AID slaat schaakpaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nijntjuh1989
Berichten: 33
Geregistreerd: 25-09-06

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 12:58

misschien geven ze wel een draver omdat ze willen dat hij/zij bij een trainer komt te staan en dan met koersen geld kan winnen ofzow......maar wel een beetje onozel want een heleboel mensen die schalen vinden paarden volgens mij niej eens leuke dieren

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:36

Voor schaken heb je niet al te veel verstand nodig zeker?
Of zouden de deelnemers intelligenter zijn dan de organisatoren?

dorothea

Berichten: 3002
Geregistreerd: 19-01-06

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 14:46

Zazoo schreef:
omdat het leuk is om een paard te geven omdat in t schaakspel ook een paard zit neem ik aan? de koningin konden ze zeker niet kopen Haha!

Whahahaha Haha! Haha! Haha!

Anoniem

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:30

Wat een drukte zeg, waarom zou dít nou zielig zijn? Als je de penny gedachten even laat varen vind ik het een ludieke actie.
Er zijn heel veel mensen die geen verstand van paarden hebben en voor de lol een draver laten trainen bij een draverstal en laten koersen. En niet alleen bij de dravers trouwens, ook spring- tuig- en dressuurpaarden. De AID doet niks aan verwaarlozing en mishandeling maar hier wel drukte om maken zeker, wat een struisvogelpolitiek.
Het is volgens mij trouwens wel op te lossen. Als je de winnaar laat kiezen tussen een geldbedrag of het paard is het volkomen legaal.

Westernfreak

Berichten: 5496
Geregistreerd: 06-05-01

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:42

[***] schreef:
Wat een drukte zeg, waarom zou dít nou zielig zijn? Als je de penny gedachten even laat varen vind ik het een ludieke actie.
Er zijn heel veel mensen die geen verstand van paarden hebben en voor de lol een draver laten trainen bij een draverstal en laten koersen. En niet alleen bij de dravers trouwens, ook spring- tuig- en dressuurpaarden. De AID doet niks aan verwaarlozing en mishandeling maar hier wel drukte om maken zeker, wat een struisvogelpolitiek.
Het is volgens mij trouwens wel op te lossen. Als je de winnaar laat kiezen tussen een geldbedrag of het paard is het volkomen legaal.


Hè hè, eindelijk een zinnige reaktie in dit inmiddels al drie pagina's lange topic dat vrijwel alleen vol staat met ach en wee, alleen om maar wat te zeggen.

Een geweldige tip voor de organisatie trouwens Haha! ... misschien moet je ze rechtstreeks benaderen;
1e prijs: 10 euro of een draver .... Duivel Duivel

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:44

Voor de goede orde: Bovenstaande reaktie is van mij; PC stond per ongeluk nog onder WF ingelogd ..

Anoniem

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 16:46

Het staat geloof ik wel in de regels dat het de waarde moet vertegenwoordigen(of iets minder). Bij ons op de markt wordt altijd een fries veulen verloot of je mag kiezen voor 850 euro dacht ik. Meestal nemen ze het veulen, soms ook geld. Mijn tandarts heeft het veulen vorig jaar gewonnen en deze winter zat hij bij mij op het koetsiersbewijs! Beestje staat in de opfok en wordt straks zijn menpaardje en rijpaard voor zijn dochters. Dit jaar is het gewonnen door een vrouw die in de manege rijdt en haar dochter ook rijd. Hartstikke leuk. Wat daar nu zielig aan moet zijn?

EsSther
Berichten: 807
Geregistreerd: 17-01-05

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:25

MEE EEns!!
Ach gut

Anoniem

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 01:06

ben ik idd ook mee eens, en als je een paard verkoopt weet je ook niet altijd waar hij terecht komt.. kan net zo goed naar de slacht gaan oid, ik vind wel dat die mensen voor een bepaalde tijd moeten laten zien dat ze het leuk vinden, en voor het beestje kunnen zorgen, dan zie ik geen probleem..
wat een schattig hoofdje trouwens..

Britt

Berichten: 18895
Geregistreerd: 18-04-04

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 10:18

Bij ons op stage werd ook een fries merrieveulen verloot maar dan net iets anders want je kreeg een lot en als je won had je recht tot aankoop van een merrieveulen, wat hun dan voor je betaalde.
Zo omzeil je het ook mooi, nou weet je bij ons op stage op stal wel dat het bij paardenmensen terecht komt Haha!

Harm01
Berichten: 49
Geregistreerd: 14-04-06

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:52

Een paard is een edeldier en de mensen moeten eens met respect leren omgaan met alle dieren!!
Ieder dier moet je met respect behandelen en laat dit nou eens een stelregel zijn voor ieder mens.
Maar men doet maar wat en gaat maar met weinig of geen respect om met de dieren en vind dit gewoon een schande dat je een dier als hoofdprijs steld

nijntjuh1989
Berichten: 33
Geregistreerd: 25-09-06

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 16:13

nou een paard is en blijft toch een levend dier.....het is toch zielig om hem/haar aan iemand te geven die er helemaal niks mee weet te doen.dravers zijn gefokt om te lopen en ze vinden het meestal nog heel erg leuk ook

Annn_vld
Berichten: 185
Geregistreerd: 22-05-06

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:33

en wat als de persoon niks van paarden afweet?
ben benieuwd.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 03:23

Harm01 schreef:
Een paard is een edeldier en de mensen moeten eens met respect leren omgaan met alle dieren!!
Ieder dier moet je met respect behandelen en laat dit nou eens een stelregel zijn voor ieder mens.
Maar men doet maar wat en gaat maar met weinig of geen respect om met de dieren en vind dit gewoon een schande dat je een dier als hoofdprijs steld


Hoezo geen respect ??? Dat maak jij er op voorhand maar van !!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 03:27

nijntjuh1989 schreef:
nou een paard is en blijft toch een levend dier.....het is toch zielig om hem/haar aan iemand te geven die er helemaal niks mee weet te doen.dravers zijn gefokt om te lopen en ze vinden het meestal nog heel erg leuk ook


Niets mee weet te doen ??? Waar staat dat ?
Schakers zijn per definitie redelijk goede denkers, en die draaien er hun hand niet voor om om te bedenken dat zo'n paard best wel eens beter af zou kunnen zijn bij een liefhebber. Handel dus, en gewoon verkopen aan die liefhebber. Schaker blij, paard blij want die hoeft dan niet naar de slager. (ja.. ik kan ze ook bedenken)

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 03:33

Annn_vld schreef:
en wat als de persoon niks van paarden afweet?
ben benieuwd.


Nou.. vertel maar zou ik zeggen; wat denk je ...
Ikzelf denk dat het betreffende paard dan gewoon verkocht wordt zoals zoveel paarden. Bovendien stond het betreffende paard toch al op de verkooplijst anders was het niet eens in de prijzenkast terecht gekomen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 06:11


angela36
Berichten: 49
Geregistreerd: 24-07-06

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:20

BrittKitt schreef:
Bij ons op stage werd ook een fries merrieveulen verloot maar dan net iets anders want je kreeg een lot en als je won had je recht tot aankoop van een merrieveulen, wat hun dan voor je betaalde.
Zo omzeil je het ook mooi, nou weet je bij ons op stage op stal wel dat het bij paardenmensen terecht komt Haha!


Bij een hengstenshow in de achterhoek was dit ook het geval, toen werden er 2 veulens verloot.
Daar heb je ook alles paardenmensen dus dan kan ik het nog begrijpen.

Ben benieuwd wat ze volgend jaar gaan doen: De koningin als 1e prijs? Afgod Go jij! Go jij!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 16:25

Het kán inderdaad goed uitpakken, maar het kan ook vreselijk misgaan. Iemand die een paard wint, zal heus niet altijd het geld hebben (of willen uitgeven) om het dier ergens in training te zetten. Het komt idd ook voor dat mensen een paard kopen zonder er goed over na te denken, dat vind ik persoonlijk ook niet kosher. Ik vind het al verkeerd om een hamster te nemen als je niks van die beestjes afweet.

Verder gaat het natuurlijk ook gewoon om het principe: een paard is een dier, geen gebruiksvoorwerp dat je 'voor de leuk' even weggeeft. Ik heb er op zich vertrouwen in dat het met dit dier wel goed zal komen, maar het toont wel weer mooi hoe er in onze maatschappij tegen dieren aangekeken wordt.

Siria

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-09-06

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:45

hmm ben wel benieuwd hoe het afloopt, weet iemand al wat ze nu gaan doen?

paloma_arab
Berichten: 104
Geregistreerd: 19-03-05

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 16:09

Ik had toch het gevoel dat ik hier even op wilde reageren.

Ik denk dat jullie geen weet hebben van hoeveel mensen die GEEN maar dan ook echt GEEN enkele ervaring met paarden hebben in het bezit zijn van een draver. Ik ken zelfs mensen die een draver samen met vrienden kochten die nog nooit een paard van dichtbij hadden gezien.

Een draver staat in training bij een daarvoor gediplomeerde trainer die alle verstand van paarden heeft die er maar nodig is. Een draver wordt getraind en loopt in koersen. De meeste eigenaren zien hun paard eens per week of eens in de 2 weken in de koers lopen MEER NIET...

Dus degene die deze draver zou winnen zou hem of kunnen verkopen of ergens in training zetten zodat hij in de toekomst koersen kan lopen en nog meer geld kan omzetten!!!!

Als het om een rijpaard had gegaan had ik er ook heel anders tegenover gestaan, maar het dravers wereldje is anders.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:57

Ik betwijfel of het een waardevolle draver is...
meer een dier dat het net niet heeft.

Verder lees ik heel vaak in deze draad de reactie dat je een dier niet als prijs zou mogen geven, omdat een dier geen gebruiksartikel is.

Nou, beste mensen, daar zitten jullie erg mis. Sigaar Een dier vertegenwoordigt een economische waarde, wordt verhandeld, getraind en op keuringen en wedstrijden uitgebracht om meer waard te worden, weer verhandeld...
Dat kunnen wij wel niet leuk vinden, maar het is wel zo.

Het sluit niet uit dat de eigenaar van een dier verplicht is het dier de juiste verzorging te geven.

Nou vraag ik me wel sterk af of de betreffende schaker straks blij is ineens de trotse eigenaar van een paard te zijn...
Paarden kosten geld, en zie er voor de winter maar vanaf te raken.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 20:01

Precies, dat is een beetje het probleem. Iemand die een draver koopt en zin heeft om er het geld aan uit te geven zo'n dier in training te zetten... Tsja, dat die er geen verstand van heeft en het dier eens per maand gaat bekijken, prima! Ik betwijfel echter of de winnaar zin gaat hebben om te betalen voor de training van het paard; als dat wel gebeurt is er weinig mis, maar je weet niet of dat gebeurt. Misschien zit die wel helemaal niet op een paard te wachten, en dan zit hij er maar mooi mee opgescheept; zou jij geld gaan uitgeven aan iets waar je totaal geen interesse in had en dat je toevallig als extra'tje kreeg omdat je een loterij/schaakwedstrijd/damtoernooi/tafeltenniscompetitie had gewonnen?

Paloma, natuurlijk weet ik ook dat een dier door sommige (veel...) mensen als gebruiksvoorwerp gezien wordt. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik het ook zo zie; ik vind het weggeven van een paard van erg weinig respect voor het dier getuigen. Nou is het in onze maatschappij misschien wel normaal om zo met dieren om te gaan, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik het goed keur.

Overigens vind ik dit trouwens niet zieliger dan een rijke kerel die een pony voor zijn verwende negenjarige dochter koopt en het beest na een half jaar naar de slacht doet omdat het meisje toch liever op ballet wil. Of iemand die jonge konijntjes bij het tuincentrum meeneemt en ze niet meer zo tof vindt als ze wat groter worden, en ze dan maar 'vrij laat' (lees: de tuin uit flikkert).

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 09:00

je mag geen levende dieren verloten of als prijs inzetten, wat je ook vindt: HET IS NIET TOEGESTAAN! dat is WETTELIJK geregeld!

Dus deze discussie is zinloos en onnodig kwetsend voor mensen die hebben gevochten voor deze wet!

Urielle

Berichten: 50076
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: AID slaat schaakpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:23

De prijs is aangepast! De winnaar krijgt een cheque nu!