Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loan01

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Oost-vlaanderen (België)

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:02

Oh ja zo, maar dat was eerder dat je kan kiezen tussen een gewone martingaal of een vaste... Lachen Tuurlijk moet het altijd aan de neusriem Haha!
Ik dacht, speel ik nu al 1.5 jaar fout horse ball?! Clown Haha
Ok verder ontopic!

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 02:15

fleurbartels schreef:
zonder paarden een balspel doen?? waarom dan niet zonder paarden moeilijke sprongen maken en zonder paarden kei hard gaan rennen en zonder paarden moeilijke gymnastiek doen???? als je paarden in een groep in het land ziet spelen, rennen, draaien etc.. gaat er ook niet echt zacht aan toe.


Goeie vraag, waarom niet?
Er zit een beetje een logica in a la: bij die andere sporten worden paarden slecht behandeld, dus dat mag bij deze sport ook wel.

Iedere sport lijkt van zichzelf te zeggen dat het juist goed is voor een paard, maar alle andere sporten zijn dan weer slecht voor een paard.

Raar wereldje, die paardensport.

Weet je hoe het volgens mij echt zit? ALLE paardensporten zijn slecht voor een paard, omdat ze allemaal voor het grootste deel slecht uitgevoerd worden.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 02:23

Vind het opzich een leuke sport, als ik de foto's zo zie.

Maar dan moeten ze dit wel bitloos en zonder sporen gaan doen.

sambagirl

Berichten: 1381
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:46

Wat ik me nou nog even afvraag, de ruiters worden op een onafhankelijke zit getraind, dat is heel mooi! Maar hoe onafhankelijk is je zit als je links of rechts naast je paard hangt om die bal te pakken, dat heeft toch niets met een onafhankelijke zit te maken? Boos!

Ik heb nu veel foto's gezien (ook andere topics) en ik zie bijna alleen maar paarden met de oren in hun nek!

Simone_40
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:51

Ja, precies!!! Whoosh!

TessT
Berichten: 32
Geregistreerd: 04-01-07

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:50

Voor meer info

http://www.horseball.nl

Simone_40
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:38

Ja, zo had ik me het ook voorgesteld. Een rotsport dus. Huilen

sambagirl

Berichten: 1381
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:34

sambagirl schreef:
Wat ik me nou nog even afvraag, de ruiters worden op een onafhankelijke zit getraind, dat is heel mooi! Maar hoe onafhankelijk is je zit als je links of rechts naast je paard hangt om die bal te pakken, dat heeft toch niets met een onafhankelijke zit te maken? Boos!

Ik heb nu veel foto's gezien (ook andere topics) en ik zie bijna alleen maar paarden met de oren in hun nek!


Zal mezelf even quoten omdat ik via PB de info heb gekregen dat oren in de nek meerdere dingen kunnen betekenen, natuurlijk heeft diegene gelijk dus ik zal het anders verwoorden, als ik naar de lichaamstaal van de paarden tijden horseball kijk---> zie ik geen paarden die plezier hebben!

Myrtje_

Berichten: 4158
Geregistreerd: 02-09-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:10

Wat ik me afvraag he (als horseballer), als een paard het niet leuk zou vinden, zou het dan toch wel in protest gaan?

Wat ik tijdens wedstrijden en trainingen merk, is dat de paarden als het ware mee gaan denken met het spel. Je voelt onder je dat de paarden alert zijn als het fluitje gaat. Imo vind ik dan dat de paarden het niet vervelend vinden, maar dat ze er zelf plezier in hebben.

amandatjuh

Berichten: 38
Geregistreerd: 25-02-07

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:44

Lijkt me leuk

sambagirl

Berichten: 1381
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:55

Myrtje_ schreef:
Wat ik me afvraag he (als horseballer), als een paard het niet leuk zou vinden, zou het dan toch wel in protest gaan?

Wat ik tijdens wedstrijden en trainingen merk, is dat de paarden als het ware mee gaan denken met het spel. Je voelt onder je dat de paarden alert zijn als het fluitje gaat. Imo vind ik dan dat de paarden het niet vervelend vinden, maar dat ze er zelf plezier in hebben.


Tegenstanders en voorstanders worden het over het algemeen nooit eens. Ik heb serieus naar filmpjes en foto's zitten kijken.

Mijn mening: dat gehang aan die paarden kan nooit goed zijn hoe onafhankelijk je zit ook is. Hoe fanatieker hoe sneller de ruiters en de paarden gaan, die hulpen worden echt niet subtiel gegeven en vallen bij mij onder de ruk en pluk theorie.Als jij denkt dat je paard er plezier in heeft, prima toch? Maar mijn sport zal het nooit worden.

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:50

Myrtje_ schreef:
Wat ik me afvraag he (als horseballer), als een paard het niet leuk zou vinden, zou het dan toch wel in protest gaan?


Nee hoor daar heb ik al genoeg van gehoord en gezien.
Paarden die absoluut niet willen maar toch doorlopen. Het kan hoor en zeker ook als ze moeten presteren, het kan.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:59

Wat mij weer eens opvalt als niet-horseballer is dat de KNHS wel allerlei takken van de paardensport onder haar hoede kan hebben, maar ruiters zelf daar erg slecht mee om kunnen. De springruiters noemen de dressuurruiters maar prikkers, de dressuurruiters hebben niks op met endurance en mennen is natuurlijk ook te grof voor woorden. Iedere tak van paardensport is zo grof of zo vriendelijk als je hem maakt. Vrij recent zijn de bitten met 2 metalen in de mond verboden omdat ze stroomstoten konden geven, ze werden veel gebruikt in de dressuur dus dat was ook niet bepaald vriendelijk. Of om bij de dressuur te blijven de eeuwig doorgetrokken stang zit ook niet bepaald prettig in de paardenmond.

En zie de voordelen van het onderbrengen bij de KNHS als er officiele wedstrijden komen komt er ook een disciplineregelement zodat vaststaat wat wel en niet mag

En voor iedereen die bang is dat zijn startkaart nog later komt. De KNHS is nog nooit snel geweest als je niet dreigt hun gebouw in de fik te steken. Dus dat verandert dit beetje (het is een kleine sport) extra werk niet. Daarbij de NDR is nog steeds veel slomer.

fleurbartels
Berichten: 429
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: De Valk

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:35

Joki schreef:
Wat mij weer eens opvalt als niet-horseballer is dat de KNHS wel allerlei takken van de paardensport onder haar hoede kan hebben, maar ruiters zelf daar erg slecht mee om kunnen. De springruiters noemen de dressuurruiters maar prikkers, de dressuurruiters hebben niks op met endurance en mennen is natuurlijk ook te grof voor woorden. Iedere tak van paardensport is zo grof of zo vriendelijk als je hem maakt. Vrij recent zijn de bitten met 2 metalen in de mond verboden omdat ze stroomstoten konden geven, ze werden veel gebruikt in de dressuur dus dat was ook niet bepaald vriendelijk. Of om bij de dressuur te blijven de eeuwig doorgetrokken stang zit ook niet bepaald prettig in de paardenmond.


ben het zo helemaal eens met jouw!!! ik wordt altijd zoooo moe van die hokjes geest in de paardensport. waarom kan je niet van alles en nog wat doen? en zoals ik eerder beschreef, en wat jij ook aangeeft, geen één tak is puur paardvriendelijk en idd het is zo vriendelijk als je het maakt!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:11

Ik had het gelezen, ja. Ja

Siria

Berichten: 695
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:22

een klasgenootje van mij doet het ook sinds een tijdje, eerst deed ze dressuur rijden en nu horseball, ook in belgie wedstrijden geloof ik

lijkt me weer eens iets anders als dressuur op zich wel heel leuk Lachen

Nadiee

Berichten: 291
Geregistreerd: 01-07-06
Woonplaats: Winterswijk

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:20

Tsjah, ieder zijn mening. Ik doe het zelf, ik vind het geweldig en echt paard onvriendelijk is het niet. er zijn heleboel regels om het gewoon normaal te houden en veilig te houden.
Onvriendelijk is het zeker niet, ligt er natuurlijk aan hoe je het speelt. Maar als een paard het absoluut niet leuk vind merk je dat wel aan een pony denk ik.

lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 20:44

Zelfs de meest slome pony's schijnen het zo leuk te vinden dat ze hiervan opleven.... en dat heeft echt niets te maken met sporen gebruik.

Wat een onzin zeg, paardonvriendelijk gebruik.
In feite is dan alles paardonvriendelijk te noemen; ooit een paard gezien in de natuur die uit zichzelf dressuur gangen doet of een rondje springen? Paardvriendelijk is een paard in een kudde op de vlakte laten lopen!

Pony's zijn donderstenen en die vinden dit spel hartstikke leuk om het te doen. Kinderen krijgen er een heel goed evenwicht en stevige zit van. Jongens trekt het ook aan. Leuke mix dus en voor jongere kinderen lijkt dit mij een hele leuke actieve sport toe binnen een team.

Heleen_B

Berichten: 3469
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: Horseball wellicht nieuwe discipline KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 11:43

Ben het helemaal met je eens Ja
Bij ons in het team zit een haflinger Bloos
Voor de tijd was die niet vooruit te branden.
En als we trainen, is zelf hij actief *LOL*