Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:37

Deesiej schreef:
Huertecilla ik ben het helemaal met jou eens, jou paard, jou verandwoordelijkheid! Ellen het eenigste waar ik hetvan jou kant wel mee eens ben is het gedeelte dat ze best hadden kunnen stoppen. Maarja, wie was er bij? Hoe weet je dat wat in de krant staat of dat waar is?


Tja zo is elke onopgeloste misdaad discutabel natuurlijk.

Maar Deesiej, HC: dit specifieke geval daargelaten, jullie vinden dus dat je ALTIJD zelf verantwoordelijk bent voor wat er met je paard gebeurt, ook al wordt je opgejaagd?
Dan vinden jullie dus ook dat wanneer paarden in de wei mishandeld worden, dat de schuld is van de eigenaar. Dat lijkt me dan hetzelfde.

Deesiej

Berichten: 2129
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:08

Nee, dan is het toch niet jou schuld als iemand joupaard mishandeldt. En we haddden het over rijden en dat snap jij ook wel dus doeniet zo dom. Jij bent verandwoordelijk voor je paard als jij erop zit of ernaast loopt. Als jou verzorgster op je paard rijd is zij ervoor verandwoordelijk. Als zij dan met hem gaat galoperen naast de snelweg en hij schrikt en er gebeurt wat is dat haar verandwoordelijkheid. Als iemand jou paard in de wei mishandeldt kan je daar toch niets aan doen? En wat heeft dat met rijden te maken? Verward Huilen van het lachen

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 09:41

Als iemand jouw paard opjaagt, wie is er dan verantwoordelijk voor een ongeluk of schade? Ongeacht of je er op zit of niet.
Ik gaf wel een extreem voorbeeld maar imo zeggen jullie ook extreme dingen.

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:25

Ik ga helemaal met IkbenEllen mee!

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:21

Huertecilla schreef:
IndianLady schreef:
HC dat is regelrechte onzin.


Wát?

Ik schrijf dat ik niets weet uit dit artikel omdat het één kant van een subjectief verhaal is.

Verder kan jij dat onzin vínden en dat is wederom subjectief. In míjn perceptie ben je als ruiter verantwoordelijk voor jouw paard en niemand anders. Los het op, wat 'het' ook is.
Wát een ander ook voor stoms doet, het blijft de verantwoordelijkheid van de ruiter. In míjn perceptie gaan er veel en véél te veel ruiters zonder benul van verkeer, paard en hun verantwoordelijkheid op pad.

Ik kreeg van het weekeinde een foto van een paard dat door de voorruit van een auto gegaan was.
Hoé dit ook gekomen is, er lag een paard dood in een auto. Íemand was voor dit paard verantwoordelijk. Dat paard heeft aan íemand diens leven toevertrouwd en die persoon heeft gefaald.
Blijf je beseffen dat jíj voor joúw lol het leven van je paard vraagt diens leven in jouw handen te geven. Zorg alsjeblieft dat jij die verantwoordelijkheid zelf kan dragen en wijzen naar anderen heeft geen, NOOIT, pas. Onder de streep is het joúw paard, joúw verantwoordelijkheid.

HC



Ik vind dit echt een heel simpel antwoord, sorry, kan hier niet echt bij.
Het gaat er toch om dat dit met opzet is gebeurd!?
Dat kun je toch niet goedpraten of wel?

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 12:31

In Dord en Spanje blijkbaar wel Haha!

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:28

IKbenEllen schreef:
In Dord en Spanje blijkbaar wel Haha!


Ik denk het ook!
Hoe dichter ............ Clown

Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:34

haha, hoe groener het wordt!!!

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:35

IndianLady schreef:
haha, hoe groener het wordt!!!


Ja juist! Knipoog

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:37

Oh, grrrrr, ik stak echt in woede toen ik het in de krant las

Die vrouw had overal plekken op dr gezicht
Die is ook flink hard gevallen

Boos!

_Maud

Berichten: 994
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: Hapert

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:38

Beterschap!
En echt niet normaal hoe erg sommige mensen kunnen zijn..pff!

Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:44

HC heeft me ook niet helemaal gequote zie ik nu pas, wacht even zal het erbij plakken Duivel
IndianLady schreef:
HC dat is regelrechte onzin. Mijn paard is ook verkeersmak, maar als er een hele lange tijd 2 brommers met lawaai achter me zit gaat de mijne ook in opstand. Deze 2 personen hebben beuwst achter de pony gereden, ze hebben alle ruimte gehad om er voorbij te gaan, dat deden ze niet. Kan me voorstellen dat de pony op hol sloeg. Wij hebben hier in Dordt heel veel asociale mensen, dit is expres gebeurd en niet zomaar een ongelukje Stoom uit je oren


tuurlijk ben je verantwoordelijk voor je paard/pony/combinatie, maar als er op deze manier achter je aan gezeten wordt gaat elk paard tegenstribbelen.
HC je bent dan van harte welokm om op mijn tank te komen rijden, dan zorg ik voor de afleiding en ja hij is bomproef. slaat echt nergens om om de journalastiek (of zoiets) de grond in te boren. Ik heb zelf met die vrouw gesproken (van het ongeluk dan)

Deesiej

Berichten: 2129
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 18:26

IndianLady schreef:
HC heeft me ook niet helemaal gequote zie ik nu pas, wacht even zal het erbij plakken Duivel
IndianLady schreef:
HC dat is regelrechte onzin. Mijn paard is ook verkeersmak, maar als er een hele lange tijd 2 brommers met lawaai achter me zit gaat de mijne ook in opstand. Deze 2 personen hebben beuwst achter de pony gereden, ze hebben alle ruimte gehad om er voorbij te gaan, dat deden ze niet. Kan me voorstellen dat de pony op hol sloeg. Wij hebben hier in Dordt heel veel asociale mensen, dit is expres gebeurd en niet zomaar een ongelukje Stoom uit je oren


tuurlijk ben je verantwoordelijk voor je paard/pony/combinatie, maar als er op deze manier achter je aan gezeten wordt gaat elk paard tegenstribbelen.
HC je bent dan van harte welokm om op mijn tank te komen rijden, dan zorg ik voor de afleiding en ja hij is bomproef. slaat echt nergens om om de journalastiek (of zoiets) de grond in te boren. Ik heb zelf met die vrouw gesproken (van het ongeluk dan)




Net als Ikbenellen, quote of het hele bericht en onderstreep het gedeelte waarhet overgaat of guote niet. Ga niet 1 regel eruit halen zo word het voor andere onduidelijk en misschien verkeerd opgevat.

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:00

Dat is dan ook een manier van denken, ik quote het stukje waar ik op wil reageren en niet een hele lap tekst.

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:03

ik heb soortgelijks meegemaakt met mn pony langs de weg en een brommer. Ook nadat pony de klater opging bleeg de brommer er doodleuk achter rijden. gelukkig kon misje hem bij de manege het terrein op trekken tegen een trailer aan en brommer reed door. Behalve flink geschrokken hadden hun en ik niks, maar wat een @#%&& .
Hoop dat ze die mensen vinen en dat hun eens een lesje paardrijden krijgen en inzien hoe gevaarlijk is wat hun doen. Aan de mensen en de pony heel veel beterschap

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:20

IKbenEllen schreef:
Dat is dan ook een manier van denken, ik quote het stukje waar ik op wil reageren en niet een hele lap tekst.


Dat is toch ook normaal! Haha!

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:22

In Dord niet denk ik Haha! (grapje Deesiej)

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:30

Clown

Deesiej

Berichten: 2129
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 18:25

Oeh grapig.. Ik bedoel alleen te zeggen dat het soms onduidelijk word als je maar 1 regel uit een heel bericht haald. Net zoals je bij mij deed en OEPS perongelijk de smilie vergeten weg te halen waardoor het bericht met hele andere ogen bekeken word. Sommige mensen kijken niet terug naar het hele bericht en gaan dus een beetje dom zitten reageren terwijl ze niet eens weten waar t overgaat.

En jaa ik dord zijn alleen gekken hea volgens jullie, ook die mensen op die motoren.. O wacht, die mensen van die witte pony natuurlijk niet!

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 21:31

sommig commentaar is wel kort door de bocht hoor, ik bedoel, ik heb het ook gehad, mijn pony is goed verkeersmak. mocht ze een x te druk zijn om buiten te rijden stap ik af en loop naar huis!!!! ik weet dus wel degelijk wat mijn pony aankan en wat niet. door onwetendheid gebeuren er regelmatig ongelukken, maar sommige jongeren vinden het ook leuk om dieren te laten schrikken, dat kun je gewoon niet ontkennen

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:30

Es79 schreef:
Huertecilla schreef:

Ik kreeg van het weekeinde een foto van een paard dat door de voorruit van een auto gegaan was.
Hoé dit ook gekomen is, er lag een paard dood in een auto. Íemand was voor dit paard verantwoordelijk. Dat paard heeft aan íemand diens leven toevertrouwd en die persoon heeft gefaald.
Blijf je beseffen dat jíj voor joúw lol het leven van je paard vraagt diens leven in jouw handen te geven. Zorg alsjeblieft dat jij die verantwoordelijkheid zelf kan dragen en wijzen naar anderen heeft geen, NOOIT, pas. Onder de streep is het joúw paard, joúw verantwoordelijkheid.

HC


Vind dit ook wel érg simpel gedacht. Zelfs de beste ruiter ter wereld houdt zijn paard niet tegen als die écht wil vluchten. En ook de beste ruiter ter wereld heeft geen 100% zicht. Wie zegt dat de auto niet te hard heeft gereden, of op een plek waar auto's niet mogen komen? Wie zegt dat het paard niet in blinde paniek is gevlucht, zonder ruiter, en de weg op is gesprongen?

Er kunnen zó veel redenen zijn dat dat ongeluk is gebeurt. Vind het erg kortzichtig om het er gelijk op te gooien dat die eigenaar de schuldige is.

Deesiej

Berichten: 2129
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:23

Dat is waar hoe braaf of verkeersmak je paard ook is als hij echt wil dan gaat ie gewoon.

Onali

Berichten: 18495
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:44

zo hehe eindelijk spreekt je gezond verstand Tong uitsteken

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:57

Deesiej schreef:
Oeh grapig.. Ik bedoel alleen te zeggen dat het soms onduidelijk word als je maar 1 regel uit een heel bericht haald. Net zoals je bij mij deed en OEPS perongelijk de smilie vergeten weg te halen waardoor het bericht met hele andere ogen bekeken word. Sommige mensen kijken niet terug naar het hele bericht en gaan dus een beetje dom zitten reageren terwijl ze niet eens weten waar t overgaat.

En jaa ik dord zijn alleen gekken hea volgens jullie, ook die mensen op die motoren.. O wacht, die mensen van die witte pony natuurlijk niet!


Niet zo boos Deesiej, ik heb er zelfs nog grapje achter gezet, hoeveel smilies wil je?

Maarree.... we hadden dus toch wel een BEETJE gelijk?

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: Pony op hol door crossmotoren, twee personen gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:25

IKbenEllen schreef:
Deesiej schreef:
Oeh grapig.. Ik bedoel alleen te zeggen dat het soms onduidelijk word als je maar 1 regel uit een heel bericht haald. Net zoals je bij mij deed en OEPS perongelijk de smilie vergeten weg te halen waardoor het bericht met hele andere ogen bekeken word. Sommige mensen kijken niet terug naar het hele bericht en gaan dus een beetje dom zitten reageren terwijl ze niet eens weten waar t overgaat.

En jaa ik dord zijn alleen gekken hea volgens jullie, ook die mensen op die motoren.. O wacht, die mensen van die witte pony natuurlijk niet!


Niet zo boos Deesiej, ik heb er zelfs nog grapje achter gezet, hoeveel smilies wil je?

Maarree.... we hadden dus toch wel een BEETJE gelijk?


Ik heb nooit gezegd dat er in Dord gekken zijn. Haha!
Hoe groener het wordt toch .................

Maar iedereen mag toch zeggen hoe hij/zij erover denkt?