problemen kan opleveren. Denk hier maar eens over na


Dan had ie ze allang op Marktplaats staan.....denk daar maar eens over na.......

vandemariene
Berichten: 73
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:50

Ik weet er nier meer van dan er in de media verteld en geschreven wordt maar ik weet wel zeker dat de eigenaar dit hele gebeuren niet heb gewild!
En dan nog iets ik heb er op zich niet veel op tegen als een deel geslacht zou worden... Dit is volgens de media de man z'n inkomen... Dieren fokken voor handel en slacht. Net als alle andere boeren in nederland die dieren fokken. Of denken sommige mensen (dus geen vegataries en veganisten) onder de lezers dat de karbonade en kipkluifje en frikandel uit de fabriek komen...

Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:56

Oh ik dacht dat kroketten zo in de muur werden geboren Haha! Haha! Haha!

jesterlover

Berichten: 729
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Meppel

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:56

Waarom loopt er nu dan alsnog een inzamelingsactie..??

Weet iemand dat mischien??

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:57

jesterlover schreef:
Waarom loopt er nu dan alsnog een inzamelingsactie..??

Weet iemand dat mischien??


Om de verkiezingscampagne te betalen!!

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:58

Whoa, dit is circus van de media en ruikt mij te sterk naar komkommers. Dat ze niet worden geslacht neemt toch niet weg dat ze gefokt zijn voor de slacht?

Wel mooi om aan de hand van alle reacties te zien hoe hoog het paard in aanzien staat bij de Nederlandse bevolking (zitten we hier op bokt toch niet over niets te kletsen)

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:59

vandemariene schreef:
Ik weet er nier meer van dan er in de media verteld en geschreven wordt maar ik weet wel zeker dat de eigenaar dit hele gebeuren niet heb gewild!
En dan nog iets ik heb er op zich niet veel op tegen als een deel geslacht zou worden... Dit is volgens de media de man z'n inkomen... Dieren fokken voor handel en slacht. Net als alle andere boeren in nederland die dieren fokken. Of denken sommige mensen (dus geen vegataries en veganisten) onder de lezers dat de karbonade en kipkluifje en frikandel uit de fabriek komen...


Grappig, vlees en al helemaal frikandel komt toch echt uit de fabriek, maar dat is weer een andere discussie.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:04

Paraat schreef:

Grappig, vlees en al helemaal frikandel komt toch echt uit de fabriek, maar dat is weer een andere discussie.


Kom eens kijken op de boer om te zien waar vlees vandaan komt..... Haha!

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:08

mensen, alsjeblieft, wees nou eens BLIJ dat ze gewoon NU in elk geval niet naar de slacht gaan!
want uiteindelijk sterft haast geen 1 paard een natuurlijke dood hoor..
deze paarden hebben het mooi toch, leven in natuurlijke omstandigheden, en nu hopelijk ook met betere verzorging vanwege de aid en db.
ik ben echt hartstikke blij dat het slacht verhaal ontkracht is, en kan eindelijk weer toegeven aan mijn groete gevoel van blijdschap dat ik kreeg toen de paarden zo prachtig mooi achter die meiden op hun paarden aan naar de wal draafden!
het was en blijft geweldig, zoiets moois had ik nog nooit gezien!!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:13

Tja het mooiste is als je ze na een lang gelukkig leven in de wei vind met het gras nog in de mond, maar helaas is dat voor weinigen weggelegd.

Jacimatho

Berichten: 9608
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:13

Het Fryske Gea zingt opeens een heel ander liedje????

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:14

het zou idd sneu zijn voor deze paarden
maar aan de andere kant... de meeste mensen eten nu eenmaal graag dieren op
en varkens kippen en koeien ondergaan dagelijks hetzelfde lot, daar maakt niemand zich druk om
toch een beetje krom
veel mensen willen er liever niet te veel bij stil staan, waar dat vlees nu eigenlijk vandaan komt voordat het uit de fabriek komt, ooit waren dat ook schattige kalfjes en biggetjes Verdrietig
aan bijna elk stukje vlees gaat dierenleed vooraf..maar dat zie je niet als het vlees bij de slager in de vitrine ligt...
voor mij ook dé reden dat ik vlees niet meer door mijn keel kan krijgen
of het nu een paard koe of varken is, een dier is een dier....toch??

Cristina

Berichten: 836
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: De mooiste plek van NL : de Achterhoek

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:17

Firegurl schreef:
Hoe duur zou zo,n paard nou kosten bij hem,weet je dat ?


Ja ....de slachtprijs natuurlijk Clown

Cristina

Berichten: 836
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: De mooiste plek van NL : de Achterhoek

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:20

slimmerik schreef:
jesterlover schreef:
Waarom loopt er nu dan alsnog een inzamelingsactie..??

Weet iemand dat mischien??


Om de verkiezingscampagne te betalen!!


whahahaha die is goed Clown