Kruiningen: Paardenvijgen mogen buiten dorp blijven liggen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Kruiningen: Paardenvijgen mogen buiten dorp blijven liggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 10:08

Paardenvijgen mogen buiten dorp blijven liggen
door Rob Paardekam


KRUININGEN - In de gemeenteraad van Reimerswaal ging het gisteren over paardenvijgen. Of die wel of niet op straat mogen blijven liggen.
De discussie werd aangezwengeld door SGP-raadslid A. van Stee toen de nieuwe Algemene Plaatselijke Verordening werd besproken. Daarin is opgenomen dat eigenaren of berijders van paarden de uitwerpselen die deze dieren op straat deponeren voortaan op dienen te ruimen.

Van Stee, zelf een paardenliefhebber, vindt het allemaal een beetje overdreven. Hij stelde dat Reimerswaal op deze manier een beetje op Wassenaar gaat lijken. „Laten we ons realiseren dat we gewoon een plattelandsgemeente zijn.“ De SGP’er zei dat veel kinderen nog wel eens een rondje met hun pony door het dorp willen maken en vroeg zich af hoe ’die hummels’ die vijgen op moeten gaan ruimen.

Opruimplicht

Ook de meeste andere fracties lieten weten dat ze geen overdreven streng beleid willen ten aanzien van de paardenpoep. Met een opruimplicht binnen de bebouwde kom kan een meerderheid leven, maar in het buitengebied mogen baasjes de vijgen in de toekomst gewoon laten liggen.

Eenden

Ook de eenden in het parkje in Krabbendijke kwamen ter sprake. P. Koeman (CDA) stelde voor deze rond de jaarwisseling op te hokken, omdat jongeren regelmatig vuurwerk naar de beestjes gooien. Dat het ideetje door de anderen niet heel serieus werd genomen, bleek uit de reacties. „Kunnen we dan niet beter de jongeren ophokken?“, klonk het van verschillende kanten.

Bron: pzc.nl

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Kruiningen: Paardenvijgen mogen buiten dorp blijven ligg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:12

Proest Nagelbijten / Gniffelen , ik las het al in de verslagen. Werk namelijk in deze gemeente, ze hebben duidelijk een idee opgepakt vanuit Zeeuws Vlaanderen. Ik zou me er niet te druk over maken, de handhaving laat nog wel even op zich wachten! Knipoog
Wel fijn dat ze zich zorgen maken over de eendjes Haha!

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Kruiningen: Paardenvijgen mogen buiten dorp blijven ligg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 11:46

haha dat van die eenden vind ik wel erg grappig Haha!
grappig dat ze poep vijgen noemen, ik dacht eerst al wat bedoelen ze met vijgen Verward
Maargoed in de bebouwde kom kan ik het me voorstellen, maar erbuiten...