Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:56

maandag ook onverwacht nog op hedel beland,
stonden weer genoeg dieren
maar echt schokkende dingen ben ik niet tegengekomen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:04

[***] schreef:
Jij hebt duidelijk een ander idee bij een goede fokker dan ik. En als je niet op de markt gekocht hebt snap ik niet waarom je het in die context noemt.

Ik ben 2 x in Hedel geweest en ook op andere paardenmarkten, en op de moderne paardenmarkt marktplaats.nl kom ik ook regelmatig, dus ik oordeel over iets waar ik bekend mee ben.

Ik zal het je nog 1x proberen uit te leggen Knipoog

Ik noem markt en fokker in 1 zin, omdat het dus niet uitmaakt waar slachtpaarden vandaan komen. Overal kunnen slachtpaarden vandaan komen, alleen zal het er bij een fokker minder dik bovenop liggen dan bij een markt.

Maar ik weet heus wel wat een goede fokker is, ikzelf koop enkel paarden van fokkers en niet van markten, omdat ik het een stukje zekerheid vind. Maar dan nog komen er slachtpaarden bij fokkers vandaan en sportpaarden van de markt (bekend met Egbert Schep?).

En daarbij blijf ik van mening dat je de markt in Hedel absoluut niet kunt vergelijken met de markt in Utrecht.

Anoniem

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:19

Quellian schreef:
Maar dan nog komen er slachtpaarden bij fokkers vandaan en sportpaarden van de markt


1 zwaluw maakt nog geen lente

Je kan het nog wel 1 x uitleggen, maar ik ben het gewoon niet met je eens Knipoog

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 17:22

[***] schreef:
Quellian schreef:
Maar dan nog komen er slachtpaarden bij fokkers vandaan en sportpaarden van de markt


1 zwaluw maakt nog geen lente


En met je ogen dicht zie je het verschil niet tussen wit en zwart Knipoog

Maar dit is al ver offtopic.

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:21

NoaC schreef:
Sorriso schreef:
Hmmm, het blijft een paardenMARKT. Er staat van alles tussen, goede, en minder goede paarden. Ik kijk hier niet raar van op, het blijven grotendeels paardenboeren die hun paarden aanbieden in Hedel... Ligt er net aan watvoor boer je treft!

Nou, de fokkers en handelsstallen waren niet op 2 handen te tellen hoor! Haha!
Maar inderdaad waren er OOK paarden die je met geld toe nog niet wil hebben.


Ja oké die komen er ook steeds meer, maar meestal zijn dat van oorsprong dan nog steeds boeren hahaha.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:01

amondi schreef:
Ik ga toch maar partij voor de Dieren stemmen, zo weinig respect iedere keer weer naar beesten toe, gadver!

ik heb het mij ook voorgenomen zodra ik 18 ben Ja

judithM
Berichten: 1501
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:20

[***] schreef:
NoaC schreef:

Ik snap niet waarom mensen alleen maar fokken waar al verschrikkelijk veel van is, zonder papier, mini's, kruising friezen, kruising halflinger, papierloze welshjes... Daar erger ik me nog het meest aan op een paardenmarkt, de markt op zich is niet zo slecht geregeld, maar al die beestjes waar mee geleurd wordt en wat niet verkocht wordt raakt op de vrachtwagen naar het slachthuis. Dan kun je het toch niet serieus leuk vinden om een veulen(s) in de wei te hebben als hobbyfokker!?



AMEN Afgod

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:44

Quellian schreef:
NoaC en ik hebben 4 jaar geleden een Shet gekocht, dochter van een Kroonmerrie en levenslange goedgekeurde hengst. Die konden we met 3,5 maand bij de fokker halen, anders ging ie de hondenbrokken in.

Dus klopt niet helemaal wat je zegt. Zéker wat betreft Shetten.


Zelf woon ik in Zuidlaren waar vorige maand de jaarlijkse grote paardenmarkt was. Heb daar ook geen mistoestanden gezien maar er werd goed gecontroleerd gelukkig.

Maar even terugkomend op jouw bij een fokker gekochte shet, die zogenaamde fokker lijkt meer op een vermeerderaar als hij zijn shet met blijkbaar goeie afkomst naar de slager wilde brengen.
Of was er dan toch iets mis mee..... Afbeelding

GeartsjeS

Berichten: 50
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Groningen (paardjes in Friesland)

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 19:47

moontje13 schreef:
amondi schreef:
Ik ga toch maar partij voor de Dieren stemmen, zo weinig respect iedere keer weer naar beesten toe, gadver!

ik ben het HELEMAAL met je eens! Ja jammer dat ik niet kan stemmen..


Ik weet niet of je de website van de PvdD al eens bekeken hebt, maar er staat zeer zeinig tot niets op over de onderwerpen die er tot nu toe spelen? is dat niet belangrijk dan?
sorry maar als je als partij bekende mensen zoals georgina verbaan, nou dan ben je diep gezakt.
Ik vindt het goed als ze mee doen. Alleen moeten ze ook meer aan de MENS denken want ze zullen misschien in het 'bestuur' komen van een Land! en dan moet je toch wat verder denken dan alleen maar dieren. Denk eens aan de Zorg, Economie, Justitie en Onderwijs. Heb daar nog niets over gehoord, toch hele belangrijke dingen in het leven. Dus Partij voor de Dieren stemmen? ik vindt het best hoor... maar kijk dan ook even naar hun verdere verkiezingsprogramma en standpunten.

Of is Nederland niet meer geintereseerd in de toekomst. Ik begin er wel aan te twijfelen. De meest idioote partijen komen voorbij. Ik zeg niet dan de PvdD idioot is hoor, ik ben het met veel dingen eens. maar mensen moeten ook verder kijken
Ook zoiets maar dan nog erger: Partij voor het Feest (of zoiets)
nou hoe bedenk je het! geen eens een volledige programma hebben ze.

Sorry dat moest ik even kwijt !! Lachen
maar ik baal ook hoor dat er tegenwoordig zo met dieren om gegaan wordt.
Hopelijk komt het nog eens goed....
Moeten wij het goede voorbeeld maar geven. !!!

silketje

Berichten: 365
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: limburg, belgie

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:17

Ben der ook geweest en idd, er staat het een en ander tussen, maar ook gezonde hoor! zoals eentje waar ik nu naar de eigenaar op zoek ben. kan iemand me mss helpen? een boerenruin die in de straat van de omroep stond? een zwartschimmel? bij 2 heren? kent iemand deze toevallig?

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:18

Ik ben afgelopen maandag in hedel geweest, maar ik heb absoluut geen gevallen gezien van paarden die er dusdanig aan toe waren dat de DB eraan te pas moet komen...
oke, er stonden er wel tussen die slecht op de hoeven stonden, en ik heb wel wat wondjes gezien, maar niks schokkends hoor

Erik88
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:24

Als ik dat zo zie dat van de Party voor de Dieren.
Wordt dat een grote puinhoop.
Alles voor de dieren en verder niks.
Neem nou de paarden. Ze klagen die man aan vanuit Amsterdam. Ze weten de achterliggende gedachte helemaal niet. Vervolgens moet de Aivd de paarden in beslag nemen.. ? En waar komen ze dan terecht. Juist waar ze nu ook zijn.
Alleen maar media spectakel.

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:58

ook ik was in Hedel en heb wel een schokkende wond gezien welke een Fries had op de rechterkaak,ik vermoed dat het een doorgebroken abces was van een ontstoken kies ofzo,het zag er echt niet uit!!
de zwarte bandage waarmee eea waarschijnlijk eerst was afgedekt hing op dat moment op half 7,ik ben niet zo'n flauwe maar dit vond ik wel echt erg om te zien.
ik vraag me ook af hoe iemand op het idee komt zo'n dier mee te nemen,en ook of iemand zo'n beest durft te kopen?

ik erger me overigens wel dood aan mensen die 2 paarden uit de rij trekken,dat zo debiel doet dat de andere buurpaarden gaan slaan,hele mensenmassa's allerlei kanten op moeten vliegen (mijn nek in o.a) en dan de twee paarden die zo debiel meegesleurd worden op hun lazer krijgen!

God wat werd ik daar kwaad om,en heb dan ook geroepen dat ze die kerel voor zijn poten moesten slaan ipv de paarden!!
een meneer die het met me eens was bood me omiddellijk zijn stok aan om erop los te rammen Haha!
heb ik wijselijk maar niet gedaan maar potjandorie wat vind ik dat gemeen!

Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 21:41

Er loopt controle op de paardenmarkten van de AID en van de RVV. Dus als er iets niet in orde is dan worden ze gelijk van de markt afgehaald.

Mijn vader en mijn broer zijn naar Hedel geweest, ik ben zelf naar Zuidlaren geweest. Er staan paarden tussen met wat wondjes aan de benen wat vaak van gekomen is van het strijken etc. Maar het wilt niet zeggen dat er op de markten alleen 'wrakvee' komen want dat is niet waar. Dit gebeurd ook niet eens in Utrecht want het mag niet eens aan de markt komen.

Mijn vader is een ERKENDE PAARDENHANDELAAR, dus hij moet begin van het jaar al geld betalen voor zijn inschrijving als Erkend PAARDENHANDELAAR. Tegenwoordig noemt iedereen zich handelaar en ze zijn nergens ingeschreven en wat betreft de garantie heb je tot de stoeprand.

De partij van de Dieren controleert niet eerst de feiten en gaat op geruchten af, netals met de paarden in Friesland.
De AID is bij deze mensen geweest en er is niets aan te merken. Lees de AD van vandaag maar.
Tegenwoordig wordt alles gelijk op het slachten gegooid terwijl dit niet eens waar is bv: alle paarden wat naar Italië gaan wordt geslacht, dit is niet zo. Deze dieren wordt verkocht voor o.a. de fokkerij om er nieuwe bloedlijn mee te krijgen. Tuurlijk gaan er ook dieren de grens over om geslacht te worden netals evenhoevigen.

Als je er zelf niet in zit en weet hoe het allemaal gaat, de regels en wetten waar wij ons aan moeten houden, dan is het makkelijk mee praten met de rest. Hierdoor wordt de erkende handel in een kwaad daglicht gezet en kan je zeggen dat is niet leuk. Er zijn mensen die met de paardenhandel hun snee brood moeten verdienen.

silverbrumby

Berichten: 2913
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek ;)

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:56

Destiny22 schreef:
Mijn zus is maandag op die markt geweest en ze zei dat het echt verschrikkelijk was om aan te zien!

Er stonden paarden met verschrikkelijke wonden helemaal ontstokken, sommige waren ontzettend kreupel en ga zo nog maar even door! Er stonden maar een paar op het oog gezien gezonden paarden bij

Ze wilde het een keer gezien hebben en was er toevallig in de buurt. Ze vond het echt verschrikkelijk en ging er helemaal beroert weg van wat ze gezien had wat die paarden aangedaan wordt en wilde dat ze er nooit heen geweest was!

Hoe kunnen mensen het die arme dieren aan doen he!! Kan er zo kwaad om worden!!


nou dan overdrijft je zus dan wel flink, de paarden stonden er relatief netjes bij. Er staat vele jong spul, tja dat ziet er niet alledaags verzorgd uit normaal , maar daar moet je doorheen kijken. Ik heb echt niets gezien met ontstoken wonden e.d., even voor de duidelijkheid dat ook de A.I.D dat dan echt wel gezien zou hebben! Er zullen vast her en der wat wondjes of schaafplekjes zitten van transport o.i.d

silverbrumby

Berichten: 2913
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek ;)

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 22:57

Kurby schreef:
Er loopt controle op de paardenmarkten van de AID en van de RVV. Dus als er iets niet in orde is dan worden ze gelijk van de markt afgehaald.

Mijn vader en mijn broer zijn naar Hedel geweest, ik ben zelf naar Zuidlaren geweest. Er staan paarden tussen met wat wondjes aan de benen wat vaak van gekomen is van het strijken etc. Maar het wilt niet zeggen dat er op de markten alleen 'wrakvee' komen want dat is niet waar. Dit gebeurd ook niet eens in Utrecht want het mag niet eens aan de markt komen.

Mijn vader is een ERKENDE PAARDENHANDELAAR, dus hij moet begin van het jaar al geld betalen voor zijn inschrijving als Erkend PAARDENHANDELAAR. Tegenwoordig noemt iedereen zich handelaar en ze zijn nergens ingeschreven en wat betreft de garantie heb je tot de stoeprand.

De partij van de Dieren controleert niet eerst de feiten en gaat op geruchten af, netals met de paarden in Friesland.
De AID is bij deze mensen geweest en er is niets aan te merken. Lees de AD van vandaag maar.
Tegenwoordig wordt alles gelijk op het slachten gegooid terwijl dit niet eens waar is bv: alle paarden wat naar Italië gaan wordt geslacht, dit is niet zo. Deze dieren wordt verkocht voor o.a. de fokkerij om er nieuwe bloedlijn mee te krijgen. Tuurlijk gaan er ook dieren de grens over om geslacht te worden netals evenhoevigen.

Als je er zelf niet in zit en weet hoe het allemaal gaat, de regels en wetten waar wij ons aan moeten houden, dan is het makkelijk mee praten met de rest. Hierdoor wordt de erkende handel in een kwaad daglicht gezet en kan je zeggen dat is niet leuk. Er zijn mensen die met de paardenhandel hun snee brood moeten verdienen.

*AMEN*

olafj
Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-04

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 23:46

Zo en nu is het duidelijk lijkt mij!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:39

@ Kurby: helemaal met je eens!!

@ Flicka: met onze Shet was niets mis, maar het maakte de fokker blijkbaar niet zoveel uit aan wie hij z'n pony's verkocht. Heeft imo erg veel te maken met het hart niet op de juiste plek hebben Bloos

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 09:58

knolle_krack schreef:
amondi schreef:
Ik ga toch maar partij voor de Dieren stemmen, zo weinig respect iedere keer weer naar beesten toe, gadver!



GATVER STELLETJE ZIELEE! Boos!



iets meer respect graag! ik scheld jou toch ook niet uit of zo?
En vloeken is al helemaal not done!

edit: ik zag dat Sjoerd al gereageerd heeft, sorrie Sjoerd.

silketje

Berichten: 365
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: limburg, belgie

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 17:21

die fries met die wonde was vreselijk ja, en dat verdoezelen met een sjaaltje, vreselijk. dat was ook wel een van de ergste daar denk ik.
echt niemand meer info over de eigenaars van dat trekpaard, ruin, zwartschimmel?

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Ruim 80 paarden in beslag genomen na paardenmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:06

Zojuist uit zeer betrouwbare bron vernomen, het gaat over 23 paarden zonder gezondheidscertificaat, of bepaalde dokumenten voor de uitvoer, ondertussen is één paard overleden, paarden staan op dit ogenblik in beslag in Belgie. Er waren een groot aantal friezen bij. Maandag moet er nog en overeenkomst komen tussen Belgie en Nederland. De paarden waren bestemd voor Franrijk, Italie en misschien een paar voor Belgie. Zij staan in een bekende plaats in Belgie, waar je dikwijls zulke zaken tegenkomt.