paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:02

laurentia schreef:
Wat erg voor alle betrokkenen.

Over al die vragen hoe die paarden toch kunnen loskomen: zoiets kan natuurlijk gebeuren. Een ongeluk zit in een klein hoekje, je leidt je paard naar de buitenbak, op het erf schrikt hij en rukt zich los en rent weg en het is gebeurd. Bij de meeste maneges kunnen de paarden via de parkeerplaats de straat oprennen als ze ontsnapt zijn. Ik ken de manege en er is echt weinig verschil in indeling met andere maneges.


ga hierin helemaal mee
laatst is een paard van een kennis van mij aan de wandel gegaan
dwars door het winkel centrum
werd door de stal hulp (zij was zelf dus niet aanwezig) verplaats
en brak los

ongeluk zit helaas in ene klein hoekje

bij ons zijn de hekken ook al meermaals door onverlaten open gezet ..sh*t happens
paarden kunnen ook schrikken en door de draad rennen daar waar ze normaal zo braaf achterblijven ..

maw het kan iedereen overkomen soms helaas niet te voorkomen ..
of we moeten alle paaden achter sluizen met 2,5m hoge heras hekwerken zetten met een bewaker er naast voor het geval dat ..

nogmaals sterkte aan de eigenaren

sidneey

Berichten: 2399
Geregistreerd: 20-07-05

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:12

Jemig, wat hoor je dat de laatste tijd toch vaak...
Maar wat er al wordt gezegd, een ongeluk zit in een klein hoekje.. bij onze manege is het terrein afgesloten door een hek (maar mensen laten dat ook wel eens open.. helaas!)

Sterkte voor de baasjes..

jolijn_

Berichten: 335
Geregistreerd: 05-09-06

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:24

Onyx88 schreef:
Kamerik is hier niet zo ver vandaan 5 a 6 kilometer denk ik. Weet iemand van wie de paarden waren? Ik ken daar nog een hele slechte manege....


Ik wil ook wel weten van wie ze waren .. ik ken een heleboel paarden bij de manege die jij bedoeld *die ik denk dat jij bedoeld* Knipoog.. hoop niet dat het een van hun is Nagelbijten / Gniffelen

edit: Tristan dus. Volgens mij kende ik die wel Ja Veel sterkte natuurlijk voor de baastjes en iedereen .. echt jammer dat dit soort dingen gebeuren. Ach gut
Laatst bijgewerkt door jolijn_ op 11-01-07 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

melanie20
Berichten: 1735
Geregistreerd: 22-08-05

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:26

jolijn_ schreef:
Onyx88 schreef:
Kamerik is hier niet zo ver vandaan 5 a 6 kilometer denk ik. Weet iemand van wie de paarden waren? Ik ken daar nog een hele slechte manege....


Ik wil ook wel weten van wie ze waren .. ik ken een heleboel paarden bij de manege die jij bedoeld *die ik denk dat jij bedoeld* Knipoog.. hoop niet dat het een van hun is Nagelbijten / Gniffelen



tis waarschijnlijk niet een paard van de manege die zei bedoelt....

valerm
Berichten: 979
Geregistreerd: 21-03-05

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:31

Wat sneu voor het paard.Stel je voor dat je als automobilist ook nog eens verongelukt.Dat zou echt erg zijn voor de familie.blij dat de mijne veilig staat

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:33

Ik ken de manege uit de bilt ook. Mijn oom en tante wonen aan de overkant van die weg en altijd als we daar zijn gaan we even bij de manege kijken. De weg waar het aan ligt is echt heel druk, waar de auto's ook flink hard rijden. Tussen de manege en die weg zit ook eigenlijk alleen een soort van fietspad/ventweggetje (plus de parkeerplaats dan). Vorige keer dat ik er was zei ik nog tegen mn moeder er zal maar een pony losbreken en de weg oprennen. Volgens mij was er trouwens wel een hek, maarja daar hebben die mensen nu niet veel meer aan...

Ik vind het iig heel erg voor iedereen en ik hoop dat t niet nog een keer gebeurd Ach gut

Anoniem

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:38

Meiden van de manege gecondoleert met het verlies.. (ik heb zelf ook op deze manege gereden..) Hopelijk is dit de eerste & laatste keer...

Groetjes [***]

Berdien

Berichten: 64566
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:48

Verschrikkelijk..
dit is dé nachtmerrie voor mij als automobilist.
Heel veel sterkte aan alle betrokkenen, bestuurders, eigenaren en andere mensen die de paarden kenden Ach gut

PSI
Berichten: 13
Geregistreerd: 10-01-07

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:51

Heel erg sneu inderdaad! Veel sterkte! We hebben het bij ons op stal jaren terug een paar keer meegemaakt. 1x zelfs de hele kudde fokmerries met veulens op de weg. Meestal gebeurde zoiets doordat het stroom er niet op stond of een ander relatief klein foutje met grote gevolgen. Daarom hebben we nu een grote poort van 2 meter en overal de buitenkant van het terrein goed dicht gemaakt. Als er nu eentje losbreekt ofzo dan kunnen ze in ieder geval de weg niet op (hoogstens even op bezoek bij andere paarden). Misschien even wat werk en wat kosten, maar je hebt er zeker wat aan!
Maar in ieder geval heel veel sterkte!

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:09

dubbel
Laatst bijgewerkt door PieterBel op 11-01-07 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:10

Jeetje wat erg.
Dit hoor je steeds vaker.
Welke manege was het? Groensteyn is toch langs de Utrechtseweg?
En een stal in Kamerik langs de Enschedeweg ken ik wel, handelsstal vd Panne, waar ook weiland bij hoort. Ik weet niet of het deze stal is.

Sterkte voor de eigenaren maar vooral voor de automobilisten die hierbij betrokken zijn. En niet te vergeten de hulpdiensten.

PSI
Berichten: 13
Geregistreerd: 10-01-07

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:12

Dubbel?

Beauty0102
Berichten: 1130
Geregistreerd: 27-06-05

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:13

@Rowi; We hebben 2hekken, als je het terrein oploopt, is bij ons altijd het 2e hek dicht.

Afbeelding

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:26

Word altijd zo triest van zulke berichten.
Mijn allereerste verzorgpaard is op dezelfde manier verongelukt.

Ze liep op ongeveer 100 meter van mijn huis. Het was me wel eens opgevallen dat ze me altijd helemaal stond na te kijken totdat ik thuis was. Op een nacht brak ze uit, liep richting mijn huis en belandde bovenop een auto. Wat een verdriet. Ze is voor mijn ouderlijk huis ingeslapen.

Zelf rijd ik in het donker nooit hard. Overdag ook niet trouwens. Hou wel van een beetje normaal opschieten maar zodra het donker wordt ben ik altijd heel erg verdacht op de bermen en lichtjes die voor ogen van dieren kunnen doorgaan.
Zit in het donker ook helemaal niet graag bij een ander in de auto die harder rijdt en minder goed oplet als ik doe, hou ik echt mijn hart vast en ben blij dat we op plek van bestemming aankomen zonder dat we een dier hebben aangereden.

Bah, wens de baasjes en de automobilisten die dit overkwam veel sterkte.

GirlyMelis
Berichten: 1586
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Kamerik

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:30

Ik woon in kamerik mijn opa's paarden en mijn 2 welshjes staan vlakbij de enschedeweg maar staan niet in een weiland en wij hebben een hek voor het erf dus die kunnen het niet zijn. Maar inderdaad handelstal van de panne in kamerik op het houtdijkerpad hebben sommige paarden in de wei staan en die zitten aan de enschedeweg maar ik had meer het idee dat het iemand uit de houtdijk was bij de lage nummers .. weet iemand al welk paar uit kamerik het is ??

GirlyMelis
Berichten: 1586
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Kamerik

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:37

ow laat maar ik weet al genoeg .. sterkte de mensen wie dit moest overkomen

Mandy_

Berichten: 1560
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Veluwe

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:39

Aaaah zielig hoor, heb ook altijd op die manege gereden was t hek naar t park (over de sloot dat bruggetje zeg maar) wel goed dicht?

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:41

@ GirlyMelis, jij weet genoeg?

Om welk paard gaat het dan of tenminste waar stond hij/zij? ik heb zelf een periode in Kamerik gestaan. Je mag ook via PB

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:41

runningkawa schreef:
Hoe komen al dier paarden toch los vraag ik me af?

Maar hoe dan ook, ontzettend erg

sterkte voor de baasjes


Dat was ook het eerste waar ik aan dacht.

anouksel
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-03-05

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:57

geboren kamerikker met veel conecties bij de brandweer meld zich....
Ja, volgens mij kwam hij bij van de Panne vandaan. Het was een zwart shetlandertje. Die stonden daar in het land toch? Dan moet hij door de sloot gegaan zijn denk ik. En zo op de weg zijn beland.

Er staat wel een foto op internet, www.fotopaul.eu krijg de foto hier niet op, maar het is ook niet zo gezellig. Als je hem wil zien hij staat onder het kopje journalistiek.

Quidou
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:59


GirlyMelis
Berichten: 1586
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Kamerik

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:00

nee het is niet de shetlander van van de panne..waar is deze foto precies genomen ??

anouksel
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-03-05

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:02

geen idee, ik had het idee toch wel te hoogte van van de Panne.

anouksel
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-03-05

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:05

is dat witte paard aangereden op de enschede weg?

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: paarden doodgereden in de bilt en kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:07

Ik snap het niet want in dat andere topic staan foto's van een witte shet en op de foto van het ongeluk ligt een zwarte. Of zie ik dat verkeerd?

edit: ow het zijn er 2 dus.
Laatst bijgewerkt door Girlgamer op 11-01-07 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt