Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 10:15

http://www.ad.nl/rotterdam/drechtsteden ... 104117.ece
ad.nl

Twee crossers reden gisteren door nadat ze vlakbij de Viersprong een ongeluk veroorzaakten met hun opgevoerde motoren. Ze lieten een gewonde pony achter. Twee personen liepen letsel op.
DORDRECHT

Ze hebben de schrik nog in de benen zitten en ze zijn bont en blauw, maar ze beseffen dat ze er nog goed vanaf zijn gekomen: Sonja en Frits Esser raakten zondagmiddag tijdens een ritje in de omgeving van de Noorderelsweg in Dordrecht gewond met hun achtjarige pony Elan, nadat het aangespannen beestje hevig schrok van twee opgevoerde crossmotoren.

De mannen bleven met hun knetterende voertuigen achter de witte pony rijden en joegen hem op met hun helse kabaal. Daarbij negeerden ze de waarschuwing van Sonja. ,,Stop, stop, gilde ik nog en ik maakte gebaren. Die motoren klonken als een mitrailleur.’’

Het dier sloeg op hol en het karretje waarin Sonja en haar echtgenoot zaten kiepte in volle vaart om. ,,Wij werden weggeslingerd.’’ Het dier en zijn eigenaren liepen fikse kneuzingen op. Ze hebben schaafwonden, lopen moeizaam en zitten onder de blauwe plekken. Groot is hun ongeloof. Want de twee crossers reden door zonder hulp te verlenen.

Lees hier meer.

FuegoJoy
Berichten: 1162
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Roswinkel ( emmen)

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:17

schandalig , geen andere woorden voor 1!!

janouk
Blogger

Berichten: 17910
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:17

Beterschap!

Dat is echt mijn grootste nachtmerrie, dat je dat soort randdebielen tegenkomt als je met de koets op pad bent. Ik hoop dat ze snel kunnen pakken.

racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:19

Ik heb het toevallig net in de krant gelezen !
In de krant stond ook nog een foto.
Ik ken de persoon zelf ook Knipoog
Dr staat ook in de krant een paar tips voor de bestuurders, hopelijk gaan ze zich nu een stuk beter opstellen tov paarden.
Natuurlijk wel erg dat het eerst gebeurt moet zijn, en dat er dan pas maatregelen genomen worden!

paulatjuh
Berichten: 77
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:20

echt belachelijk!
zomaar een pony op jagen terwijl ze stop zeggen!
en gewoon door rijden!

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:28

-> VN

kim91

Berichten: 489
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:37

wat erg!!.. sommige mensen snappen niet dat je pony druk word daarvan!! en dan ook gewoon doorgaan als iemand zegt stoppen!.. echt te erg!

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:41

Wat enorm aso !!! Je komt helaas in de bossen vaker van die aso's op moteren tegen !!

boriz
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:43

Helaas ben ik afgelopen weekend óók overvallen door 5 motorcrossers in het bos, dit was midden in een natuurgebied! Deze lui crossen met een ongelovelijke snelheid over de bospaden heen. Ik heb geluk dat mijn paard, bomproof is maar de meeste paarden zouden het hier toch op hun heupen van krijgen. Maar wat doe je ertegen? Overigens reed ik in het bos bij Blaricum, dus wees ook daar gewaarschuwd!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:44

Ik ben zo blij dat ze hier in de bossen altijd rekening houden met ruiters. Ze stoppen altijd en vaak zetten ze ook nog de motor af Ja

JoT

Berichten: 4011
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:48

racheltjj schreef:
Dr staat ook in de krant een paar tips voor de bestuurders, hopelijk gaan ze zich nu een stuk beter opstellen tov paarden.


Had in dit geval weinig geholpen denk ik, die gasten deden het er duidelijk om. Maar wel goed dat de krant zulke tips kwaad, kan zeker nooit kwaad! En die twee op die motoren, als ze die pakken hoop ik dat ze flink aangepakt worden. Die twee zijn doelbewust levensgevaarlijk bezig geweest, achter dat wagentje blijven hangen ondanks het verzoek om afstand te houden. Dit is geen gevaarlijk weggedrag meer, dit gaat wel een stapje verder naar mijn idee...

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:51

En maar zeiken : iedereen moet een mendiploma of ruiterbewijs hebben want dan gebeuren er minder ongelukken met paarden in het verkeer terwijl de meeste ongelukken juist gebeuren door het asociale gedrag van de andere weggebruikers....................dat ze die klojo's maar eens een diploma laten halen Boos!
Die pony zal wel weer voor zijn leven verknald zijn door die sukkels.
Ik wens de eigenaren en de pony veel sterkte toe.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:00

Pff tegen zulke ziekelijke mensen ben je helaas nergens, hoe verkeersmak je paard ook is..

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:01

Helemaal met je eens Darwin!

Dit is gewoon te ziek voor woorden. Altijd maar weer stoer doen...
Had het een tijd terug ook gehad. Was aan het hardlopen met mijn paard en toen kwam er een scooter aan. Expres dicht langs mijn paard. Nu is mijn paard wel zo'n droogkloot dat ze blijft staan, maar ze had een fikse trap naar de scooter gegeven. Helaas miste ze. Had echt gehoopt dat die raak was geweest.
Laatst bijgewerkt door Babeth op 20-02-07 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:01

Per ongeluk gequote.

Elinee

Berichten: 1182
Geregistreerd: 11-11-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:03

zo zie je maar weer wat een stomme idioten er rondrijden.

JoanneArnhem

Berichten: 909
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:06

Pfffff......dit is toch ook altijd mijn grootste angst om zulke mensen tegen te komen.

Gelukkig weten ze bij ons op de hei en in het bos dat wij toch echt voorrang hebben en zetten ze netjes alles uit, of rijden ze om.... Bloos
2 weken geleden reden wij een heuvelig bochtje af en kwamen erop 6 motoren, die zagen ons snel genoeg....maar moet er ook niet aan denken dat ze of ons niet gezien hadden of gewoon doorgereden waren.

De mensen die dit deden deden het met kwade opzet, dat vind ik zo naar....jammer dat niemand dan weet wie het zijn....

Veel sterkte voor degene waar het mee gebeurd is en hopelijk durven ze zo snel mogelijk weer de weg op..... Ach gut
Laatst bijgewerkt door JoanneArnhem op 20-02-07 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:08

Jeetje wat verschrikkelijk!

Ik ben naast paardrijden echt gek op motorcrossen, maar als ik dit lees... Wat een aso's om zo rond te rijden. En dan ook nog wegrijden als ze een ongeluk veroorzaakt hebben, echt te gek voor woorden. Ik hoop maar dat ze nog kunnen achterhalen wie het waren, en dat ze een flinke straf krijgen. Maar dat zal wel weer tegenvallen ben ik bang.

Ik wens de eigenaren en de pony veel sterkte en beterschap!

Emori

Berichten: 13127
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:10

fijn een paar domme lui verzieken het weer voor andere
zo komen motorrijders dus aan hun naam Rolleyes
wat een randdebielen
heb een maat met een crossmotor, maar gelukkig weet hij wel hoe je bij paarden moet handelen!

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:18

Mijn god, dat is niet normaal!
Het arme paard, hoe kunnen mensen zich zulke dingen in hun hoofd halen Boos!

PERENBOOMPIE
Berichten: 1212
Geregistreerd: 20-09-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:31

darwin schreef:
En maar zeiken : iedereen moet een mendiploma of ruiterbewijs hebben want dan gebeuren er minder ongelukken met paarden in het verkeer terwijl de meeste ongelukken juist gebeuren door het asociale gedrag van de andere weggebruikers....................dat ze die klojo's maar eens een diploma laten halen Boos!
Die pony zal wel weer voor zijn leven verknald zijn door die sukkels.
Ik wens de eigenaren en de pony veel sterkte toe.


Ben het helemaal met jou eens,en nu nergens een boswachter te bekennen zeker,nee die houdt alleen ruiters aan om te vragen waar hun vergunning is en ruiterbewijs,hoop dat ze die sukkels gauw te pakken hebben en kunnen ze ze een poging tot doodslag aan dr broek smeren,maar dat zal wel niet gebeuren,ik wens de familie en pony veel beterschap en dat ze maar gauw over de schik heen zijn.

CowBoy21

Berichten: 264
Geregistreerd: 21-07-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:35

Dit is echt niet meer normaal...Schofterig is het!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:43

tis toch te erg voor woorden tegenwoordig.

mijn vriend heeft met merel ooit zo iets gehad. merel is echt bomproof en die gast vondhet grappig om extra te gassen met zijn opgevoerde auto. toen mijn vriend nee schudde werd die vent pissig.. vervolgens is mijn vriend hard weggerend en die vent bleef maar achter hem aan scheuren. ze reden middeninhet dorp met van die kleine zijstraten en die vent bleef maar achter ze aanscheuren.
toen is mijn vriend achter een aanhangwagen gestaan en is die vent voorbij gereden... maar moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren over die klinkers met der ijzers in rengalop....

ambertJ

Berichten: 565
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Achter de computer in Noord-Brabant

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:47

darwin schreef:
En maar zeiken : iedereen moet een mendiploma of ruiterbewijs hebben want dan gebeuren er minder ongelukken met paarden in het verkeer terwijl de meeste ongelukken juist gebeuren door het asociale gedrag van de andere weggebruikers....................dat ze die klojo's maar eens een diploma laten halen Boos!
Die pony zal wel weer voor zijn leven verknald zijn door die sukkels.
Ik wens de eigenaren en de pony veel sterkte toe.


hier ben ik het mee eens Lachen

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:51

Ik kan hier nou echt zo kwaad om worden Boos!
Hebben die mensen nou geen enkel fatsoen in de kop zitten?
Mij rijden ze ook wel eens al gassend en toeterend voorbij, gelukkig is ze er niet altijd van onder de indruk!