AID slaat schaakpaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myfairytale
Berichten: 5418
Geregistreerd: 26-05-06

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:06

Carolinef schreef:
net goed dat t niet mag, is net zoiets als een kleuter een auto geven, kunnen alleen maar brokken van komen.

hou mijn hart ook vast voor t geval er een programma op tv komt als sterren dansen op het ijs maar dan sterren in het zadel, denk dat half NL dan maar even een paardje aanschaft, om maar wel met de hype mee te blijven doen stom gedoe allemaal


Helemaal mee eens.

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 12:36

Te belachelijk voor woorden, alleen omdat het paard een symbool in de
schaaksport is, een paard als prijs uit te willen rijken, als het maar
spectaculair is.
En om willens en wetens tegen de AID in te gaan, is gewoon stupide !!

Sidney

Berichten: 1917
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: jaaaaaaaaaaaa

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:18

Zazoo schreef:
AID verbiedt paard als prijsHet weggeven van een paard als prijs is bij Wet verboden zo heeft de AID het stichtingsbestuur gemeld. Het bestuur wil op korte termijn overleg hebben met de AID.

Het bestuur heeft eerder al nagedacht over een aantal voorwaarden waaraan de winnende schaker moet voldoen wil hij/zij het paard echt mee naar huis kunnen nemen. De bedoeling is dat deze voorwaarden met de AID worden besproken.


07-11-2006 23:08 - Terug naar nieuws

bron: http://www.heiteschaaktoernooi.nl/

ben dan wel benieuwd naar de voorwaarden. waarom willen ze zo graag een paard weggeven?

mee eens..

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:34

Net zo "leuk" als een biggetje geven voor een bruiloft of een "klein(ig)(g)heitje".......................... GEEN levende prijzen uitloven dus!!!

Peetje

Berichten: 693
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 13:37

Het is inderdaad wel vreemd om een paard als prijs te geven bij een schaakwedstrijd. Het gaat in dit geval om een draver, dus ik denk dat het allemaal niet zo zwaar moet worden gezien. Aangezien dit meestal koerspaarden zijn, is het nogal gebruikelijk dat je deze in training zet bij een officiële drafsport trainer. Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt met dat het paard terecht komt in een of ander schuurtje in de tuin bij die schaker. Als de winnaar slim is, verkoopt hij het dier door aan een echte drafsportliefhebber, of probeert het zelf eens een tijdje als eigenaar en zet hem in training bij een echte drafsport trainer! Cool Ik denk ook dat dit de insteek is geweest van de sponsor, en niet om het dier in verkeerde handen terecht te laten komen.

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:13

Blijkbaar geven ze 2 paarden weg als prijs. Bij het inventatietoernooi en het schooltoernooi. De ene is het veulentje, de andere een draver.

Quote website:
De winnaar ontvangt naast het gebruikelijke prijzengeld een heus renpaard! Hiermee benadrukt de organisatie de identiteit van de Stellingwerven, waar zich het modernste drafcentrum van Europa bevindt.

Waarschijnlijk zal de draver en het veulen best een goed leven gaan hebben. Maar er bestaat niet voor niks een wet en je moet ergens een lijn trekken. Uitzonderingen maken heb je in dit geval weinig aan. De organisatie vind het een leuk en mooi idee, maar naar mijn idee gaat het hun het er gewoon om zo veel mogelijk deelnemers en publiciteit te halen. Ze hebben niet het beste voor het paard voor ogen.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:18

Ik vind het een beetje dom, wat moet een onpaardenverstandschaker met een paard?
Vind het op niks slaan, beetje dom hoor.. Arm beest..
En nog zieliger voor het veulen, dat niet opgevoed word..
Zielig hoor! Ach gut

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:20

Peetje schreef:
Het is inderdaad wel vreemd om een paard als prijs te geven bij een schaakwedstrijd. Het gaat in dit geval om een draver, dus ik denk dat het allemaal niet zo zwaar moet worden gezien. Aangezien dit meestal koerspaarden zijn, is het nogal gebruikelijk dat je deze in training zet bij een officiële drafsport trainer. Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt met dat het paard terecht komt in een of ander schuurtje in de tuin bij die schaker. Als de winnaar slim is, verkoopt hij het dier door aan een echte drafsportliefhebber, of probeert het zelf eens een tijdje als eigenaar en zet hem in training bij een echte drafsport trainer! Cool Ik denk ook dat dit de insteek is geweest van de sponsor, en niet om het dier in verkeerde handen terecht te laten komen.



Of het nou een draver of een shetlander of een trekpaard is..
Vind er toch iets mis bij die mensen zeg.. Er is niet voor niks een wet die zegt dat het niet mag hea..

Yabloko

Berichten: 1423
Geregistreerd: 08-09-05

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:30

Wat een eikel? Alsof kampioen schaken betekent dat je dan automatisch van paarden houdt en in de gelegenheid bent er eentje te houden.

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 14:55

mijn broertje doet ook mee aan dat schoolschaaktoernooi Haha! hahah hij zal wel niet zo blij zijn als hij een paard wint.

Adrija

Berichten: 1897
Geregistreerd: 28-11-01

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:09

Niek123 schreef:
mijn broertje doet ook mee aan dat schoolschaaktoernooi Haha! hahah hij zal wel niet zo blij zijn als hij een paard wint.


maar jij wel Clown

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:30

Carolinef schreef:
hou mijn hart ook vast voor t geval er een programma op tv komt als sterren dansen op het ijs maar dan sterren in het zadel, denk dat half NL dan maar even een paardje aanschaft, om maar wel met de hype mee te blijven doen stom gedoe allemaal


In Engeland is zo'n programma al op tv geweest...

Verder vind ik niet dat je een paard als gebruiksvoorwerp moet zien die je 'even' kunt winnen, niet voor schakers, niet voor kids die lootjes hebben gekocht op de ponyclub..

Myfairytale
Berichten: 5418
Geregistreerd: 26-05-06

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:50

Paraat schreef:
Wat een eikel? Alsof kampioen schaken betekent dat je dan automatisch van paarden houdt en in de gelegenheid bent er eentje te houden.


Hij woont op een bovenwoning in hartje amsterdam... ik geloof niet dat deze man zo'n paardenfan is.
Dat was degene naar wie het toernooi vernoemd is.

Myfairytale
Berichten: 5418
Geregistreerd: 26-05-06

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 15:52

Het gaat mij ook echt niet om de persoon, maar dat er "heel gewoon" levende have weggegeven wordt bij een spel/wedstrijd.
Ik hoop idd dat ie bij iemand terecht komt die er verstand van heeft.

lique
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:37

Peetje schreef:
Het is inderdaad wel vreemd om een paard als prijs te geven bij een schaakwedstrijd. Het gaat in dit geval om een draver, dus ik denk dat het allemaal niet zo zwaar moet worden gezien. Aangezien dit meestal koerspaarden zijn, is het nogal gebruikelijk dat je deze in training zet bij een officiële drafsport trainer. Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt met dat het paard terecht komt in een of ander schuurtje in de tuin bij die schaker. Als de winnaar slim is, verkoopt hij het dier door aan een echte drafsportliefhebber, of probeert het zelf eens een tijdje als eigenaar en zet hem in training bij een echte drafsport trainer! Cool Ik denk ook dat dit de insteek is geweest van de sponsor, en niet om het dier in verkeerde handen terecht te laten komen.


ik ben het hier ook wel mee eens....kan me niet voorstellen dat mensen uit wolvega dat paard in een schuurtje stoppen...ik geloof dat bijna 80 procent van de inwoners daar wel iets heeft met paarden...zou idd leuk zijn als ze hem laten uitkomen op de drafbaan,ik ga wel ff kijken daar denk ik..tis hier vlakbij..

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:55

MacavityL schreef:

In Engeland is zo'n programma al op tv geweest...



ja daarom juist het was laatst al op tv dat ze van plan waren om dat hier in NL ook te gaan doen omdat het zo'n succes was in de UK, tsja alles voor de kijkcijfers he
Tong uitsteken

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:56

Het idee is natuurlijk absurt.. Maar in principe kan het denk ik geen kwaad; het paard krijgt misschien wel een eigenaar die in de paardensport zit.. en anders zal hij wel verkocht worden; dan komt hij waarschijnlijk ook wel goed terecht.

Maar goed; het idee is belachelijk.. Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 17:43

Dat paard maakt me niet uit, die zal wel bij de entrainement blijven.
Maar waarom die shetlander voor de schoolschakers?
Dat kunnen ze echt niet maken. En de joligheid van die schooldirecteur uit Oldeberkoop.... dom, niet goed over nagedacht!

horsieporsie
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-11-06

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:01

heeej
ik vind het belachelijk dat ze een paard als prijs doen want het is een levend wezen en geen voorwerp geef idd een auto ofzoiets maar geen paard die schakers hebben er geen vertsand van en verwaarlozing als gevolg!!!!!!!
JE GAAT TOCH OOK GEEN KIND ALS PRIJS GEVEN!!!

Curly85

Berichten: 1641
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: ZH

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:41

ik ga maar schaken leren wat een heerlijk koppie heeft dat beestje Vork

Maar inderdaad erg naief om een paard weg te geven het heeft zulke enorme gevolgen. Dit is gewoon vreselijk dom.
Maar je mag een verbod niet zomaar negeren dus dat gaat sowieso gevolgen hebben

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:16

Ik vind het belachelijk om dieren weg te geven als prijzen. Een dier is een levend wezen met gevoel waarvoor gezorgd moet worden en wat geld kost. Mensen moeten er goed over nadenken voor ze een dier aanschaffen. Dat kan niet als ze een dier winnen. Ik vind het belachelijk en vind het heel terecht dat het verboden wordt.

EsSther
Berichten: 807
Geregistreerd: 17-01-05

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:32

Woow heftige reacties hier over, ik denk niet dat die mensen het slecht bedoeld hebben !. Ach gut

chantalvl

Berichten: 187
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: Witte Paarden

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:17

ow dus als ik een paard wil hebben moet ik eventjes een schaaktoernooi gaan winnen.., slaat echt nergens op., Alsof iedereen die kan schaken ook paarden kan verzorgen., Tss Verward

Britt

Berichten: 18895
Geregistreerd: 18-04-04

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 10:36

Die mensen hebben het misschien niet slecht bedoeld EsSther, maar ze zijn wel ontzettend naief om er maar vanuit te gaan dat het allemaal lief leuk en aardig en en dat alles wel goed komt..

juthi
Berichten: 2079
Geregistreerd: 21-07-04

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 11:56

Het is misschien niet slim om een paard als prijs te geven..

Maar mensen zeggen hier dat de winnaar misschien wel geen verstand van paarden heef..
In hoeveel gevalleen kopen mensen een paard, zonder te weten waar ze aan beginnen?!?!?!

Tuurlijk blijft zielig voor de beestjes, en het zou niet als prijs moeten kunnen, maar ook de winnaar kan de verzorging onder de knie krijgen!