Paarden Marrum niet naar de slacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:11

Cristina schreef:
bokjeborgeld schreef:
WAt jullie ook kunnen doen is zelf nogmaals een mailtje sturen... deze meneer hoekstra gaf ook aan bij mij dat ze er zeer veel mee doen. ik gaf dus ook aan dat deze man slecht voor zijn dieren was en dat dit algemeen bekend was. zegt hij tegen mij dit haalt u uit de media dus uw verhaal is gebasseed op....

ik zeg wat? lucht? wou je dat zeggen?

nee mijn verhaal is gebasseerd op mijn eigen mening hoe ik er over denk dat ik vind dat die zak om de kont voor het gerecht moet.

zoals u nu op mij overkomt mijnheer hoekstra lijkt het alsof u het eens bent met de gang van zaken?


dus ik denk dames en heren dat als u iets weet, dit moet melden op de website. uw telefoonnummer erbij moet zetten... dan wordt u wel gebeld.




Heeft iemand nog een liter VLOEIBARE ZEEP MET SPRAAKVERZACHTER voor ons kind hier ?? Koe

*vraagt zich af wat er nu weer mis is met deze post*

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:13

BitchyWitchy schreef:
dat weet ik niet, maar ik beweer ook niet het te weten....... Als Slimmerik het zo zeker weet wil ik graag weten waarom. Ik moet me toch een mening kunnen vormen? Misschien weet zij wel meer als ik........


Ik ga geen geld geven als ik er niet volledig van overtuigd ben dat dat voor het goede doel gebruikt wordt. En zo net in de aanloop naar de verkiezing..... nee hoor, daar vertrouw ik niet op!

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:14

BitchyWitchy schreef:
*vraagt zich af wat er nu weer mis is met deze post*



Taalgebruik.....taalgebruik......

Wij zijn uit een milieu dat je bij zo'n taalgebruik gesommeerd wordt je mond te spoelen Haha!

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:15

...
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:15

slimmerik schreef:
Pff luisteren is ook een vak. De heer Lootsma heeft gezegd dat in principe hij niet fokt voor de slacht. Echter paarden die niet fokbaar, verkoopbaar en dus verhandelbaar zijn die komen uiteindelijk bij de slacht terecht..... Dat gebeurt ook op manege's en andere handelsstallen.

PvdD ziet hier een mooi verkiezingsitem in.... Ik noem het gewoon kiezersbedrog.....Maar zoals gister o.a. door een rusthuis voor paarden werd gezegd: Zulke paarden hebben soms nog een leven van 20 jaar voor zich. Hoe wil je de DA-kosten betalen (want die zijn voor dergelijke paarden meestal erg hoog) en alle verdere verzorgingskosten betalen?

Ook stoorde ik me gisteren aan een vrouw die vond dat zieke en kreupele paarden niet geslacht moesten worden maar ge-euthaniseerd en gecremeerd moesten worden. Bij euthanisatie krijgt zo'n beest meestal 2 injecties....'n spierverslapper en daarna nog iets recht in het hart. Heb dit verschillende keren bij koeien en honden zien gebeuren.....echt niet pijnloos vaak. Bij slachten gaat er een stoot recht door de kop heen...... Klinkt hard maar volgens mij pijnlozer dan de euthanisie optie. (die helaas soms de beste oplossing is als het dier niet meer naar het slachthuis kan)


Je hebt in dit opzicht helemaal gelijk.
In sommige gevallen is de slacht nog vriendelijker dan de euthanasie.
Ik heb paarden tegen euthanasie zien vechten, nou dat wil je echt niet zien Huilen
Met bebloede ogen en kapotgeslagen oogkassen, omdat ze tijdens het vechten met hun hoofd tegen de wanden aan slaan. Ach gut en noem maar op.
Een noodslachting heb ik meegemaakt, en dat was nog sneller en vriendelijker dan de euthanasie. Bloos
Het is bij de meste dan ook meestal het idee van slachting. Ach gut
Tuurlijk wil je dat voor je paardje nooit, maar soms heb je geen keuze. Verdrietig
En er zijn zeker ook paarden die totaal niet onder de mensen kunnen vertoeven, en die zijn gezond.
Alleen onhandelbaar en gevaarlijk. En op dat punt is dan de Hr. Lootsma echt niet de enige Knipoog

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:17

slimmerik schreef:
BitchyWitchy schreef:
*vraagt zich af wat er nu weer mis is met deze post*



Taalgebruik.....taalgebruik......

Wij zijn uit een milieu dat je bij zo'n taalgebruik gesommeerd wordt je mond te spoelen Haha!

Pardon????? Wij zijn uit een milieu......... *proest* Ieder uit zich op zijn manier. Ben wel blij dat ik mijn mond niet hoefde spoelen toen ik net zei dat die boer een lamlul is. Maar waarschijnlijk staat bij "jullie milieu" de boktcensuur aan, en was dat niet opgevallen Clown

Goed, ik zeg maar ff helemaal niks meer, laat ik maar ontopic blijven.......

Cristina

Berichten: 836
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: De mooiste plek van NL : de Achterhoek

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:20

@Bitchy Witchy...Als de Nederlandse regering niet eens voor hun eigen "afgedankte oudjes" kunnen zorgen en ze dumpen in snikhete barakken waren ze sterven van te weinig drinken en de hele dag hun "uitwerpselen" moeten ophouden of er erger nog erop zitten Ach gut , vind ik dit "paardendrama" wel meevallen. Ik weet zeker dat er meer oudjes verwaarloosd worden als paarden in NL.!! En de PvD die moet zich druk gaan maken over het onterecht uitroeien van gezonde koeien en schapen ed. tijdens een nieuwe MKZ of de uit voorzorg verbrande gezonde kippen voor een MOGELIJKE vogelgriep. En laten we beginnen met de Hooglanders in de Flevo polder bij te voeren dit jaar. Die sterven ook bij bosjes.De PvD is een partij gebakken lucht Clown

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:21

@bichtwichy, met alle respect hoor, maar denk je dat het voor paarden leuker is om manege paard te zijn, dan op een kudde te lopen voor zolang ze leven?

dat er heel veel dingen beter moeten dat is acht absoluut waar, idd die dingen die Christina net opnoemd..
je zou haast niet weten waar je moet beginnen, en of het iets uit zou halen als je er iets tegen onderneemt, zo machteloos voel ik me door dergelijke dingen..

Owens_hartje

Berichten: 159
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Delft

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:22

fjordido schreef:
ze kunnen beter een fonds oprichten ter stimulering van het vegetarisme

geen markt meer.. aanbod droogt vanzelf op

Tja dan kan je ze beter een spuitje geven, en dan zie je gelijk hoe diervriendelijk de dieren worden afgevoerd. Bloos
Met zo'n grote grijper, of het een stuk vuil is.
Wel leuk dat hangende hoofd en die kapot geknepen benen.
Nou dank je wel, dan zou ik de mijn toch zeker aan de leeuwen voeren.

kimmie261

Berichten: 19227
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:23

voor de mensen die denken dat als nederland geen vlees meer zou eten dat er dan geen dieren geslacht meer worden...

nederland is 1 van de grootste exportlanden van vlees,het is zelfs zo,dat ons beste vlees naar het buitenland geexporteerd wordt en wij dus de mindere biefstuk eten.

dus voor de economie een zeer belangrijk.daarom zal het al niet zo zijn dat al zou heel nederland vegetarisch worden dat er dan niet meer geslacht zou worden.

daarnaast,wat doen we met al de oude melkkoeien???bij jullie in de achtertuin??of mogen deze wel geslacht worden??

zou het zo zijn dat als wij allemaal geen vlees meer zouden eten ,dat er geen dieren meer geslacht zouden worden,(wat echt niet zo is,want alle overige landen eten gewoon wel vlees),dan zouden er een heleboel dieren uitsterven,geen koeien meer,niemand die die beesten gaat houden voor de lol..

en ik moet zeggen,ik ben niet tegen slachten,niet tegen vlees eten,maar vind wel dat de dieren zo min mogelijk moeten lijden.

het slachten zou snel,en zo dichtbij mogelijk bij huis moeten gebeuren.

maar dagelijks rijden vrachtwagens vol met varkens naar italie om daar "goedkoop" geslacht te worden,en ingeseald weer naar nederland terug te komen...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 08-11-06 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:23

Marigold schreef:
@bichtwichy, met alle respect hoor, maar denk je dat het voor paarden leuker is om manege paard te zijn, dan op een kudde te lopen voor zolang ze leven?

dat er heel veel dingen beter moeten dat is acht absoluut waar, idd die dingen die Christina net opnoemd..
je zou haast niet weten waar je moet beginnen, en of het iets uit zou halen als je er iets tegen onderneemt, zo machteloos voel ik me door dergelijke dingen..

Dit had ik verwacht..... Maar beter op een goede manege, dus een GOEDE MANEGE, onderbrengen dan bij die boer..........

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:24

Cristina schreef:
@Bitchy Witchy...Als de Nederlandse regering niet eens voor hun eigen "afgedankte oudjes" kunnen zorgen en ze dumpen in snikhete barakken waren ze sterven van te weinig drinken en de hele dag hun "uitwerpselen" moeten ophouden of er erger nog erop zitten Ach gut , vind ik dit "paardendrama" wel meevallen. Ik weet zeker dat er meer oudjes verwaarloosd worden als paarden in NL.!! En de PvD die moet zich druk gaan maken over het onterecht uitroeien van gezonde koeien en schapen ed. tijdens een nieuwe MKZ of de uit voorzorg verbrande gezonde kippen voor een MOGELIJKE vogelgriep. En laten we beginnen met de Hooglanders in de Flevo polder bij te voeren dit jaar. Die sterven ook bij bosjes.De PvD is een partij gebakken lucht Clown

Ging dit topic nou over de paarden uit Marrum of over politiek???

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:27

ik bedoel er echt niks negatiefs mee daarom zei ik ook met alle respect.
maar manege klinkt als op stal, veel onder het zadel, ect.
en dat is heel anders dan op een kudde met rangorde, natuurlijk gedrag, ect.
paarden weten niet eerder dat ze het rot krijgen (dus op transport) dan wanneer ze werkelijk op die wagen staan he..
en ik ben bang dat manegepaarden uiteindelijk ook precies diezelfde route moeten afleggen.
triest is het eigenlijk, diep trietst Boos!

Leonora
Berichten: 617
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:27

Cristina schreef:
@Bitchy Witchy...Als de Nederlandse regering niet eens voor hun eigen "afgedankte oudjes" kunnen zorgen en ze dumpen in snikhete barakken waren ze sterven van te weinig drinken en de hele dag hun "uitwerpselen" moeten ophouden of er erger nog erop zitten Ach gut , vind ik dit "paardendrama" wel meevallen. Ik weet zeker dat er meer oudjes verwaarloosd worden als paarden in NL.!! En de PvD die moet zich druk gaan maken over het onterecht uitroeien van gezonde koeien en schapen ed. tijdens een nieuwe MKZ of de uit voorzorg verbrande gezonde kippen voor een MOGELIJKE vogelgriep. En laten we beginnen met de Hooglanders in de Flevo polder bij te voeren dit jaar. Die sterven ook bij bosjes.De PvD is een partij gebakken lucht Clown


Helemaal goed Haha!

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:30

BitchyWitchy schreef:
Marigold schreef:
@bichtwichy, met alle respect hoor, maar denk je dat het voor paarden leuker is om manege paard te zijn, dan op een kudde te lopen voor zolang ze leven?

dat er heel veel dingen beter moeten dat is acht absoluut waar, idd die dingen die Christina net opnoemd..
je zou haast niet weten waar je moet beginnen, en of het iets uit zou halen als je er iets tegen onderneemt, zo machteloos voel ik me door dergelijke dingen..

Dit had ik verwacht..... Maar beter op een goede manege, dus een GOEDE MANEGE, onderbrengen dan bij die boer..........


gisteren is er iemand bij die boer geweest.(die ik ken)
en het zag er super uit.
ben je wel ens bij die boer geweest??
het erf is wel vies maja als de paarden maar goed staan
en dat is zo
dus laten we hopen dat het zo blijft:D
zo niet is de db er snel genoeg bij!
de paarden in het land staan er SUPER bij!!:D gelukkig

Cristina

Berichten: 836
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: De mooiste plek van NL : de Achterhoek

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:31

BitchyWitchy schreef:
Cristina schreef:
@Bitchy Witchy...Als de Nederlandse regering niet eens voor hun eigen "afgedankte oudjes" kunnen zorgen en ze dumpen in snikhete barakken waren ze sterven van te weinig drinken en de hele dag hun "uitwerpselen" moeten ophouden of er erger nog erop zitten Ach gut , vind ik dit "paardendrama" wel meevallen. Ik weet zeker dat er meer oudjes verwaarloosd worden als paarden in NL.!! En de PvD die moet zich druk gaan maken over het onterecht uitroeien van gezonde koeien en schapen ed. tijdens een nieuwe MKZ of de uit voorzorg verbrande gezonde kippen voor een MOGELIJKE vogelgriep. En laten we beginnen met de Hooglanders in de Flevo polder bij te voeren dit jaar. Die sterven ook bij bosjes.De PvD is een partij gebakken lucht Clown

Ging dit topic nou over de paarden uit Marrum of over politiek???


Beide Koe

Cristina

Berichten: 836
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: De mooiste plek van NL : de Achterhoek

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:35

@ Nikkiej, jij beschikt over een dosis gezond (boeren)verstand! Houwen zo!! Haha!

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:36

gaaf Nickiej, dat is goed om te lezen! Lachen

ben je er ook wel eens andere jaren geweest, rond deze tijd?
om te vergelijken of het altijd zo netjes was rond deze tijd snapje, of dat hij nu meer zijn best heeft gedaan?
zie je die schimmel ook wel eens? Pling

HummerTime

Berichten: 3926
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Tessenderlo, België

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:36

Cristina schreef:

Beide Koe

*haalt wel heel erg gevat antwoord weer weg en loopt naar wastafel, pakt zeep, spoelt vrijwillig*

Cristina

Berichten: 836
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: De mooiste plek van NL : de Achterhoek

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:38

BitchyWitchy schreef:
Cristina schreef:

Beide Koe

*haalt wel heel erg gevat antwoord weer weg en loopt naar wastafel, pakt zeep, spoelt vrijwillig*


En wat gebeurde er toen.....spannnnnend !!! Tong uitsteken

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:41

nikkiej_86 schreef:
gisteren is er iemand bij die boer geweest.(die ik ken)
en het zag er super uit.
ben je wel ens bij die boer geweest??
het erf is wel vies maja als de paarden maar goed staan
en dat is zo
dus laten we hopen dat het zo blijft:D
zo niet is de db er snel genoeg bij!
de paarden in het land staan er SUPER bij!!:D gelukkig


Gelukkig staan ze er goed bij. Is die boer al klaar voor de touringbussen die dit weekend langs komen om te kijken Knipoog ?

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:43

..
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke86

Berichten: 2478
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: Herbaijum Fryslân

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:44

Marigold schreef:
gaaf Nickiej, dat is goed om te lezen! Lachen

ben je er ook wel eens andere jaren geweest, rond deze tijd?
om te vergelijken of het altijd zo netjes was rond deze tijd snapje, of dat hij nu meer zijn best heeft gedaan?
zie je die schimmel ook wel eens? Pling



Ehhmm die schimmel zegt me zo niks.
En ben er wel eens rond deze tijd van het jaar geweest toen ik nog kleiner was.
Maar dan was het zooitje, weet niet hoe het nu in de stallen is .
Denk dat dat nu ook wel beter is.
En het grootste deel van zen paarden staat nu buiten Lachen
En zien er goed uit .

Edit: zoals ik eerder zei is er gisteren iemand geweest die wel in de stallen is geweest
En die vond het er keurig uitzien
Laatst bijgewerkt door Nienke86 op 08-11-06 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cristina

Berichten: 836
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: De mooiste plek van NL : de Achterhoek

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:46

IKbenEllen schreef:
nikkiej_86 schreef:
gisteren is er iemand bij die boer geweest.(die ik ken)
en het zag er super uit.
ben je wel ens bij die boer geweest??
het erf is wel vies maja als de paarden maar goed staan
en dat is zo
dus laten we hopen dat het zo blijft:D
zo niet is de db er snel genoeg bij!
de paarden in het land staan er SUPER bij!!:D gelukkig


Gelukkig staan ze er goed bij. Is die boer al klaar voor de touringbussen die dit weekend langs komen om te kijken Knipoog ?


whahahaha ...jaja ik ik heb wel zin in een snoepreisje naar Marrum (op kosten van de PvdD he)
Neem dan allemaal 1 zakje Vanila paardensnoepjes mee voor de schrik van die "arme" dieren (als ze het lusten he) anders gaat het weer mee terug voor de Shet van de buren Haha! Haha!

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Paarden Marrum niet naar de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:50

En die boer maar koffie schenken...... koekje erbij? Haha!